پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس کل دادگستری فارس تاکید کرد:

توجه ویژه نیروی انتظامی به شناسایی محتکران سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - رئیس کل دادگستری استان فارس خواستار توجه ویژه نیروی انتظامی به موضوع شناسایی و برخورد قانونی با محتکران شد و گفت: در وضعیت سخت معیشتی مردم احتکار مایحتاج عمومی خیانت و عمل مذمومی است.
به گزارش ایسنا منطقه فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس علی القاصی‌مهر در نشست مشترک مسئولان قضایی و انتظامی استان فارس، تصریح کرد که در شرایط کنونی باید با حساسیت ویژه بررسی و با قاطعیت برخورد شود .
وی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به سبز پوشان عرصه امنیت کشور گفت: این هفته فرصت مناسبی است تا به گوشه ای از اقدامات گسترده مجموعه خدوم نیروی انتظامی بپردازیم.
القاصی با بیان اینکه مجموعه نیروی انتظامی نقش اساسی و مهمی در آرامش مردم بر عهده دارد گفت: هر کجا احساس نا امنی ایجاد و آرامش یک شهروند به خطر می افتد همه نگاه‌ها به سمت مجموعه پلیس معطوف می شود اما زمانی که آرامش و امنیت برقرار است به جایگاه و نقش نیروی انتظامی به عنوان تأمین کننده و حافظ امنیت توجه نمی شود چرا که انسان اصولاً وقت برخورداری از یک نعمت بخصوص امنیت و سلامت قدر و ارزش آن را نمی شناسد .
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس صیانت از جان ، مال و آبروی مردم به عنوان مهمترین موضواعات اساسی انسانها را در گرو تلاش های شبانه روزی نیروهای انتظامی دانست و افزود: باید خدا را شاکر باشیم که به برکت حضور این غیور مردان در جای جای کشور اسلامی ما امنیت برقرار است.
القاصی با تأکید بر اینکه جامعه باید بداند امنیت امروز ما حاصل تلاش های شبانه روزی و خون هایی است که در این راه اهداء شده است گفت: این هفته را باید فرصتی برای تجلیل و قدردانی از تأمین کننده این نعمت اساس قرار دهیم .
رئیس شورای قضایی استان فاس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که استان فارس امروز به نسبت سال های گذشته در وضعیت مناسبی به لحاظ ارتقاء شاخص های امنیتی قرار دارد گفت: زمانی در نقاط مختلف این استان به لحاظ وقوع آدم ربایی، سرقت های مسلحانه و دیگر جرائم خشن احساس نا امنی در میان مردم مشهود بود اما با اقدامات به موقع و مناسب امنیتی و برخورد قاطع با عوامل نا امنی کانون های این گونه جرائم یکی پس از دیگری برچیده شد و شاخص های امنیتی استان ارتقاء یافت که این دستاورد حاصل زحمات نیروی های انتظامی و حمایت های دستگاه قضایی است .
وی استمرار وضعیت مناسب و ارتقاء شاخص های امنیتی در استان علی رغم ادامه یافتن مشکلات اقتصادی مردم و بیکاری جوانان را نشانه جدیت مجموعه نیروی انتظامی و هماهنگی و همراهی دستگاه قضایی در تأمین امنیت مردم خواند و خاطر نشان کرد: ما در دستگاه قضایی در زمره معدود استان هایی قرار داریم که پرونده های مهم و امنیتی را با جدیت و از ابتدای شکل گیری تا حصول نتیجه رصد و دنبال کرده و تحت نظارت مسئولان قضایی استان مدیریت می شود .
القاصی با بیان اینکه استان فارس با همت نهادهای امنیتی بخصوص همدلی و هماهنگی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در دوران طلایی احساس امنیت به سر می برد گفت: انجام صحیح و مناسب مأموریت ها نتیجه همین همدلی در تمام حوزه های مرتبط در مجموعه قضایی و انتظامی استان است.
رئیس کل دادگستری استان فارس با استفاده از تعبیر ایران کوچک برای توصیف استان فارس از فارس به عنوان استانی با داشتن مؤلفه های گوناگون امنیتی یاد کرد و خاطر نشان ساخت: در استان فارس زمینه شکل گیری انواع جرائم و آسیب ها به سبب همجواری با استان های مرزی و جرم خیز، وجود فرق ضاله، مسیر ترانزیت قاچاق و غیره فراهم است که مبارزه با این امور نیازمند عزم و اراده جدی و قاطع و مدیریت قدرتمند و همچنین هماهنگی بین بخشی و تعامل مجموعه قضایی و انتظامی است .
رئیس کل دادگستری استان فاس در ادامه تصریح کرد: اگر امروز بر نا امنی غلبه پیدا کرده ایم حاصل تلاش شبانه روزی نهاد های مسئول بویژه اهتمام سردار گودرزی، فرماندهی انتظامی استان در این زمینه است گفت: آنچه در این فرایند برجسته است حضور و تدابیر ارزشمند، تخصصی و تلاش های سردار فرماندهی انتظامی استان فارس و نیروهای تحت فرماندهی وی در صحنه های مختلف است که این فعالیت های جهادی ستودنی است .
القاصی در خصوص اقدامات صیانتی نیروی انتظامی نیز گفت: حساسیت های و اراده خوبی در برخورد با جرائم در بین نیروهای انتظامی در سراسر استان وجود دارد.
مقام ارشد قضایی استان در خصوص مباحث ارشادی، نظارتی و عقیدتی نیز خاطر نشان ساخت : جدیت در سطوح فرماندهی و نظارتی و حفاظتی باعث گردیده مجموعه پلیس از کارنامه خوبی برخوردار و نگاه مردم نسبت به این مجموعه مثبت باشد .
وی در ادامه به برگزاری اولین جلسه دادگاه مفسدان و اخلاگران اقتصادی و جدیت مجموعه قضایی استان در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: استان فارس پس از تهران اولین استان کشور در برگزاری دادگاه این اخلاگران اقتصادی است و این امر نشان دهنده توجه دستگاه قضایی و انتظامی استان در برخورد با چالش امروز کشور یعنی مبارزه با فساد است .
وی افزود پرونده های دیگری در خصوص مفاسد و اخلاگران نظام اقتصادی کشور در استان تعیین وقت گردیده که در همین دادگاه ویژه طی یک ماه آینده مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت .
رئیس کل دادگستری استان فارس بر ادامه این رویکرد دستگاه قضایی تأکید کرد و افزود: این اقدام عاجل دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی بخصوص اعلام اسامی برخی از مفسدان که پیش از این احکام آنان قطعیت یافته بود؛ نشان داد دستگاه قضایی اراده قوی و قاطعی در ادامه مبارزه فساد دارد .
القاصی بر توجه ویژه نیروی های انتظامی در شناسایی و برخورد با محتکران تأکید کرد و افزود: در وضعیت سخت معیشتی مردم احتکار خیانت و عمل مذمومی است که باید با حساسیت ویژه بررسی و با قاطعیت برخورد شود .
وی تصریح کرد: وقتی مردم قاطعیت و سرعت عمل برخورد با چنین افرادی را ببینند بی شک به حل شدن مشکلات اقتصادی امیدوارتر خواهند شد که این وظیفه خطیر بر عهده دو مجموعه قضایی و انتظامی است .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/59332/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر