پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس خبر داد:

افتتاح 2500 میلیارد تومان پروژه در هفته دولت/ معارفه مدیرکل آموزش‌وپرورش تا دو روز آینده سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس -
استاندار فارس از افتتاح دو هزار و ٥١١ میلیارد تومان پروژه در هفته دولت در این استان خبر داد و گفت: به اقتضای نوع پروژه‌ها از مسئولین ارشد و وزرا جهت اقتتاح و بهره‌برداری پروژه‌ها دعوت شده است.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، اسماعیل تبادار بعدازظهر یکشنبه ٢٨ مرداد در یک کنفرانس خبری که به مناسبت اعلام پروژه‌های هفته دولت برگزار شد، گفت: یکهزار و 323 پروژه در هفته دولت در فارس به بهره‌برداری می‌رسند.
وی افزود: این پروژه‌ها شامل آب شرب شهری و روستاها با ٥٢ پروژه، راه و بزرگراه با ١٤ پروژه، مسکن شهری و روستایی با ١٥٦ پروژه، طرح‌های تولیدی، اشتغالزایی و گردشگری با ١٦٩ پروژه، امور ورزشی با ٤٤ پروژه، امور آموزشی، فرهنگی و رفاهی، امور بهداشت و درمان، امور برق، نیروگاهها، عمران روستایی، امور خدماتی و ...است.
استاندار فارس با بیان اینکه تا پایان امسال بیش از 11 هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری در قالب طرح‌های زیرساختی به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این میزان اعتبار مربوط به طرح‌هایی است که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و توجه به ظرفیت‌های زیرساختی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که در آنها لحاظ شده است.
تبادار عنوان کرد: پالایشگاه پیمان رامشیر، کاغذ زاگرس، کناف ایران، طرح کربنات سدیم از جمله این پروژه‌ها است.
وجه تمایز برنامه‌های امسال استان فارس در هفته دولت نسبت به سال‌های گذشته را نشست‌های مردمی اعلام کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد در این هفته با مردم به گفت‌وگو بنشینیم.
وی در پاسخ به چرایی عدم تعیین تکلیف مدیریت اداره‌کل آموزش و پرورش فارس نیز بیان کرد: گله‌مندی‌هایمان را در این باره به مسئولان کشوری گوشزد کرده‌ایم که استان فارس از استان‌های مهم کشور با ٥٩ منطقه آموزشی است اما هنوز تکلیف اداره‌کل آن روشن نشده است.
استاندار فارس ادامه داد: از ابتدا مخالف حکم سرپرستی در آموزش و پرورش بودم و از وزیر نیز خواستم که از این تصمیم صرف نظر کند.هر روز خبرهایی از حسن و حسین‌هایی که برای گزینش مصاحبه داده‌اند به گوش می ‌سد و این مهم نگرانی ما را برای تصمیم‌گیری مدیریت آموزش و پرورش تشدید کرده است.
تبادار با تصریح بر اینکه اعلام کردم که پذیرای تصدی هر فردی که توسط وزارتخانه معرفی شود هستم، گفت: اعلام شده که طی یکی دو روز آینده تکلیف این اداره‌کل مشخص و مدیر مربوطه معارفه می‌شود.
استاندار فارس علی‌رغم اصرار خبرنگاران اما از معرفی مدیرکل جدید آموزش و پرورش فارس امتناع کرد.
وی همچنین در بخش پرسش و پاسخ با خبرنگاران به کلنگ‌زنی اتصال آب از خلیج فارس به منطقه صنعتی و انرژی‌بر لامرد اشاره و خاطرنشان کرد: پس از سیر طولانی، بالاخره این طرح در هفته دولت کلنگ‌زنی خواهد شد.
استاندار فارس افتتاح آزاد راه شیراز-اصفهان را یکی از ضرورت‌های مهم استان فارس دانست و تاکید کرد: تا تمام قطعات این پروژه تامین نشود، هیچ بهره‌برداری انجام نخواهد شد.
تبادار با اشاره رتبه نخست فارس در تصادفات جاده‌ای، گفت: برای کاهش تصادفات جاده‌ای ساخت 500 کیلومتر بزرگ‌راه با اعتبار بالغ یر یک هزار میلیارد تومان در دستور‌کار قرار گرفته است.
وی همچنین اتصال فارس به کانون بار از طریق خطوط ریلی را از دیگر محورهای سخنان خود قرار داد و عنوان کرد: زمانی ریل جایگاه اثرگذاری دارد که به کانون ریل وصل شود در حالی‌که امروز حتی توان جمع‌آوری بارهای موجود هم وجود ندارد.لذا لزوم توجه به این موضوع به جد در دستور کار قرار دارد.
استاندار فارس به تهیه و تدوین سند راهبردی استان در پهنه آب متشکل از کشاورزی، صنعت، آب شرب و ... اشاره در این خصوص نیز بیان کرد: برحسب این سند شاهد کاهش 70 درصدی کشت برنج در استان هستیم.
تبادار همچنین به مسئله گرانی‌ها اشاره و با بیان اینکه بخشی از گرانی و احتکار به کارکردهای فرهنگی بر می‌گردد، گفت: اگر خودمان به هم رحم نکنیم خدا نیز به ما رحم نخواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح بر اینکه همه دولت‌ها خدماتی داشته‌اند و همگی برای توسعه نظام خدمت کرده‌اند، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در جامعه عنوان می‌شود موضوع اشتغال است که ضرورت اصلی امروز جامعه ما است. در این دولت نرخ بیکاری استان فارس از 16.5 درصد به 9.9 درصد کاهش یافته و این در حالی است که میانگین آمار بیکاری در کشور 12.1 درصد است.
استاندار فارس با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در سال 92 نزدیک به 37.2 درصد بوده که این آمار امسال به 41 درصد رسیده است و در سال 92 رتبه استان فارس در فضای کسب و کار در کشور 19 بوده اما امسال به رتبه دوم ارتقا یافته‌ایم، عنوان کرد: سال گذشته در حوزه جذب سرمایه‌گذاری هدف‌گذاری ما 555 میلیون دلار بود اما به یک میلیارد و 8 میلیون دلار رسیدیم.
تبادار با بیان اینکه از 335 واحدی که مشکلاتشان در کارگروه رفع موانع تولید مطرح شد مشکلات 198 واحد‌ کاملا برطرف شد، اظهار کرد: در کارگروه رفع موانع تولید 109 جلسه برگزار شده و بیش از 526 مصوبه داشته است که از طریق برگزاری این جلسات هزار و 164 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار پرداخت شده است.
وی به قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی دولتی هم اشاره و با بیان اینکه مشتاقانه از این قانون استقبال می‌کنم، گفت: اطلاع دقیقی از تعداد مدیران بازنشسته در استان ندارم اما در عین حال از زمان حضور در این استان تاکنون تلاش کردم تا از نیروهای جوان استفاده کنم و همچنین دستور داده‌ام تا از نیروهای جوان صفرکیلومتر به عنوان بخشدار استفاده شود.
استاندار فارس از حوزه گردشگری به عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ فارس یاد کرد و افزود: سال گذشته پس از هشت سال نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در استان فارس گشایش یافت که اگرچه حواشی حانبی هم داشت اما در سال جاری تلاش خواهیم کرد تا در حد اعلی برپا شود.
تبادار در این نشست ضمن تشکر از همراهی رسانه‌ها در برقراری فضای آرام استان فارس، در پاسخ به بیانیه انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس که توسط دبیر انجمن مربوطه قرائت شد، از حضور کم‌رنگ در برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام خبرنگار عذرخواهی کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/46734/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند

اختتامیه فصل سوم جشنواره سرود ایران در آباده برگزار می‌شود

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

ایران پایگاه نظامی اسراییل در امنیتی‌ترین نقطه کره زمین را زد

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

فاضلاب و بیمارستان مطالبه جدی مردم مرودشت است

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

آزمون استخدام پیمانی متمرکز سازمان تامین اجتماعی در فارس برگزار شد

شرکت 3500 داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس

برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در فارس

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق حق دفاع مشروع ایران بود

دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس

شگفتی تحلیلگران از نوع پاسخ و حمله ایران به رژیم اسراییل

نیرو‌های مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند

موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد

برادرکُشی با اسلحه شکاری!

بازگشت کاروان قرآنی اهل‌بیت (ع) خمینی شهر به کشور

عملیات «وعده صادق» نمایش بازدارندگی، اقتدار و آمادگی نظامی ما بود

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد

راهپیمایی فارسی ها در حمایت از اقدام مقتدرانه نیرو‌های مسلح

پاسخ کوبنده و سریع ایران در صورت هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی

کوه‌‌های برفی اقلید در آخرین روزهای فروردین

میمند، میزبان جشنواره گل و گلاب

نگاهی به کارنامه هنری بهمن هاشمی، صداپیشه و گوینده

پیش بینی آب و هوا/ رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور

محدودیت‌های پروازی در شیراز پایان یافت

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

برادر کشی با شلیک گلوله

جزئیات دقیق ثبت‌نام و پرداخت وام بانوان بانک مهر ایران | وام 100 میلیون تومانی «اندوخته بانوان» را چگونه بگیریم؟ + جدول

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است