پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس سازمان بازرسی استان فارس:

سازمان بازرسی فقط به دنبال محکوم کردن نیست فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز - رئیس سازمان بازرسی استان فارس گفت: سازمان بازرسی در انجام وظایف خود فقط به دنبال محکوم کردن نیست بلکه از ضایع شدن حق و در مواردی از به وجود آمدن مشکلاتی بیشتر، پیشگیری کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، به نقل از روابط عمومی جامعه روحانیت شیراز، کاظم اکرمی در دیدار دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در خصوص وظایف سازمان بازرسی و نحوه نظارت بر سایر سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌ها و ارائه گزارش به مراجع قضایی و مقامات بالاتر مطالبی را بیان کرد.
وی تاکید کرد که سازمان بازرسی در انجام وظایف خود فقط به دنبال محکوم کردن نیست و در اکثر پرونده‌ها از ضایع شدن حق و در مواردی از به وجود آمدن مسائل و مشکلاتی بیشتر، پیشگیری کرده است.
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز نیز با بیان اینکه حقاً سازمان بازرسی در قضایای اخیر خوب عمل کرده است، گفت: سازمان بازرسی چشم نظام است این چشم زمانی که باز و بیدار باشد، موفقیت ‌‎ های زیادی را می‌تواند بدست بیاورد اما اگر این چشم خدای ناکرده ضعیف شد و مرور زمان اثرات خودش را روی آن گذاشت و تقویت نشد طبیعی است که مجموعه های دیگر دچار مشکل می‌شوند و این چشم است که مسیر حرکت را به انسان نشان می‌دهد.
حجت الاسلام سید محی‌الدین طاهری با بیان اینکه انقلاب اسلامی مانند سایر انقلاب‌ها با زیر و رو کردن کشور مخالف بود، گفت: نظام اسلامی دیدش ساختن انسان‌هاست و این طبیعی است که از وجود همه افراد استفاده کند، بجز کسانی که دارای مشکل هستند.
وی با بیان اینکه آنهایی که مشکل دارند، مشکلات و نقاط ضعف خود را بیان نمی‌کنند، گفت: آنانیکه مشکل و عیب دارند همیشه طلبکار هم هستند و خود را نسبت به همه مسائل محق می‌دارند و عیوب خود را نمی‌پذیرند؛ سازمان بازرسی و امثالهم برای همین افراد پیش بینی شده است تا آنان را شناسایی کرده و کنار بگذارند و اثرات منفی آنها را از بین ببرند.
طاهری با بیان اینکه طی 40 سال گذشته از عمر انقلاب بیشتر لطمه‌هایی که خورده‌ایم از درون خودمان بوده است، گفت: اگر تمام دشمنان دست به دست هم بدهند نمی‌توانند لطمه‌ای که خودمان به خودمان می‌زنیم را به ما وارد کنند.
دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه دشمن چون کاری نمی‌تواند انجام دهد، تحریم را اجرا می‌کند، گفت: این حقیقت را نمی‌شود انکار کرد که ما از درون خودمان لطمه می‌خوریم، مانند افزایش یکباره قیمت دلار که رئیس سابق بانک مرکزی اعلام کرد به من گفتند قیمت دلار را افزایش بدهید و تکذیب هم نشد؛ افت قیمت دلار هم صحبت او را اثبات می‌کند.
وی ادامه داد: در اینجا مجموعه های نظارتی می‌توانند نفوذی‌ها را از سازمان‌ها بیرون بکشند و اگر این کار را نکنند چوب می‌خوریم.
طاهری خطاب به مسئولان سازمان بازرسی استان فارس گفت: شما باید کاری کنید که مملکت بیمه شود و راه بیمه کردن این است که بدون مماشات در مسائل وارد شوید؛ در قضایای اخیر هم این را به خوبی نشان دادید و مطرح کردن بعضی از مسائل بدون هیچ ترس و واهمه ای توسط قاضی سراج نشان از جرأت و شهامت سازمان بازرسی است .
وی اضافه کرد: ما دو وظیفه داریم، یکی اینکه نگذاریم از نظام سوءاستفاده شود، این وظیفه را سازمان بازرسی انجام می‌دهد؛ اما یک وظیفه دیگر هم این است که نگذاریم حق آنهایی که به این نظام خدمت می‌کنند ضایع و چهره آنها خراب شود؛ نگذاریم عده‌ای معدود همه نظام را بدنام کنند.
طاهری با اشاره به دستگیری مدیرعامل ثامن در خارج از کشور و انتقال او به ایران، این اقدام را موجب فروکش کردن شایعات علیه نظام اسلامی دانست و گفت: این باعث شد حق خادمین حقیقی نظام ضایع نشود چون غالب افراد حاضر در مجموعه ادارات افراد خادم و سالم هستند؛ اما 2 نفر نیرو دارای عیب و نقص همه آن مجموعه را بدنام می‌کند و این روز به روز وظیفه سازمان بازرسی را سخت تر می‌کند .
دبیر جامعه روحانیت شیراز با تاکید براینکه فتنه ‌ های جدید سخت‌تر از فتنه سال 88 است، همانطور که فتنه 88 سخت‌تر از فتنه منافقان بود، گفت: اینها فتنه درون فتنه است؛ اینها مردم را هدف قرار داده‌اند و می‌خواهند مردم را از نظام جدا کنند؛ توان مدیریت امام(ره) این بود که مردم را از بنی صدر گرفت نه بنی صدر را از مردم، این کار خیلی مهمی بود همانطور که حضرت آقا در سال 88 مردم را از فتنه‌گران گرفت.
طاهری تصریح کرد: دشمن خوب تشخیص داده که می‌گوید باید مردم را از نظام گرفت تا نظام زمین بخورد و اینجاست که اگر می‌خواهیم جلوی این اتفاق را بگیریم باید مدیران نظام را واکسینه کنیم و تعارف هم نکنیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/59344/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید