پیام فارس

آخرين مطالب

آنچه اصلاح طلبان در دیدار امام جمعه شیراز گفتند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- روابط عمومی شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان فارس گزارشی از سخنان دبیران احزاب و اعضای این شورا در دیدار نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز منتشر کرده است.
به گزارش دریافتی روز جمعه ایرنا، این روابط عمومی نوشت: دیدار نمایندگان احزاب اصلاح طلبان استان با آیت الله لطف الله دژکام در 20 سال گذشته منحصر به فرد بوده است.
روابط عمومی شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان فارس در این گزارش افزوده است: پیش از این درب‌های دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز بر روی جریان اصلاح طلب بسته بود.
بر اساس این گزارش، فعالان اصلاح طلب استان فارس در این نشست صمیمانه که حدود 2 ساعت طول کشید، به طرح دیدگاه و‌ نظرها و انتقادهای خود بپردازند.
دبیر حزب اتحاد ملت و رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان فارس در این دیدار گفت: در سال‌های اولیه شکل‌گیری جریان اصلاحات، بحث و خواسته اصلی اصلاح طلبان «ضرورت اصلاحات» در پاره‌ای از رویکردهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور بود.
«محمدحسن گلرخیان» ادامه داد: به‌دلیل مقاومت در مقابل این خواسته‌ها امروز کشور به نقطه ای رسیده است که سئوال و یا شکاف اصلی در کشور «امکان» و یا «امتناع» اصلاحات است و نه اصلاح طلب و اصولگرا!
به اعتقاد گلرخیان، اساسا موثر بودن اصلاحات در نجات کشور در خروج از بحران‌ها و چالش‌های مقابل آن از سوی جریان مقابل یعنی براندازان با تردید مواجه شده است.
رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب افزود: در واقع اگر اصولگرایان هم همراه با اصلاح طلبان بدنبال اصلاح وضع موجود نباشند در تقسیم بندی سیاسی مد نظر مردم محلی از اعراب ندارند.
این فعال اصلاح طلب اظهار داشت: با توجه به کارکرد اصلی احزاب در راستای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، حضور نمایندگانی از خانه احزاب در ستاد امر به معروف شهرستان و استان ضروری به نظر می‌رسد.
در ادامه این نشست، رئیس حوزه شیراز سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی به شکاف بین دفتر امام جمعه با فعالان سیاسی و اجتماعی در دوره‌های پیشین اشاره کرد و گفت: دفتر دو امام جمعه مرحوم و سابق شیراز نتوانستند ارتباط موثری با همه جریان‌های فعال در فارس بگیرند.
سعید نظری به وقایع سال 88 اشاره کرد و افزود: بعد از سال 88 دفتر و تریبون نماز جمعه در شیراز به پایگاه جریان خاصی تعلق گرفت و عملا به روی همه فعالان سیاسی غیر از آن جریان، از جمله اصلاح طلبان بسته شد.
نظری افزود: جریان اصلاح طلب و به خصوص طیف جوان ضمن همراهی با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی، ظرفیت بزرگی برای دستیابی به این آرمان‌هاست.
این فعال سیاسی اصلاح طلب در شیراز ادامه داد: گاهی در این شهر اطلاعاتی علیه جریان فعال اصلاح طلب به دفتر امام جمعه انتقال داده می‌شود و حلقه‌های دور امام جمعه مانع انتقال اطلاعات درست می‌شوند که در دور جدید انتظار تغییر این شرایط را داریم.
نظری بیان کرد: لیست امیدی متشکل از جوانان تحصیلکرده و افراد با سابقه‌های درخشان در دفاع از کشور و انقلاب، در جریان انتخابات شوراها توسط شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب منتشر شد، که آماج بدترین تهمت‌ها قرار گرفت و تا به امروز هیچ یک از آنها به اثبات نرسیده است.
وی افزود: لکه‌دار کردن جریان‌های فکری سیاسی همسو با نظام به بهانه رقابت سیاسی آن هم در تریبون‌های رسمی، اعتماد اجتماعی را از بین خواهد برد.
نظری پیشنهاد کرد به منظور بهبود ارتباطات، امام جمعه شیراز از بین فعالان اصلاح طلب نیز مشاوری امین و توانمند برگزیند.
در ادامه این نشست، نایب رئیس مجمع کارمندان خط امام نیز در سخنانی از رویکردهای گذشته دفتر ائمه جمعه سابق نسبت به اصلاح طلبان انتقاد کرد و گفت: این دیدار نشان می‌دهد آیت‌الله دژکام رویکردی جدیدی مبتنی بر وحدت همه گروههای سیاسی در پیش گرفته اند.
حجت‌الاسلام ذاکری از امام جمعه به عنوان رهبر جامعه و شهر یاد کرد و خواستار وحدت رویه دفتر امام جمعه در تعامل با همه گروههای سیاسی شد.
ذاکری بیان‌کرد: اخیرا صفحه روابط عمومی دفتر امام جمعه در شبکه های اجتماعی، در خبری دیدار ایشان با فعالان اصولگرا را دیدار با «جریان انقلابی» قید کرده است و این گونه مصادره‌کردن انقلاب به صلاح اینده جامعه نیست.
نایب رییس حزب مردمسالاری در استان فارس نیز در این نشست صمیمی گفت: از آنجا که وفاق ملی، یکی از مولفه‌های مهم توسعه است و در چند روز اخیر خبرهایی به نقل از معاون اول رئیس جمهور مبنی بر رفع حصر و گردهمایی سرمایه‌های نمادین اجتماعی منتشر شده، از روحانیت و امام جمعه به عنوان یکی از ارکان تاثیر گذار انتظار حمایت هست.
«امین عباسی» ادامه داد: فعالان سیاسی از آنچه در گذشته به نفع جریان خاصی تبلیغ می‌شد، گلایه دارند و انتظار دارند در دور جدید، تریبون نماز جمعه پیام وحدت را منتشر کند.
دبیر مجمع دانش آموختگان ایران شعبه فارس هم در سخنانی در این آیین گفت: با توجه به وضعیت کنونی کشور نیاز به وحدت و وفاق ملی وجود دارد لذا در این راستا باید از ظرفیت اصلاح طلبان که دلسوز کشور و نظام و سرمایه های مملکت هستند، بیش از پیش استفاده شود.
«مجیب دیانت» افزود: حذف این سرمایه ملی لطمات جبران ناپذیری به کشور وارد می کند.
نایب رئیس حزب ندا شعبه استان فارس نیز با تاکید بر ضرورت ایجاد جبهه متحد بین همه دلسوزان ایران گفت: با استفاده از همه ظرفیت‌های نظام باید بتوانیم این بحران و ابرچالش اقتصادی را پشت سر بگذاریم.
«هادی وکیل‌زاده» با بیان اینکه اصلاحات نه حذف می شود و نه استحاله، ادامه داد: چرا با سوء استفاده از کلام امام که فرمودند «ملاک حال افراد است» دلسوزان و نقش آفرینان انقلاب را حذف می‌کنیم و در جای دیگر برخلاف این جمله اگر قرار باشد یکی از جوانان منسوب به اصلاحات که در سال‌های گذشته در ستادهای قانونی نامزدهای اصلاحات فعالیت داشتند استخدام یا در سمتی منصوب شود، فورا با استناد به گذشته نه به حال فرد، او را رد صلاحیت می‌کنیم.
نایب رئیس حزب ندا شعبه استان فارس افزود: اجازه بدهید اگر قرار باشد اصلاح طلبان از قدرت کنار روند یا ورود نکنند تنها با رای مردم باشد نه حمایت و دخالت نهادهای نظارتی.
وکیل زاده با بیان اینکه بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب شعارهای اصلی نهضت همچنان در جامعه زنده است، خاطر نشان کرد: زنده بودن شعارهای اصلی نهضت نشان دهنده آن است ما در طول این 40 سال از این آمال فاصله گرفتیم. با سرمایه های خود خوب عمل نکردیم و اتهاماتی را به آنها وارد کردیم، پرسش اینجاست پس چه زمانی این انقلاب به دست اهلان آن اداره می شده است؟
این فعال جوان اصلاح طلب معتقد است الان زمان اتحاد و همدلی و استفاده از همه پتانسیل‌های نظام است.
عضو شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب خطاب به امام جمعه جدید شیراز گفت: از شما توقع داریم تریبون نماز جمعه را در اختیار یک جناح خاص قرار ندهید و این فرصت را برای طیف اصلاحات فراهم کنید تا با استفاده از این تریبون دیدگاهها و نقطه نظرات خود را به اطلاع مردم برسانند.
وکیل زاده ادامه داد: انتظار می رود امام جمعه شیراز تلاش کند تا ارزشهای انقلاب در حد خواسته‌های یک جناح خاص تقلیل پیدا نکند و به عنوان نماینده عالی رهبری در استان منشا وفاق و همدلی باشد.
دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش ایران شعبه فارس نیز با طرح پیشنهاد استفاده از ظرفیت فکری اصلاح طلبان در اتاق فکر امام جمعه شیراز، به شرایط خاص کشور اشاره کرد و گفت: باید رقابت اصولگرایی ، اصلاح طلبی در قامت فرزندان انقلاب ظاهر شود، تا در کنار هم به اصلاح فرایندها و مبارزه جدی با فساد که همچون موریانه به جان مردم و کشور افتاده و هویت جمهوری اسلامی را هم در معرض خطر قرار داده، بپردازند.
«جمیله کریمی» تحقق این خواسته را منوط به اراده حاکمیت در تحقق همبستگی ملی دانست و با بیان اینکه چتر نماینده ولی فقیه باید چتر نظام باشد نه چتر یک جریان خاص، اظهار امیدواری کرد حضور امام جمعه جدید با توجه به پیشینیه ایشان آغازی باشد برای پایان یک دهه حذف نیروهای مخلص و توانمندی که در عرصه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی و وقایع دیماه ٩٦ با از خود گذشتگی، وفاداری خود به کشور و مردم و نظام را به اثبات رسانده‌اند.
کریمی ادامه داد: باید در توسعه استان و کشور این ظرفیت‌ها از حاشیه به متن بیایند و نقش نماینده ولی فقیه می‌تواند در این برهه تعیین کننده باشد.
این فعال زن اصلاح طلب پیشنهاد کرد: امام جمعه جدید شیراز خود آغارگر این همدلی و وفاق در استان باشند و در اتاق فکر خود از ظرفیت اصلاح طلبان نیز استفاده کنند.
عضو شورای مرکزی جمعیت زنان نواندیش مسلمان منطقه فارس نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه زنان یکی از بازوان توانمند جامعه هستند، حتما از این پتانسیل بهره گرفته شود و حتما از نظرات بانوان اصلاح طلب در خصوص مسائل این حوزه استفاده شود.
«الهام ناسوتی» ادامه داد: زنان اصلاح طلب دیدگاه واقعی‌تری نسبت به جامعه دارند و حتما از آنها مشورت گرفته شود.
ناسوتی از برخی رفتار مسئولان در کشور انتقاد کرد و گفت: در حوزه زنان باید به مسئولان تذکر داده شود رفتارهایشان به سمت ساختن خوراک رسانه‌های برانداز نباشد.
وی بر لزوم پیگیری شفافیت و فساد ستیزی در دستگاههای اجرایی و نهادهای حاکمیتی تاکید کرد و گفت: تعامل‌ها با جریان‌های فکری در جامعه باید واقعی باشد نه نمادین.
«موژان انصاری» از فعالان جوان اصلاح طلب و نماینده انجمن زنان اصلاح طلب فارس نیز بهره‌گیری از مدیریت زنان در کشور را خواستار شد و گفت: یکی از دغدغه‌های مهم جامعه، گسترش فساد در بین مدیران است و در این بین زنان نشان داده‌اند در بخش مدیریت گرفتار فساد نشده‌اند.
وی شفاف سازی امور را رمز مقابله با فساد دانست و گفت: فسادهای سازماندهی شده مالی در دستگاه های اجرایی را نمی‌توان با شعار و هیاهو کنترل کرد بلکه باید سیستم شفاف و یکپارچه اداری را حاکم کنیم.
پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز پیش از این روز چهارشنبه دهم مردادماه جاری سخنان آیت الله لطف الله دژکام در دیدار با احزاب اصلاح طلب استان فارس را منتشر کرده بود.
7368/ 2027

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/41059/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم

گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)