پیام فارس

آخرين مطالب

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس:

آبرسانی به 750 روستای فارس با تانکر طی ایام تابستان فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از آبرسانی به 750 روستای استان با تانکر در ایام تابستان که با مشکل کم آبی مواجه بودند خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، عنایت الله رحیمی در جلسه شوراهای اسلامی استان با تاکید بر نیاز فارس به توسعه گفت: هیچ یک از اعضای شوراها، نمایندگان مجلس، اعضای دولت و قوای سه گانه نباید خود را جدا از کشور بدانند چرا که نظام بر اساس سیاستهای خود تصمیماتی اتخاذ کرده و ایستادگی و مقاومت بر سر این تصمیمات هم به طور حتم مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.
عنایت الله رحیمی این ادعا را که سوءمدیریت ها در دولت باعث بروز مشکلات فعلی است ادعایی بیهوده خواند و گفت: هزینه ها را باید همه تقبل کنند و این طور نیست که همه چیز را گردن یک مجموعه بیاندازیم و بگوییم فقط دولت باید این هزینه ها را تقبل کند.
معاون استاندار همچنین به نقش برجسته شوراها در روند مدیریتی اشاره کرد و گفت: نه تنها شوراها را رقیب دولت نمی دانیم بلکه آنها را به عنوان سازمانهایی مردمی با چارچوبی قانونمند و بازوانی توانمند و همراه دولت می دانیم که باید برای فراهم شدن بسترهای مورد نیاز توسعه شوراها تلاش کرد تا بتوان از این توان فکری و سازمانی استفاده ای مطلوب کرد.
رحیمی با اشاره به اهمیت استفاده از علم روز و تجربیات دیگران در زمینه مدیریت مطلوب گفت: امروز دیگر زمان این نیست که دولت بگوید من امر می کنم و مردم فرمانبری می کنند و دوره مدیریت برای مردم و بر مردم گذشته و تنها مدیریت با مشارکت مردم امکان پذیراست چرا که باید همه با هم برنامه ریزی و تلاش کنیم تا بتوانیم به نحو مطلوبی مشکلات را پشت سر بگذاریم.
رحیمی در ادامه نقش شوراها در تصمیم سازی و تصمیم گیری را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: شوراها با اعتمادسازی و شفاف سازی نه تنها می توانند با افزایش اعتماد میان دولت و مردم در جهت کاهش مشکلات گلم هاز مهمی بردارند بلکه توان تصمیم سازی و تصمیم گیری بهتر دولت را افزایش خواهند داد.
معاون استنادار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای 2500 طرح عمرانی و 150 طرح ملی در استان، به تدوین طرح آمایش فارس با نگاه به مشکلات استان اشاره کرد و گفت: بزرگترین چالش فارس، مساله کمبود منابع آبی است که در این جهت در 2 تا 3 سال گذشته اقدامات خوبی انجام و تدابیر لازم نیز اندیشیده شده که ضروری است در آینده نیز این موضوع با سرعت بیشتری پیگیری شود.
وی با اشاره به گسترش فعالیت های آبخیزداری و آبخوان داری در فارس در سالهای اخیر افزود: پروژه های آبرسانی زیادی در سطح این استان در حال اجرا است که می توان به انتقال خط 2 انتقال آب سد درودزن به شیراز اشاره کرد که با بهره برداری از این طرح تامین آب این کلانشهر از حدود 180 حلقه چاه آب موجود بی نیاز خواهد شد.
رحیمی ادامه داد: در حال حاضر طرح های آبرسانی از سد سلمان فارسی به جهرم، سد تنگاب به فیروزآباد، سد رودبال به استهبان و فسا و ... نیز در حال اجرا است.
وی با بیان این که با وجود تنگناهای مالی، عملیات آبرسانی به شهرها و روستاهای فارس در حال اجرا است، گفت: عملیات اجرایی مرحله نخست طرح انتقال آب از دریا به استان فارس نیز بزودی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: در ماه های گذشته و ایام تابستان به 750 روستای سراسر این استان که با مشکل کم آبی روبه رو بودند توسط تانکر آبرسانی شد و به بعضی از این روستاها نیز با اجاره چاه های کشاورزی آبرسانی شد.
رحیمی با اشاره به اجرای طرح های کف شکنی و جابجایی چاه های آبی که دچار مشکل بی آبی شده اند گفت: طرح استفاده پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز 6 شهرستان از جمله داراب، استهبان، فیروزآباد، کازرون و ... از طریق وام بانک توسعه اسلامی در دست اقدام است و یکی از عوامل طولانی شدن روند کار نیز پیگیری مراحل اداری خارج از استان است.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود اشاره کرد: در حال حاضر اجرای تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای شیراز،صدرا، کازرون، ممسنی، نیریز و داراب نیز در دستور کار قرار دارد.
معاون عمرانی استاندار فارس از تکمیل بیمارستان داراب با بهره گیری از ظرفیت خیرین سخن گفت و افزود: در زمینه درمانی پروژه های مختلفی در دستور کار قرار دارد و دولت تدبیر و امید در بخش زیرساختهای توسعه درمان بیشترین فعالیتهای ممکن را داشته است.
وی افزود: در سه سال اخیر 300 زمین چمن روستایی و مجموعه های ورزشی در سراسر استان ایجاد شده است.
رحیمی از سرعت در طرح های گازرسانی به روستاهای این استان خبرداد و گفت: تا پایان سال 97 به تمام روستاهای بالای 20 خانوار فارس گازرسانی انجام خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به پیگیری های لازم برای ایجاد پنج بخشداری جدید در این استان، اظهار داشت: از حدود هشت هزار روستای فارس هم اینک چهار هزار روستا دارای سکنه است.
معاون عمرانی استاندار فارس اظهار داشت: در راستای دفع پسماند های روستایی امروز 45 دستگاه خودرو سنگین و سبک مورد نیاز دهیاری های سراسر استان بین آنها توزیع شد و امیدواریم این روند ررای سای مناطق نیز ادامه یابد.
وی همچنین توسعه راه های استان را از جمله کارهای مهم زیرساختی در فارس دانست و گفت: به دنبال توسعه و گسترش خطوط راه آهن استان و اتصال آنها به کانون بار هستیم تا بتوان استفاده مطلوب و بهینه ای از خطوط ریلی استان داشت.
وی همچنین اعلام کرد که در حال حاضر 500 کیلومتر آزادراه در استان در دستور کار قرار دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/62192/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید