پیام فارس

آخرين مطالب

فعال اقتصادی:فساد مانع اساسی کسب و کار و سرمایه گذاری است اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی فارس معتقد است:فساد از موانع اساسی فضای کسب و کار و جذب سرمایه گذاری در کشور است طوری که بیش از سایر بخش ها اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده است.
به گزارش دریافتی جمعه ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی در نشست هم اندیشی با رسانه ها افزود:
اتاق بازرگانی فارس باهدف توسعه استان به ویژه در بخش مبارزه با فساد، آماده همکاری در بخش های مختلف تولید محتوا و کار کارشناسی و علمی است و ما در کنار رسانه ها هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: در حال حاضر و بنا به شرایط کشور رسانه ها باید دست از خودسانسوری بردارند و با هدف احیای سرمایه های اجتماعی خط قرمزهایی را که برای خود تعریف کرده اند بشکنند.
رازقی بیان کرد: امروز اگر رسانه ها دلسوزانه به مطالبات مردمی بپردازند به وظیفه ملی، شرعی و انسانی خود عمل کرده اند لذا باید خط قرمزهای خود را بشکنند در غیر این صورت آینده کشور در خطر خواهد بود.
وی افزود: به دلیل تصمیم های نادرست برخی از مسئولان سرمایه اجتماعی و اعتماد مردمی در کشور دستخوش تغییرات شده که در این میان عده ای نیز درخارج از کشور برنامه هایی برای کشور ما دنبال می کنند که علت مضاعفی برای به بیراهه کشیدن فضای موجود کشور است.
رازقی اظهارداشت: در این شرایط دلسوزان واقعی ایران و نظام که رسانه ها در راس آنها قرار دارند باید برای ایجاد انسجام و یکپارچکی در کشور و منافع ملی اقداماتی انجام دهند که به بهبود وضعیت کشور کمک کند.
رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: در این میان رسانه ها رسالت و نقش محوری در مقابله بافساد دارند.
وی با اشاره به موارد فساد نهادینه شده در کشور ادامه داد: در 50 سال اخیر سیاست کشور بر سرکوب تولید و صادرات بوده و در دوران های مختلف به اشتباه به جای هدف گذاری بر تولید پایدار به موضوع اشتغال پرداخته شده که اگر سیاست تولید کشور را دنبال کرده بودیم امروز وضعیت اقتصاد ما این چنین نبود.
رازقی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: اتاق بازرگانی فارس در دو سال اخیر حرکت بر مبنای علم در حوزه اقتصاد را سرلوحه کار خود کرده است که در این زمینه اقدام به تولید مطالب کارشناسی مبتنی بر تجربه فعالان اقتصادی استان و ارائه به تصمیم گیران در کشور و استان برای رفع موانع کسب و کار کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: در حال حاضر 10 دفتر مطالعات اجتماعی واقتصادی، پایش فضای کسب و کار، آینده پژوهی، سلامت اداری، تبادل تکنولوژی، بهبود مستمر، دبیرخانه شورای پژوهش و دبیرخانه شورای گفت و گو در اتاق بازرگانی فارس فعال است و کارهای بزرگی را در استان انجام داده است.
وی با بیان اینکه در موضوع بحران های ارزی راهکارهایی را اتاق بازرگانی فارس به تصمیم گیران در سطح ملی ارائه کرده است افزود: در بسته جدید ارزی ارائه شده در حوزه ارز در کشور بیش از 90 درصد پیشنهادهای اتاق بازرگانی فارس لحاظ شده بود که امیدواریم این کار علمی تا حدود بسیاری بتواند راهگشای مشکلات بخش اقتصاد کشور باشد.
رازقی بیان کرد: اتاق بازرگانی فارس در جهت توسعه استان فارس به ویژه در بخش مبارزه با فساد، آماده همکاری در بخش های مختلف تولید محتوا و کار کارشناسی و علمی است و ما در کنار رسانه ها هستیم.
**رسانه ها، مقابله با فساد را مطالبه کنند
نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم در این نشست گفت: متاسفانه فساد در تمام بخش ها وجود دارد و رسانه ها باید به عنوان نماینده افکار عمومی برای مقابله با آن مطالبه گر باشند و به این موضوع بپردازند.
ابراهیم غلامزاده بیان کرد: در حال حاضر بیش از 80 درصد اقتصاد ما دولتی است و همین موضوع زمینه ایجاد فساد در بخش های مختلف را ایجاد کرده است و متاسفانه عده ای تمایل دارند شرکت ها و فضای اقتصادی همچنان در اختیار دولت باشد.
وی با بیان اینکه فساد در کشور ما نهادینه شده که به دنبال این موضوع، سرمایه اجتماعی خدشه دار شده است افزود: اگر زمینه فساد فراهم باشد بخش دولتی و خصوصی درگیر این فضا می شود که متاسفانه امروز این زمینه در کشور ما وجود دارد و موجب شده در موضوع های مختلف سوءاستفاده هایی انجام شود.
غلامزاده اظهارداشت: مسایلی مانند تحریم ها نمی تواند مشکلی برای کشور ما ایجاد کند بلکه عمده مشکل کشور ما فساد نهادینه شده است که موجب از بین رفتن سرمایه اجتماعی شده است.
نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: همه افراد باید برای مبارزه و مقابله با فساد کار کنند که در این زمینه بخش خصوصی باید پیشگام باشد.
وی ادامه داد: قدرت بخش خصوصی و اتاق بازرگانی فارس افکار عمومی است که موثرترین ابزار برای بسیج افکار عمومی برای مقابله با فساد، رسانه ها هستند بنابراین ارتباط بین رسانه و اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی باید بیش از پیش تقویت شود.
غلامزاده با بیان اینکه هم افزایی بین اتاق بازرگانی و رسانه ها ، منافع جامعه را به دنبال دارد عنوان داشت: در دو سال اخیر کارهای خوب و بزرگی در رفع موانع کسب و کار و حمایت از بخش خصوصی استان در اتاق بازرگانی استان فارس انجام شده است که رسانه ها باید در این فضا نیز در کنار اتاق بازرگانی استان قرار گیرد.
وی ادامه داد: امسال سال سرنوشت سازی برای کشور است و معتقدم عبور از تحریم ها کار سختی نیست و اگر همه مردم و مسئولان داخل کشور دست به دست هم دهند می توانیم از این شرایط و بحران نیز عبور کنیم.
نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تنها راه نجات کشور از شرایط فعلی، اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی در کل حاکمیت و نه تنها دولت است و این مهم در سالهای گذشته ابلاغ شده اما در عمل اجرایی نشده است.
غلامزاده بیان کرد: بر اساس سیاست های اصل 44 کل نهادهای حاکمیتی باید از تصدی گری دست بکشند و بنگاه های خود را واگذار کنند که اگر بخش خصوصی ما قدرتمند شود کشور نیز از تحریم ها و خطرها مصون خواهد بود.
وی اظهارداشت: در شرایطی که اقتصاد ما دولتی و بخش های خصوصی در دست کارگزاران دولتی باشد اقتصاد ما آسیب پذیر است و دولت که تحریم شود همه بخش ها تحت تاثیر قرار می گیرند.
غلامزاده اضافه کرد: امروز کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند به امید و انسجام است که در صورت پایبندی به منافع ملی و امید، می توان با همدلی از این شرایط بحرانی عبور کرد.
در این نشست مدیران مسئول و مدیران رسانه های استان فارس به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
7375 /1876

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/45974/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند