پیام فارس

آخرين مطالب

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

نصب تجهیزات جدید مخابراتی شیراز معطل مجوز شهرداری است اقتصادي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به انتقادهای برخی شهروندان شیرازی از مشکلات ارتباطی تلفن همراه گفت: در این شرایط، نصب 52 میلیارد تومان تجهیزات مخابراتی خریداری شده برای حل این مشکلات معطل مجوز شهرداری این کلانشهر است.
به گزارش ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی پنجشنبه در شورای اداری استان فارس در شیراز افزود: طی 2 سال اخیر بنا بر استانداردهایی که شهرداری دارد و برای ما هم قابل احترام است، 30 سایت به جای اینکه احداث شود جمع آوری شده است.
وی ادامه داد: در سفری که فروردین ماه امسال به شیراز داشتم از شهردار شیراز درخواست کردم که این مشکل را حل کنند که ظاهرا این مشکل با درخواست و تقاضا حل نمی شود و لازم است که استاندار فارس در این مساله ورود و مشکل را حل کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: درست است که شهرداری باید به منافع مالی نگاه کند اما نباید نتیجه این نگاه این باشد که 52 میلیارد تومان تجهیزات معطل نصب بماند، این ظلم به مردم است.
آذری جهرمی افزود: اینکه یک مدیر اجرایی که از شهرداری جدا شده و در جای دیگر مشغول به کار شده و به خاطر اینکه اپراتور رقیبش نتواند کار کند مجوز به او نمی دهد این شایسته برخورد است و باید با این مدیر برخورد شود.
وی گفت: معنا ندارد که اعتبار را از سمت بخش خصوصی و دولت برای بهبود پوشش جذب کنیم و بعد اجازه ندهیم که بنا به دلایلی این اعتبار به موقع هزینه شود.
**تبعیض و فساد مردم را عصبانی می کند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پاسخ به اظهارات رئیس مجمع نمایندگان فارس که قطع و وصل های مکرر تلفن همراه را باعث عصبانی شدن مردم این استان دانست گفت: اگر مردم از این بابت عصبانی می شوند عذرخواهی می کنیم اما فکر نمی کنم ضریب قطع و وصل تلفن اینقدر بالا باشد.
آذری جهرمی افزود: فکر می کنیم خیلی چیزهای دیگر مردم را عصبانی می کند و امیدواریم نوع نگاه ما مدیران و مسئولان به چارچوب کار همان که می گوییم باشد و به دنبال این باشیم که خدمات مناسب تر و شرایطی بهتری را از همه جهات برای مردم فراهم کنیم.
وی افزود: قطعا آنچه که بیش از هر چیز دیگر باعث عصبانیت مردم می شود تبعیض و فساد است که باید به شکل واقعی و در عمل با آن مقابله کنیم.
**فاصله فارس با قطب الکترونیک کشور بودن زیاد است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه فارس بر اساس تقسیمات اقتصادی کشور و فرصت های منطقه ای به عنوان قطب الکترونیک کشور مطرح بود گفت: اما به نظر می رسد که امروز فاصله این استان با قطب الکترونیک کشور و آنچه مد نظر بوده زیاد است.
آذری جهرمی افزود: یکی از نقاط قوت استان فارس ظرفیت های آن در حوزه الکترونیک بود که مورد توجه قرار داشت و شرکت هایی به عنوان نماد این توانمندی در این استان شکل گرفتند.
وی گفت: طی سال های اخیر استان فارس حتی در شاخص های زیرساخت های ارتباطی نیز رتبه و جایگاه حداقلی نداشت و این زمانی دردناک تر می شد که یکی 2 وزیر ارتباطات در آن مقاطع نشانی از استان فارسی بودن هم داشتند.
او افزود: می توان گفت یک عقب افتادگی مزمن در حوزه ارتباطات در استان فارس وجود دارد.
وی، با اشاره به سفر فروردین ماه امسال خود به استان فارس گفت: در این سفر از حدود هشت شهرستان استان بازدیدهایی داشتیم و از نزدیک در جریان مشکلات زیرساختی آنها در حوزه ارتباطات قرار گرفتیم.
آذری جهرمی ادامه داد: در همان سفر قول دادیم که در جهت رفع آن مشکلات تا پایان خردادماه امسال و همچنین رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه در حوزه ICT تا پایان امسال بکوشیم.
وی افزود: برنامه ششم توسعه اشاره دارد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است که 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار در مناطق کمتر برخوردار و محروم را به ارتباطات پرسرعت و مناسب تجهیز کند و 80 درصد آن روستاها را هم به چهار خدمت پایه مجهز کند.
او تصریح کرد: این هدفی بسیار سخت و سنگین است چرا که توسعه ارتباطات روستایی نیازمند صرف زمان و هزینه بسیار بالاتری نسبت به مناطق شهری است.
این عضو کابینه گفت: علاوه بر مناطق روستایی، در شهر شیراز هم از نظر وضعیت پوشش و کیفیت ارتباطات مشکلاتی وجود داشت و شهروندان گلایه هایی داشته اند که حل این مشکل را نیز در دستور کار قرار دادیم.
آذری جهرمی تصریح کرد: بر همین اساس، از فروردین امسال تاکنون 230 سایت روستایی و جاده ای تحت پوشش خدمات نسل چهار قرار گرفته و نتیجه آن شده که 569 روستای این استان از مجموع روستاهای بالای 20 خانوار به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شده اند.
او ادامه داد: در استان فارس مجموعا حدود چهار هزار روستا وجود دارد که 2 هزار و 300 روستای آن بالای 20 خانوار است که در گام اول 569 روستا خدمات آنها بر اساس شاخص های برنامه ششم توسعه تکمیل شد.
وی افزود: این دستاورد خوبی است اما کافی نیست و نیازمند یک اقدام جدی تر و برداشته شدن گام های بلندتر است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: 2 فاز دیگر از تکمیل این پروژه نیز وجود دارد که بر اساس آن مجموعا 444 سایت ارتباطی باید پوشش داده شود تا با اجرای آن هدف تجهیز 90 درصد روستاهای استان به اینترنت پرسرعت محقق شود.
وی، یکی از مشخصه های استاندار فارس را پیگیر بودن وی دانست و افزود: امیدواریم در کنار پیگیری های مقام ارشد استان و با بهره گیری مناسب از ظرفیت نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم استان فارس به جایگاهی که در شان آن است برسانیم.
**آمار واقعی به مردم ارائه دهیم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به ارائه گزارشی مبنی بر افتتاح همزمان بیش از چهار هزار پروژه مخابراتی در استان فارس گفت: مدیران مجموعه مخابرات در کشور باید از ارائه آمار به شیوه سنتی پرهیز کرده و آمار واقعی به مردم ارائه دهند.
آذری جهرمی افزود: اگر ما 500 روستا را مجهز به شبکه ارتباطی نسل سه و چهار می کنیم این نباید 500 پروژه تعریف شود بلکه این یک پروژه است که در 500 عملیات انجام شده است.
وی افزود: بزرگتر بودن اعداد و ارقام بیانگر انجام کار بزرگتر نیست و بنابراین باید از ارائه آمار نادرست به مردم خودداری کنیم و با صداقت با آنها سخن بگوییم.
او ادامه داد: البته این کاری که در استان فارس انجام شده و در عرض سه ماه 30 درصد پوشش اینترنت همراه اول در مناطق کمتر برخوردار و روستایی توسعه یافته کاری بزرگ و شایسته تقدیر است.
** همدلی برای عبور از موانع کشور ضروری است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم اتحاد برای عبور از موانع و مشکلات فراروی کشور گفت: زمانی که بحث همدلی به میان می آیند تعریف برخی از این کلمه این است که هرآنچه ما می گوییم شما باید گوش کنید.
وی افزود: معنای این خواسته، همدلی و همراهی کردن با دولت نیست چرا که دولت رای خود را از مردم گرفته و در چارچوب نظام، انقلاب و آرمان های امام باید به وعده هایی که به مردم داده عمل کند و در جهت تحقق آنها بکوشد.
آذری جهرمی ادامه داد: امروز شرایط کشور شرایطی سخت و خاص است و کشور داری در چنین شرایطی برای هر کشوری سخت است و خصوصا اگر با تهدیدها و فشارهای بین المللی همراه باشد به مراتب سخت تر نیز خواهد شد.
این عضو کابینه دوازدهم اظهار داشت: علاو ه بر این اگر در مدیریت داخلی، یکپارچگی و همبستگی هم وجود نداشته باشد از این بابت نیز دچار مشکلاتی خواهیم شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با این وجود و به رغم همه مشکلات اما باید گفت که حرکت جمهوری اسلامی به سمت قله یک حرکت ادامه دار است و اگر امروز می بینیم شرایط سخت است علتش این است که به سخت ترین نقطه مسیر رسیده ایم و و اگر اتحاد، همدلی و همبستگی خود را حفظ کنیم می توانیم از این نقطه نیز به سلامت عبور کنیم.
آذری جهرمی افزود: اگر از ظرفیت ها و امکانات موجود استفاده کامل نکنیم در ادامه مسیر با مشکل مواجه خواهیم شد و نه تنها به هدف و قله نمی رسیم بلکه تمام زحمات گذشتگان را نیز از بین خواهیم برد.
این عضو کابینه گفت: بنابراین شرایط جمهوری اسلامی شرایط ضعف نیست و حرکت کشور چه در عرصه سیاست خارجی و تعاملات بین المللی و چه در عرصه داخلی، اقتصادی و رشد و توسعه به سمت پیشرفت و تعالی است.
وی افزود: اما در این موضوع 2 مساله مطرح است، اول اینکه دنیا نیز سکوت نکرده و مسیر رشد را طی کرده و دوم اینکه انتظارات مردم کشورمان نیز به حق بالا رفته و ما باید بتوانیم پاسخگوی این انتظارات و توقعات باشیم.
آذری جهرمی ادامه داد: راه دستیابی به تمام این اهداف در کنار همدلی، مدیریت علمی و استفاده از ظرفیت نخبگان و خصوصا جوانان در اداره امور کشور است.
وی گفت: قطعا با بهره گیری و توجه به منویات و خواسته های رهبر معظم انقلاب که ستون خیمه انقلاب هستند خواهیم توانست همانند موارد بسیار که در گذشته با آنها مواجه شده ایم اینبار نیز از این مسیر سخت و پر پیچ و خم عبور کنیم.
او افزود: در چنین شرایطی نباید مردم را نسبت به آینده کشور ناامید کنیم بلکه باید با اصلاح عملکرد خود در جاهایی که اشتباه عمل کرده ایم شرایط را روز به روز بهبود بخشیم.
در جلسه شورای اداری استان فارس به طور همزمان چهار هزار و 14 پروژه مخابراتی فارس که با اعتباری افزون بر 795 میلیارد تومان اجرا شده اند، بهره برداری شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعدازظهر چهارشنبه در آغاز سفری 2 روزه به استان فارس با استقبال استاندار فارس وارد شیراز شد و سپس راهی خرامه شد و پس از ادای احترام به مقام والای شهدا، در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.
وی همچنین شامگاه چهارشنبه به دیدار آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز رفت.
آذری جهرمی روز پنجشنبه در ادامه سفر دو روزه خود به فارس در شورای اداری این استان و آیین افتتاحیه پروژه های مخابراتی شرکت کرد. دیدار با فعالان و نخبگان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از دیگر برنامه های این عضو کابینه در سفر به فارس است.
6122/ 2027

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/34377/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ 10 امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

امکان کاهش 20 درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

امسال 17 سالن سینما در شیراز بهره‌برداری می‌شود

ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران

خطوط شبانه اتوبوس‌رانی شیراز همچنان برقرار است

زنده‌گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

بارندگی‌ها برای فارس خطر و خسارتی نداشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو 2024 ایران می‌رود

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین

حضور 16 هزار بوشهری در کنکور/ 63 درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند

تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

خوشحالی هشتیجانی‌ها از بارش باران بهاری + فیلم

رقابت بیش از 16 هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر

باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد

نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است

ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با 62 میلی متر

دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود

‌کمک 44 میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

معابر شیراز سر از آب بیرون آورد

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش