پیام فارس

آخرين مطالب

این همه کل کل برای نصب دکل اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- اختلال در تماس، قطعی های ناگهانی خطوط و نبود پوشش شبکه تلفن همراه در کلانشهر شیراز مشکلی است که مردم را به ستوه آورده که دلیل آن اختلاف دیدگاه درباره نصب کردن یا نکردن دکل های مخابراتی است.
قطع ناگهانی و مداوم مکالمه و عدم توانایی در برقراری ارتباط در کنار عدم آنتن دهی تلفن همراه مشکلاتی است که شهروندان شیرازی در طول روز و هفته بارها با آن مواجه می شوند اما تاکنون چاره اندیشی مناسبی در این زمینه نشده است.
گستردگی این مشکل تا حدی پیش رفته که در یکساله اخیر به جز مردم، فریاد بسیاری از مسئولان استان فارس، شیراز و نمایندگان مجلس و حتی وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات را درآورده اما چراغ رفع مشکل همچنان خاموش است.
** رفیق نیمه راه
سامان احمدی یکی از شهروندان شیرازی است گفت: در سالهای گذشته اغلب اختلال در برقراری ارتباط با تلفن همراه به مناسبت های خاص مانند لحظه تحویل سال محدود می شد اما اکنون در بسیاری از روزها مشترکین با نداشتن ارتباط و یا ضعیف بودن آن و قطعی تماس در شیراز مواجه هستند.
وی ادامه داد: در بعضی نقاط شیراز نیز بطور کامل با نبود پوشش شبکه تلفن همراه مواجه هستیم و برقراری تماس و ارتباط غیر ممکن می شود.
وی اضافه کرد: اختلالاتی در استفاده از اینترنت برخی اپراتورهای تلفن همراه نیز دیده می شود که در ماه های اخیر وضعیت سرعت اینترنت را به شدت کاهش داده است.
احمدی بیان کرد: در گذشته شاید توصیف تلفن همراه کاربرد داشت اما اکنون صفت رفیق نیمه همراه در شیراز برای این نوع ارتباط مخابراتی جایزتر است.
سیروس کشاورز یکی دیگر از اهالی شیراز نیز می گوید که بطور میانگین هفته ای چندین بار با مشکل اختلال در ارتباط تلفن همراه مواجه است.
کشاورز افزود: در برخی موارد ساعت ها با عدم دسترسی به شبکه و در پی آن عدم برقراری ارتباط بوسیله تلفن همراه روبه رو هستم که این وضعیت در شش ماه اخیر تشدید شده است.
** معطل مجوز شهرداری
انتقاد از وضعیت پوشش شبکه تلفن همراه در شیراز تا جایی گسترش یافته که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در هفته های اخیر به این مساله واکنش نشان داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به انتقادهای برخی شهروندان شیرازی از مشکلات ارتباطی تلفن همراه ،گفت: در این شرایط، نصب 52 میلیارد تومان تجهیزات مخابراتی خریداری شده برای حل این مشکلات معطل مجوز شهرداری این کلانشهر است.
محمد جواد آذری جهرمی در سفر اخیر خود به شیراز در شورای اداری استان فارس افزود: طی دو سال اخیر بنا بر استانداردهایی که شهرداری دارد و برای ما هم قابل احترام است، 30 سایت به جای اینکه احداث شود جمع آوری شده است.
وی ادامه داد: در سفری که فروردین ماه امسال(97) به شیراز داشتم از شهردار شیراز درخواست کردم که این مشکل را حل کند که ظاهرا این مشکل با درخواست و تقاضا حل نمی شود و لازم است که استاندار فارس در این مساله یاری کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: درست است که شهرداری باید به منافع مالی نگاه کند اما نباید نتیجه این نگاه این باشد که 52 میلیارد تومان تجهیزات معطل نصب بماند، این ظلم به مردم است.
آذری جهرمی افزود: اینکه یک مدیر اجرایی که از شهرداری جدا شده و در جای دیگر مشغول به کار شده و به خاطر اینکه اپراتور رقیبش نتواند کار کند مجوز به او نمی دهد این شایسته برخورد است و باید با این مدیر برخورد شود.
وی گفت: معنا ندارد که اعتبار را از سمت بخش خصوصی و دولت برای بهبود پوشش جذب کنیم و بعد اجازه ندهیم که بنا به دلایلی این اعتبار به موقع هزینه شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پاسخ به اظهارات رئیس مجمع نمایندگان فارس که قطع و وصل های مکرر تلفن همراه را باعث عصبانی شدن مردم این استان دانست گفت: اگر مردم از این بابت عصبانی می شوند عذرخواهی می کنیم اما فکر نمی کنم ضریب قطع و وصل تلفن اینقدر بالا باشد.
آذری جهرمی افزود: فکر می کنیم خیلی چیزهای دیگر مردم را عصبانی می کند و امیدواریم نوع نگاه ما مدیران و مسئولان به چارچوب کار همان که می گوییم باشد و به دنبال این باشیم که خدمات مناسب تر و شرایطی بهتری را از همه جهات برای مردم فراهم کنیم.
** تجمیع اپراتورها و زیباسازی دکل ها
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر در بسیاری از نقاط شهر شیراز با مشکل آنتن دهی و پوشش مخابراتی ضعیف روبه رو است که برای رفع مشکل جلساتی با مدیران اپراتورهای تلفن همراه داشتیم که آنها اظهار کردند که برای تقویت پوشش شبکه و افزایش کیفیت خدمات دهی نیاز به ایجاد دکل جدید در برخی نقاط سطح شهر شیراز است.
محمدرضا حسن پور افزود: وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات نیز اعلام کردند که در صدد حل مشکل مخابراتی شهروندان شیرازی هستند و ما نیز آمادگی ارائه هرگونه کمکی هستیم.
وی ادامه داد: شرایطی در خصوص این همکاری نظیر تجمیع، ساماندهی و زیباسازی دکل های مخابراتی وجود دارد که مسئولان مخابرات پذیرفته اند که آنها را لحاظ کنند.
وی با اشاره به اینکه هیچگونه مانعی برای نصب دکل در محل های مورد نظر وجود ندارد،گفت: طی جلساتی که در این باره با حضور مسئولان مخابرات برگزار شده صورتجلسه هایی تنظیم و مقرر شد طرفین آن را اجرا کنند.
حسن پور گفت: مشکل شبکه ای شیراز باید حل شود، بررسی مشکلات زیست محیطی وجود دکل های مخابراتی وظیفه اداره کل حفاظت از محیط زیست فارس و دانشگاه شیراز است و همچنین این انتظار وجود دارد که مسئولان مخابرات شیراز براساس جلساتی که داشتیم تعداد دکل های مخابراتی را کاهش دهند.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه باید سال به سال از تعداد دکل های مخابراتی کاسته شود،اظهار داشت: در حال حاضر سه اپراتور تلفن همراه بزرگ در شیراز فعالیت می کنند و این بدین معنی نیست که هر اپراتور بصورت جداگانه در هر منطقه یک دکل و در نهایت سه دکل در هر منطقه وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد: زمانی که یکی از این اپراتورها در یک منطقه دکل دارد باید دو اپراتور دیگر نیز در همین دکل تجهیزات خود را نصب کنند تا در نهایت تجمیع صورت پذیرد.
حسن پور ادامه داد: متاسفانه اکنون هر کدام از اپراتورهای تلفن همراه در هر منطقه شیراز تقاضای یک دکل جداگانه دارند که قطعا این امر مناسب و توجه به آن مقدور نیست.
وی عنوان کرد: در صورت تجمیع دکل های مخابراتی اپراتورهای تلفن همراه ،قطعا کیفیت آنتن دهی و زیباسازی شهر افزایش و تعداد دکل ها نیز کاهش خواهد یافت.
حسن پور اظهار داشت: هر دستگاه و ارگانی در این شهر بخواهد خدماتی را ارائه دهد باید هزینه زمین را به شهرداری پرداخت کند و قانون گذار نیز تعرفه های آن را مشخص کرده است.
**29 دکل آماده در صف مجوز
سرپرست مخابرات شیراز  اعلام کرد: برای توسعه خدمات و ارتقای کیفیت خدمات دهی تلفن همراه در شهر شیراز باید 29 دکل جدید در سطح این کلانشهر نصب شود که در حال حاضر مشکل کمبود فضا وجود دارد و ضروری است که شهرداری این فضا را در اختیار ما قرار دهد.
مهدی تاکی با اشاره به انتظارات مردم در خصوص پوشش دهی مناسب تلفن همراه افزود: در اغلب موارد اجاره خانه های شهروندان برای توسعه شبکه با اعتراض اهالی روبه رو می شود که بنابراین بهترین محل برای نصب دکل در گوشه های پارک و فضای عمومی است.
وی ادامه داد: هر دکل مخابراتی علاوه بر اینکه یک مساحت خاصی را پوشش می دهد، تعداد مشخصی مشترک نیز می توانند از آن استفاده کنند و هرچقدر تعداد دکل ها بیشتر شود کیفیت تماس نیز افزایش می یابد.
تاکی اضافه کرد: در حال حاضر همه دکل های مورد نیاز برای توسعه شبکه تلفن همراه در شیراز فراهم شده و تنها نیاز به فضای مناسب دارد که در آن محل نصب شوند.
**ردپای یک کارمند در اختلال شبکه موبایل
وی اظهار داشت: تاکنون جلسه ای با حضور فرماندار شیراز و مسئولان شهرداری و حتی کارمندی که مورد نظر وزیر و سرمنشاء این مشکل عنوان شده بود برگزار شده که قول هایی در این جلسه داده شده که امیدواریم به آن عمل شود.
سرپرست مخابرات شیراز اظهار داشت: متاسفانه برخی کارمندان در شهرداری شیراز نماینده و مدافع اپراتور تلفن همراه خاصی شده اند و شرایط را برای رقیبان آن اپراتور سخت می کنند و حتی فضای نصب دکل های اپراتورهای دیگر را محدود می کنند تا کیفیت مکالمات یک اپراتور ارتقا یابد.
** دکل‌های مخابراتی در شیراز ساماندهی می ‌شوند
علی ناصری عضو شورای شهر شیراز، هفته گذشته در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری فارس گفت: امروزه شاهد رشد قارچ گونه دکل‌های مخابراتی در کلان شهر شیراز هستیم که بدون هیچ ضابطه‌ای در سطح شهر در حال نصب هستند.
وی با اشاره به افزایش دکل‌های مخابرات بدون مجوز در مناطق شهرداری شیراز گفت: کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در چارچوب اهداف سلامت محور به شهرداری شیراز پیشنهاد می‌کند که برای ساماندهی دکل‌های مخابراتی با در نظر گرفتن مسایل فنی و مسایل سلامت محور اقدام و گزارش را در حداقل زمان ممکن به کمیسیون ارائه کند.
ناصری گفت: شهرداری شیراز برای جلوگیری از به هم ریختگی سیما منظر و فضای سبز شهری باید تا زمان ارائه لایحه ساماندهی دکل‌های مخابراتی به این کمیسیون و تصویب این لایحه در صحن شورا، از صدور هرگونه مجوز احداث تجهیزات مخابراتی به طور جدی خودداری کند.
**آنتن های مخابراتی هیچ ضرری ندارند
سرپرست مخابرات منطقه فارس گفت: بر خلاف آنچه که گفته می شود، تاکنون هیچگونه شواهد علمی و تحقیقاتی در مورد مضر و خطرناک بودن آنتن های مخابراتی (BTS) ارایه نشده و این آنتن ها هیچ ضرری برای شهروندان ندارند.
فرشید ایزدی افزود: یکی از اصلی ترین گلایه های شهروندان عدم پوشش آنتن دهی تلفن همراه است که شرکت مخابرات پاسخگویی به این مطالبه را وظیفه خود می داند و برای حل این مشکل از تمام ظرفیت ها و امکانات استفاده می کند.
وی ادامه داد: هم اینک نیز تنها راه گسترش و تقویت پوشش تلفن همراه استفاده از آنتن های BTS است که این کار در تمام دنیا نیز متداول است و تمام کشورها از این روش استفاده می کنند.
ایزدی اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد که در نقاط مختلف استان به ویژه شهر شیراز ما با نقاط کور آنتن دهی مواجه هستیم که برای رفع این مشکل نیاز به نصب آنتن های BTS داریم.
سرپرست مخابرات منطقه فارس افزود: اما وجود این آنتن ها در نقاط مختلف شهر نیز ممکن است نگرانی هایی را در شهروندان در خصوص خطرات احتمالی آنتن های BTS ایجاد کند که به شهروندان اطمینان می دهیم امواج این آنتن ها هیچ خطری برای آنها به دنبال ندارد.
** برقراری ارتباط با این تفاوت ها میسر نمی باشد
دیدگاه های مسئولان شیراز و استان فارس درباره نصب دکل های مخابراتی، نشانگر تفاوت است به گونه ای که فراتر از تفاوت بیانگر تناقض نیست هست.
همین تفاوت دیدگاه موجب شده برقراری ارتباط مردم با تلفن همراه مشکل شود و مشکل حل نشود.

 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/46388/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند