پیام فارس

آخرين مطالب

آغاز به کار دومین مدرسه تابستانی یادگیری الکترونیکی کشور در شیراز فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- دومین مدرسه تابستانی یادگیری الکترونیکی، با هدف توسعه مفاهیم کاربردی یادگیری الکترونیکی در فرآیندهای آموزشی، صبح امروز در شیراز آغاز به کار کرده و تا هفدهم مرداد، ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، دکتر «مجیدرضا فرخی» رییس این مدرسه تابستانی، با بیان اینکه محتوای علمی این دوره با حضور کمیته علمی متشکل از متخصصان آموزش یادگیری الکترونیکی و کارشناسان فنی تشکیل و در یک دوره پنج روزه، طراحی شده است، گفت: برگزاری نخستین مدرسه یادگیری الکترونیکی در سال گذشته به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت، این موضوع سبب استمرار ارتباط و تعامل دانشجویان و زمینه ساز برگزاری دومین دوره از این مدرسه یادگیری الکترونیکی شد .
او محتوای روز نخست برگزاری را آشنایی با زیرساخت های الکترونیکی و کار با سیستم مدیریت یادگیری یا LMS برای آشنایی شرکت کنندگان با مفاهیم اولیه یادگیری الکترونیکی و ابزار های تعاملی و محتوای روز دوم را آشنایی با شیوه طراحی آموزشی و اصول چند رسانه ای به صورت کاربردی و علمی به کمک نرم افزار تولید محتوای الکترونیکی استودیو عنوان کرد .
دکتر فرخی ادامه داد: در روز سوم شرکت کنندگان ضمن آشنایی با نرم افزار تولید محتوای الکترونیکی ISPRING ، به صورت ویژه و علمی در زمینه تولید محتوای الکترونیکی تجربه کسب می کنند و روز چهارم نیز به آشنایی با دو نرم افزار ساخت بازی در آموزش GAMIFICATION و یادگیری به کمک موبایل و نرم افزار تولید محتوای الکترونیکی با عنوان CAMTASIA اختصاص دارد .
رئیس دانشکده مجازی قطب آموزش الکترونیک دانشگاه اضافه کرد: روز پنجم برگزاری، مفاهیم و رویکردهای نوین در یادگیری الکترونیکی آموزش داده می شود و دانشجویان با مفاهیم یادگیری تطبیقی، یادگیری فراگیر، استفاده از تکنیک TRIZ در حل مسایل آموزشی و کمک آموزشی هوشمند، آشنا می شوند .
دکتر فرخی حضور و شرکت خودجوش دانشجویان و اساتید در این دوره آموزشی را باعث افتخار این دانشگاه برشمرد و ابراز امیدواری کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان میزبان و مجری این دوره سبب ایجاد صمیمیت و گسترش آموزش های موضوعات یادگیری الکترونیکی و پیشرفت این شیوه نوین در کشور شود .

او با تاکید بر اینکه باید برای پیشبرد اهداف علمی کشور، با پیگیری، جدیت و عشق به کار و با تمام قدرت، وارد عمل شده و در این مسیر با صبر و گذشت، مشکلات کشور را مرتفع سازیم، اعلام کرد: همه باید برای آینده ای بهتر تلاش کنیم تا مسیر برای نسل آینده فراهم تر شود و همه سبب سربلندی کشور شویم .
در ادامه دکتر «زهرا کریمیان» دبیر علمی مدرسه تابستانی و مسوول دبیرخانه این دوره آموزشی، با معرفی دکتر «علی بهادر» رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و استاد و فوق تخصص جراحی اطفال، دکتر «مصباح شمس» معاون آموزشی دانشگاه و فوق تخصص غدد و متابولیسم و همچنین دکتر «مجیدرضا فرخی»، استاد جراحی مغز و اعصاب و رییس دانشکده مجازی قطب آموزش الکترونیک به عنوان مسوولان برگزاری دومین مدرسه تابستانی یادگیری الکترونیکی، افزود: دکتر «علی بهادر»، دکتر «مصباح شمس»، دکتر « مجیدرضا فرخی»، دکتر«ناهید ظریف صنایعی» و دکتر «مانوش مهرابی» به عنوان کمیته علمی در این دوره آموزشی فعالیت دارند .
این استادیار و مدیر EDO دانشکده مجازی، ادامه داد: «نیره بمانی حقیقی»، «فاطمه بنان زاده » ، « یداله عباس نیا»، «مریم فخرزاد»، «محمدجواد زمردیان»، «عباس رستمی»، «مریم معلمی»، «مریم تراشچین»، «مرجان طلوع»، «لیلا جعفری»، «هدی فخرزاد»، «امین حق دل»، «توران کریمی» و «مهدی هاشمی» نیز به عنوان اعضای کمیته اجرایی در برگزاری این دوره همکاری دارند .
او افزایش کاربست فناوریی های نوین در فرآیندهای یاددهی یادگیری را هدف کاربردی این دوره آموزشی برشمرد و افزود: آموزش و توانمندسازی دانشجویان علوم پزشکی در زمینه آموزش های مجازی و یادگیری الکترونیکی و همچنین شناسایی استعدادهای برتر دانشجویان در حیطه آموزش های مجازی و یادگیری الکترونیکی به عنوان هدف کلی این مدرسه تابستانی در نظر گرفته شده است .
دکتر «کریمیان»، افزایش دانش و آگاهی دانشجویان در زمینه مفاهیم و موضوعات یادگیری الکترونیکی را از اهداف اختصاصی این دوره آموزشی خواند و اضافه کرد: افزایش دانش و مهارت دانشجویان در تولید محتوای الکترونیکی و کار با نرم افزارهای آموزشی، بهبود و تقویت نگرش دانشجویان در زمینه استفاده مفید و هدفمند از فضاهای مجازی، تقویت خلاقیت دانشجویان در زمینه کاربست مفاهیم یادگیری الکترونیکی در عمل و همچنین تقویت روحیه کار تیمی و مشارکتی در زمینه ساخت و تولید محتوا و نرم افزارهای آموزشی نیز، از دیگر اهداف اختصاصی این مدرسه تابستانی است .
این مدرسه تابستانی از صبح امروز، سیزدهم مرداد، با حضور حدود 20 شرکت کننده از دانشگاه های تهران، اصفهان، شیراز، جیرفت، لرستان، کاشان، شوشتر و جهرم در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آغاز به کار کرده است .

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/42131/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید