پیام فارس

آخرين مطالب

توپ در زمین زنان فوتبالیست فارس نیست ورزشي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- زنان فوتبالیست و فوتبال ‌دوست فارس می گویند با مشکلاتی همچون عدم تخصیص زمین مناسب، کمبود ملزومات آموزشی همچون توپ، نبود حمایت روحی و نیز رقم اندک قرارداد‌ها در فوتبال حرفه‌ای شهرستان‌ها در مقایسه با مبالغ هنگفتی که در فوتبال مردان هزینه می‌شود مواجه هستیم.
راضیه رزمجویی، مربی تیم ‌های فوتبال پایه در شیرازمی‌گوید: ما مربیان تیم‌های پایه که در باشگاه حجاب کار می‌کنیم، نه حمایت می‌شویم و نه حداقل حق و حقوق خود را می‌گیریم.
او میزان حقوق دریافتی خود و همکارانش را مبلغی حدود 400 تا 500 هزار تومان با کار هر روزه اعلام می‌کند و از اینکه در سال جاری تاکنون حقوقی دریافت نکرده است، گلایه‌ مند است.
** استعداد دختران شکوفا نمی‌شود
رزمجویی تعداد علاقه‌ مندان به فوتبال را در بین دختران چشمگیر می‌خواند اما می گوید امکانات برای بانوان کافی نیست.
او بیان می‌کند: در حال حاضر 100شاگرد دارم و تنها سه توپ در اختیار ماست. با این وضعیت حتی نمی‌توان استعداد کسی را شکوفا کرد چون در طول دو ساعت شاگردان باید چندین بار برای یک پاس ساده توی صف بایستند.
این فوتبالیست گفت: در تمام مدتی که مدرک مربی‌گری درجه B گرفته‌ام، حتی یک بار برای کلاس‌های بازآموزی انتخاب نشده‌ام و زمینه برای به ‌روز کردن اطلاعات و پاسخگو بودن به شاگردانم فراهم نیست.
رزمجویی ادامه داد: استعداد‌ها در فوتبال بانوان آنگونه که باید به چشم نمی‌آید و باید سانسی جداگانه برای شاگردان توانمند‌ و مستعد در نظر گرفته شود تا بتوانیم چند سال دیگر از استعداد آن‌ها استفاده کنیم؛ اما درحال حاضر بازیکنان توانمند ناچارند همراه با مبتدیان تمرین کنند و با این روند نمی‌توان آن‌ها را برای درخشش در سال‌های آینده آماده کرد.
** فقط عشق به فوتبال
ندا روستایی دیگر مربی فوتبال و بازیکن لیگ برتر فوتبال بانوان نیز با اشاره به سابقه یازده ساله خود در لیگ برتر فوتبال از تجربه بازی در تیم شهرداری بم در سال 1393 می‌گوید و از این رهگذر از عملکرد دست اندرکاران تیم‌های فوتبال بانوان انتقاد می‌کند.
او می‌گوید: شهرداری بم از بهترین و بزرگترین تیم‌های بخش بانوان و مدعی قهرمانی است و همیشه مسئولان در بازی‌های این تیم حضور دارند و همین موضوع بهترین دلگرمی برای بازیکنان است.
روستایی می‌افزاید: این تیم تنها سه یا چهار بازیکن بومی از کرمان دارد و بیشتر بازیکنان از شیراز به شهر‌هایی همچون بم و سیرجان هستند و در تیم‌های دیگر استان‌ها بازی می‌کنند.
این بازیکن با اشاره به عملکرد پذیرفتنی تیم بانوان فارس در سال گذشته ابراز می‌دارد: بانوان با آنکه از لحاظ امکانات درحد صفر هستند، در سال گذشته به موفقیت‌های خوبی چه در لیگ برتر فوتبال و چه در فوتسال دست یافتند.
این فوتبالیست با بیان اینکه در تیم ملی زیر 19 سال چند بازیکن شیرازی وجود دارد، گفت: بازیکنان قدیمی ما عضو تیم ملی فوتبال بودند و این بازیکنان که امروز باید شرایطی بهتر از دیگران داشته باشند، در وضعیت مناسبی نیستند.
او معتقد است تنها عشق به ورزش فوتبال این افراد را طی سال‌های گذشته به مقام‌آور بدل کرده است.
