پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس در همايش ائمه جمعه استان:

مردان همواره در کنار زنان بزرگ، تمدن ساز شده اند/مبارزه قهري با ابزارهاي نوين نتيجه بخش نخواهد بود/ ايجاد اميد در مردم عامل موفقيت است سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاين - به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، مهندس سيد محمد علي افشاني، در همايش ائمه جمعه استان در شهرستان سپيدان كه با حضور رييس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه کشور برگزار شد، اظهار داشت: پيامبر اسلام(ص) رسالت خود را با حضرت خديجه (س) آغاز کرد و زماني که در شعب ابيطالب حضرت خديجه در کنار او بود همه تنگناها را تحمل کردند و با رحلت ابوطالب و حضرت خديجه (س)، هجرت را انتخاب کرد.
وي ادامه داد: در کنار امام علي (ع) هم حضرت فاطمه (س) بود که به عنوان نخستينن فرد در دفاع از حق حاکميت عدل و حق حاکم شدن حاکم عادل به پا خواست.
استاندار فارس تصريح کرد: خانه علي(ع) و فاطمه(س) هم از آن جهت خانه سعادت و خوشبختي بود که پدر آن خانه علي(ع)، مادرش فاطمه(س)، پسرانش حسن(ع) و حسين(ع) و دخترش حضرت زينب(س) بود که هرکدامشان الگويي بي بديل هستند.
مهندس افشاني اضافه کرد: امروز هم در جامعه ما بانوان نقش بارزي در پيشبرد انقلاب و موفقيت ها دارند.

**دستاوردهاي انقلاب صنعتي را به بهترين شکل به کار گيريم
استاندار فارس، در بخش ديگري از سخنان خود، ضمن تاکيد بر لزوم استفاده مطلوب و درست از ابزارهاي نوين و دستاوردهاي انقلاب صنعتي گفت: در کشور يک فرهنگ آميخته از فرهنگ ايراني و اسلامي داريم که بعد از ورود صنعت نفت به کشور فرهنگ صنعتي هم وارد کشور شده است.
مهندس افشاني افزود: اساساً انقلاب صنعتي همراه خود فرهنگي را خواهد آورد و هيچ راه گريزي هم وجود ندارد و تنها راه حرکت درست در اين مسير استفاده از ابزار نوين و دستاوردهاي انقلاب صنعتي است و اينکه توليداتي داشته باشيم که با استفاده از آنها بتوانيم پيام و حرف خود را بزنيم.
وي ادامه داد: مبارزه قهري با ابزارها و تکنولوژي هاي نوين نتيجه اي نخواهد داشت چرا که انتهاي مقاومت کردن پذيرفتن است اما اگر با فرهنگ غني و عظيمي که ما داريم مسائل فرهنگي را از ابتدا با برنامه دنبال کنيم با استفاده از آنها مي توانيم پيام دين و مذهب را آنچنان که هست منتقل کنيم.

**ظرفيت مردم را براي سرمايه گذاري، توليد و اشتغال به کار گيريم
استاندار فارس، با اشاره به محدوديت منابع در کشور و استان گفت: در شرايطي که عمده درآمد دولت صرف پرداخت حقوق و يارانه مي شود و تنها پنج درصد براي کارهاي عمراني باقي مي ماند، بهترين و تنها راه ممکن، تکيه بر مردم و استفاده از ظرفيت آنها در جهت سرمايه گذاري، توليد و اشتغال است.
مهندس افشاني افزود: سال گذشته در حوزه هاي مختلف شاهد دستاوردهاي خوبي در استان بوديم و امسال که از سوي رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتي، توليد-اشتغال نامگذاري شده همه بايد تلاش کنيم کارنامه بهتري ارائه دهيم.
وي تصريح کرد: بر اساس گزارش اداره کل تامين اجتماعي استان فارس، ظرف مدت کمتر از 2 سال بيش از 40 هزار نفر افزايش اشتغال در واحدهاي توليدي و اقتصادي حوزه هاي مختلف کسب و کار در استان داشتيم.
استاندار فارس ادامه داد: در طرح ارتقاء توان توليد نيز که 16 هزار ميليارد تومان براي واحدهاي صنعتي و توليدي مشکل دار در کشور در نظر گرفته شده بود، در استان فارس موفق به جذب 633 ميليارد تومان از اين تسهيلات شديم که نسبت به رقم اوليه تخصيص يافته که 517 ميليارد تومان بود، 122 درصد رشد را در مقابل رشد 65 درصدي ميانگين کشوري شاهد هستيم.
مهندس افشاني گفت: امسال هم تلاش خوبي در اين زمينه آغاز شده و قطعا کارنامه اي بهتر از سال گذشته خواهيم داشت.
وي، در خصوص پروژه هاي عمراني اجرا شده در استان نيز گفت: از جمله اين پروژه هاي مهم مي توان به پروژه ورزشگاه پارس شيراز (ميانرود) اشاره کرد که زمان آغاز عمليات اجرايي آن به 22 سال قبل باز مي گردد.
استاندار فارس افزود: در 20 سال نخست اجراي اين پروژه يعني تا سال 94، 12 ميليارد تومان براي اجراي آن هزينه شد اما طي سال هاي 95 و 96 به تنهايي 68 ميليارد تومان اعتبار براي تکميل اين پروژه تخصيص داده شد.
مهندس افشاني، ورزشگاه پارس شيراز (ميانرود) را سومين ورزشگاه بزرگ ايران و زيباترين ورزشگاه کشور دانست و گفت: انتظار ما اين است که دست اندرکاران و بازيکنان تيم هاي فوتبال استان بکوشند تا حداقل يک تيم در ليگ برتر کشور داشته باشيم.

**فارس بايد در جايگاه اصلي خود قرار گيرد
استاندار فارس، اين استان را پايه تمدني کشور دانست و گفت: با توجه به وجود حرم مطهر شاهچراغ (ع) و وجود آثار تاريخي و تمدني منحصر به فرد کشور و جهان در فارس، اين استان بايد در جايگاه اصلي خود قرار گيرد.
مهندس افشاني افزود: تحقق اين مهم نيز مستلزم حاکم شدن امنيت و آرامش در استان است که امنيت امروز استان را مي توان مثال زدني دانست، امنيتي که حاصل همراهي مردم، تلاش اعضاي شوراي تامين و ساير دست اندارکاران است.
وي تصريح کرد: اگر مسئولان در خطبه ها و سخنراني هاي خود همواره بر حفظ امنيت و آرامش تاکيد داشته باشند و از بيان مسائل حاشيه ساز پرهيز کنند، شاهد ايجاد همدلي و همراهي در استان خواهيم بود و در چنين فضايي است که سرمايه گذاري تشويق به حضور و سرمايه گذاري مي شود.
استاندار فارس، آب، انرژي و حمل و نقل را در کنار امنيت، از الزامات سرمايه گذاري دانست و ادامه داد: در حوزه انرژي مشکل خاصي در استان نداريم و بنا شد که مخازن نفت و گاز استان فعال شوند و اقداماتي هم در اين زمينه آغاز شده است.
مهندس افشاني تصريح کرد: در بحث آب هم در سفر اخير رئيس جمهوري به فارس (29 فروردين 96) شاهد افتتاح سد چشمه عاشق (ني ريز) در دل كوير بوديم و به دنبال آن سد هايقر در شهرستان فيروزآباد نيز امسال به اتمام مي رسد و مي کوشيم تا سد نرگسي کازرون نيز سال 97 آبگيري شود.
وي گفت: در بخش حمل و نقل نيز استان فارس حتي يک کيلومتر آزادراه در حال بهره برداري ندارد و با اجراي تنها آزادراه در دست احداث آن نيز که آزادراه شيراز – اصفهان به طول 220 كيلومتر است، 130 کيلومتر از طول مسير فعلي بين اين 2 شهر کوتاه تر خواهد شد.
استاندار فارس اضافه کرد: ميزان پيشرفت فيزيکي اين پروژه طي سال گذشته و امسال به حدود 60 درصد رسيده و مي کوشيم که سال 97به بهره برداري برسد.
مهندس افشاني افزود: در بحث گازرساني نيز از ابتداي تاريخ گازرساني در استان تا قبل از روي کار آمدن دولت تدبير و اميد، 604 روستاي فارس گازرساني شده بود در حالي که در چهار سال فعاليت اين دولت به 744 روستا گازرساني انجام گرفت.
وي تصريح کرد: به رغم همه اقدامات انجام شده، اما مي دانيم که هنوز هم مشکلات بسياري در حوزه هاي مختلف از جمله بيکاري است اما بايد به مردم اميد داده شود تا آنها با اميد به آينده، براي سرمايه گذاري وارد عمل شوند.
استاندار فارس افزود: ايجاد اميد در مردم عامل موفقيت هاي بعدي و حل مشکلات پيش رو است و همه ما وظيفه داريم اين کار را به خوبي انجام دهيم.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/5256/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت