پیام فارس

آخرين مطالب

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس:

زمان پیشبرد برنامه ها با روش های سنتی پایان یافته است اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: امروز زمان تکیه بر کارهای سنتی و فیزیکی برای پیشبرد امور و برنامه ها پایان یافته و باید با خلق ایده ها و کارهای نوآورانه روند پیشبرد برنامه ها و اهداف را سرعت بخشیم.
به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید سازمان همیاری شهرداری های فارس افزود: این ظرفیت، پتانسیل و توانایی در نیروهای انسانی استان وجود دارد که قطعا با شناسایی و بهره مندی مناسب از توان آنها، می توان اهداف را محقق ساخت.
وی ادامه داد: شاید یکی از رموز موفقیت سازمان همیاری شهرداری های استان در زمان مدیریت آقای اربابی را هم بتوان پرهیز از کارهای سنتی و حرکت وی به سمت برنامه های جدید و خلاقانه با استفاده از نیروهای خوش فکر و توانمند برشمرد.
رحیمی این سازمان را یک سازمان درآمد و هزینه دانست و گفت: مدیریت زمانی قابل ستایش است که فرد مدیر در زمان سختی ها و با وجود مشکلات تصمیمات درستی که به نتایج مطلوب منتهی شود اتخاذ کند وگرنه مدیریت کردن در زمانی که هیچ مشکلی وجود ندارد و گشایش و فراوانی است که هنر چندانی نمی خواهد.
وی از مدیر عامل جدید سازمان همیاری شهرداری های فارس هم خواست که بر توان تخصصی کارکنان و نیروهای خلاق این مجموعه برای حرکت رو به جلو آن تکیه کند و شفافیت و صداقت را بیش از گذشته در دستور کار قرار دهد.
رحیمی بر ضرورت رعایت قانون و جلوگیری از هرگونه اقدام غیرقانونی و غیر شفاف که ممکن است به سازمان همیاری ضربه بزند تاکید کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به اینکه در حوزه عمرانی و مدیریت ها و مجموعه های وابسته به آن هیچ چیز پنهان و محرمانه ای وجود ندارد افزود: همه مدیران و کارکنان این مجموعه موظفند که زمینه و شرایط لازم را برای نظارت دستگاه های نظارتی بر فعالیت حوزه عمرانی فراهم کنند.
رحیمی ادامه داد: قطعا ما از حضور مستمر دیوان محاسبات و بازرسی در این معاونت و زیر مجموعه های آن استقبال می کنیم تا چنانچه اشکال و ایرادی وجود دارد در همان ابتدا نسبت به اصلاح آن اقدام شود.
وی افزود: ما قرار است که شفاف و قانونی عمل کنیم و حق مردم را پاس بداریم و اگر دستگاه های نظارتی هم چنین هدفی دارند که قطعا دارند بنابراین همه در یک جهت حرکت می کنیم و باید برای رسیدن به هدف با هم به شکل شفاف همکاری و تعامل داشته باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین در این جلسه از حسن فیاض پور مدیر کل سابق مدیریت بحران استانداری فارس تقدیر و برای رحیم آزادی در این جایگاه آرزوی موفقیت کرد.
مدیر عامل سابق سازمان همیاری شهرداری های فارس هم گفت: همه موفقیت های سازمان همیاری شهرداری های فارس محصول تلاش، کوشش، همکاری و همدلی تمام دوستانی بود که شبانه روز در این سازمان با کمترین چشمداشت و بیشترین آسیب کار کردند.
حسین اربابی، ضمن قدردانی از اقدامات مدیران اسبق سازمان همیاری شهرداری های فارس بیان کرد: این سازمان از حدود سال های 87 با یک روند افقی حرکت می کرد و بودجه این سازمان چندین سال حدود سه میلیارد تومان بود و در بحث ارائه خدمات به شهرداری ها به شکل محدود ادامه داشت.
او اظهار داشت: اما ظرف پنج سال گذشته این روند کاملا دچار تحول شد و بودجه سال 93 به نسبت سال 92 حدود چهار برابر شد و این روند تا 14 برابر شدن بودجه در سال 97 پیش رفت.
مدیر عامل سابق سازمان همیاری شهرداری های استان فارس افزود: در این پنج سال بالغ بر 20 میلیارد تومان سود در سازمان رخ داد که در منابع ایجاد شده در سازمان از جمله ساختمان ها و پروژه ها قابل مشاهده است.
اربابی اضافه کرد: همچنین بر اساس گزارش حسابرسی سازمان همیاری شهرداری های استان، ابهامات مالی این سازمان در سال های 95 و 96 به بیشترین حد شفافیت رسید و ابهام ها نیز به حداقل ممکن رسید.
وی گفت: تا پیش از سال 92 بسیاری از برنامه های سازمان محدود بود و تا آن سال ابنیه ای را آنگونه که باید نساخته بودیم و خدماتی که در زمینه های مختلف از جمله آموزشی و رفاهی به شهرداری ها ارائه شده بود نیز بسیار محدود بود.
او افزود: اما از سال 92 به این سو حجم قراردادهای ما با شهرداری ها هم از نظر تعداد و هم ریالی بسیار افزایش یافت و در زمینه های تجاری هم توانستیم خدمات فنی و مهندسی را به شهرداری ها ارائه دهیم.
اربابی اضافه کرد: یکی از بزرگترین کارهایی که صورت گرفت، پرداخت کمک هزینه درمان به کارکنان شهرداری های استان بود که با شکل گیری صندوق پرداخت کمک هزینه درمان بیش از 70 درصد شهرداری های در مجموعه این صندوق قرار گرفتند.
او ادامه داد: یکی دیگر از خدماتی که به کارکنان شهرداری ها ارائه شده بحث جشنواره فرهنگی ورزشی کارکنان شهرداری های فارس بود که طی 2 سال آنقدر مورد توجه قرار گرفت که مجبور شدیم بخشی را نیز به استان های همجوار اختصاص دهیم و این جشنواره از یک جشنواره استانی به یک جشنواره منطقه ای تبدیل و سبب شد جایگاه همیاری شهرداری های فارس ارتقا یابد.
وی، ضمن اشاره به برپایی نمایشگاه های خدمات شهری به عنوان شهر زیبا گفت: این نمایشگاه ها نیز به همت این سازمان برای اولین بار برگزار شد که بسیار پربازدید و پرمخاطب و برای شهرداری ها هم بسیار مقرون به صرفه بود و تولید کنندگان خدمات خود را ارائه دادند و عمده خریداری شهرداری ها و دهیاری ها هم از این طریق انجام می گرفت.
مدیر عامل سابق سازمان همیاری شهرداری های استان فارس اضافه کرد: این سازمان آنقدر به اعتبارش افزوده شده بود که برگزاری سه دوره آزمون استخدامی شهرداری های استان از سوی مراجع ذی صلاح به آن واگذار شد و این آزمون ها با شرکت حدود 20 هزار نفر و بدون کوچکترین خطا برگزار شد.
اربابی افزود: از سال 92 استقلال کاری سازمان همیاری هم افزایش یافت و این سازمان تا سال 97 تقریبا هیچ کار دولتی را انجام نداد و به سمت ماهیت خود یعنی درآمد – هزینه رفت و کارها کاملا به شکل پیمانکاری خصوصی انجام گرفت.
وی ادامه داد: با دیدگاه های مختلف وارد کار شدیم و در حوزه خدماتی که نسبت به آنها غفلت شده بود از جمله خدمات جدید و نوین که با محوریت فناوری اطلاعات قابل ارائه در شهرها بود مانند پارک حاشیه ای شهر شیراز (سی پی) که به خوبی اجرا شد و ایده آن به آزاد راه های سراسر کشور نیز کشیده شده و توسط هیات وزیران به تصویب رسید.
او اظهار داشت: از سوی دیگر خدمات دیگری به شهرداری های استان ارائه شد تا شهرداری ها بتوانند خدمات خود را به شکل نوین به شهروندان ارائه دهند.
مدیر عامل سابق سازمان همیاری شهرداری های استان فارس گفت: این سازمان در حوزه های عمرانی هم وارد شد به نحوی که بالغ بر 70 هزار ساختمان یا احداث شده یا هم اینک در حال احداث است.
اربابی افزود: از سوی دیگر نگاه های جدیدی وارد سازمان شد و به اتفاقات عمرانی منتهی که زمینه ساز ایجاد مشاغل ماندگار شد که از جمله می توان به طرح جذب سرمایه گذار برای رستوران باکویه اشاره کرد که با سرمایه گذاری 15 میلیارد تومان پس از تکمیل برای 300 نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
وی افزود: در مجموع در پنج سال اخیر بیش از 700 شغل در سازمان همیاری شهرداری های فارس ایجاد شده و این افراد هم اینک مشغول به کار هستند اما در مقابل در سطح کارهای ستادی سازمان یک نیرو هم اضافه نکردیم و توانستیم بدون یک ریال استفاده از منابع دولتی و صرفا با ایده های بخش خصوصی این شغل ها را ایجاد کنیم.
مدیر عامل جدید سازمان همیاری شهرداری های استان فارس هم ضمن قدردانی از اعتماد استاندار فارس به واسطه واگذاری این مسئولیت گفت: امیدواریم با همکاری مجموعه های مختلف بتوانیم اهداف و برنامه های این سازمان را عملیاتی کنیم.
صالح مشتاقی لاری افزود: این مجموعه یک مجموعه اقتصادی است که با برنامه ریزی می توان با استفاده مناسب و بهینه از امکانات و ظرفیت های خوباین مجموعه ها حداکثر خدمات و فعالیت ها را ارائه و انجام داد.
وی ادامه داد: مدیرعامل سابق سازمان همیاری شهرداری های فارس این مجموعه را از حاشیه ها دور کرد و خدمات ارزنده و ماندگاری را در این سازمان انجام داد.
او اظهار داشت: اگر بدون برنامه ریزی و جهت دهی بخواهیم حرکت کنیم موفقیتی حاصل نخواهد شد و قطعا علت موفقیت های گذشته این سازمان همین برنامه ریزی بوده و هرکجا که مشکلی ایجاد شده علتش خروج از برنامه ها بوده است.
در این مراسم، صالح مشتاقی لاری به عنوان مدیر عامل جدید سازمان همیاری شهرداری های فارس معرفی و از زحمات حسین اربابی تقدیر شد.
از جمله سوابق کاری صالح مشتاقی لاری می توان به فرماندار سپیدان، فیروزآباد، بوانات و اقلید و همچنین قائم مقام شرکت عمران صدرا اشاره کرد.
حسین اربابی نیز با حکم معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به عنوان معاون سرمایه گذاری این سازمان منصوب شد.
6122 /1876

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/58707/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

این ویتامین‌ها را بخورید؛ لاغر بمانید

قبل از ورزش غذا بخوریم یا بعد از ورزش؟

خرید چندنرخی با یک کالابرگ!

جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات در میادین میوه و تره‌بار تهران

تراز تجاری مثبت منطقه آزاد ارس در سال 1402/ جهش سرمایه‌گذاری در منطقه را شاهدیم

سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم

دو انتصاب جدید در شرکت توسعه بنادر و فرودگاه قشم

افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس

14 جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند

دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد روسیه شد

تمدید خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز

واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است

هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم

دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد

شهادت دستکم 16 اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیست ها

برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس

تمجید فیلسوف اهل‌سنت از سیلی ایران به اسرائیل

هدیه تولد همسر، آزادی زندانی در جهرم

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

علت بی حسی پا پس از جراحی دیسک کمر

فروش بیش از 117 هزار سکه در مرکز مبادله؛ ربع‌سکه در صدر تقاضا

افت بازار سرمایه پس از 4 روز رشد

پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا چیست؟

بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس

کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان

هوشیاری پلیس فسا مانع از فروش سکه‌های دوره اشکانی شد

قتل خانم 82ساله در آباده و سرقت طلاجات او

مسمومیت اعضای یک خانواده شیرازی با قارچ

اجرای طرح «خانواده میزبان» در فارس

هشدار؛ در نوشیدن آب زیاده‌روی نکنید!

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

تشخیص اوتیسم قبل از تولد امکانپذیر است؟

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود

در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟

دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد

افزایش ظرفیت‌های جدید سامانه ارتباطات مردمی 137 شیراز

استمرار روند فعالیت خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی

تأمین برق پایدار برای همه مراکز برگزاری کنکور در فارس

‌راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شیراز

کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس

هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد

حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟

قتل خونین پیرزن تنها به‌خاطر طلاهایش

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

درمان اختلالات گفتاری و بهبود بلع در بیماران پارکینسون

قالیباف: تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند