پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس عنوان کرد:

آموزش و پژوهش موجب کاهش آسیب‌های احتمالی در فوتبال می‌شود ورزشي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین -
رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس اعتقاد دارد با آموزش و پژوهش می‌توان آسیب‌های احتمالی در رشته پرطرفدار فوتبال را به حداقل رساند .
به گزارش ایسنا منطقه فارس، کاوه باشتی چهار ش نبه 20 تیر در دیدار با رؤسای هیئت فوتبال فارس و شیراز ضمن خیر مقدم، به بروز آسیب‌های فراوان در فوتبالیست‌ها ناشی از فعالیت‌های بدنی به ویژه از ناحیه اندام تحتانی اشاره کرد و گفت: هیئت پزشکی ورزشی یک نهاد دانش محور است که با ظرفیت‌های فراوان در آموزش، پژوهش و درمان می‌تواند راه‌گشا باشد و موجب پیشرفت جامعه ورزش در تمام رشته‌ها شود .
وی با بیان اینکه این هیئت یک NGO است و با بودجه خود اداره می‌شود، افزود: هیئت پزشکی ورزشی توانسته با فعالیت‌های گسترده با وجود کمیته‌های متعدد در زمینههای آموزش ،درمان، روانشناسی ورزشی، تغذیه و پژوهش خدمات کارآمدی را به جامعه ورزش ارائه کند.
رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس با بیان اینکه خدمات این هیئت در مقابل دریافت حق عضویت در کمیته خدمات درمانی (بیمه ورزشی ) بسیار گسترده و کارآمد است، خاطر نشان کرد: یک ورزشکار برای طول مدت یک سال برای حضور در همه رشته‌های ورزشی مبلغ پانزده هزار تومان حق عضویت خدمات درمانی (بیمه ورزشی ) پرداخت می‌کند که در صورت آسیب دیدگی در سطح بهترین بیمه‌های تکمیلی کشور کاراست .
باشتی با تاکید به جایگاه مهم آموزش، تصریح کرد: تمام تلاش ما کاهش بروز آسیب‌های احتمالی در ورزشکاران است و این در صورتی محقق می‌شود که نهادهای متولی با آموزش‌های متعدد و کارآمد برای جامع ورزش، مربیان و ورزشکاران تمام تلاش خود را به کار گیرند و به این نکته توجه داشته باشند که پیشگیری، مقدم بر درمان است .
وی از ورزش فوتبال به عنوان پرطرفدارترین رشته ورزشی در میان سایر رشته‌ها نام برد و اظهار کرد: همان طور که قابل ملاحظه است رشته ورزشی فوتبال با وجود طرفداران بسیار دارای بیشترین آسیب بوده که باید با کار پژوهشی دائم به آسیب شناسی آن پرداخت تا بتوان با علم روز و با کمترین آسیب شاهد پیشرفت در این رشته پر مخاطب باشیم .
رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس در ادامه به آموزش‌های لازم برای مربیان فوتبال در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: آموزش مربیان در خصوص مسائل پزشکی ورزشی از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید با انتقال آگاهی و دانش کافی به آنان ،بروز آسیب های احتمالی را به حداقل رساند و چه بسا برخی از آسیب‌های ورزشی برای ورزشکاران از عدم وجود آگاهی کافی و با فشار مربیان حادث می‌شود .
باشتی در بخش دیگری به جایگاه مهم پیکر سنجی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین موضوعی که باید خانواده‌ها و مربیان از بدو فعالیت‌های یک ورزشکار به آن توجه داشته باشند پیکر سنجی است ، زیرا هر بدن برای یک رشته ورزشی مناسب است و علاوه بر علاقه فرد بایستی به این نکته مهم توجه ویژه داشت و این را خانواده‌ها می‌توانند از پایگاه‌های استعدادیابی و پزشکی ورزشی دنبال کنند تا فرزندشان در آینده دچار مشکل نشوند .
وی با بیان اینکه پزشکی ورزشی فارس یار و همراه همیشگی جامعه ورزش و تمام هیئت‌های ورزشی در استان است، تصریح کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولین و اعضای کمیته‌ها و اساتید مجرب در هیئت پزشکی ورزشی که عاشقانه و بدون هیچ چشم داشتی به ارائه خدمت به جامعه ورزش می‌پردازند، انتظار داریم تا مسئولین هیئت پر مخاطب فوتبال استان و شیراز بیش از گذشته تعاملات خود را با هیئت پزشکی ورزشی گسترش داده تا با یک هم افزایی بیشتر شاهد ساماندهی ورزشکاران بیشتری در این رشته ورزشی باشیم .
رئیس هیئت فوتبال استان فارس هم در این نشست هم‌اندیشی ،آموزش را نقطه مشترک و مهم هر دو هیئت برشمرد و گفت: از سال گذشته برنامه‌های مشترکی برای آموزش توسط هر دو هیئت در دستور کار قرار گرفت اما سرعت برای اجرای آن کم بود و تا اینکه با انتخابات ریاست هیئت پزشکی مواجه شدیم و منتظر ماندیم تا در اولین نشست بتوانیم به جمع بندی برسیم و برای پیشرفت به ادامه آن بپردازیم .
هنرپیشه در ادامه با بیان اینکه هیئت فوتبال در مقوله آموزش به علت اهمیت آن یارانه بسیاری پرداخت می‌کند تا هم با استقبال خوبی همراه باشد و خروجی مثبت و ارزیابی بالایی داشته باشد، افزود: باشگاه‌ها، مدارس و مربیان فوتبال بسیاری در استان فارس وجود دارد که برای افزایش سطح دانش آنان هر ساله چندین دوره آموزشی با بهترین سطح کیفیت با پرداخت یارانه‌های بسیار برگزار می‌کنیم تا شاهد پیشرفت این رشته ورزشی و کاهش درصد آسیب‌های احتمالی آن باشیم .
و ی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی مستلزم داشتن شرایطی است، تصریح کرد: در بحث پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در ورزشکاران فوتبالیست و آموزش‌های لازم به همکاری دو مجموعه هیئت فوتبال فارس و هیئت پزشکی ورزشی استان نیاز است تا با مشارکت و هم اندیشی بتوان این موضوع را دنبال کرد و نیاز ورزشکاران و مربیان آن را برطرف و سطح دانش آنان را افزایش داد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/34320/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

رفع تصرف 70 هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!