پیام فارس

آخرين مطالب

پرسشی که معاون شهردار شیراز به زبان انگلیسی پاسخ گفت اجتماعي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز در نشست خبری خود وقتی با پرسشی درباره تعدیل نیروهای شهرداری شیراز مواجه شد، پاسخی نداد و به زبان انگلیسی گفت: سوال بعدی.
سرنوشت تعدیل نیرو در شهرداری شیراز به دلیل اظهارات متناقض و یا غیرعملی،اهالی شورا و تیم شهرداری هنوز نامشخص و گنگ باقی مانده است.
براساس اظهارات برخی اعضای شورای شهر شیراز در این ارگان به ازاء هر پست سازمانی دو یا سه نفر کارمند وجود دارد که این امر مدیریت شهری شیراز را ناکارآمد و بدنه آن را هجیم و هزینه های گزافی را به این نهاد تحمیل کرده است.
شهرداری شیراز در حال حاضر حدود 12 هزار نیرو دارد که به گفته موافقان تعدیل نیرو در این نهاد،شهرداری با نیمی از این تعداد نیز می تواند به کار خود ادامه دهد با توجه به اینکه با کاهش نیرو این نهاد چابک تر نیز شده و هزینه میلیاردی که سالانه صرف پرداخت حقوق و مزایای این تعداد نیروی مازاد چندین هزار نفری می شود به سمت توسعه خدمات مطلوبتر به شهروندان شیرازی گسیل خواهد شد.
روز جمعه هشتم تیرماه جاری با ارسال دعوتنامه هایی از خبرنگاران برای شرکت در نشست خبری معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز دعوت بعمل آمد.
در ابتدای این نشست که پیش از ظهر امروز برگزار شد ابوالقاسم ابراهیمی توضیحاتی در خصوص تدوین سند چشم انداز 20 ساله شهر شیراز ارائه و از خبرنگاران خواست که سوالات خود را مطرح کنند.
در ادامه این نشست خبرنگار ایرنا سوال خود را در خصوص وضعیت تعدیل نیروهای شهرداری شیراز با توجه به مصوبه شورای شهر شیراز مبنی بر کاهش پنج درصدی کارمندان این نهاد در سال جاری مطرح کرد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار شیراز علیرغم اینکه پاسخ این سوال در حوزه وظایف وی بود از جواب دادن به آن خودداری و به زبان لاتین گفت:next questions (سوال بعدی)!
جای پرسش است که چرا مسئولان شهرداری از پاسخ روشنی درباره این موضوع خودداری می کنند.
شهرداری شیراز برای مدیریت این شرایط و بهبود آن، دو راهکار عملی در پیش دارد،نخست تن دادن به مصوبه شورای این شهر مبنی بر تعدیل نیرو و یا افزایش کارایی نیروهای مازاد شهرداری با تعریف پروژه ها عمرانی و اقتصادی جدید به میزان حداقل دو برابر طرح های موجود، که با توجه به تنگناها و بدهی های مالی شهرداری شیراز، گزینه دوم زیاد عملی به نظر نمی رسد و مسولان شهرداری این شهر اگر به فکر منافع عموم شهروندان شیرازی باشند باید به این جراحی مقطعی تن دهند و بدنه خود را چابک سازی کنند.
**بدهی سه هزار میلیاردی شهرداری شیراز
اظهارات شهردار شیراز در اواخر دی 96 در صحن علنی شورای این شهر پرده از بدهی سه هزار میلیارد تومانی شهرداری این شهر برداشت.
دلایلی ازجمله کاهش درآمدهای شهرداری که ناشی از کم شدن ساخت و ساز و عوارض نوسازی است می تواند موجب انباشت بدهی در شهرداری شیراز شده باشد، اما قطعا بخش قابل توجهی از این بدهی به دلیل پرداخت حقوق و مزایای نیروهای مازادی است که چندین برابر پست های سازمانی در سالهای گذشته به کار گرفته شده است.
** هر پست سازمانی سه نفر در شهرداری شیراز
رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز پیش از این در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:حجم زیاد نیروی انسانی موجب ناکارآمدی سازمان شهری شده است، به گونه ای که برای هر پست سازمانی سه نفر در شهرداری شیراز بکارگرفته شده است.
