پیام فارس

آخرين مطالب

معاون درمان علوم پزشکی شیراز:

مراکز درمانی و بهداشتی فارس 24 ساعته رصد می‌شود اجتماعي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مرکز داده‌های مراقبتی و پایش این دانشگاه به شکل پایلوت در اجرایی شده است و با این شیوه تمام مراکز تحت پوشش 24 ساعته رصد می‌شود.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، عبدالخالق کشاورز یکشنبه 10 تیر در یک کنفرانس خبری مرکز داده‌های مراقبتی و پایش را از ابزارهای نظارتی دانشگاه معرفی و اضافه کرد: روزانه اطلاعات تمام مراکز تحت پوشش دانشگاه در بخش‌های بهداشتی و درمانی توسط این مرکز رصد شده و در اختیار مدیر ارشد دانشگاه قرار می‎گیرد.
او با یادآوری اینکه‌ استان فارس پایلوت اجرای این طرح است، گفت: در فاز اول مقرر شده که بیمارستان‌های دولتی، خیریه و برخی مراکز تحت پوشش دانشگاه به این سیستم مجهز شوند .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هدف از اجرای این طرح و استقرار این سامانه را اطلاع روزانه از وضعیت بیمارستان‌ها و رفع واقص احتمالی آنها عنوان کرد .
کشاورز شلوغی بیمارستان‌ها را بیشترین علت شکایت مردمی دانست و گفت: به طور میانگین ماهیانه 210 هزار نفر به بیمارستان‌های استان فارس مراجعه می‌کنند که 30 هزار نفر از آنها نیاز به بستری دارند.
او ادامه داد: گفت: این وضعیت در درمانگاه شهید مطهری شیراز نیز حاکم است و ماهیانه 120 هزار بیمار به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به افزایش تخت بخش اعصاب و روان تعدادی از بیمارستان‌های فارس اشاره کرد و از راه‌اندازی و افزایش تخت‌های بخش اعصاب و روان بیمارستان شهرستان‌های مرودشت، استهبان، اقلید و کازرون در آینده‍ای نزدیک خبر داد .
وی با بیان اینکه تعداد تخت‌ بخش‌های داخلی برخی از بیمارستان‌ها از جمله شیراز جوابگوی تعداد بیماران این بخش نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پنج هزار و 800 تخت بیمارستانی دولتی در شیراز داریم که جوابگوی بخش‌های داخلی به ویژه در بخش اعصاب و روان نیست که باید افزایش یابد .
کشاورز همچنین به افزایش تخت بخش اعصاب و روان بیمارستان شیراز به 250 تخت اشاره کرد و گفت: این بخش هم‌اینک از پیشرفت 40 درصدی برخوردار است .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به اهتمام دانشگاه برای اتمام بیمارستان‌های 10 تخت‌خوابی در فارس اشاره و در این باره عنوان کرد: وزارت بهداشت سه دوره قبل ساخت بیمارستان‌های کوچک 10 تخت‌خوابی را در شهرهای کوچک کشور استارت زد اما در حال حاضر اجاره ساخت بیمارستان با کمتر از 32 تخت را نمی‌دهد .
کشاورز هدف از ساخت بیمارستان‌های کوچک را جلوگیری از سرازیر شدن بیماران نیازمند دریافت خدمات درمانی اولیه به بیمارستان‌های بزرگ اعلام کرد .
وی همچنین با اشاره به چگونگی تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت، خاطرنشان کرد: این طرح، از طرح‌های خوب وزارت بهداشت در طول سال‌های گذشته است که علی‌رغم مشکلات بیمه‌ای و مطالبات پزشکان، وزارتخانه متبوع همچنان تلاش می‌کند که ارائه خدمات مناسب با قابلیت‌های حفظ این طرح ادامه یابد .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادادمه داد: ستاد تحول در دانشگاه از سال گذشته تشکیل شده و از اردیبهشت‌ماه امسال تاکنون بیش از 11 جلسه با رؤسای بیمارستان‌های بزرگ مراکز درمانی و...برگزار کرده که ماحصل آن تصویب 112 مصوبه بوده است .
کشاورز همچنین با تاکید بر این نکته که برگ ارجاع طرح پزشک خانواده منتفی نشده است، گفت: دولت به دنبال طراحی دو مسیر ارائه خدمات و پراخت آن توسط خود و دیگری پرداخت آزاد توسط بیماران است .
وی با تصریح بر اینکه تنها راه نجات سیستم سلامت، اجرای قوی و منسجم طرح پزشک خانواده است، افزود: بالای 80درصد پزشکان عمومی موافق اجرای این طرح هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به کاهش 10 تا 15 درصدی هزینه بیمه سلامت توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: علی‌رغم کاهش قابل توجه این میزان اعتبارات بیمه سلامت، اما همه تلاشمان را برای عدم اختلال در خدمات‌دهی به بیماران اورژانسی و بی‌بضاعت به کار گرفته‌ایم .
نماینده وزیر بهداشت در کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح آمار پرونده‌های ورودی به این کمیسیون طی یکسال اخیر، گفت: دریافت وجه اضافه و موارد خلاف قانون واحد و مراکزهای بهداشتی از جمله مواردی است که هر هفته توسط ریاست دانشگاه، نماینده وزیر و رئیس سازمان نظام پزشکی بررسی می‌شود .
کشاورز با بیان اینکه در شش ماهه اول و دوم سال گذشته 686 و 457 پرونده وارد کمیسیون شده که پس از بررسی به ترتیب 511 و 257 مورد آن به سازمان تعزیرات حکومتی استان فارس جهت صدور حکم ارجاع داده شده است، اضافه کرد: همچنین در شش ماه اول سال گذشته 263 پرونده از طرف کمیسیون به دادگاه عمومی و انقلاب ارسال شد که 47 مرکز پس از صدور حکم این دادگاه پلمب شدند .
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به آمار تصادفات ثبت شده در مرکز ارتباطات 115 دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سه ماهه اول امسال اشاره و خاطرنشان کرد:‌ طی این مدت دو هزار و 819 نفر به این مرکز مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 8 درصد بین سنین یک تا 10 سال، 18 درصد بین 11 تا 20 سال، 51 درصد بین 21 تا 40 سال، 17 درصد بین 41 تا 60 سال و 6 درصد بش از 60 سال سن دارند .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/33972/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر