پیام فارس

آخرين مطالب

در نشستی در استانداری فارس؛

برنامه های هفته ملی کودک تشریح شد فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس در نشست هماهنگی و برنامه ریزی هفته ملی کودک که در استانداری فارس برگزار شد، اهداف مهم هفته ملی کودک را برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، بعد از ظهر چهارشنبه با حضور در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی هفته ملی کودک در استانداری مهم ترین اهداف هفته ملی کودک را برجسته کردن اهمیت دوران کودکی، اهمیت به حقوق کودک و توجه به نیازها و خواسته های آنان، آگاه سازی خانواده ها نسبت به وظایفشان در قبال کودکان، ایجاد محیطی سرشار از نشاط، امید و پویایی برای رشد همه جانبه کودک و آشنا کردن کودکان با آموزه های دینی و اسلامی برشمرد و گفت: در این هفته به خودمان یادآوری کنیم که کودکان را نادیده نگیریم در صورتی که نه تنها این هفته بلکه همه سال باید متعلق به کودکان باشد و سمت و سوی برنامه ریزی دستگاه ها باید در جهت احترام به کودکان، تفکر، سلامت روحی، روانی و جسمی و سلامت اجتماعی آنان باشد.
زهرا افتخاری گفت: آینده ساختنی است و ما باید پیش زمینه ها را برای آینده ساز بودن کودکان فراهم کرده، چالش های پیش روی آنان را شناخته و در رفع آن بکوشیم. او تأکید کرد: دنیای کودکان عاری از آسیب نیست و در معرض خطرهای مختلفی هستند که لازمه گذر از آن، آموزش مهارت های مختلف و تمرین زندگی است.
مدیر کل کانون فارس ضمن تقدیر از حضور نمایندگان استانداری، دفتر امور بانوان و خانواده، محیط زیست، اداره کل کتابخانه های عمومی، سازمان فرهنگی شهرداری، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، حوزه هنری، فرمانداری و بهزیستی در این جلسه، به استقرار دبیرخانه دائمی در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خبر داد و به هم افزایی دستگاه ها در برپایی این هفته و دیگر ایام سال با هم نشینی، خردورزی و هم افزایی تأکید کرد.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز ضمن قدردانی از تلاش های کانون پرورش فکری کودکان و پیگیری های لازم در جهت برپایی هر چه بهتر جلسه هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه ها با موضوع هفته ملی کودک گفت: کودک و دنیای کودکی آنقدر اهمیت دارد که در کنوانسیون حقوق کودک، به آن توجه ویژه شده تا او سرشار شود از محبت، خوشبختی و تفاهم. در زندگی ما ایرانی ها هم به بحث خانواده توجه ویژه ای شده و مادران ما در قصه ها و لالایی ها و شعرهایی که برایمان می خواندند مفاهیم اخلاقی، دینی و مهارت های زندگی را به ما می آموختند و جای بسی ناراحتی است که بعضی از مادران امروز نه لالایی می خوانند و نه برای کودکانشان قصه می گویند.
بتول معلم گفت: کودک معصوم امروز، فردا بزرگ، آینده ساز و مسوول است و آینده مملکت به دست اوست؛ چه خوب است که هم راستا با پیشرفت تکنولوژی، آینده سازان را هم توانمند کنیم تا چشم انداز آینده را روشن تر ببینیم.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، با اشاره به آموزه های دینی گفت: ائمه معصوم نیز توجه ویژه ای به کودک و دوران کودکی داشته اند و همین موضوع اهمیت توجه بیشتر به جسم و روح و تلاش در جهت رشد کودکان را یادآور می شود.
در ادامه این نشست، نمایندگان دستگاه های مختلف به ارائه ی برنامه های هفته ملی کودک پرداختند که بر این اساس، محیط زیست فارس برگزاری مسابقه نقاشی، اجرای نمایش عروسکی و بازدید رایگان مهد های کودک و مدارس از موزه پارک ملی بمو را در برنامه دارد. بهزیستی فارس نیز نشست خبری مدیر کل را برگزار کرده است و با اجرای برنامه های مناسب کودکان، ضمن رعایت شئونات ماه محرم در مهدهای کودک و مراکز رفاه و خانواده تحت نظارت بهزیستی، همچنین تزیین مهدهای کودک و مراکز رفاه کودک و خانواده و شبه خانواده و توانبخشی کودکان با نصب بنر و پوستر هفته ملی کودک با شعار آینده را باید ساخت و اجرای سرود، قصه گویی، بازی، برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع «آرزوی من» را برای عموم کودکان در مناطق مختلف شهر برنامه ریزی کرده است.
برنامه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز با محوریت کودکان با تقدیر از کودکان خلاق آغاز می شود. تخفیف رایگان برای کودکان و تخفیف 50 درصدی برای خانواده ها در بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی استان فارس، مسابقه نقاشی با حضور کودکان در اماکن تاریخی، پاکسازی اماکن گردشگری و تاریخی با حضور کودکان، اعزام کارشناسان میراث فرهنگی به دبستان ها و مهدهای کودک و اهدای هدیه و حضور کودکان با لباس فرم در اماکن در راستای فرهنگی سازی و نگهداری بناهای تاریخی و تفرجگاه ها از دیگر برنامه های این اداره کل است.
جمعیت هلال احمر استان فارس هم راهپیمایی نمادین توسط کودکان با در دست داشتن پلاکاردها و بادکنک ها با شعار هفته ملی کودک و مرتبط با حقوق کودکان، برپایی کارگاه نقاشی و نمایش آثار آنان با موضوعات مرتبط با حقوق کودکان، بشر دوستی، ماه محرم و کمک به هم نوع، اهدای اسباب بازی توسط کودکان به شعب هلال احمر برای کودکان بی بضاعت و راه اندازی گروه تغذیه سالم را در برنامه دارد.
هفته ملی کودک در کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با حضور کودکان در حرم مطهر شاه چراغ آغاز می شود و جشن بادبادک ها، مسابقه کتابخوانی، مسابقه نقاشی، اجرای سرود، اجرای نمایش و بازدید از خانواده های دارای کودک نیازمند ادامه می یابد.
اعزام مبلغ، اجرای مسابقه ویژه کودکان، برگزاری جشن و سخنرانی با موضوع مهارت های فرهنگی دینی در مدارس حاشیه شهر و نقاط آسیب خیز، برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در هفته ملی کودک است.
صدا و سیمای استان فارس نیز برای هر نوع اطلاع رسانی، پخش تیزر، معرفی برنامه ای هفته ملی و دعوت از مدیران کل دستگاه ها با هدف تشریح برنامه های هفته ملی کودک اعلام آمادگی کرد. بدین ترتیب رادیو و تلویزیون فارس در برنامه های مختلف: گپ، کاشانه مهر، صبح پارسی، سلام کاکو، مجله فارس و شب های فارس برنامه های هفته ملی کودک را انعکاس و تیزر هفته ملی کودک را پخش می کند.
نهاد کتابخانه های عمومی نیز در هفته ملی کودک، کتابخانه های کودک را به کتب مورد نیاز تجهیز و در این کتابخانه ها برنامه های فرهنگی هنری را برای کودکان اجرا می کند.
سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، هفته ملی کودک را با بازدید از مراکز نگهداری کودکان آغاز می کند. مسابقه ساخت کتاب، اجرای تئاتر شهروندی در مراکز استثنایی و توان بخشی، نمایش فیلم و پویانمایی در فرهنگسراها، تبلیغات شهری، اجرای تورهای شیراز گردی برای کودکان، برگزاری اردوی فرهنگی همراه با والدین و مسابقه نقاشی در باغ خانواده ها، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه والدین فعالیت های دیگر سازمان فرهنگی شهرداری در هفته ملی کودک است. این سازمان همچنین برای پخش تیزر هفته ملی کودک در تلویزیون های شهری اعلام آمادگی کرد.
دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز مسابقه نقاشی و آموزش سفال را در برنامه دارد و مسابقه کتابخوانی ویژه فرزندان پرسنل استانداری از دیگر برنامه های این نهاد در هفته ملی کودک است.
در حوزه هنری فارس، ورک شاپ های نقاشی و عکاسی برگزار می شود و آثار این کارگاه ها به مدت یک هفته در حوزه هنری به نمایش در می آید. نشست های تخصصی شعر و داستان نیز در هفته ملی کودک با محوریت کودک و آثار مرتبط با حوزه کودک برگزار می شود.
فرمانداری شیراز از دستگاه های حوزه شهرستان گزارش عملکرد هفته ملی کودک را دریافت می کند و در مسائل مربوط به امور ترافیکی این هفته همکاری دارد.
کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس نیز همچون هر سال با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری وادبی در مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار روستایی و پستی، در سراسر استان فارس، میزبان کودکان در هفته ملی کودک است. دیدار اعضای کودک با استاندار فارس، عضویت رایگان کودکان در مراکز فرهنگی هنری کانون استان، نمایش رایگان فیلم در سینما کانون، برگزاری سوگواره عاشورا، اجرای برنامه با بهره گیری از ظرفیت های مراکز سیار شهری و روستایی برای کودکان و نوجوانان حاشیه نشین و روستایی و اجرای برنامه های فرهنگی هنری با مخاطب کودک و نوجوان با موضوع دهه ی محرم، بخشی از برنامه های کانون فارس در هفته ملی کودک است.
هفته ملی و روز جهانی کودک چندین سال است که در ایران با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مشارکت گسترده تمامی وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد و غیر دولتی در نیمه مهر برگزار می‌شود . امسال با برگزاری نشست‌های مختلف در تهران نمایندگان عالی دستگاه‌های مرتبط با حوزه کودک تصمیم گرفتند که این رویداد با شعار «آینده را باید ساخت» و طی روزهای 14 تا 20 مهر در تهران و سراسر کشور برگزار شود .
قرار است در این هفته اهمیت دوران کودکی و نقش آن در شکل‌گیری شخصیت کودکان بیش از پیش برجسته شود و همه ارکان جامعه نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری پیدا کنند . شعار «آینده را باید ساخت» نیز با این هدف پیشنهاد شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/59004/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید