پیام فارس

آخرين مطالب

ابقاء سیروس پاکفطرت در هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس/ کامیاب: وظیفه‌ی ورزش و جوانان تامین سلامت از مسیر ورزش است ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - با برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس بار دیگر سیروس پاکفطرت با اکثریت آراء برای 4 سال در سمت رئیس این هئیت ابقاء شد .
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس سه‌شنبه 16 مرداد و برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس که با حضور علی مجدآراء رئیس فدراسیون هیئت‌ ورزش‌های همگانی و حیدرعلی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان فارس همراه بود، سیروس پاکفطرت با کسب 19 رای برای 4 سال در سمت ریاست این هیئت ابقاء شد .
وظیفه ما تامین سلامت مردم از طریق همگانی کردن ورزش است
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در جلسه‌ی مجمع انتخاباتی هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس گفت: وظیفه ما تامین سلامت مردم از طریق همگانی کردن ورزش است .
حیدرعلی کامیاب از لزوم قرار گرفتن ورزش در سبد خانوارهای شهری و روستایی سخن گفت و افزود: پیچیدگی روابط انسان‌ها در جامعه امروز نیاز به ورزش را ضروری تر از گذشته کرده است .
وی توسعه را یکی از امور ضروری و اجتناب ناپذیر دانست، ولی در عین حال گفت: توسعه علم، ماشینی شدن زندگی، فاصله گرفتن انسان‌ها از یکدیگر و پیچیده شدن روابط آنها را به دنبال داشته است .
دبیر شورای عالی ورزش استان، توسعه علم و دانش را چاقوی دو لبه‌ای دانست که اگر در کنار آن نیازهای انسانی جوامع در نظر گرفته نشود نتیجه‌ای جز خمودگی و افسردگی عناصر اصلی جوامع رادر پی نخواهد داشت .
کامیاب حاصل توجه نکردن به نیازهای انسانی در جوامع در حال توسعه وجود انسانهایی به ظاهر سالم از نظر جسمی اما بیمار ونیازمند از نظر روحی دانست و گفت: ایجاد شادی و نشاط می بایست در دستور کار هیئت های ورزشی استان خصوصا هیئت ورزشهای همگانی قرار گیرد .
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس افزود: البته این توقع بی جایی است که ما از مردم انتظار ورزش کردن داشته باشیم اما زیرساخت‌های آن را در استان فراهم نکنیم .
وی با بیان اینکه برای ورزش همگانی خط قرمزی از نظر سن و سال وجود ندارد گفت: براین اساس اداره کل ورزش و جوانان فارس با اعتقاد بر لزوم افزایش زیرساخت‌های ورزشی خصوصا در حوزه همگانی از سال 94 تاکنون در یک پروسه جهادی بیش از یک و نیم میلیون متر مربع بر سرانه ورزشی استان افزوده است .
کامیاب ادامه داد: ساخت 273 زمین چمن مصنوعی در شهرستان‌ها و روستاهای استان احداث و بهره‌برداری رساندن چندین خوابگاه ورزشی و ده ها سالن ورزشی چند منظوره نیز در راستای همین سیاست در استان انجام گرفته است.
وی نقش شهرداری های سراسر استان را در توسعه ورزش همگانی نقشی مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: نه تنها شهرداری ها بلکه تمام نهادها و دستگاه‌های دیگر استان نیز باید برای افزایش سطح سلامت شهروندان تلاش کنند .
پیشرو بودن فارس در ترویج فرهنگ ورزش همگانی
رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز گفت: استان فارس در توسعه و ترویج فرهنگ ورزش همگانی در بین اقشار مختلف جامعه در سطح کشور پیش رو بوده است .
علی مجدآرا در مجمع انتخاباتی هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس سخن می‌گفت با تبریک روز و هفته خبرنگار و با بیان اینکه استان فارس در توسعه و ترویج فرهنگ ورزش همگانی در جامعه پیشگام بوده است، گفت: هیئت استان فارس باید با انرژی بیشتر به فعالیت خود ادامه دهد و با توجه به برنامه‌های اجرا شده در چهار سال اول رتبه هیئت را در سطح کشور از عدد 16 به رتبه اول در سال 96 ارتقاء داده است که این امر موجب شد اعضای مجمع برای دومین بار به سیروس پاک فطرت اعتماد کرده و با بیشترین آرا وی را انتخاب کنند .
مجدآرا با بیان اینکه سند تحول بسیار مناسب انجام شده و روند روبه رشد آن تا سطح ممتاز پیش رفته است، افزود: ورزش همگانی مدیریت همگانی نیاز دارد زیرا در این خانواده بزرگ افراد زیادی در حال فعالیت هستند تا شادی و نشاط را برای مردم به ارمغان بیاورند .
وی فارس را در پیگیری طرح تحول بهترین دانست و بیان کرد: با برنامه ریزی در فدراسیون تا پایان امسال 15 طرح را بصورت پایلوت به استانها ابلاغ می کنیم و انتظار داریم تا پایان سال جاری همه استان‌ها آن را اجرایی کنند .
مجدآرا گفت: در این طرح اعلام شده منابع مالی قابل توجه از طرف وزارتخانه در نظر گرفته شده که می تواند در ورزش همگانی پیشرفت خوبی حاصل شود و استان فارس به دلیل فعالیتهای خوبی که داشته می تواند اولین استان در اجرای این 15طرح باشد و در واقع مجری آن شیراز است .
رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه کسب موفقیت خانم‌ها شیبانی و تنگستانی در مسابقات همگانی که در ژاپن برگزار شد مایه مباهات و افتخار برای این استان است، گفت: در رشته طناب زنی و دو و میدانی بانوان ورزشکار شیرازی خوش درخشیدند و این نشان داد هیئت استان فارس در بحث قهرمان پروری هم قدم‌های موثری برداشته است و با وجود مدیر کل انقلابی فارس در توسعه زیرساخت‌ها و فضاهای ورزشی می‌توان امیدوار بود در چهارساله پیش رو تحولات بیشتری در جهت جذب مردم به ورزش همگانی در این استان انجام شود .
مجدآرا با اشاره به اینکه ورزش همگانی باید در شهرستان‌ها گشترش بیشتری داشته باشد، گفت: توجه به ایجاد شادی و نشاط در شهرستان‌ها و روستاها موجب می شود افراد بیشتری در کشور جذب ورزش شوند و در واقع ورزش همگانی سکوی پرتاب قهرمانان در رشته مختلف ورزشی است .
وی به عملکرد فدراسیون در سال گذشته هم اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه با همت مدیران شهرستانی در آموزش، بانوان و کارآفرینی رتبه اول را کسب کردیم .
مجدآرا گفت: شورای راهبردی که هرساله به ریاست استاندار برگزار می شود باید ابزار لازم از جمله جاده سلامت و پارکهای ویژه بانوان را توسعه دهیم و با برنامه ریزی با صداسیما شرایط پخش مستقیم پیادهروی های خانوادگی و همچنین سایر برنامه های همگانی را برای مردم ایجاد کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/44833/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید