پیام فارس

آخرين مطالب

نماینده ولی‌فقیه در فارس:

جوان امروز گلایه دارد اما حرف و نگاهش دینی است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: نسل جوان امروز ایران اسلامی گلایه دارد اما حرف، علایق و نگاهش دینی است و تا آخر پای آرمان‌های دینی و انقلابی خود ایستاده‌ و خواهد ایستاد.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، به نقل از نهادنمایندگی ولی فقیه در فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جمع فرماندهان، کارکنان و پاسداران پادگان بعثت نیروی دریایی سپاه با اشاره به تبلیغات قوی رسانه‌های بیگانه از ابتدای انقلاب تاکنون، گفت: آنها می‌خواهند به گونه‌ای القا کنند که در این چهل سال کاری انجام نشده و این نگاه منفی از جانب دشمن طبیعی است و آنها هیچ‌گاه اقرار به موفقیت ما نخواهند کرد .
وی با تاکید بر ضرورت بررسی منصفانه از 40 سال گذشته با شناسایی نقاط ضعف و قوت و چگونگی عمکرد در آینده، افزود: علی‌رغم وجود انقلاب‌های متعدد در دنیا اما جامع‌ترین شکل انقلاب که می‌تواند رخ دهد انقلاب سیاسی- اجتماعی است که شامل همه ابعاد اقتصادی و... می‌شود.دسته‌بندی جامعه شناسان در مورد انقلاب ایران نیز این است که از انقلاب‌های سیاسی- اجتماعی است .
امام جمعه شیراز با بیان اینکه در سال 57 این ادعا را داشتیم و فقط به دنبال تغییر رژیم نبودیم بلکه تغییر سیاسی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هدف ما بود، خاطرنشان کرد: طبیعت انقلاب اسلامی ایران به عدم محدودیت است و این تغییر هم‌اینک به سمتی می‌رود که جهان متحول شود. این یک شعار نیست بلکه ماهیت انقلاب اسلامی ایران است .
آیت‌الله دژکام اضافه کرد: قبل از رنسانس اروپا، کشورهای اسلامی در اوج قدرت بودند و پس از رنسانس اروپایی‌ها به دنبال این بودند که به مسلمانان ضربه بزنند به گونه‌ای که از زمین بلند نشوند و طی 300 سال است که کاری کردند تا مسلمانان عقب افتاده و با هم درگیر شوند و خود اروپایی‌ها جلو روند که البته این مسئله به ایران محدود نمی‌شود و همه جهان اسلام را در بر می‌گیرد .
وی با تصریح بر اینکه امروز زمان بیداری و آگاهی ملت‌های مسلمان فرا رسیده است، گفت: شعار "استقلال، آزادی" برای اولین بار در ایران سر داده شد اما امروز کشورهای مسلمان دیگری مانند یمن، لبنان، فلسطین، بحرین امروز همین ندا را سر می‌دهند .
نماینده ‌ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه کسی عقب ماندگی را دوست ندارد و ملت‌های مسلمان نیز به دنبال جبران عقب ماندگی اجباری هستند، گفت: تغییر رژیم آغاز حرکت و جبران عقب ماندگی 300 ساله است و ما حرکت کردیم و 40 سال بیشتر نگذشته است .
آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: احساس حقارتی که 300 سال به ما تحمیل کرده بودند امروز در حال تبدیل شدن به احساس عزت است، نه اینکه فقط ما ایرانی‌ها خوشحال شویم بلکه تمام مسلمانان جهان احساس می‌کنند که پیروز شدند .
وی با بیان اینکه امروز پس از گذشت 40 سال از انقلاب قدرت نظامی ایران نشان از عزت و عظمت مسلمانان است، گفت: امروز جوانان ما از نظر علمی، اخلاقی و علاقه به دین پیشرفت کرده‌اند .
امام جمعه شیراز همچنین با بیان اینکه پرسشنامه سلامت معنوی طیف وسیعی از جوانان را بررسی کرده‌ام و در یک پیمایش ملی که در رابطه با جوانان مشاهده کردیم که وضعیت امروزمان بهتر از اوایل انقلاب است، افزود: با وجود اینکه نفوذی‌ها در درون خودمان سند 2030 را تصویب می‌کنند و عقیده دارند هر چه آمریکا در این زمینه بگوید را باید اجرا کنیم و با این وصف که ما در معرض تهاجمات گسترده فرهنگی بوده‌ایم، اما در تربیت نسل انقلابی و پایبند به آرمانها موفق بوده‌ایم .
آیت‌الله دژکام عنوان کرد: جوانان نسل جدید پس از انقلاب هم از نظر پیمایش‌های علمی و هم از نظر مشاهدات شخصی رشد کرده‌اند و نسبت به همان‌هایی که در جنگ ایستاده اند اگر بهتر نباشند، کمتر نیستند .
وی تاکید کرد: در بحث تحولات اجتماعی امروز مردم از بروکراسی حاکم بر ادارات ناراضی هستند و تغییراتی باید رخ دهد تا احساس کنند ادارات به آنها خدمت می کنند و مورد بعدی نیز مسائل اقتصادی است که این دو مورد باید حل شود .
نماینده ولی‌فقیه در فارس عنوان کرد: سوالی که امروز باید به آن پاسخ دهیم این است که آیا اگر بناست تا مسئله اقتصاد و مسئله نظام اداری ما حل شود؟ آیا بررسی اینها در سال چهلم انقلاب دیرشده است؟یا نه؟
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه موشک برای رسیدن و برخورد به هدف نیاز به زمان و فرصت دارد، خاطرنشان کرد: جامعه شناسان عقیده دارند اگر یک جامعه از نظر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بخواهد متحول شود تا به یک نقطه تعادل برسد دو نسل طول می‌کشد .
وی اظهار کرد: در دورن کشور نیز اقتصاد دان‌های ما با کمال اطمینان می‌گویند که می‌توانیم شرایط را درست کنیم و این باور از روز اول نبوده است امروز ایجاد شده است.در مسئله اقتصادی این باور همگانی شد تا همه بفهمند پای آن می‌توانیم بایستیم .
امام جمعه شیراز همچنین به اجتماع 100 هزار نفری در ورزشگاه آزادی در روزهای اخیر هم اشاره و خاطرنشان کرد: رهبرمعظم انقلاب در این اجتماع فرمودند "امروز فتح در باب مسائل اقتصادی است و به جایی می‌رسید که در باب اقتصاد کسی نمی‌تواند شما را تهدید کند ".
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/59222/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت