پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس اتاق بازرگانی فارس:

نگاه اداره امور مالیاتی استان حمایت از تولید و صادرات باشد فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: نگاه اداره امور مالیاتی استان حمایت از تولید و صادرات باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی در جلسه بررسی درآمدهای مالیاتی استان فارس از نگاه بخش خصوصی که با حضور فعالان بخش خصوصی و مدیر کل و معاونین اداره کل امور مالیاتی استان برگزار شد، بیان کرد: در دهه های گذشته به واسطه سیاست های مختلف، بخش تولید در کشور سرکوب شده است که یکی از عوامل این مهم، سیستم ناعادلانه مالیاتی است که در صورت اصلاح این سیستم شاهد بی ثباتی و مشکلات متعدد در بخش اقتصاد کشور نبودیم.
وی افزود: این درحالی است که سالها در کشور برای ایجاد اشتغال پایدار تلاش شده و پول های زیادی نیز توزیع شده در صورتی که اگر به بخش تولید توجه شده بود به دنبال آن اشتغال پایدار نیز ایجاد می شد.
رازقی با بیان اینکه یکی از دلایل عدم ایجاد تولید پایدار در کشور، دستگاه مالیاتی است اظهارداشت: اگر سیستم مالیاتی کشور ما از شفافیت و سیستم گسترده و عادلانه مالیاتی برخوردار بود شاهد بی ثباتی و تلاطم در بازار ارز کشور نبودیم و اقتصاد ما در دست افراد سودجو قرار نمی گرفت.
رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: دستگاه مالیاتی سالانه برای وصول مالیات های ابلاغ شده خود به سراغ فعالان اقتصادی و واحدهای شناخته شده تولید می روند که بر اساس مستندات بیش از 65 درصد مالیات کشور از بخش تولید تامین می شود.
وی ادامه داد: بخش خصوصی به دنبال اجرایی شدن نظام عادلانه مالیاتی در کشور است که دولت در این زمینه باید اقدام موثری انجام دهد و این درحالی است که در حال حاضر مالیاتی که از کارگران و کارمندان دولت کسر می شود به مراتب بیشتر از برخی از دستگاه های اجرایی است.
رازقی عنوان داشت: عمده فشار دستگاه مالیاتی کشور بر بخش تولید و صادرات کشور تحمیل می شود در حالی که فرار مالیاتی در کشور فراوان است و افرادی که فرار مالیاتی دارند در کشور رها هستند.
وی با بیان اینکه افرادی که فرار مالیاتی دارند حق مردم و بین المال را پایمال می کند و رسیدگی به این موضوع انتظار بخش خصوصی است تصریح کرد: ما در اتاق بازرگانی فارس آماده هرگونه همکاری و تعامل با اداره کل مالیاتی استان برای کم کردن فشار مالیاتی بر روی تولید و صادرات و گسترده شدن چتر این اداره کل در استان هستیم.
رازقی افزود: دستگاه مالیاتی استان باید نقش خود در رشد اقتصادی، تولید پایدار و اشتغال پایدار در استان را ایفا کند و ما نیز به عنوان پارلمان بخش خصوصی در استان در کنار آنها خواهیم بود.
در ادامه نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس نیز گفت: در استان فارس 86 هزار میلیارد تومان از تولید استان به قیمت ثابت زیر چتر مالیات قرار دارد و مابه تفاوت آن تا 153 هزار میلیارد تومان در اقتصاد سیاه وجود دارد که مصون از مالیات می باشند و این فشاری است که به بخش درستکار اقتصاد وارد می شود.
محمدصادق حمیدیان بیان کرد: در مقایسه درآمد مالیاتی کشور می بینیم که آهنگ دریافت مالیات در استان فارس در آهنگ دریافت مالیات در کشور در 10 سال گذشته بیشتر بوده و این موضوع جای تعمق دارد.
وی اظهارداشت: فعالان بخش خصوصی معتقد بر پرداخت مالیات و ناراضی از بی عدالتی مالیاتی هستند که دستگاه مالیاتی باید سیاستی را در نظر بگیرد که فشار فرار مالیاتی بر فعالان بخش خصوصی تحمیل نشود.
حمیدیان با اشاره به وجود بی عدالتی های مالیاتی توسط دستگاه مالیاتی کشور اضافه کرد: باعث تاسف است که دستگاه مالیاتی تفاوت و تشویق بین خوش حسابان مالیاتی و بد حسابان مالیاتی در نظر نگرفته است و در برخی از موارد می بینیم که برخوردهای سخت گیرانه ای نسبت به کسانی که مالیات خود را به موقع پرداخت می کنند، دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر واحدهای بزرگ پیمانکاری که از خارج از استان در فارس فعال هستند، درآمد مالیاتی و تامین اجتماعی آنها به خارج از استان می رود که پیشنهاد ما این است که این واحدها ساماندهی شود تا در جهت سهم عمرانی استان و اخذ مالیات از محل این واحدها جبران شود و فشارها از بخش تولید کاسته شود.
وی عنوان کرد: رتبه استان فارس در تولید نااخالص داخلی بین پنج و شش دهم درصد و رتبه درآمد مالیاتی ما نیز بین 18 تا 19 درصد متغییر بوده است.
حمیدیان افزود: اینکه ما بتوانیم در جهت توانمند سازی واحدهای تولیدی شامل خدمات مولد و تولید کالا، کمک کنیم این خود مبین تلاش در جهت توسعه است و با نگاهی به مالیات استان می بینیم که در دوره نونهالی مالیاتی استان قرار داریم.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/59171/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عصر ایران: به جای سرک کشیدن به «بستر» دیگران ، حواس تان به «سفره» مردم خودمان باشد

اوقات شرعی فردا پنج شنبه، بیستم اردیبهشت

تیراندازی، مراسم عروسی را در یک لحظه به عزا تبدیل کرد

انگیزه عامل قتل هولناک در بوستان ولایت فاش شد

جزئیات جدید از قتل مدیر ارشد شهرداری تهران

بازداشت باند نامرئی که همگی زن بودند

معمای ناپدید شدن سبحان 5 ساله

ترور یک اسرائیلی در مصر همزمان با آغاز یورش به رفح

آمریکا و اسرائیل به نقطه شکست رسیدند؟

مشاهده خرس قهوه‌ای و 2 توله‌اش در اقلید + ویدئو

افشاگری‌های هاشمی

هشدار درباره حریم مدارس

روش های کنترل استرس ناباروری

پوکی استخوان و ضعف ایمنی بدن به‌دلیل کمبود این ویتامین

میزان واردات هواپیما و هلی‌کوپتر به کشور در دولت سیزدهم اعلام شد

ماجرای بستن تسمه روی ستون پل میرداماد چه بود؟

مشاهده خرس قهوه‌ای توله‌هایش در اقلید (فیلم)

دیروز «زیرساخت»‌، امروز «کرامت زن» ‌

تلاش انتخاباتی اصولگرایان زیر سایه اختلافات تندروها

نحوه آنژیوگرافی مغز

ممنوعیت درهم خوری از نگاه طب سنتی

معامله گران محتاط شدند؛ بازار طلا به کف حمایت برگشت

راه بازار اجاره از بازار مسکن جدا شد؛ آمارهای نگران‌کننده برای مستاجران

رسانه‌ها بر ترویج حدیث اهل بیت(ع) سرمایه‌گذاری بیشتری کنند

توسعه متوازن با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت ممکن است

صنعت دستاوردسازی در فرزندآوری!

هم‌میهن: چه کسانی از خشم و اعتراض مردم سودجویی می‌کنند؟

چطور با هندوانه به جنگ سنگ کلیه برویم؟/ یک روش ساده و نتیجه‌بخش

درمان خانگی گل مژه از نگاه طب سنتی

بودجه در کجا مصرف می‌شود؟

کارنامه تجارت خارجی دولت رئیسی در ماه اول سال

مشاهده یک خرس قهوه‌ای و 2 توله‌اش در اقلید +فیلم

تخصیص 1225 تن قیر رایگان به شهرداری سلماس

نظریه ولایت فقیه آیت‌الله لاری تفاوتی با نظر امام (ره) ندارد

مدیرمسئول همشهری نوشت: بغض وحدت ساز

فاطمه هاشمی: با گفتن دل‌مان می‌سوزد، کار پیش نمی‌رود

گریه برای وحدت!

ذره‌بین روی بودجه فرهنگی

استراتژی جدید برادر محسن؟

مصرف روزی نیم قاشق از این روغن معجزه می‌کند

ثبت نام کن 30 هزار تومان بگیر

اختیارات بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز تمدید شد

استفاده کشورهای شیخ نشین خلیج فارس از کارت روسیه و چین/ دیگر خبری از ذبح گاوهای شیرده برای آمریکا نیست

عسکری: نام استقلال تغییر نخواهد کرد

نگاه هند به جنوب خلیج فارس؛ نزدیکی به امارات، عربستان و عمان

پرونده تغییر نام استقلال بسته شد

برگزاری جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

بغض رئیس ترکید

ریاست یا رقابت در 1404؟

امنیت درون‌زا و توسعه ایران