پیام فارس

آخرين مطالب

ديوارنشين ها مقالات

  بزرگنمايي:

فارس انلاين- پس ازفروپاشي ديواربرلين در1989 همه دررؤياي حذف ديوار ازادبيات سياسي جهان بودند ولي چنين نشد وديوارها ماندند تا ترامپ آخرين مورد آن را ميان آمريکا و مکزيک بکشد.
ترامپ را مرد ديوانه وتازه ترين پديده پوپوليسم جهاني شده ونماينده تندروترين جناح هاي سرمايه داري مي دانند ولي او هيچ يک ازاينها نيست. او خيلي ساده، يک تاجر است که حالا کاخ سفيد حجره اوست و رفتارش نماد کمپلکس هاي بدخيم خود سيستم است و ازاين جهت منطقي است. منطقي به مفهوم فلسفي آن و درچارچوب نظريه بازي ها. و با منطق سيستم مي خواند که هژموني وبرنامه هايش را با آشفته کاري هاي ترامپ پيش مي برد.
سيستم همان ديواري است که ميان يک جهان بي اندازه ثروتمند و يک جهان بي اندازه فقير کشيده شده وبا کدهاي سرمايه داري نشانه گذاري شده است . اين ديوار درون مرزهاي سياسي و اجتماعي و فرهنگي هم کشيده شده که سنگ بناي آن شکاف طبقاتي نجومي بي سابقه است و برپا کننده ها ونگهبانان آن يا همان ديوارنشين ها، تندروها هستند که با سياست وسياسي کاري تجارت مي کنند.
ترامپ ها با ديوار تجارت مي کنند . آنها ديوار مي سازند تا انگيزه بيشتري براي مهاجرت نخبگان ايجاد کنند ديوار يک مانع انحرافي است تا ديده باني جريان سرمايه ومغزبه کانون هاي اصلي سيستم جهاني شده دشوارشود. ديوارآنها گاهي به شکل لغو رواديد براي شهروندان چند کشور درمي آيد تا خوراک تبليغاتي تندروها سرو شود که در دو سوي ديوار يک جور رفتار مي کنند چون ازيک جنسند.
تندروها با هرنام و فيگور و ادعا ، درهمه جا، مثل همند و همه شان يک کارمي کنند . ديوار مي سازند . ديوار ابزاروتابلوتجارت است و مصالح آن ازجداسازي و آپارتايد فراهم مي شود که فروشندگانش همان ديوارنشين ها و ديوارپرست ها هستند.
از وزير خارجه ايران تا مسئول هماهنگي اتحاديه اروپا تا بسياري ديگر پس ازلغو رواديد هفت کشور ، گفتند که اين دستور تندروي را تغذيه مي کند. ولي اين را سربسته گفتند که تندروها چقدرازوضع تازه خوشحالند چون سيگنال هاي دلخواهشان را ازسيستم دريافت کردند.
لبخند خوشحالها خيلي زود با رويارويي سيستم قضايي امريکا خشکيد که فرمان تاجررا تعليق کرد. آنها بارها وبارها ديوارکش عصباني را با تفصيل بسيار نشان دادندولي ازدادگاه وفرمان آن به سرعت گذشتند و يک کلمه هم ازقاضيي که فرمان را نقض کرد نگفتند وحتي تصويراوراهم نشان ندادند . تندروها بايد ازلغو فرمان ترامپ خيلي ناراحت شده باشند چون ابزار تبليغات آنها راکند کرد وديگر نمي توانستند امريکا را يک کل واحد ويکدست جلوه دهند که درفضايي سفيد وسياه وقطبي شده غرق شده وآنها به دنبال القاي آن به افکار عمومي هستند.
ولي باز هم ترامپ از روي آنتن کنار گذاشته نشد و همچنان چهره اصلي و تنها چهره آمريکا ماند و ازقاضي ها ودادگاه چيزي نگفتند تا مجبور نباشند اين واقعيت را ببينند که درهيچ يک ازآن هفت کشور و بسياري از کشورهاي جهان و حتي برخي کشورهاي اروپايي ، يک قاضي دادگاه نمي تواند فرمان بالاترين مقام سياسي کشور را تعليق وآن راازجهت حقوقي و قضايي بي اعتبار کند . ديواري ها بارها وبارها تاجر بلوند را درحال امضاي فرمان لغو رواديد وخط ونشان کشيدن نشان دادند و حتي توهين هاي او را به روحاني بدون سانسور روي آنتن بردند بدون آنکه علامتي از ناراحتي بر پيشاني و لحن گزارش ديده شود ولي يک بارهم ازقاضي زن لغو کننده فرمان چيزي نگفتند و سه قاضي اصلي دادگاه استيناف را هم که اعتراض دولت امريکا رارد کردند نشان ندادند که بسيار جوان بودند.
چون جهان حقوقي آن سوي ديوار که زنان و جوانان درآن مي توانند بر تندروي سياسي لگام بزنند براي آنها شناخته شده و مفهوم نيست وآن را نمي پسندند ودرست نمي دانند . آنها ترامپ را بهترمي فهمند ولي قاضي زن را اصلا نمي فهمند.
آنها تصوير جهاني شده ازديوار را که حالا رنگ بلوند به خود گرفته ودراروپا هم با تندروترين دست راستي ها با همان رنگ تقويت شده با سخاوت تمام نشان مي دهند ولي درنشان دادن درون مايه هاي مخالف ديوارنشين ها وديوارکش ها تا آنجا که مي توانند خست به خرج مي دهند.
چون دراينجا يک حقيقت نبايد رسانه اي شود و روي آنتن بيايد. اينکه ساختار حقوقي اينجا براي محافظت شهروندان وحقوق شهروندي دربرابردستورهاي تندروانه فرمان سالاري ، ناتوان است وحرفي براي گفتن ندارد و نمي تواند ديواري را که ميان قدرتمندان و بي قدرتان کشيده شده بردارد و حتي آن را کوتاه تر کند. نمي تواند ازحقوق توده مصرف کننده در برابر تراست واردکننده و قيمت گذار دفاع کند و نمي تواند قانوني بگذراند که قدرت خريد عمومي را افزايش دهد. نمي تواند ديوار ميان کم درآمدها وپردرآمده ها را که روزبه روز بلندتر مي شود ازقد کشيدن بازدارد وچه بسا نمي تواند آن را ببيند و براي ديدنش هم کاري نمي کنند . چون نمي توانند . آنها روي ديوار نشسته اند و نمي توانند پايين را که بسيار دور و پايين است ببينند. اين ويژگي ذاتي ديوارنشيني است وديوارنشين ها شيفته آنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/4494/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بارش 46 میلیمتری باران در لارستان

آتش سوزی سوله 2 هزار متری در شیراز مهار شد

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی

برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 28 فروردین

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز

تغییر چهره این بازیگر معروف کره‌ای در 52 سالگی/ عکس

ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود

مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز

دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند

آزادی 140 زندانی محکوم مالی در فارس

بارش باران بهاری جان تازه‌ای به رودخانه خشک لار داد

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز/ اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

فارس به استقبال یادروز سعدی شیرین‌سخن می‌رود

هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز

تصادف و آتش‌سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات

تصویب لایحه تخفیف عوارض 32 درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی

رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد

جزئیات فروش ون اینرودز توسط بهمن موتور

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

خسارت باران به مزارع کشاورزی لامرد

آغاز ساخت دبستان خیرساز در شهرستان مهر

برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان

آبگرفتگی تاکنون در فارس گزارش نشده است

اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و 50 هزار مشترک

فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی

تصادف و آتش سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

واژگونی خودرو ایسوزو یک مصدوم بر جای گذاشت

دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود

بارش شدید باران، سد ده‌شیخ لامرد را پر آب کرد

افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر

تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز

برگزاری اجلاسیه 250 شهید شمال غرب شیراز

فیلم| آتش سوزی یک انبار در میدان مهارت شیراز

مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در شیراز

انبار کالای یک شرکت مواد غذایی در شیراز آتش گرفت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

کوچ پرندگان به تالاب کمجان

پرهیز از سفر‌های غیرضروری به مناطق ییلاقی

حریق گسترده انبار کالا در میدان مهارت + فیلم

آتش سوزی گسترده در انبار کالا در شیراز

فیروزآباد رکورد دار بارندگی در فارس

ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در بندرعباس