پیام فارس

آخرين مطالب

در آستانه روز خبرنگار در شیراز؛

اصحاب رسانه وفرهنگ به دیدار بیماران سرطانی رفتند فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- خبرنگاران شیرازی و مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بر بالین بیماران بستری در بیمارستان آنکولوژی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر ، در آستانه روز خبرنگار، جمعی از خبرنگاران و عکاسان خبری رسانه ها به همراه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در جمع بیماران و پرسنل بیمارستان تخصصی و خیریه امیر شیراز قرار گرفتند تا از نزدیک با روند درمان، خدمات رسانی و مشکلات این بخش قرار گیرند.
در ابتدای این دیدار که در چهارمین روز از هفته گرامیداشت خبرنگار برگزار شد، پیش از ظهر سه شنبه برگزار شد، ابتدا اهالی رسانه و اصحاب فرهنگ از بخش های اطفال این بیمارستان که به همت زهرا سعادت، بانوی خیر شیرازی تاسیس شده، بازدید کردند.

در ادامه مدیر بیمارستان یادشده به معرفی و هدف از تاسیس این مرکز درمانی پرداخت و گفت: فقط در ایران 2 بیمارستان تخصصی سرطان شناسی که زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی هستند به بیماران سرطانی ارایه خدمت می کنند که در شیراز بیمارستان امیر و در مشهد مقدس بیمارستان امید، خدمات فوق تخصصی هماتولوژی و آنکولوژی ارایه می کنند.
بیمارستان امیر 13 استان و 7 کشور همسایه را پوشش می دهد
امیرحسین گنج کریمی در ادامه با بیان اینکه بیمارستان امیر 13 استان و 7 کشور همسایه را پوشش می دهد، افزود: در این مرکز به بیماران تمامی کشورهای آفریقایی، حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان و پاکستان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می شود.
وی در ادامه در جمع خبرنگاران قرار گرفت و گفت: از رسانه ها بویژه خبرنگاران این انتظار را داریم که محدودیت های بیمارستان امیر را با نگاه نوع دوستانه به نیکوکاران و نیک اندیشان منتقل سازند.
گنج کریمی با تاکید بر اینکه سرطان قابل درمان و پیشگیری است تصریح کرد: چنانچه نگاه ترحم آمیز به این بیماران بشود در بیماران و خانواده های آنان ایجاد نومیدی می کند، بنابراین بیماری که روحیه اش را باخت روند درمان را متوقف می کند.
مدیر بیمارستان آنکولوژی امیر در ادامه با یادآوری اینکه بیمارستان امیر مرکز درمانی تک تخصصی یا سرطان شناسی در منطقه جنوب کشور به شمار می رود، افزود: این بیمارستان 94 تخت فعال دارد، اما با ضریب اشغال 98 درصد به ارائه خدمات پزشکی و درمانی می پردازد.

وی با بیان اینکه تقریبا تمامی تخت های این مرکز درمانی اشغال است، ادامه داد: این بیمارستان در سال 1389 توسط خانم سعادت، نیک اندیش شیرازی به دانشگاه علوم پزشکی اهدا شد؛ زیرساختهای این بیمارستان به نحوی است که برای بیمار سرطانی است.
گنج کریمی با اعلام اینکه بیمارستان آنکولوژی امیر دارای 3 بخش اطفال، 3 بخش بزرگسال و دارای بخش های اتفاقات بزرگسال و اطفال است، افزود: سیستم «ایمیجینگ» این مرکز شامل سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاه است که تمامی اینها در دسته بندی و تخصص آنکولوژی به فعالیت می پردازد.
وی در عین حال این بیمارستان را پاسخگوی منطقه جنوب کشور دانست، اما آنرا در بخش تهیه داروهای شیمی درمانی با توجه به گران قیمت بودن و وجود افراد بی بضاعتی که مراجعه می کنند نیاز به حمایت داریم.
توان بنیاد فرهنگی سعادت کفاف هزینه ها را نمی دهد
مدیر بیمارستان آنکولوژی امیر در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه بنیاد فرهنگی سعادت که بخشی از بیمارستان یادشده به شمار می رود، اعلام کرد: بنیاد فرهنگی یادشده درحقیقت به عنوان یک خیریه با بیمارستان همکاری می کند، اما به تنهایی کفاف هزینه های بیمارستان و یا کمک به افراد مستمند را نمی دهد.
وی با توجه به اینکه بیمارستان امیر در خدمت بیماران منطقه جنوب کشور است از نیک اندیشان و نیکوکاران استان بوشهر، خوزستان، هرمزگان و استان های همجوار دعوت کرد به این مرکز درمانی بشتابند.
وی گروه سنی بیماران بستری در بیمارستان امیر را از بدو تولد تا به محض تشخیص عنوان کرد و درخصوص درمان و تجهیزات درمانی گفت: تقریبا درخصوص آنکولوژی غیر از این مرکز جای دیگری تخصص ارایه درمان بستری ندارد.
گنج کریمی تصریح کرد: با امکانات موجود و با داروهایی که استفاده می شود با وجود کادر فوق تخصصی تفاوت چندانی با آمارهای جهانی نداریم.
وی درخصوص محدودیت های دارویی اخیر اعلام کرد: از بابت ارز این داروها که به طور تضمینی و دولتی داده می شود، مشکلی نداریم و امیدواریم در خرید و واردات دارو هم با تمهیدات دولت و وزارت بهداشت و بانک مرکزی مشکلی پیش نیاید.
مدیر بیمارستان آنکولوژی امیر در پاسخ به طرح موضوع کمک بنیاد خیریه سعادت برای همراهان بیمار از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: تعدادی کانکس در محوطه بیمارستان قرار گرفته که در این خصوص هم به کمک خیران نیازمندیم تا چنانچه ملکی در نزدیکی بیمارستان بتوانند تهیه کنند و به شکل امانت در اختیار ما بگذارند، ما آمادگی تجهیز آن را داریم تا همراه بیمار در شرایط مطلوبی قرار گیرد.
وی درخصوص نقش بنیاد محک در خدمات رسانی مطلوب به بیماران سرطانی گفت: به ویژه در درمان اطفال بنیاد محک کمک شایانی می کند البته در شرح وظیفه این بنیاد خیریه بزرگسالان قرار ندارند، اما در تامین دارو و حتی ایاب و ذهاب کودکان سرطانی فوق العاده به آنان کمک می کند و عصای دست این بیمارستان است.
مدیر بیمارستان آنکولوژی امیر در پایان این بازدید از افتتاح سالن آمفی تئاتر این مرکز درمانی به همت یکی از نیک اندیشان استان در روز یکشنبه 28 مردادماه جاری خبر داد و گفت: این سالن را خیر برای بیمارستان می سازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و اصحاب رسانه های شیراز هنگام بازدید از بخش های مختلف بیمارستان آنکولوژی امیر پای صحبت والدین بیماران سرطانی نشستند.
آمادگی برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری برای بیماران داریم
صابر سهرابی در این بازدید که به مناسبت هفته گرامیداشت خبرنگار با هدف بررسی مشکلات و نحوه خدمات رسانی به بیماران ظهر سه شنبه انجام گرفت، گفت: این آمادگی را داریم برای افزایش روحیه خانواده ها و بیماران سرطانی برنامه های فرهنگی و هنری را به آنان ارایه کنیم.
وی با اعلام خداقوت و آرزوی موفقیت برای پرسنل و مسئولان بیمارستان آنکولوژی امیر که امید را در دل بیماران و خانواده های آنان زنده می سازند، افزود: ما در حوزه رسانه، فرهنگ و هنر در خدمت هستیم و مواردی که نیاز دانسته شود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توانایی یاری رسانی دارد در خدمت بیماران و مسئولان بیمارستان هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به توضیح مدیر بیمارستان امیر درخصوص برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری ویژه کودکان و خانواده های ایشان در این مرکز درمانی و ایجاد سالن آمفی تئاتر اعلام آمادگی کرد با حضور گروه های متفاوت هنری از جمله موسیقی، تئاتر و پخش فیلم نهایت همکاری را با بیمارستان امیر داشته باشیم.
سهرابی با اعلام اینکه یکی از نیروهای حوزه معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ارتباط با این مرکز درمانی قرار خواهد گرفت، در عین حال عنوان کرد: این نیرو به عنوان رابط بیمارستان امیر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می گیرد تا به سازماندهی برنامه های فرهنگی و هنری مورد خواست بیماران بپردازد تا بتوان ایجاد انگیزه و روحیه امید در پرسنل و بیماران شود.
این درحالیست که رئیس خدمات پرستاری بیمارستان آنکولوژی امیر در این بازدید، اعلام کرد: شایع ترین سرطانی که وجود دارد مربوط به روده بزرگ، پستان، لنفوما، لوسمیا و تومورهای مغزی شایع در اطفال است.
حکیمه خدارحمی مهمترین علت شیوع سرطان در کودکان را عامل ژنتیک و تغییر سبک زندگی عنوان کرد و افزود:
وی در خصوص مدتی که بیماران سرطانی در انتظار نوبت شیمی درمانی قرار دارند، اعلام کرد: با توجه به اینکه افزون بر استان فارس، بیماران 13 استان در شیراز مورد درمان قرار می گیرند، افزود: مقداری با کمبود تخت مواجهیم و لیست انتظار بیماران به میزان کمی بالاست، اما تمام تلاش مان برای پاسخگویی به بیماران است.
خدارحمی با اعلام اینکه 60 تا 70 درصد مراجعین به این مرکز را بیماران استان های دیگر تشکیل می دهند، افزود: 7 تا 10 درصد بیماران هم از کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان و پاکستان و حتی آفریقایی هستند.

وی با توجه مراجعین به این مرکز درمانی تک تخصصی عنوان کرد: بیشترین مراجعانی که تشخیص سرطان داده می شوند از جنوب کشور از جمله بوشهر، هرمزگان و خوزستان هستند.
خدارحمی با تاکید بر شیوع سرطان روده و معده در جنوب ایران اعلام کرد: این دو سرطان آمار بالایی را از بیماران را به خود اختصاص می دهند.
رئیس خدمات پرستاری بیمارستان آنکولوژی امیر که در جمع خبرنگاران سخن می گفت درخصوص مشکلاتی که از جانب بیمه ها در ارایه خدمات به بیماران سرطانی شکل گرفته عنوان کرد: ای کاش در تصمیم گیری ها، بیمه ها از کارشناسان آنکولوژی بهره بگیرند زیرا هر روز و هر ساعت تصمیم تازه ای ابلاغ می شود و اصلا فرصتی نداریم که دست کم قانون را به تثبیت برسانیم و این برای ما محدودیت ایجاد می کند و باعث کسورات سیستم می شود.
رئیس خدمات پرستاری بیمارستان آنکولوژی امیر به خبرنگار مهر درخصوص اینکه چند درصد داروهای بیماران سرطانی خارجی و وارداتی است، گفت: درصد بالایی از این داروهای وارداتی است و با وجود محدودیت های ارزی که پیش آمده امیدواریم با مشکلی روبه رو نشویم. زیرا اگر درمان بیمار متوقف شود و در نیمه راه قرار گیرد پس از این فایده ای ندارد و تاثیر آن از بین رفته و قطعا بیماری پیشرفت خواهد کرد، بنابر این نخستین جلسه اضطراری که گرفتیم و پی گیری می کنیم پیرو تامین داروست.
وی در عین حال با بیان اینکه بیماران سرطانی می توانند از بیمه تکمیلی بهره مند شوند، گفت: بیماران سرطانی بستگی به نوع بیماری می توانند در دوره درمان و دارو، پاراکلینیکی، تشخیص بیماری از بیمه تکمیلی استفاده کنند.

یکی از مادرانی که از لار برای درمان به شیراز مراجعه کرده به خبرنگار مهر ، گفت: فرزند من در دوره درمان که 8 ماه می شود در طول هفته 2 روز بستری است و 2 روز در خانه قرار دارد و برای دارو نیاز دارد 13 میلیون تومان هزینه کنیم.
وی با تمجید از کمک هایی که در طول درمان بنیاد محک می کند، افزود: با وجود این هنوز بخشی از هزینه های فرزندم آزاد محسوب می شود.
همچنین مادری که به همراه فرزندش از فیروزآباد فارس به بیمارستان آنکولوژی امیر مراجعه کرده و در بخش اطفال 2 بستری بود با تمجید از خدماتی که این مرکز درمانی و پرسنل آن ارایه می کنند علت تشخیص سرطان در فرزندش را نقصی در روند راه رفتن وی عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار مهر ، در استان فارس سرطان از شایع ترین بیماری هایی است که دیده می شود و به واسطه زهرا سعادت، مؤسس «بیمارستان آنکولوژی امیر» خدمات درمانی و پزشکی به آنان ارایه می شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/44846/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید