پیام فارس

آخرين مطالب

برگزاری شانزدهمین اجلاس مجمع خیرین تامین سلامت در شیراز اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شانزدهمین اجلاس سالانه مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس، با حضور رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دبیرکل مجمع خیرین تامین سلامت کشور، در شیراز برگزار شد .
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، شانزدهمین اجلاس سالانه‌ی مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس با هدف قدردانی از اعضای مجمع و ارائه‌ی گزارش پیرامون فعالیت‌های انجام شده طی یک‌سال گذشته و با حضور رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و دبیرکل مجمع خیرین تامین سلامت کشور در شیراز برگزار شد.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و رییس هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت فارس، گفت: آنچه به نفع مردم و تامین کننده منافع مردم باشد پابرجا و پایدار خواهد بود؛ باید توجه کنیم که منفعت مردم در چه چیزی است؛ دامنه نفع رسانی به دیگران وسیع است و دولت، مسوولان و تمام افراد جامعه با توجه به موقعیت و جایگاه خود می توانند به دیگران کمک کنند .
آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب افزود: هر یک از مجامع خیرین که در کشور و نظام جمهوری اسلامی ایجاد شده است از مصادیق نفع رسانی به مردم و به ویژه افراد نیازمند هستند؛ منافع مردم تنها در این نیست که وقتی عارضه ای برای آنها پیش آید به آنها کمک کنیم بلکه، از آن مهمتر بحث پیشگیری از عارضه و بیماری ها است .
او با تاکید بر اهمیت پیشگیری از بروز بیماری ها، اضافه کرد: شما خیرین بزرگوار هم خدادوست هستید و هم خدا شما را به خاطر انجام اعمال نیک و پسندیده، دوست دارد، بهتر است همان اندازه که برای ساختن بیمارستان ها، درمانگاه ها، اورژانس ها و اقامتگاه های همراه بیماران، تلاش و فعالیت می کنیم در زمینه پیشگیری بیماری ها نیز کوشا باشیم .
رییس هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت فارس، ادامه داد: برگزاری برنامه های آموزشی، جلسات توجیهی و برنامه های اطلاع رسانی به جامعه، نیازمند هزینه های زیادی است و خیرین باید در این زمینه ها نیز فعالیت کنند .
آیت‌الله دستغیب افزود: یکی از اموری که منافع مردم را تامین می کند، تصویب قوانین از سوی مجلس شورای اسلامی در راستای نفع مردم است؛ در تصویب قوانین اولویت ها در نظر گرفته شود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این نکته توجه کنند که تصویب این قوانین باعث خشنودی و رضایت مردم است؛ جلب اعتماد مردم نکته مهمی است که در نظام جمهوری اسلامی انجام شده است .
او در بخش دیگری از سخنانش، گفت: باید در همه امور به نیازهای مردم توجه کنیم و آنها را در اولویت و محور کارها قرار دهیم؛ برای این کار در اتاق های فکر و مسایلی که مربوط به حل مشکلات جامعه است از افرادی که دارای علم، دانش و توانمندی هستند، بهره ببریم؛ یکی از شرایط توجه به منافع مردم، علم است، بر اساس دستور اسلام، فتوای فقهای بزرگ و سخنان مقام معظم رهبری، اگر کسی علم و توان ندارد جایز نیست در سمت و مسوولیتی بماند و باید جای خود را به کسی بدهد که علم و توان انجام کارها را دارد .
رییس هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت فارس، اضافه کرد: راه و مسیر هدف های مجمع خیرین تامین سلامت راهی روشن است که هم رضای خدا را در پی دارد و هم فطرت پاک مردم، طالب آن است .
تولید آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) گفت: افرادی که خیر هستند با امکاناتی که نعمت خدا در نزد آنهاست، در انجام کار خیر پیش قدم می شوند تا در انجام امور از دیگران سبقت بگیرند .
اقدامات خیرین سلامت استان فارس، قابل تقدیر است
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دبیرکل مجمع خیرین تامین سلامت کشور، نیز در این برنامه گفت: در مجمع خیرین تامین سلامت کشور تلاش شده تا با پیگیری، مشکلات و مسایل موجود به کمترین مقدار برسد و در این زمینه هماهنگی های خوبی بین وزارت بهداشت و مجمع خیرین تامین سلامت ایجاد شده است .
دکتر حسینعلی شهریاری افزود: مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس قدیمی ترین مجمع کشور است و کارهایی که از سوی خیرین فارس انجام شده قابل تقدیر است؛ با توجه به مسایل اقتصادی، کمک های خیرین استان فارس بسیار خوب بوده است .
او ادامه داد: در زمینه بهداشت و پیشگیری از بروز بیماری ها باید گام های بزرگی برداشته شود؛ بحث درمان در تمام دنیا دارای هزینه های زیادی است به همین دلیل باید به سمتی پیش رویم که سعی کنیم مردم کمتر بیمار شوند .
شهریاری اضافه کرد: بیش از 50 درصد کودکان و فرزندان ما دچار چاقی هستند؛ چاقی منشا بسیاری از بیماری ها مانند فشار خون، سرطان، دیابت و بیماری های قلبی عروقی است و بیماری های غیرواگیر در کنار تصادفات جاده ای هزینه های زیادی را به حوزه سلامت کشور تحمیل می کند .
دبیرکل مجمع خیرین تامین سلامت کشور، افزود: یکی دیگر از عوامل ابتلا به بیماری ها افزایش استفاده از غذاهای آماده و فست فودها است، همچنین عدم تحرک از دیگر عوامل افزایش بیماری ها به شمار می رود و باید به این موارد توجه بیشتری شود .
شهریاری با اشاره به موضوع مراقبت از بیمار در منزل، گفت: یکی دیگر از مسایلی که در تمام دنیا روی آن کار شده است، بحث مراقبت از بیمار در منزل است؛ در مورد بسیاری از بیماری ها می توانیم خدمات را با هزینه کمتر در منزل به بیمار ارایه کنیم و باید به آن توجه شود؛ این موضوع در استان فارس آغاز شده و باید توسعه پیدا کند .
اهمیت توجه به پژوهش و آموزش، مشارکت بانوان در مسایل مختلف حوزه سلامت و توجه بیشتر به توانمندی های سمن ها و مجامع خیرین، از دیگر مواردی بود که دبیرکل مجمع خیرین تامین سلامت کشور در زمینه ارتقای سطح سلامت کشور برشمرد .
شهریاری افزود: در دولت و مجلس بر اتمام پروژه های نیمه تمام تاکید شده است؛ دولت آماده است تا پروژه های ناتمام را به افراد خیر و توانمند واگذار کند تا با مشارکت آنان به بهره برداری برسد؛ جمع شدن مبالغ کم در کنار هم می تواند برای برطرف شدن مسایل مختلف راهگشا باشد و مشکلات مردم را حل کند .
عبادت چیزی جز خدمت به مردم نیست
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با تقدیر از اقدامات خیرین حوزه سلامت در استان فارس، گفت: خیرین کسانی هستند که از زینت این دنیا گذشته اند و زینت دنیای دیگر را انتخاب کرده اند؛ این افراد کسانی هستند که در شرایط سخت دست انسان ها را می گیرند و به نیازمندان کمک می کنند .
دکتر علی بهادر افزود: عبادت چیزی جز خدمت به مردم نیست، یاد بگیریم که با مهربانی با مردم رفتار کنیم؛ می توانیم در زمینه های مختلف به نیازمندان کمک کنیم؛ خداوند به مقدار پولی که کمک می کنیم نگاه نمی کند بلکه به نیت انسان ها نگاه می کند و به آنها ثواب می دهد؛ اجر کار خیر در نزد خدا بسیار زیاد است .
او از خیرین حوزه سلامت خواست: علاوه بر مشارکت در ساخت مراکز بهداشتی درمانی، در زمینه های دیگر مانند خرید تجهیزات و دارو و کمک به بیماران خاص و نیازمند نیز مشارکت بیشتری داشته باشند .
جوان ترین نیکوکار حاضر در این اجلاس دختر 13 ساله‌ای بود که با اهدای مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون ریال در ساخت پایگاه اورژانس مرودشت مشارکت داشته و مسن ترین نیکوکار عضو مجمع خیرین تامین سلامت فارس هم که در این اجلاس شرکت داشت نیز 80 سال سن دارد؛ این اجلاس با قدردانی و بزرگداشت بیش از 80 نیک اندیش و تلاشگر حوزه سلامت استان فارس، به پایان رسید.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/45951/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند