پیام فارس

آخرين مطالب

ملاقات بی واسطه با مردم اجتماعي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- استاندار فارس عصر یکشنبه میزبان جلسه ای متفاوت و از جنس مردم بود که در آن اهالی این خطه بی واسطه با نماینده عالی دولت در استان و سایر مدیران دستگاه های اجرائی ملاقات کردند و مشکلاتشان را در میان گذاشتند تا شاید گره ای از کارشان باز شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در چهارمین جلسه ملاقات مردمی استاندار فارس حدود 80 نفر از اهالی این استان مشکلاتشان را با مدیران ارشد دستگاه های اجرایی این استان در میان گذاشتند و دستورات ویژه برای رسیدگی به این مشکلات نیز از سوی مدیران صادر شد.
استاندار فارس در حاشیه چهارمین جلسه ملاقات مردمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه از زمان ورود به این استان بر تشکیل منظم جلسات ملاقات عمومی با مردم تاکید داشته ، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید زمینه دیدارهای عمومی با مردم را به صورت منظم و مداوم فراهم کنند.
اسماعیل تبادار با بیان این مطلب که استانداری دستگاهی نظارتی است که وظیفه کنترل امور را دارد،افزود: به دلیل تاکید دولت تدبیر و امید، شخص رئیس جمهوری و معاون اول وی مبنی بر افزایش ارتباط مدیران با مردم،جلسه ملاقات مردمی بصورت ماهانه در استانداری فارس برگزار می شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه براساس گزارش ها،حدود 76 درصد از درخواست ها و مشکلات مردم که در جلسات ملاقات های عمومی با مدیران ارشد استان مطرح شده حل شده است.
استاندار فارس بیان کرد: در چهارمین جلسه ملاقات عمومی در استانداری فارس حدود 80 نفر از مردم مشکلاتشان را با مدیران مطرح و از این تعداد حدود 13 نفر نیز شخصا با من دیدار و مسائلشان را مطرح کردند که دستورات لازم برای حل مشکلات آنها صادر شد.
تبادار با تاکید بر افزایش ارتباط مدیران ارشد دستگاه های اجرائی با مردم گفت: مکانیزمی در استانداری فارس مدنظر قرار گرفته که در ارزیابی مدیران،تعداد مراجعات مردمی به استانداری برای حل مشکلات آنها تاثیر خواهد داشت.
وی اضافه کرد: اغلب مردم ابتدا برای حل مشکلشان به دستگاه اجرایی مربوطه مراجعه می کنند و اگر پاسخ لازم دریافت نکنند و مشکل همچنان ادامه دار باشد به ناچار به استانداری می آیند که در این مرحله مشخص می شود که در آن دستگاه اجرایی نسبت به امور مردم کم توجهی شده است.
** کم بودن ملاقات مردمی در فارس
مدیرکل دفتر بازرسی ، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس در ابتدای این جلسه،ضمن تاکید بر رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع در ادارات این استان گفت: متاسفانه براساس بازرسی های انجام شده در هفته های گذشته از ادارات و ارگان های فارس، تنها سه اداره به صورت منظم ملاقات های عمومی با مردم را در دستور کار قرار داده اند.
دارا کیانی افزود: بر اساس ابلاغیه استانداری فارس مدیران تمام ادارات این استان موظف اند که حداقل هفته ای یکبارملاقات عمومی با مردم را در دستور کار خود قرار دهند.
**پای صحبت مردم
صدر الدین محمدزاده تولید کننده مرغ گوشتی در شهرستان خنج در صف انتظار برای ملاقات با استاندار فارس نشسته بود،او به خبرنگار ایرنا گفت: سالها ساکن یک کشور عربی بودم اما تصمیم به سرمایه گذاری و تولید گوشت مرغ در زادگاه خود شهرستان خنج گرفتم و به وطن برگشتم.
وی ادامه داد: با 600 میلیون تومان سرمایه اولیه شخصی و اخذ یک میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات بانکی در سال 1394 مرغداری خود را در شهرستان خنج راه اندازی کردم.
محمدزاده در ادامه افزود: نرخ سود تسهیلات بانکی در ابتدای اخذ وام حدود هفت درصد بود اما متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی قادر به باز پرداخت تسهیلات در موعد مقرر نبودم و وام را به ناچار تمدید کردم که اکنون نرخ سود تسهیلات به حدود 24 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 900 میلیون تومان وام معوقه دارم و بانک نیز هر روز اخطاریه برایم ارسال می کند که قادر به پرداخت آن نیستم و اگر واحد تولیدی خود را نیز تعطیل کنم حدود 11 نفر که در این مجموعه مشغول کار هستند بیکار خواهند شد.
وی بیان کرد: از استاندار فارس و مسئولان استان تقاضا دارم با دادن تسهیلات با نرخ سود پایین، تولیدکنندگان را برای عبور از شرایط اقتصادی نامناسب کنونی حمایت کنند.
محمد زاده اضافه کرد:واردات کالاها و محصولات ازخارج درحالی که مشابه آن در داخل تولید می شود ضربه سنگینی به تولیدکننده داخلی می زند که لازم است مسئولان در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.
خانمی حدودا 35 ساله در حاشیه جلسه ملاقات مردمی به خبرنگار ایرنا گفت: همسرم از کار افتاده شده و قادر به تامین مخارج زندگی مان نیست.
او ادامه داد:زمانی که همسرم از کار افتاده نشده بود مبلغی وام برای ساخت منزلمان دریافت کرد اما متاسفانه با از کارافتادگی قادر به باز پرداخت این مبلغ نشد و اکنون به این جلسه آمده ام تا با مدیرکل بهزیستی استان ملاقات کنم که اگر راهی وجود داشته باشد از مشکلاتی که زندگی مان را مشکل ساخته ،رهایی یابیم.
امان الله زارع یکی از کسانی بود که در صف ملاقات با مدیر بانک کشاورزی در استانداری فارس انتظار می کشید او که دامداری در دولت آباد،روستایی در حومه شیراز دارد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: یکی از شعبه های بانک کشاورزی با پرداخت مبلغ 10 میلیون تومان وام برای توسعه و تامین علوفه دامداری ام موافقت کرده که این مبلغ در شرایط فعلی که هزینه ها و علوفه نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش قیمت داشته کفایت نمی کند.
زارع افزود: قیمت یونجه در سال گذشته هر کیلو حدود 800تومان بود که اکنون هر کیلو نرخی معادل هزار و 800 تومان دارد و سایر هزینه ها نیز به همین نسبت افزایش پیدا کرده است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: مدیریت اغلب بانک ها برای دریافت تسهیلات، سند املاک روستایی را از متقاضیان قبول نمی کنند و تقاضای ارائه سند املاک شهری را برای ضمانت باز پرداخت وام دارند که این مسئله یکی از عمده مشکلات مشاغل روستایی در استان فارس است.
این دامدار بعد از ملاقات با مدیر بانک کشاورزی استان فارس گفت: خوشبختانه مدیر بانک کشاورزی با افزایش مبلغ تسهیلات من برای تامین علوفه و توسعه دامداری موافقت کرده است.
9873 /1876
گزارش از محمدامین افشارپور

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/31785/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر