پیام فارس

آخرين مطالب

شهردار شیراز:

یک چهارم شهروندان شیرازی عوارض پرداخت می‌کنند/ نیازمند راه‌اندازی کمپین پرداخت عوارض هستیم اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شهردار شیراز با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض گفت: صد درصد شهروندان شیرازی انتظار ارائه خدمات مطلوب را از شهرداری دارند؛ حال آنکه کمتر از 25 درصد آنها عوارض قانونی شهروندی را پرداخت می‌کنند .
مهندس حیدر اسکندرپور در مراسم چهارمین جشنواره خوش حسابی پرداخت کنندگان عوارض نوسازی، صنفی و خودرو گفت: اگر به سابقه قانون شهرداری مراجعه کنیم عمده درآمد شهرداری ها از محل بهای خدمات تأمین می شود؛ به عبارت دیگر هزینه زندگی در هر شهر باید به وسیله ساکنان آن شهر پرداخت شود .
وی افزود: اگر شهروندان عوارض خود را در سه حوزه خودرو، نوسازی و اصناف به صورت کامل پرداخت کنند، درآمد حاصله تنها 2درصد از بودجه 3 هزار و 200 میلیاردی شهرداری را تأمین می کند. درآمد کسب شده از محل عوارض این سه حوزه، رقمی معادل 40یا 50 میلیون تومان می شود، در حالی که امروز تنها هزینه ساخت یک پل بیش از 70میلیارد تومان است .
شهردار شیراز با بیان این مطلب که در سال 96 در حوزه نوسازی 20 درصد، در حوزه خودرو 20 درصد و در حوزه اصناف، تنها 10 درصد پرداخت عوارض انام شده است؛ گفت: طبق یک نظرسنجی انجام شده از شهروندان شیرازی در یکی از محورهای شهر، 70درصد ازساکنان اعلام کرده اند که عوارضی به شهرداری پرداخت نمی کنند چون معتقدند در ازای عوارض پرداختی، خدماتی دریافت نمی کنند. این در حالیست که شهرداری برای برخی خدمات خود از جمله جابه جایی و انتقال زباله های شهری به ازای هر شهروند سالانه 100 هزار تومان و برای حفظ فضای سبز شهری، سالانه 80 هزار تومان هزینه می کند .
شهردار شیراز افزود: هزینه های اداره شهر روز به روز رو به افزایش است اما درآمدهای این مجموعه به خصوص از محل ساخت و ساز و بهای خدمات، در پایین ترین حد خود قرار دارد و هنوز هستند شهروندانی که احساس مسئولیتی در قبال پرداخت عوارض به عنوان سهم خود در برابر خدماتی که دریافت می کنند، ندارند .
اسکندرپور تأکید کرد: باید کمپینی برای ترغیب شهروندان به پرداخت عوارض و بهای خدمات زندگی در شهر با همراهی خود مردم و رسانه ها راه اندازی شود .
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از منظر شهرسازی، تاکنون کالبد شهر در اولویت قرار داشته است، اما نگاه ما در دوره جدید این است که شهر باید روح داشته باشد و برای مردم ساخته شود تا مردم احساس بهتری داشته باشند. در این راستا به همراهی هنرمندان و فرهنگورانی نیاز داریم که برای روح شهر برنامه داشته باشند .
اسکندرپور با تأکید بر اهمیت مشارکت همه شهروندان در پیشرفت جسم و روح شهر و ساختن شهری در خور نام و آوازه شیراز از برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: به زودی مسابقات و نمایشگاه های بین المللی در حوزه های مختلف موسیقی، نقاشی، سینما و .... برگزار خواهد شد تا شیراز تبدیل به کانون رویدادهای مهم ملی و جهانی شود .
معاون مالی و اداری شهرداری شیراز نیز در آیین چهارمین جشنواره خوش حسابی پرداخت کنندگان عوارض خودرو، نوسازی و اصناف گفت: عوارض پرداختی شهروندان در سال 96 در زمینه نوسازی نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است .
محمدهادی هاشم پور اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، در سال 96 مبلغ 370میلیون تومان برای اهدای جایزه به پرداخت کنندگان خوش حساب عوارض تخصیص یافت که امسال نیز این جشنواره برگزار خواهد شد .
وی با بیان این مطلب که درآمد شهرداری از منابع مختلف، در راه توسعه و عمران شهر مصرف می شود، گفت: وصول عوارض و تحقق درآمد پایدار به منظور افزایش میزان و کیفیت خدمت رسانی به شهروندان است .
هاشم پور افزود: از 500 هزار واحد مسکونی موجود در شیراز، 103 هزار واحد، عوارض نوسازی خود را پرداخت کرده اند.که این به معنای مشارکت تنها 20درصد از صاحبان مسکن است. همچنین از 500 هزار خودرو که در شهر شیراز وجود دارد، تنها 114هزار خودرو عوارض پرداخت کرده اند یعنی 22درصد مشارکت و در حوزه اصناف کمترین مشارکت را داشته ایم که از 80 هزار واحد صنفی موجود در شیراز، 8 هزار و 520 واحد عوارض پرداخت کرده اند که تنها 10 درصد از واحدهای صنفی را شامل می شود .
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با تأکید بر اینکه بدون همکاری و همیاری شهروندان برنامه ریزی برای اهداف بلندمدت مدیریت شهری تحقق نمی یابد، مهم ترین عامل موفقیت شهرداری ها را انگیزش و حس همکاری شهروندان دانست .
رحیم هودی هنرمند عرصه‌ی نمایش نیز گفت: ما در شهری زندگی می کنیم که مردمش به مهمان نوازی معروفند. همه شهروندان شیراز باید بدانند شهر ما خانه ماست همانطور که برای کلبه کوچک زحمت می کشیم تا پاک و شاد باشد برای شهر هم باید همین کارها را انجام داد .
وی افزود: زیبایی شهر بر عهده مردم و شهرداری است مردم باید بدانند اگر عوارضی می دهند برای زیبا شدن شهر است؛ اینکه بزرگ ترین هدف مجموعه جدید مدیریت شهری ایجاد شادی و نشاط برای شهروندان است، اندیشه ای قابل تقدیر است که باید با همراهی و همدلی شهروندان محقق شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/38861/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز

شهرستان مهر میزبان شاعران

از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟

گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود

وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

چیزهایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند

خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز 6 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

آغاز آزمون سراسری 1403 در فارس، همزمان با سراسر کشور

تاکنون 100 هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز

کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم

گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا