پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب فارس:

مبارزه با فساد تنها راه اعتمادسازی است/ اصلاح‌طلبان خرج خود را از دولت جدا نکرده‌اند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب فارس با تاکید بر اینکه هیچ مسئله‌ای به اندازه فساد اعتماد عمومی را خدشه‌دار نمی‌کند، مبارزه جدی و بدون مساحمه، خط بازی و خودی و غیرخودی با فساد را تنها راه بازگشت اعتماد عمومی عنوان کرد.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، محمدحسن گلرخیان سه‌شنبه 16 مرداد در یک کنفرانس خبری به حساسیت‌زدایی نسبت به برخی واژه‌های رایج در کشور همانند مقطع حساس، برهه حساس و شرایط حساس اشاره و عنوان کرد: اگر به کارکرد درست این واژه‌ها دقت شود، متوجه خواهیم شد که امروز همین واژه مقطع حساس به درستی کاربرد دارد.
وی با بیان اینکه اقتصاد دانان شرایط فعلی کشور را عبور از مقطع حساس و در واقع ابرچالش می‌دانند، گفت: امروز شش ابرچالش آب، محیط زیست، اشتغال، صندوق بازنشستگی، بانک‌ها و موسسان مالی و نقدینگی از سوی تحلیل‌گران اقتصادی مطرح شده است.
رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب فارس با بیان اینکه این چالش‌ها بسته به میزان رخ دادنشان، دچار شدت و حدت هستند اما موضوعی که امروز در شمار آسیب‌های اجتماعی از ان در کشور نام برده می‌شود، بحران اعتماد عمومی و شکافی است که از این بابت بین مردم و مسئولین ایجاد شده است، افزود: جریان اصلاحات به عنوان نیروی حامی انقلاب در زمان پیروزی دولت منتسب به این جریان در 21 سال پیش، شعارهایی را تحت عنوان ضرورت‌ها مطرح کرد که لازم است در این شرایط حساس همان ضرورت‌ها بازنگری شوند.
گلرخیان با تصریح بر اینکه وجود بحران‌های متعدد موجب شده تا تاملی بر این مهم ایجاد شد که آیا اساسا اصلاحات راه مناسبی برای خروج از این بحران‌ها هست یانه؟ خاطرنشان کرد:‌ پیشنهاد 15 گانه رئیس دولت اصلاحات که اخیرا آنها را مطرح کرده می‌تواند راه خوبی برای برون‌رفت از مشکلات فعلی کشور باشد.
وی تصریح کرد که جریان برانداز و اپوزیسیون به بحران‌های ایجاد شده در کشور دامن زده و در حال تلاش برای نشان دادن عدم کارکرد جبهه اصلاحات و طرح گسترده چنین پیشنهاداتی است.
دبیر شورای حزب اتحاد ملت شعبه استان فارس عنوان کرد: خارج نشینان و اپوزیسیون از حوادث دی ماه سال گذشته تاکنون اصلاحات طلبان را نوک پیکان حمله قرار داده‌اند و در شبکه‌های خارجی نیز بیشترین نقدها متوجه جریان اصلاحات است.
گلرخیان ادامه داد: طی سال‌های گذشته با تنگناهای سیاسی در داخل تلاش شد که از حضور سیاسی اصلاح طلبان ممانعت شود اما با بازشدن فضا تا حدودی در سال 92، اصلاح‌طلبان توانستند با یک تلاش حداقلی در کمترین فرصت فضای عمومی را رقم بزنند.
وی اضافه کرد: در سال 94 نیز در حالی‌که با بی‌سابقه ترین نوع رد صلاحیت‌ها در کشور روبه‌رو بودیم و با این نگرش که با رد صلاحیت‌های گسترده اصلاح طلبان با صندوق‌های رای قهر خواهند کرد تلاش شد تا از حضور این گروه سیاسی در مجلس ممانعت شود اما در آن سال هم ظرفیت‌های اجتماعی در کشور موجب پیروزی بسیاری از اصلاح طلبان و لیست‌های امید در کلانشهرها شدند.
رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب فارس خاطرنشان کرد: در انتخابات شورای شهر شیراز نیز در سال 96 باز هم مجموع شرایطی که در کشور ایجاد شد و اصلاح طلبان با حمایت مجدد از آقای روحانی زمینه فعالیت اصللاح‌طلبان در شوراها را هم فراهم کردند.
گلرخیان با بیان اینکه مجموعه شرایط ایجاد شده موجب افزایش انتظارات و توقعات در جامعه شد، گفت: کاندیداهایی که از طرف طیف اصلاح‌طلب معرفی شدند پس از پیروزی در انتخابات علاوه بر طیف اصلاح‌طلب با توقعات گروه مقابل هم روبه‌رو شدند.اما امروز مجموعه عملکرد منتخبین در شوراها و دولت شرایطی را ایجاد کرده که چندان مناسب نیست.
وی با بیان اینکه اگرچه اصلاح طلبان بیشترین نقش را به عنوان حامیان دولت و ورود به قدرت را ایفا کردند اما با تنگناهایی روبه‌رو بودند که بخشی به دولت باز می‌گشت از جمله اینکه از سوی دولت محدودیت‌های انتخاب از سبد اصلاح‌طلبان مطرح نشد.
رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب فارس که معتقد است بدون تردید نسبت به عملکرد دولت و نیروهای اصلاح طلب در مجلس و شوراهای شهر انتقاداتی وجود دارد، گفت: ما خود بر وجود مشکلات و عمکردها واقف هستیم هستیم.
گلرخیان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص چگونگی ورود شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب جهت حضور تعدادی از اعضای شورای شهر شیراز در انتخابات مجلس 98، گفت: در سال گذشته در میثاق نامه‌هایی که کاندیداهای شوراهای شهر امضا کردند متعهد شدند که در کلیات تابع نظرات باشند و نباید از کرسی‌های شورا، پله‌ای برای فرصت‌های بعدی استفاده کنند.
وی یادآور شد: طی چند روز اخیر نیز در نشست مشترکی که میان اعضای شورای شهر شیراز، نیروهای ستادی حامی دولت برگزار شد بر این نکته مجددا تاکید شد که چنین نگاهی اساسا موجب جلوه دادن چهره زشتی از اصلاحات و اعضای شورای شهر فعلی خواهد شد.
دبیر شورای حزب اتحاد ملت شعبه فارس با بیان اینکه باید در شورای هماهنگی احزاب صلاح طلب استان مصوب شود که از هم‌اینک جلوی چنین رفتاری گرفته شود، گفت: منع قانونی برای کاندیداها جهت حضور در انتخابات وجود ندارد اما شورای هماهنگی منع حمایت از آنها را خواهد داشت.
گلرخیان همچنین با بیان اینکه یکی از بدفهمی‌هایی که کشور با آن مواجه است این است که برخی تصور می‌کنند مشکلات فعلی کشور موجب تضعیف و سقوط دولت خواهد شد، گفت: اما واقعیت این است که تضعیف و یا سقوط دولت امروز به تنهایی مطرح نیست که حفظ مجموعه نظام از اهمیت بیشتری برخوردار است.
رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب فارس با تاکید بر همدلی همه نیروهای اصولگرا، اصلاح‌طلب، نیروهای مسلح و ... برای عبور از بحران‌ها، گفت:‌ اگر امروز از ظرفیت همه ارکان نظام و انقلاب استفاده شود و همه در کنار هم قرار گیرند بی‌شک حجم نقدینگی‌های کشور حل خواهد شد.
گلرخیان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب فارس بر عملکرد لیست امید در شورای شهر شیراز نظارت ا خواهد کرد یا نه؟ گفت: ما مرجع نظارت بر عملکرد شوراییان شیراز نیستیم اما کمیته‌ای تحت عنوان ارزیابی و نظارت تشکیل شده که آیین نامه‌ای را در این خصوص تصویب کند.
وی با تصریح بر این گفته که به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان در مواجه با قدرت دو شقه شده‌اند، گروهی دموکرات و گروهی بروکرات افزود: عده‌ای معتقدند که بروکرات‌ها کسانی هستند که جذب نهادهای قدرت شدند و در حین کار درگیر با ملاحظات شده‌اند.
دبیر شورای حزب اتحاد ملت شعبه فارس همچنین به چرایی برخورد شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان با خانه کارگر هم اشاره و با تاکید بر اینکه ما آنها را حذف نکرده‌ایم، گفت: خانه کارگر یکی از احزاب اصلاح‌طلب استان فارس است که حذف نشده بلکه طبق آیین‌نامه با آنها برخورد شد. این تشکل اصلاح‌طلب علی رغم امضای شرایط شورا و میثاق‌نامه اما پس از انتشار لیست امید به دلیل عدم حضور نماینده‌ای از این حزب در لیست، اقدام به ارائه لیست جداگانه کردند.هم‌اینک نماینده آنها در شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان فارس فعال است.
گلرخیان همچنین با تاکید بر اینکه از سال 92 تاکنون اصلاح‌طلبان حتی لحظه‌ای دست از حمایت از دولت برنداشته و دچار تردید نشده‌اند، عنوان کرد: در همه این سال‌ها اصلاح‌طلبان حمایت انتقادی از دولت داشته و دارند. اصلاح‌طلبان خرج خود را از دولت جدا نکرده‌اند و دغدغه خود اصلح‌طلبان در قالب تقسیم‌بندی به دموکرات‌ها و بروکرات‌ها گویای این مطلب است.
وی همچنین با بیان اینکه نمی‌خواهیم به دلیل شرایط فعلی کشور، فرافکنی‌ها گسترش یابد، افزود: اما واقعیت این است که آنچه که هشت سال دولت اصولگرا بر کشور تحمیل کرد امروز به ابرچالش‌ها تبدیل شده است.
این فعال سیاسی به سرمایه‌های اجتماعی نیروی اصلاح‌طلب در کشور که در شرایط فعلی دچار بی‌اعتمادی شده‌اند هم اشاره و خاطرنشان کرد: اعتماد با حرف شدنی نیست و با حرف زدن هم بر نمی‌گردد.
گلرخیان با تاکید بر اینکه اگر خواهان بازسازی احیای اعتماد عمومی هستیم، راه آن مبارزه جدی با فساد است، گفت: در این صورت نشان داده می‌شود اگر رآی مردم به هیچ انگاشته نشده بلکه احترام هم گذاشته شده است.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در این خصوص که امروز رفاقت بازی در بدنه اصلاحات موج می‌زند که این مهم ربطی بهم گروه مقابل ندارد در ای ن باره شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب چه تمهیدی برای برخورد با منخبین خود دارد، گفت: این مسئله را قبول دارم. متاسفانه در انتصابات دو آفت عمده وجود دارد یکی اینکه پاسخ استعلام در گزینش نیروهای خوب منفی می‌شود و بخشی دیگر بدون تعارف و چشم‌پوشی مربوط به حلقه‌های نزدیکان در انتصابات است.
دبیر شورای حزب اتحاد ملت شعبه فارس با تصریح بر اینکه بزرگترین آرزوی ما ای است که نهاد انتخابات و احزاب با هم ادغام شود، گفت: این ادغام موجب هماهنگی و جلوگیری از بروز چنین آفت‌هایی خواهد شد.
گلرخیان با طرح سوالی مبنی بر اینکه در قانون اتنخابات جای احزاب کجاست؟ بر لزوم ادغان نهاد انتخابات با احزاب مجددا تاکید کرد.
وی با تصریح بر اینکه اصلاح‌طلبان هنوز هم محکوم به کار جبهه‌ای و ائتلافی هستند و راه فراگیری آنها وجود نداشته است، بززگترین مشکل شورای هماهنگی اصلاحات را عدم در جریان گذاشتن بدنه اجتماعی از تنگناها عنوان کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/44827/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

از توقیف سیترون 17 میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ 10 امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

امکان کاهش 20 درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

امسال 17 سالن سینما در شیراز بهره‌برداری می‌شود

ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران

خطوط شبانه اتوبوس‌رانی شیراز همچنان برقرار است

زنده‌گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

بارندگی‌ها برای فارس خطر و خسارتی نداشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو 2024 ایران می‌رود

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین

حضور 16 هزار بوشهری در کنکور/ 63 درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند

تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

خوشحالی هشتیجانی‌ها از بارش باران بهاری + فیلم

رقابت بیش از 16 هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر

باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد

نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است

ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با 62 میلی متر

دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود

‌کمک 44 میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

معابر شیراز سر از آب بیرون آورد