عبدالرزاق موسوی اخیرا مساله تعدیل نیرو در شهرداری شیراز را مطرح کرده که معتقد است این مبحث صرفا برای تامین منابع مالی نبوده و ذکر دو نکته در این بین ضروری به نظر می رسد،نخست آنکه حجم زیاد نیروی انسانی در شهرداری شیراز موجب ناکارآمدی این سازمان شهری شده است.
موسوی ادامه داد: در یک واحد کاری در شهرداری شیراز که یک فرد توانایی انجام آن را دارد سه نفر به کار گرفته شده و این وضعیت سبب شده که انگیزه نیروهای کارآمد نیز کاهش پیدا کند و یکی از مشکلاتی که نیروی مازاد در شهرداری این شهر ایجاد کرده پایین آوردن سطح بهره وری است.
عضو شورای شهر شیراز مساله دوم را هزینه ها عنوان و اظهار کرد: با توجه به مشکلات مالی کشور در زمان کنونی و عدم تامین منابع مالی،شهرداری شیراز جزتعدیل نیرو راهکار دیگری در پیش رو ندارد.
** بازنشسته ها و رابطه دارها در شهرداری شیراز
وی با بیان اینکه مقصود از تعدیل نیرو، اخراج حجم زیادی از کارکنان شهرداری نیست بیان کرد: در بودجه سال 97 شهرداری شیراز مکلف شده که پنج درصد از نیروهای خود را تعدیل کند و بخشی از این میزان را می توان با بازنشسته شدن برخی کارکنان تامین کرد زیرا دلیلی ندارد با توجه به مشکلات موجود، بازنشستگان درشهرداری شیراز سرکار باشند.
موسوی ادامه داد: بخش دیگری از نیروهای شهرداری را که می توان تعدیل کرد نیروهای مامور از سازمانهای دیگر و همچنین افرادی که با رابطه و بدون داشتن تخصص لازم به استخدام شهرداری درآمده اند.
وی با اشاره به اینکه تعدیل در شهرداری شیراز باید گام به گام و با هدف افزایش بهره وری انجام شود، گفت: سه هزار و 500 پست سازمانی در شهرداری شیراز وجود دارد اما اکنون عملا حدود 12 هزار نیرو درشهرداری مشغول کار هستند که با کاهش یک سوم از این تعداد شهرداری می تواند به راحتی وظایف خود را انجام دهد و نه تنها مشکلی ایجاد نمی شود بلکه ساختار اداری شهرداری نیز چابک تر خواهد شد.
موسوی با بیان اینکه شهرداری شیراز سالانه 800 میلیارد تومان برای حقوق و دستمزد پرسنل هزینه می‌کند، حداقل نیمی از نیروی انسانی موجود در این مجموعه را مازاد دانست و گفت: بررسی کارشناسی نشان می‌دهد که شهرداری شیراز حتی با پنج هزار نیرو نیز می‌تواند کار کند.
** بی اعتقادی به تسویه حساب و تعدیل نیرو
در این میان، قائم مقام شهردار شیراز، اواسط خرداد ماه گذشته در مراسمی اعلام کرد: در مجموعه مدیریت شهری اعتقادی به تعدیل نیرو وجود ندارد و بر این باوریم که باید بتوان با خلق فرصت ها و ظرفیت های جدید از سرمایه انسانی شهرداری در جایگاه های مختلف شغلی استفاده کرد.
اسماعیل ارزانی افزود: دیدگاه های افراد مختلف راجع به تعدیل کارکنان شهرداری نباید بر کل مجموعه مدیریت شهری، کارکنان و روند خدمت رسانی به شهروندان تاثیر بگذارد چون اعتقادی به تسویه حساب و تعدیل نیرو در شهرداری وجود ندارد.
اگر بدهی چند هزار میلیاردی شهرداری شیراز به درستی در ادامه راه مدیریت نشود به بحرانی جدی تبدیل خواهد شد که دامن مدیریت شهری کلانشهر شیراز را می گیرد.
حال باید دید با وجود بدهی چند هزار میلیاردی و همچنین وجود دو دیدگاه متفاوت در شهرداری شیراز در خصوص موضوع نیروهای مازاد چه راهکار عملی در این زمینه در دستور کار مدیریت شهری کلانشهر شیراز قرار خواهد گرفت.
9873 / 2027
گزارش از محمدامین افشارپور

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/33949/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین