پیام فارس

آخرين مطالب

برگزاري بيستمين جشنواره شهيد رجايي در فارس/

افشاني: خشكسالي و بيكاري معضلات اصلي فارس است گفتگو

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - بيستمين جشنواره شهيدرجايي با هدف معرفي دستگاه‌هاي اجرايي برتر در حوزه‌هاي مختلف و تجليل از كارمنداننمونه استاني در سطح استان فارس، برگزار شد.
به گزارش ايسنا منطقهفارس، شامگاه سه‌شنبه 6 شهريور و در پنجمين روز از هفته دولت، بيستمين جشنوارهشهيد رجايي استان فارس، در شيراز برگزار و ضمن معرفي دستگاه‌هاي برتر در شاخص‌هايمختلف از وظايف محوله، كارمندان نمونه استاني نيز قدرداني شدند.
استاندار فارس در اينآئين ضمن مقايسه شاخص‌هاي كيفي اين استان، وضعيت فارس در مقايسه با گذشته و سايرنقاط كشور را مطلوب‌تر دانست و در عين‌حال تاكيد كرد كه بيكاري و خشكسالي، دو معضلعمده اين استان به‌شمار مي‌رود.

سيد محمدعلي افشاني باتاكيد براينكه نسبت به تمام مشكلات موجود فارس آگاهي وجود دارد، گفت: اينكه وضعيتامروز با نسبت به گذشته مطلوب‌تر مي‌دانيم به معني آن است كه امروز نسبت به قبلقدم‌ها صحيح‌تر برداشته مي‌شود.
او با يادآوري اينكه در هفته دولت امسال بیش ازیک هزار پروژه را با سه هزار میلیارد تومان اعتبار در تمام نقاط شهری و روستایی استانبه بهره‌برداري رسيد يا آماده افتتاح است، گفت: این سه هزار میلیارد تومان پروژه بهجز 2 هزار و 870 میلیارد تومان پروژه ای استکه در فاصله زمانی دهه فجر پارسال تا قبل از هفته دولت امسال در استان به بهره برداریرسید .
افشانی، بیکاری و خشکسالی را 2 مشکل اساسی پیشروی استان دانست و گفت: قطعا این 2 مشکل تا سال‌ها با ما همراه خواهد بود اما آنچهمهم است اینکه به علت مجموعه فعالیت ها و کوشش های انجام شده توسط کارمندان، کارگرانو مدیران دستگاههای اجرایی و در سایه هماهنگی بخش خصوصی و دولتی امروز شرایط نسبتاخوبی را در استان شاهد هستیم .

وی، با اشاره به امنیت و آرامش حاکم بر فضای استانافزود: امروز در استان شاخص ها به گونه ای بهبود پیدا کرده که بنا به گزارش مرکز آمارایران، نرخ بیکاری در فارس پس از 12 سال یک درصد از متوسط کشوری کمتر شده است .
استاندار فارس، یکی از مباحث مهم که طی 2 سال گذشتهبا جدیت دنبال شده را سهم اعتبارات ملی استان دانست و تصریح کرد: از آنجا که 84 درصداعتبارات عمرانی ما اعتبارات ملی و تنها 16 درصد آن استانی بود، بنابراین ما نیز همهوقت و توان خود را بر روی پروژه های ملی گذاشتیم .
افشانی تصریح کرد: مجموعه پیگیری ها در مرکز سببشد که میزان تخصیص های ملی استان در سال 94 و 95 به بالای 100 درصد برسد و این پولوقتی وارد استان می شود اشتغال ایجاد می کند .
استاندار فارس، در خصوص ارتقاء جایگاه استان دربحث نسبت مصارف به منابع بانک ها هم گفت: مدیران بانک های استان در مقایسه با کشورکار ارزشمندی کردند به نحوی که سیستم بانکی ما موفق شد در سال های 94 و 95 با 2 رتبهبهبود شرایط از رتبه 29 به رتبه 27 کشور برسد .

وی تصریح کرد: همچنین طی 2 سال گذشته بیش از یکمیلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اعتبار به بخش صنعت استان داده شد که این معادل44 درصد کل پرداخت های صنعتی کشور توسط این صندوق است که بخش قابل ملاحظه ای از آنپرداخت شده و بخشی از پروژه ها امسال به بهره برداری می رسد .
استاندار فارس افزود: همچنین حدود 2 میلیارد دلارنیز از محل فاینانس برای پروژه های مهم استان گشایش اعتبار شد که از جمله این پروژهها می توان به فولاد نی ریز و سیمان خاکستری نی ریز اشاره کرد .
وی، یکی از کارهای بزرگ در حال انجام در استانرا بحث استفاده از انرژی خورشیدی دانست و تصریح کرد: این صنعت قطعا آینده استان فارسرا متحول خواهد کرد .
افشانی گفت: حدود یک و نیم ماه پیش شاهد آغاز بهکار بزرگترین کارخانه تولید پنل های خورشیدی توسط بانک حکمت ایرانیان بودیم و هم اینکنیز بیش از 100 مزرعه تولید انرژی خورشیدی در استان تقاضای مجوز کرده اند که برای31 مورد آنها پروانه فعالیت صادر شده و سه مورد هم عملیات اجرایی آنها با 2 هزار و300 مگاوات آغاز شده است .
استاندار فارس افزود: در بحث شرکت های دانش بنیاننیز تعداد این شرکت ها از 36 شرکت در سال 94 به 98 شرکت در پایان سال 95 رسید و هماینک نیز تعدادی در حال طی مراحل اخذ مجوز هستند .
افشانی، در خصوص وضعت تونل های تنگه ابوالحیاتهم گفت: این نقطه به دلیل تصادف های متعددی که در آن روی می دهد یکی از نقاط پرتلفاتکشور است که برای رفع این مشکل اجرای 2 تونل 430 و 180 متری در دستور کار قرار گرفتکه از تونل نخست 70 متر و از تونل دوم نیز 30 متر دیگر باقی مانده است که این پروژهسال آینده به طور کامل به اتمام خواهد رسید .

وی ادامه داد: خط آهن گلگهر به شیراز نیز که اجرایآن متوقف شده بود با 50 میلیارد تومانی که در انتهای سال 95 از محل اوراق مالی به آنتخصیص یافت فعالیتش آغاز شد و امسال هم 62 و نیم میلیارد تومان برای این پروژه اعتباردر نظر گرفته شده است .
استاندار فارس افزود: خط آهن شیراز – بوشهر نیزکه ابتدا بنا بود به طول 250 کیلومتر تا فراشبند احداث شود با هدف دست یابی به دریاو بازارهای هدف به 450 کیلومتر یعنی تا بوشهر اصلاح و تصویب گردید .
افشانی گفت: همچنین دولت سال گذشته مبلغ 250 میلیاردتومان برای توسعه فرودگاه شیراز تصویب و ابلاغ کرد که 50 میلیارد تومان از این مبلغبرای توسعه فرودگاه هزینه شد .
وی افزود: در حوزه صنعت نیز این استان در طرح ارتقاءتولید بهترین عملکرد را در کشور داشت که طی آن به 482 واحد صنعتی کوچک و متوسط 633میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که عملکرد فارس در این زمینه 122 درصد در مقابل62 درصد متوسط کشوری بود .
استاندار فارس گفت: در حوزه گردشگری هم طی 2 سالگذشته پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به چهار هتل در شیراز به تصویب رسید .
مهندس افشانی، تغییر الگوی کشت را از جمله اقداماتانجام شده در حوزه کشاورزی دانست و افزود: با توجه به اینکه سال گذشته شاهد افتتاحیک واحد کارخانه روغن کشی از دانه های روغنی در استان بودیم، رغبت کشاورزان برای کشتدانه های روغنی هم بیشتر شده به نحوی که کشت کلزا و گلرنگ که از مهمترین دانه های روغنیاست از 6 هزار و 800 به 22 هزار و 500 هکتار رسیده و میزان خرید این دانه ها از کشاورزاننیز از پنج هزار تن به 23 هزار تن افزایش یافت .
وی افزود: شورای عالی آب در جلسه بررسی مشکلاتحوزه آب استان مصوب کرد که سالانه در سطح حدود 70 هزار هکتار از اراضی فارس آبیارینوین انجام شود که برای رفع مشکلات حوزه آب استان بیش از پنج هزار میلیارد تومان نیزمصوب و ابلاغ شد .
استاندار فارس، در خصوص استخراج آب های عمیق استانهم گفت: یک کار بزرگ که ازحدود یک و نیم سال پیش با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست حجمهوری آغاز کردیم بحثاستفاده از آب های عمیق استان بود؛ این احتمال وجود دارد که در عمقی بالاتر از هزارمتر روان آب فراوانی باشد که الان کارهای مطالعاتی آن انجام شده و در مرحله گمانه زنیقرار دارد؛ اگر محقق شود شاهد یک تحول عظیم در استان خواهیم بود .

وي همچنين با تاكيد بر لزوم توجه به سلامتسيستم اداري و كوشش براي سالم‌سازي اين سيستم بر مبناي قانون، تصريح كرد كه يكي ازبزرگترين مفاسد كشور رانت اطلاعاتي و تبعيض در سيستم اداري است.
استاندار فارس اضافه کرد: باید با شناسایی کارمندانسالم، متعهد و پر کار، زمینه رشد آنها را فراهم کنیم تا فردا و فرداها مردم از یک انسانسالم، متفکر، پرتلاش و دلسوز بهره مند شوند و چنانچه چنین انسان هایی را از رسیدن بهجایگاهی که حق آنهاست محروم کردیم و افرادی را بنا به سفارش دیگران در جایگاهی به کاربگماریم، بزرگترین خیانت را به مردم کرده ایم .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/5787/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله قدس/ چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه

سرمقاله همدلی/ چماق و هویج وعده صادق در پرونده هسته‌ای

کی بود کی بود من نبودم؟!

غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران

دانستنی‌هایی درباره سندروم روده تحریک‌پذیر

ناروانی طبیعی گفتار و راهکارهای درمان آن

مدیرعامل سازمان ملی مسکن: زمین 1.8 میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

شرط ادامه کار املاک "دیوار" از زبان مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن

24 آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد

قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال 1402 به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد

اتحادیه صنف طلا و جواهر: چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست

جلوی لرزش و سروصدای لباسشویی تو بگیر !!!

ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد

سرمقاله فرهیختگان/ ناسیونالیسم اسرائیلی: هویت، غیریت و استعمار

سرمقاله شرق/ تحریم‌های جدید علیه ایران

سرمقاله اعتماد/ سیل و رفع خطر ناامنی غذایی و سوءتغذیه

سرمقاله ایران/ ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد

سرمقاله دنیای اقتصاد/ جهش تولید با مشارکت مردمی

سرمقاله مردم سالاری/ سنگ‌اندازی بی‌نتیجه اسلواکی در مسیر توافق مهاجرتی ناتو

چالش‌های افزایش تعطیلی؛ شنبه یا پنج‌شنبه، مساله این است!

مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست

توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس

خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز

هشدار طغیان رودخانه‌ها در 21 استان

هواشناسی 1403/02/04؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در 21 استان

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز سه‌شنبه 4 اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

بارش‌ شدید باران در تهران و 10 استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد

پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه چهارم اردیبهشت

آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

سرمقاله خراسان/ عمق بخشی به یک رابطه راهبردی

سرمقاله کیهان/ دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان

سرمقاله وطن امروز/ منظومه راهبردی تهران - اسلام‌آباد

با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید

هواشناسی ایران1403/02/04؛هشدار طغیان رودخانه‌ها در 21 استان

ز مشرق تا به مغرب گر امام‌ است، امیرالمؤمنین حیدر تمام‌ است

انتخاب سه کارگر فارس به عنوان نخبه ملی کشور

پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات

خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد

چه افرادی به گفتار درمانی نیاز دارند؟

خودروهای برقی چینی ارزان شد

شاهین کارکرده 600 میلیونی شد

واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟

مبارزه علیه آفت سن گندم در بهمن

انتشار بین المللی 10 چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس

توصیه مهم اژه‌ ای به فراجا درباره حجاب

فارن افرز: جنگ ایران و اسرائیل از سایه خارج شد