پیام فارس

آخرين مطالب

حاشیه های نشست شورای شهر شیراز اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در چهل و هشتمین نشست این نهاد از عملکرد سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز انتقاد کرد که این موضوع با واکنش رئیس این سازمان مواجه شد.
  نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز،   در نشست این شورا خطاب به شهردار شیراز گفت: ضعف سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بعد از انتصاب ریاست جدید این سازمان به شدت شهرداری را آزار می دهد.
ابراهیم صبوری افزود: عدم توانایی رئیس این سازمان در اعمال مدیریت، ناکارآمدی و نابسامانی را در این نهاد بیش از پیش نمایان کرده و عدم وجود فرآیندهای شفاف در مسایل مالی باعث شکل گیری تخلفات عدیده در این سازمان شده است.
وی اضافه کرد: گستاخی و بی تدبیری در این سازمان به گونه ای است که شهروندان را تهدید کرده که اگر شکایت به شورای شهر ببرند با مشکلات و دردسرهای بیشتری روبه رو خواهند شد.
صبوری ادامه داد: در 2 پرونده خاص که من پیگیر آنها بوده ام شهروندان به دلیل شکایت به شورای شهر شیراز ناگزیر به پرداخت جریمه های بیشتری شده و حتی مورد تمسخر نیز واقع شده اند.
عضو شورای شهر شیراز، با تاکید بر عدم توانایی مدیریت سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری در سه حوزه فضای سبز، زیبا سازی فضای شهری و ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی، گفت: عدم مدیریت در این موارد باعث شده شهر شیراز که روزی یکی از زیباترین شهرهای ایران و جهان به شمار می آمد امروز در زمره شهرهای زشت منظر قرار گیرد.
وی بیان کرد: با وجود اینکه با بحران آب مواجه هستیم به دلیل عدم مدیریت در بسیاری از اماکن شیراز آب به هدر می رود و در برخی اماکن نیز به دلیل خشکیدگی، فضای سبز این شهر رو به نابودی است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: بی تدبیری در واگذاری قراردادهای حوزه فضای سبز و عدم نظارت از سوی مدیریت سازمان سیما و منظر در برون سپاری برخی از امور باعث تولید دلالان میلیاردی در این سازمان شده است.
صبوری گفت: به عنوان مثال در یک بوستان که پیمانکار مسئول نگهداری از آن، حقوق بیش از 20 نیرو را از این سازمان دریافت می کند اما در بررسی های میدانی مشخص شده که تنها 2 الی سه نفر کارگر در این بوستان مشغول کار هستند و این موضوع بیانگر فساد سازمان یافته و ضعف مدیریت در این سازمان است.
وی همچنین خطاب به شهردار شیراز بیان کرد: ظرف مدت یک ماه آینده باید برای ساماندهی این حوزه و ترمیم ضعف مدیریتی این سازمان اقدام شود.
** با متخلفان برخورد کنید
دقایقی پس از اتمام سخنان نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری وارد شورا و خواستار مصاحبه با خبرنگاران و افشای ماجراهای پشت پرده این سخنان شد که برخی مسئولان این شورا و شهرداری به این ماجرا ورود کرده و مانع انجام این مصاحبه شدند و وی را به اتاقی در مجاورت صحن علنی شورا منتقل کردند.
خبرنگاران که بر تصمیم خود مبنی بر انجام مصاحبه پافشاری می کردند در نهایت رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در جمع آنها حاضر شد و با اشاره به اینکه برخی اعضای شورای شهر شیراز یک شبه متخصص همه امور شده اند، گفت: حاضرم در خصوص همه موارد و اتهاماتی که نایب رئیس این شورا در نشست امروز مطرح کرد، شفاف سازی کرده و پاسخ دهم.
جهانبخش میرزاوند افزود: هیچگونه تخلفی در خریدهای این سازمان صورت نگرفته و همه مزایده و مناقصه ها بر اساس قانون انجام شده است.
وی اضافه کرد: برخی افراد با گل آلود کردن آب دنبال دستیابی به اهداف شخصی هستند و من در آینده تمام این موارد را پاسخ خواهم داد.
میرزاوند اظهار داشت: از زمان تصدی من به عنوان رئیس سازمان سیما و منظر، هیچگونه فسادی در این نهاد رخ نداده و تمام امور این سازمان شفاف بوده و به زودی تمام مواردی را که در نشست امروز شورا مطرح شد بر اساس قانون و به صورت مستند در حضور اصحاب رسانه پاسخ می دهم.
وی ادامه داد: اداره کل بازرسی شهرداری شیراز و سازمان بازرسی می توانند به موارد مطرح شده و هر موضوع مدنظر دیگری رسیدگی کنند، پرونده هایی که به آنها در این نشست استناد شده موجود است و می توانند آنها را بررسی کنند و اگر تخلفی صورت پذیرفته با متخلفان برخورد جدی انجام شود.
میرزاوند بیان کرد شفاف سازی و جلوگیری از هر گونه فساد و رانت جزو وظایف همه مدیران شهرداری است و بی شک با هرگونه فساد برخورد می کنیم.
وی، در پاسخ به پرسشی در مورد معرفی افرادی برای دریافت پست در این سازمان اظهار داشت: در زمان انتصابات، بسیاری افرادی را معرفی کردند اما من براساس شایسته سالاری بهترین گزینه ها را منصوب کردم.
میرزاوند همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از شما درخواست شخصی داشته، گفت: پاسخ این سوال را ازخودشان بپرسید اما من هرگز درخواست شخصی از هیچکس نمی پذیرم.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/44762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!