پایگاه خبری تحلیلی پیام فارس

آخرين مطالب

كاهش فاصله حركت قطارهاي مترو به 15 دقيقه گفتگو

كاهش فاصله حركت قطارهاي مترو به 15 دقيقه

  بزرگنمايي:

فارس انلاين- اسدالله حاج‌زماني گفت: فاز يك قطار شهري شيراز داراي هشت ايستگاه بود كه با توجه به محدوديت‌هاي اعتباري و سياست‌هاي اتخاذ شده، ابتدا 5 ايستگاه فعال شد و در مدار سرويس‌دهي قرار گرفت. وي با بيان اينكه 2 ايستگاه از ايستگاه‌هاي باقيمانده شامل ايستگاه‌هاي شاهد و شهيد مطهري، سال گذشته به بهره‌برداري رسيد، افزود: آخرين ايستگاه فاز يك خط اول قطار شهري شيراز، ايستگاه شهيد آويني بود كه اكنون آماده شده و به‌مناسبت هفته دولت، بهره‌برداري از آن رسما آغاز مي‌شود. ايستگاه شهيد آويني به واسطه موقعيت جغرافيايي و قرار گرفتن آن در ابتداي يكي از اصلي‌ترين محورهاي تجاري، خدماتي و آموزشي شيراز، داراي حساسيت ويژه‌اي بوده و بهره‌برداري از آن مي‌تواند تاثير بسزايي در كاهش حجم ترافيك خودرو در محدوده خيابان قصردشت، ابتداي عفيف‌آباد و كمك به جابه‌جايي دانش‌آموزان آموزشگاه‌هاي مختلفي كه در اين محور قرار گرفته است، داشته باشد. حاج‌زماني، اعتبار هزينه شده براي بهره‌برداري از ايستگاه شهيد آويني را بالغ بر 35 ميليارد تومان ذكر و خاطرنشان كرد: بخش اعظمي از اين هزينه مربوط به تجهيز ايستگاه به سيستم‌هاي سيگنالينگ، تهويه‌ي اطفاء دود و ... و بخشي از آن هم مربوط به اقدامات سويل و ساختمان بوده است. مديرعامل سازمان قطار شهري شيراز همچنين از اجرايي شدن برنامه اين سازمان براي كاهش هد وي، يا فاصله بين حركت 2 قطار مترو در هفته دولت خبر داد و گفت: از چهارشنبه، سوم شهريورماه، فاصله زماني بين حركت 2 قطار به 15 دقيقه كاهش داده خواهد شد. وي اضافه كرد: اين به‌معناي افزايش 2 برابري تعداد اعزام قطارها در مسير فاز يك خط اول مترو شيراز خواهد بود به‌طوريكه هم‌اينك تعداد 60 قطار در هر روز اعزام انجام مي‌شود و از چهارشنبه اين تعداد به 120 قطار افزايش خواهد يافت. حاج‌زماني با يادآوري اينكه اكنون حدود 10 هزار مسافر توسط مترو در شيراز طي شبانه‌روز جابه‌جا مي‌شوند، گفت: با افزايش تعداد حركت قطارهاي مترو يا كاهش فاصله زماني بين حركت 2 قطار و كامل شدن هشت ايستگاه موجود، اميدوار هستيم شاهد افزايش تعداد مسافران هم باشيم. او در عين‌حال گفت: اكنون هزينه جابه‌جايي هر مسافر توسط قطار شهري شيراز به واسطه تعداد كم مسافر و حركت در يك فاز از مسير خط يك، بالغ بر 10 هزار تومان است كه اگر شاهد افزايش تعداد مسافر باشيم در حداقل ميزان به 2 هزار و 850 تومان كاهش خواهد يافت. حاج‌زماني تصريح كرد: يك سوم كل هزينه جابه‌جايي مسافر برعهده دولت و يك سوم برعهده شهرداري است و بخشي از يك سوم باقيمانده از محل فروش بليط و بخشي ديگر از محل تبيلغات ايستگاهي، تامين مي‌شود. مدير عامل سازمان قطار شهري شيراز تاكيد كرد كه تمام ايستگاه‌هاي مترو در اين شهر به آسانسور مجهز شده و هيچ مشكلي براي استفاده معلولان و جانبازان، در استفاده از اين سيستم حمل و نقل عمومي وجود ندارد. حاج‌زماني در عين‌حال گفت: هنوز بهره‌برداري از آسانسورها آغاز نشده است. مديرعامل قطار شهري شيراز همچنين گفت: از 12 ايستگاه فاز دوم خط يك، 9 ايستگاه در مراحل پاياني معماري و 2 ايستگاه در مراحل پاياني سازه قرار دارد و يك ايستگاه هنوز در مرحله سازه است اما در زمان بهره‌برداري كامل از خط يك، از ايستگاه وكيل كه هنوز در مرحله سازه قرار دارد، عبور انجام مي‌شود و توقفي نخواهيم داشت تا ايستگاه كامل شود.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سبد کتاب در 30 آرایشگاه فسا گذاشته شد

بخش خصوصی، محور رشد اقتصادی

نازیبایی‌های بصری از چهره شیراز زدوده می‌شود

فعال بودن سامانه بارشی تا بعدازظهر پنج‌شنبه در فارس

مطالبه ای از مسئولان برای بزرگداشت بنیانگذار آموزش عشایری

احیای تالاب‌ها با یک مصوبه امکان‌پذیر نیست

فراهم شدن امکان پرداخت آنلاین قبوض برق در شیراز

کاهش سزارین و استقبال از زایمان طبیعی در فارس امید بخش است

درگیری 2 دانش آموز در شیراز قربانی گرفت

افزایش درآمد سرانه و بهبود معیشت مردم محور بودجه 98 است

ششمین جشنواره ملی عکس« وقف چشمه همیشه جاری» برگزار می شود

قاچاقچیان چوب در جهرم به دام افتادند

علت مرگ عقاب‌های فارس هنوز مشخص نیست

22 دلال ارز در شیراز دستگیر شدند

تصادف اتوبوس با تریلی در محور جهرم/ یک کشته و 6 مجروح

آماده باش نیروهای امدادی شهرداری شیراز/ زیرگذرها مسدود نمی‌شوند

بارش برف سنگین در سپیدان/تعطیلی مدارس نوبت صبح در بخش مرکزی و اردکان

استعدادهای کاراته فارس پشت چراغ قرمز

چهار هزار و 340 میلیون سهم در بورس فارس معامله شد

حساسیت نسبت به بازار وکیل تامین اعتبار را تسهیل می‌کند

3100 کلاس درس در فارس با بخاری‌های نفتی گرم می‌شود

ایمنی و امنیت، مهمترین اولویت غار سنگ ‌اشکن جهرم است

افزایش توزیع بنزین یورو ٤ تا یک میلیون لیتر در روز برای فارس

33 درصد از مراجعان مصدومان سوختگی فارس کودکانند

گوهر بافت تاریخی شیراز قربانی بی مسئولیتی

تخلف های مربوط به سوخت و فرآورده های نفتی را اطلاع دهید

خطر مقاومت آنتی بیوتیکی سلامت جامعه را تهدید می‌کند

بازدیدکنندگان `پاسارگاد` نوروز 98 به تاریخ سفر می کنند

جای خالی محور ساسانی و اقوام در دهمین نمایشگاه گردشگری پارس

مستند ساخته برادران شیرازی نوبت اکران ویژه یافت/استقبال از خاتمه

نمایشگاه گردشگری پارس می‌تواند ثبت جهانی شود

42 هزار معلول فارس تحت پوشش مستمری قرار گرفتند

آشفتگی های اقتصادی و اخلاقی،هنرنمایش را درگیر کرده است

قوانین ویژه معلولان ضمانت اجرایی لازم را ندارد

چوب برخی اداره‌ها لای چرخ سرمایه‌گذاری در صدرا

دو حادثه پیاپی رانندگی در کازرون 2 کشته برجا گذاشت

ملاک بومی یاغیربومی بودن برای گزینش استاندار،ساده لوحانه است

استانداران بومی باشند یا نباشند

احداث کتابخانه‌ی مرکزی شیراز در ابهام

خرس هم به لیست قربانیان تصادفات پیوست/عمران باچاشنی تخریب زیستگاه

خاتم سازی؛ تداوم ماندگاری با اما و اگر

احتمال طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر استان فارس

بازخوانی تاریخ تشکیل بسیج شیراز در عصر خاطره

سالانه ٨٠٠ عمل سرطان سینه در فارس انجام می‌شود

هفدهمین نمایشگاه الكامپ و تلكام در شیراز برگزار می‌شود

برگزاری رویداد علمی "ته نخ" 9 آذر به میزبانی دانشگاه شیراز

خدمات دهی 46 بخش دیالیز در شیراز/ انجام 118 عمل پیوند کلیه

ربع قرن برنامه احکام در رادیو

یادمان های هخامنشی در محاصره هزاران حلقه چاه

قنات 2 هزار ساله در داراب فارس کشف شد