پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس:

پزشکی ورزشی پشتیبان ورزشکاران فارس است فرهنگي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس گفت: تمام جامعه ورزش عضوی از خانواده بزرگ پزشکی ورزشی است و باید به طور یکسان از تمام خدمات آن بهره مند شوند.

 دکتر کاوه باشتی در دیدار فصلی خود با مدیرکل ورزش و جوانان فارس با ارائه گزارشی از عملکرد هیات پزشکی ورزشی استان، افزود: بیش از 3 ماه است با حضور مجرب ترین اساتید حوزه پزشکی ورزشی در قالب کمیته های مختلف با افتخارتمام در حال خدمت رسانی به جامعه ورزش هستیم .
وی با اشاره به عملکرد هیات پزشکی در این مدت زمان کوتاه، تصریح کرد: با راه اندازی کمیته های تخصصی، جلسات منظم و پیگیر کمیته های آموزش، تغذیه، درمان و روانشناسی به صورت تیمی برگزار شد و راهکارهای مورد نظر و همچنین فعالیت های در دست اقدام و نیاز جامعه ورزش مورد ارزیابی و در دستور کار قرار گرفت .
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس به ترکیب اعضای تشکیل کمیته های هیات پزشکی ورزشی از اساتید و کارشناسان برجسته دو حوزه علوم پزشکی و علوم ورزشی اشاره کرد و اظهار کرد: اعتقاد داریم برای رسیدن به جایگاه بالای پزشکی ورزشی باید از تمام تخصص ها برای نیاز جامعه ورزش مخصوصا علوم پزشکی و علوم ورزشی به طور مطلوب استفاده کرد .
باشتی به برنامه ریزی و برگزاری دو دوره آموزشی در بهار 97 اشاره کرد و گفت: با برگزاری دوره آموزشی ماساژ ورزشی توانستیم 44 نفر از هنرجویان را با فنون این رشته آشنا کنیم تا با ارائه خدمت به جامعه ورزش بتوانیم سهمی هم در اشتغال زایی حوزه ورزش داشته باشیم و همچنین دوره آموزشی آشنایی با دو پینگ، مبارزه با مواد مخدر و عوارض ناشی از آن که برای 300 نفر از مربیان ورزشی برگزار شد .
وی به جلسات هم اندیشی با شهرستان ها اشاره کرد و افزود: با برگزاری نشست های هم اندیشی با روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و روسای هیات های پزشکی ورزشی از مشکلات و نقطه نظرهای آنان در حوزه پزشکی ورزشی مطلع شدیم و با هم اندیشی به بررسی راهکارهای پیشرفت و توسعه استان در مباحث پزشکی ورزشی پرداختیم که با نقطه نظرها و پیشنهادهای خوبی همراه بود .
رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس به هم اندیشی با متولیان حوزه ورزش فارس در راستای توسعه و پیشرفت جامعه ورزش استان اشاره و اضافه کرد: با برگزاری نشست های هم اندیشی با مسئولین هیات های ورزشی پرورش اندام، همگانی، والیبال و بسکتبال و همچنین مدیریت تربیت بدنی آموزش و پرورش و مدیریت تربیت بدنی دانشگاه شیراز توانستیم از نقطه نظرها و پیشنهادهای این عزیزان برای هم افزایی و هرچه بهتر ارائه دادن خدمات پزشکی ورزشی به ورزشکاران استفاده نماییم .
دکتر باشتی با اشاره به پوشش پزشکی المپیاد بزرگ دانشجویی کشور در شیراز توسط هیات پزشکی ورزشی فارس، تصریح کرد: با برنامه ریزی اعلام آمادگی کامل کردیم تا با پوشش کامل پزشکی خدمات گسترده خود را به بیش از سه هزار دانشجوی شرکت کننده در مسابقات ارائه نماییم .
وی در بخش دیگری به اسناد پزشکی خدمات درمانی ورزشکاران آسیب دیده اشاره کرد و اظهار کرد: تمام پرونده های موجود در بخش خدمات درمانی به صورت مکانیزه و با سرعت در دست اقدام و بررسی قرار می گیرد و در کوتاه ترین زمان به آن رسیدگی می شود تا هرچه سریعتر ورزشکاران به چرخه ی فعالیت ورزشی خود بازگردند .
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس در ادامه به برگزاری سمینار سالانه پزشکی ورزشی استان فارس اشاره کرد و عنوان کرد: این سمینار هرساله به صورت متداوم و با حضور اقشار مختلف جامعه ورزش و مسئولین کشور و استان در شیراز برگزار می شود که امسال هم با برنامه ریزی های صورت گرفته قصد داریم در پاییز و با حضور تمام عزیزان جامع ورزش برگزار کنیم .
دکتر باشتی، با بیان اینکه جلسات توجیهی و هم اندیشی خوبی با امدادگران ورزشی (پزشکیاران) داشتیم و موارد لازم و جامع در خصوص هرچه بهتر ارائه شدن خدمات پوشش پزشکی به مسابقات و فعالیت های ورزشی یادآوری و نکات مهم بیان شد، افزود: امدادگران ورزشی را به کلیه امکانات مورد نیاز مجهز و بیمه مسئولیت مدنی کردیم تا از این بابت دغدغه خاطری وجود نداشته باشد و با تمام امکانات و توان در خدمت جامعه ورزش باشند .
وی در ادامه به ماهیت هیات پزشکی ورزشی استان اشاره کرد و تصریح کرد: هیات پزشکی ورزشی یک نهاد NGO و دانش محور است که سیاست های آن در راستای سیاست های فدراسیون پزشکی ورزشی و هماهنگ با وزارت ورزش و جوانان و در استان ها با ادارات ورزش و جوانان می باشد، نهادی است متعلق به تمام مردم و ورزشکاران و تمام امکانات آن در راستای ارائه بهترین خدمت به ورزشکاران،قهرمانان و مربیان عزیز توسط برجسته ترین و متخصصین اساتید دانشگاه به صورت افتخاری می باشد .
رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس در بخش دیگری به درمان ورزشکاران آسیب دیده اشاره کرد و اظهار داشت: درمان و پتانسیل هیات پزشکی ورزشی فارس در جایگاهی است که از کل کشور حتی تهران برای درمان آسیب های ورزشی مراجعه کننده دارد و از جنوب کشور و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس آسیب دیدگانی در ورزش داریم که شیراز را بخاطر وجود قطب پزشکی برای درمان انتخاب می کنند .
دکتر باشتی در خصوص ارائه خدمات به ورزشکاران در مرکز استان این را خاطرنشان کرد: طی بخشنامه ی دریافتی از فدراسیون پزشکی ورزشی که در نشست هم اندیشی هیات رئیسه فدراسیون با حضور معاون محترم وزارت حضور داشتند و توجه ویژه ایشان به ورزشکاران و ارائه خدمات مطلوب و کارآمد ، هیات های استانی را موظف کردند تا در مرکز استان ها به صورت مستقیم و متمرکز به ارائه خدمات به ورزشکاران بپردازند .
وی در پایان با بیان اینکه باب دیپلماسی، هم افزایی و تعامل از سوی هیات پزشکی ورزشی فارس به روی تمام جامعه ورزش استان گشوده است این را هم ابراز داشت: با تمام توان با بهترین خدمات در خدمت جامعه ورزش و ورزشکاران هستیم تا موجب سرعت بیشتر در پیشرفت ورزش استان شویم.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/34019/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند

اختتامیه فصل سوم جشنواره سرود ایران در آباده برگزار می‌شود

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

ایران پایگاه نظامی اسراییل در امنیتی‌ترین نقطه کره زمین را زد

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

فاضلاب و بیمارستان مطالبه جدی مردم مرودشت است

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

آزمون استخدام پیمانی متمرکز سازمان تامین اجتماعی در فارس برگزار شد

شرکت 3500 داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس

برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در فارس

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق حق دفاع مشروع ایران بود

دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس

شگفتی تحلیلگران از نوع پاسخ و حمله ایران به رژیم اسراییل

نیرو‌های مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند

موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد

برادرکُشی با اسلحه شکاری!

بازگشت کاروان قرآنی اهل‌بیت (ع) خمینی شهر به کشور

عملیات «وعده صادق» نمایش بازدارندگی، اقتدار و آمادگی نظامی ما بود

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد

راهپیمایی فارسی ها در حمایت از اقدام مقتدرانه نیرو‌های مسلح

پاسخ کوبنده و سریع ایران در صورت هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی

کوه‌‌های برفی اقلید در آخرین روزهای فروردین

میمند، میزبان جشنواره گل و گلاب

نگاهی به کارنامه هنری بهمن هاشمی، صداپیشه و گوینده

پیش بینی آب و هوا/ رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور

محدودیت‌های پروازی در شیراز پایان یافت

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

برادر کشی با شلیک گلوله

جزئیات دقیق ثبت‌نام و پرداخت وام بانوان بانک مهر ایران | وام 100 میلیون تومانی «اندوخته بانوان» را چگونه بگیریم؟ + جدول

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است