پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس اورژانس فارس:

سامانه پزشکی از راه دور در آمبولانس های فارس نصب شد فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- رییس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اورژانس فارس اعلام کرد: سامانه پزشکی از راه دور در آمبولانس های استان فارس نصب شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمدجواد مرادیان ظهر شنبه در نشست خبری پیرامون آمادگی به مناسبت بازگشایی مدارس به ارایه گزارشی از وضعیت و آمار پنج ماهه اول سال جاری پرداخت و گفت: اورژانس عنوان خط مقدم پاسخ گویی نظام سلامت است، کما اینکه علیرغم مشکلات با حمایت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی با کمترین خدشه خدمات به مردم ارایه می شود .
وی با بیان اینکه در استان فارس 5 دانشگاه مشغول به فعالیت هستند از وجود 135 پایگاه اورژانس خبر داد که 184 پایگاه زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی هستند.
مرادیان درعین حال از استفاده اورژانس فارس از 3 بالگرد اجاره ای خبر داد و تصریح کرد: این بالگردها برای ماموریت های روز به محل اعزام می شوند.
رییس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اورژانس فارس به دیگر تجهزیات این مرکز اشاره کرد و افزود: 5 دستگاه موتورلانس و 4 دستگاه اتوبوس آمبولانس در کنار 900 نیرو در اورژانس استان فارس درحال خدمت هستند .
وی با این حال اعلام کرد: برای راه اندازی پایگاه در برنامه ششم توسعه جاده های فرعی افزوده شده و می خواهیم 144 پایگاه باید در فارس راه اندازی کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز فعلی باشیم، بنابر این، منتظر ابلاغیه نهایی هیئت دولت هستیم .
مرادیان با این وجود افزود: برای راه اندازی مشکل جدی جهت تامین زمین نداریم اما درباره ساخت و ساز از خیرین دعئوت می کنیم با مراجعه به مجمع امور خیرین سلامت آمادگی خود را برای راه اندازی پایگاه اعلام کنند .
رئیس اورژانس فارس در پاسخ به خبرنگار مهر پیرامون تهیه خودروهای امدادرسان از جمله آمبولانس تصریح کرد: 700 میلیون تومان هزینه خرید آمبولانس داخلی است که بالاست و مسلما برای این موضوع نمی توانیم منتظر وزارت بهداشت بمانیم.
این در حالیست که به گفته مرادیان، 27 دستگاه آموبولانس در فاز اول توسط وزارت بهداشت در مهرماه به فارس اختصاص می یابد .
وی در ادامه گفت: برنامه ریزی شده که در نقاطی از جمله خسویه آباده و بوانات پایگاه اورژانس راه اندازی شود و امیدواریم پاییز امسال در دژکرد اقلید و کمهر سپیدان مراکزی راه اندازی گردد.
مرادیان در عین حال اعلام کرد: برای ایجاد پایگاه اورژانس سپیدان یک نیکوکار زمین اهدا کرده است .
رییس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آمار 5 ماه اول سال در اورژانس 115شیراز اشاره کرد و گفت: 292هزار و 908 تماس تلفنی داشتیم که نسبت به پارسال 7 درصد افزایش داشته است.
رئیس اورژانس فارس اعلام کرد: محورهای شیراز-اصفهان، فسا- بندرعباس- شیراز - کازرون – بوشهر پر تصادف ترین نقاط استان هستند.
وی با این حال از ثبت 46149 مزاحمت تلفنی در اورژانس فارس خبر و در خصوص نحوه برخورد با این افراد به خبرنگار مهر پاسخ داد: تماس های افرادی که مزاحمت ایجاد می کنند به مراجع قضایی و اپراتورها اعلام می کنیم و قابل پی گرد است که تاکنون 10 تا 20 خط موبایل مزاحم را این مراجع مسدود کرده اند .
رییس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه در اورژانس ثانیه ها هم اهمیت دارد، تصریح کرد: از میان این تماس ها 99612 ماموریت انجام شده که نسبت به پارسال درصد
تعداد ماموریت های تصادفی در شهرها یک درصد کاهش داشتیم .
مرادیان اعلام کرد:13 هزار و 346 مورد ماموریت تصادفی برای شهرها زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است .
این در حالیست که وی اعلام کرد: جای تاسف دارد که ماموریت های جاده ای 7841 مورد بوده که حکایت از 8 درصد افزایش نسبت به پارسال دارد .
وی در خصوص تصادف های جاده ای عنوان کرد: طی یک کار تحلیلی طول جاده ها را محاسبه کردیم که به ازای هر یک کیلومتر در محور شیراز، کازرون، بوشهر بیشترین تعداد مصدوم مجروح و کشته داشته و به ازای هر کیلومتر، 2,5 ماموریت انجام دادیم و دیگر محورها کمتر از 2,5 ماموریت بوده است.
به گفته مرادیان، در پنج ماهه اول امسال 56 سورتی پرواز بالگرد داشتیم که 53 مورد، بیمار، مصدوم و مجروح به وسیله بالگرد انتقال یافته است . این در حالیست که بالگردهای اورژانس فارس به طور متوسط ماهانه 250 میلیون تومان هزینه پرواز دارد .
رئیس اورژانس فارس با این وجود اعلام کرد: تعداد آمبولانس های اورژانس محدود است و نیروهایی ما با فعالیت پر مشغله ای روبه رو هستند، لذا شهروندان در نظر بگیرند موارد غیرفوریتی را به اورژانس اطلاع ندهند؛ توصیه می کنیم مردم در تماس با اورژانس خونسردی خود را حفظ کنند.
مرادیان در ادامه همچنین گفت: در حدود یک ماه گذشته سامانه پزشکی از راه دور در آمبولانس ها نصب شد که از جمله دستگاه نوار قلب بخشی از آن است؛ ویژگی این دستگاه این است که نوار قلب و اطلاعات پزشکی به طور آنلاین به بیمارستان منتقل می شود
وی با بیان اینکه در شهرهای بزرگ استان فارس این امکان فراهم خواهد شد، افزود: پزشکان قلب را هم می خواهیم وارد این سامانه کنیم این طرح در کشور 247 نام دارد .
وی یادآوری کرد که میانگین زمان ماموریت‌ها در اورژانس فارس و متوسط رسیدن بر بالین بیمار در استان فارس در کل ماموریت‌ها 5 دقیقه و 30 ثانیه می باشد که این زمان در شیراز یازده دقیقه و 17 ثانیه است.
وی در پایان با اشاره به بازگشایی مدارس به ویژه در روزهای نخستین که خیابان ها و معابر با پیک ترافیکی روبه روست، گفت: از اول مهر ساعت کاری آمبولانس های سیار ما از انتها شب به صبح انتقال می یابد و 2 دستگاه دیگر هم از پایگاه ها در نظر می گیریم .
این در حالیست که به گفته رییس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اورژانس فارس میانگین پایگاه های استان فارس 135 نفر نیرو کم دارند که نیروی انسانی هر پایگاه اورژانس به 6 نفر برسد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/58093/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند