پیام فارس

آخرين مطالب

معاون استانداری فارس:

رسانه‌ها امید را به جامعه تزریق کنند سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با ابراز گلایه از نحوه انتخاب تیتر و مطالب توسط برخی جراید استانی، تاکید کرد که شرایط ناپایدار کنونی، رسانه‌ها باید بیش از گذشته برای تزریق امید به جامعه تلاش کنند.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس هادی پژوهش‌جهرمی عصر یکشنبه 10 تیر در یک کنفرانس خبری و با بیان اینکه مطالعه رسانه‌های مختلف خصوصا روزنامه‌ها را همواره در دستور کار داشته و دارد، گفت: طی روزهای اخیری یکی دو روزنامه در استان فارس مدام پالس‌های منفی به جامعه ارسال کرده‌اند.
او اضافه کرد: امروز شرایط ناپایداری به جامعه حاکم بوده و فشارهای روحی و روانی فراوانی به مردم وارد می‌شود؛ لذا نباید با انعکاس برخی مطالب و استفاده از برخی عناوین برای اخبار، تنش و فشارهای بیشتری به جامعه وارد کرد.
پژوهش با تصریح اینکه قصد تحلیل مسائل و پرداختن به علل بروز شرایط کنونی و دست‌ها و عوامل موثر بر آن را ندارد، گفت: تحریم‌ها همیشه بوده است اما امروز شرایط متفاوتی وجود دارد و آمریکا می‌خواهد به زعم خود با افزایش فشارها و گسترش تحریم‌ها، شرایط متفاوتی نسبت به قبل ایجاد کرده و امنیت موجود را به فضایی ناامن بدل کند.
او با بیان اینکه پرداختن به تاثیر سوء مدیریت‌ها از سوی هر فرد یا گروهی، نیازمند فرصتی کارشناسانه است، گفت: باید رسانه‌ها و خبرنگاران خود را جای شهروندان و عابرانی بگذارند که هنگام عبور از مقابل پیشخوان مطبوعات فروشی‌ها، بادیدن تیترها و عناوین برخی اخبار، دلشان از امید خالی می‌شود.
پژوهش گفت: برخی عناوین به گونه‌ای است که انگار همه در این کشور دزد و غارتگر هستند و هیچ کاری انجام نشده و نمی‌شود؛ ما منکر و مانع اطلاع‌رسانی سریع، صریح و شفاف نیستیم و خودسانسوری را ترویج نمی‌کنیم اما اگر یک نفر دچار خطا شد نباید همه را خطاکار جلوه داد.
او با تصریح اینکه امروز جامعه به اندازه کافی از بی‌اعتمادی مردم نسبت به مدیران پر شده است، گفت: نمی‌گویم تعمدی در کار بوده است؛ اما گاهی برای آنکه مخاطب را جذب کنیم، با تیترها و عناوین انتخابی، امید را در جامعه کمرنگ می‌کنیم.
پژوهش با بیان اینکه تمام رسانه‌های استان فارس مخاطب او در این موضوع نیست، گفت: نباید با روح و روان مردم بازی کرد، فشار روحی به اندازه کافی وجود دارد؛ امروز آمریکا با پول کشورهای مرتجع عربی، تلاش می‌کند تا ضعف‌ها را بزرگ جلوه داده و شیرازه امور را بگسلد.
او تاکید کرد که رسانه‌ها در بیان خطاها و مشکلات ورود کنند اما نحوه‌ی اطلاع‌رسانی به گونه‌ای نباشد که امید مردم از بین برود، گفت: رئیس دولت سابق افاضاتی داشته؛ برخی رسانه‌ها طوری این را نوشته‌اند که انگار او اکنون منجی است و دیگران ضایع کننده حقوق ملت.
معاون سیاسی استانداری فارس در ادامه با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اهتمام دولت به این امر، گفت: فارس از یک قرن پیش تاکنون همواره کریدور کالای قاچاق بوده است.
وی با تصریح اینکه موضوع قاچاق کالا باید ریشه‌ای حل و فصل شود، گفت: در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خصوصا در سال‌های اخیر اقدامات مناسبی با برنامه‌ریزی در کشور و استان فارس اجرایی شده است تا موضوع به شکل ریشه‌ای حل شود.
پژوهش با تصریح اینکه در مبارزه با قاچاق کالا، شبکه‌های سازمان یافته و انبارهای بزرگ مد نظر بوده است، گفت: تلاش کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها خصوصا نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و قضایی، به شکلی مناسب برخورد کنیم.
او با تاکید براینکه مبارزه با قاچاق کالا امری دشوار بوده است، گفت: مبارزه با قاچاق کالا به دلیل آنکه منافع برخی را به مخاطره می‌اندازد، با دشواری‌هایی همراه بوده است، چه بسا قاچاقچیان کلان عواملی را جلو بیندازند و بعضا حتی مظلومیت نمایی کنند که ای وای امنیت اقتصادی وجود ندارد.
پژوهش با تصریح اینکه اقدامات شاخصی براساس آمار موجود در سال‌های 92 تاکنون برای مبارزه با قاچاق کالا در فارس انجام شده است، این استان را پیشتاز در امر مبارزه با قاچاق کالا دانست و تاکید کرد که این روند با قوت ادامه خواهد داشت.
معاون استانداری فارس در عین‌حال آگاهی بخشی به جامعه در خصوص نحوه‌ی شناخت کالای قاچاق و تاثیرات این کالاها بر سلامت فردی و اثرات گسترده اقتصادی آن، گفت: با این هدف، نمایشگاهی در شیراز برپا خواهد شد.
پژوهش گفت: در این نمایشگاه، کالاهای قاچاق که سلامت افراد را با مخاطره مواجه می‌کند به نمایش گذاشته شده و شیوه‌ی شناسایی این کالاها به افراد آموزش داده می‌شود.
به گزارش ایسنا، 12 تیرماه، سالروز صدور فرمان رهبری معظم انقلاب در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 81 است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/33982/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بامداد بی‌رمق

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

درگذشت یار محمودها و پایداری

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

برقراری ثبات نسبی در بازار ارز

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

شیراز میزبان نشست کنسرسیوم اشتغال و مهارت آموزی دانشجویان کشور

830 طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ 4 همت اعتبار اختصاص یافت

افتتاح باغ ایرانی فرصت جدید گردشگری در شیراز است

قدرتمندی و عزتمندی سپاه ریشه در پیروی مطلق از ولایت فقیه است

همایش علمی سرطان شناسی در گراش

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک فوتبال

بررسی بودجه 1403 پارک‌های علم و فناوری/ بودجه قطب نوآوری کشور 29 درصد کاهش یافت!

احداث یک باغ ایرانی جدید در شیراز تا پایان سال جاری

محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند

سنتورنوازی هنرمند شیرازی به‌مناسبت یاد روز سعدی

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مسخره‌بازی

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

پدر شهیدان محمدیان آسمانی شد

تداوم گردوخاک و رگبار باران طی 5 روز آینده / افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در جنوب

پویش «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد

شیراز میزبان نخستین کنفرانس ملی مهارت ایران

«با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد/جزییات برنامه‌ها برای 90 کاندیدا

ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس برگزار می‌شود

عزم جدی شهرداری شیراز در تحقق بودجه سال 1403

ارتش آماده پاسخگویی به هرگونه تهدید دشمنان است

روایت بلاگر کویتی از سفر به شیراز

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

نجوم و بنای استون‌هنج

پایش صلاحیت حرفه‌ای در شرکت توزیع برق فارس

جنایت دختر 11ساله در مزون خانگی

میراث جهانی روستای میمند پاکسازی شد

کشف 15 فقره سرقت احشام در فارس

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

حفاران غیرمجاز در شهرستان زرقان دستگیر شدند

صاعقه زدگی خانم 45 ساله در سپیدان

درگذشت پدر شهیدان والامقام، محمدیان