این بازیکن فوتبال با بیان اشاره به حضور تیم‌های فوتبال بانوان در مسابقات زیر نظر هیات فوتبال در سال گذشته، بیان می‌کند:در سال قبل بازیکنان در هر بازی با لباس‌هایی نو به زمین رفتند اما فراهم‌آوردن امکانات به همین جا محدود شد و همین بازیکنان باید برای بازی در زمین حافظیه ماه‌ها پیگیری کنند، دست آخر هم بازی در زمین ورزشگاه دستغیب برگزار می‌شود.
روستایی ادامه می‌دهد: در یکی از مسابقات، بازیکنان تیم سیرجان پشت در ورزشگاه حافظیه منتظر ورود به زمین بودند که به آن‌ها اعلام شد باید به زمین ورزشگاه شهید دستغیب بیایند که این اتفاقات فوتبال فارس را کم‌اعتبار می‌کند و پیش‌آمدن این مسائل بسیار ناراحت‌ کننده است.
این مربی فوتبال نیز مبلغ قرار داد خود را پس از 11سال بازی در فوتبال چهارمیلیون تومان اعلام کرد و در این باره معتقد است: این مبلغ اصلاً مبلغ مناسبی برای یک بازیکن با این سابقه بازی نیست.
** زنان فوتبالیست فارس در اتوبوس حبس شدند
روستایی می‌گوید: در بازگشت از یکی از مسابقات که در ایلام برگزار شد، اتوبوس تیم ما (قشقایی)در حوالی سعادت‌شهر در کنار پمپ بنزین توقف و راننده اعلام کرد تنها در صورتی حاضر به ادامه مسیر است که یک میلیون تومان بابت هزینه رفت‌ و‌آمد به وی پرداخت شود.
روستایی ادامه داد: 17دختر در سرما و در ساعت سه بامداد در کنار جاده مانده بودند چون هزینه‌ای برای رفت و آمد پرداخت نشده بود. ما هواپیما نمی‌خواهیم حداقل ما را با احترام و با رعایت کامل شرایط و داشتن اتوبوس اختصاصی راهی مسابقات کنند.
وی همچنین از نبود امنیت روانی در تیم‌ها گلایه می‌کند و بیان می‌دارد: رباط صلیبی پایم پاره شده و هیچ ‌یک از اعضای تیم حتی از من احوالپرسی و دلجویی نکرد، همین مسائل باعث دلسردی می‌شود.
رئیس هیات فوتبال شیراز عملکرد تیم فوتبال بانوان فارس را قابل پذیرش می‌داند و اظهار می‌دارد: بانوان با آنکه از لحاظ امکانات درحد صفر هستند، در سال گذشته به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌اند؛ چه در لیگ برتر فوتبال و چه در فوتسال.
کاووس عباسی با بیان اینکه تیم بانوان با دست خالی شاهکار کرده است، می‌گوید: متأسفانه ما نتوانستیم کمک چندانی به آن‌ها کنیم و وقتی اسپانسر‌ها منابع مالی خود را صرف تیم‌های خارج از استان می‌کنند، شاهد این هستیم که بانوان ما به جای اینکه با هواپیما رفت و آمد کنند، ناچارند با اتوبوس بروند کرمان و همین اتوبوس در راه خراب می‌شود و مایه رنجش بیش از پیش آنان را فراهم می‌کند.
مسئولان فوتبال فارس عمده مشکلات فوتبال بانوان را نبود منابع مالی ناشی از عدم حمایت اسپانسر‌های ورزشی عنوان می‌کنند و با انتقاد از حمایت چندین میلیونی آنان از تیم‌های مشهور پایتخت، بسیاری از مشکلات در این زمینه را در زمین آن ها می‌اندازند.
به‌نظر می‌رسد رسیدگی به مشکلات فوتبال بانوان به همت والا و تزریق منابع مالی بسیاری نیاز دارد که دست‌کم بتواند زمینه را برای فراهم‌کردن امنیت شغلی و روانی بازیکنان ایجاد کند؛ همچنین نگاه به فوتبال زنان و توانمندی‌های آنان فارغ از هرگونه تبعیض راهگشای وضعیت نامطلوب تیم‌های ورزشی بانوان خواهد بود.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/34074/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

رفع تصرف 70 هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!