پیام فارس

آخرين مطالب

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی مطرح کرد:

پرداخت تسهیلات به فارغ‌التحصیلان کارآفرین علمی کاربردی علمي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی از پیش بینی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به فارغ التحصیلان این دانشگاه به شرط کارآفرینی خبر داد.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، محمدحسین امید دوشنبه 30 مهر در یک کنفرانس خبری در شیراز گفت: اگر فارغ التحصیلان مراکز علمی کاربردی در زمینه کارآفرینی فعالیت کرده و شرکت یا موسسه‌ای راه اندازی کنند، مشمول دریافت تسهیلات تا سقف 50 میلیون تومان و با کارمزد 2 درصد خواهند شد.
وی با اشاره به وجود 600 مرکز دانشگاهی جامع علمی کاربردی در کشور، گفت: براساس قانون برنامه ششم توسعه، مراکز آموزش عالی باید 30 درصد ظرفیت خود را به جذب دانشجویان مهارتی اختصاص دهند.
امید با یادآوری اینکه بیش از دو سوم از جمعیت دانشجویی مهارتی در مراکز علمی کاربردی مشغول به تحصیلند، گفت: مهر امسال 400 هزار و بهمن ماه 200 هزار نفر ظرفیت پذیرش برای دانشگاه علمی کاربردی تعریف شده است.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه برای اشتغال هر دانش آموخته دوره‌های نظری بین 300 تا 500 میلیون تومان هزینه نیاز است، گفت: اشتغال دانش آموختگان دوره‌های مهارتی 10 درصد این مبلغ است.
امید گفت: به نفع دولت خواهد بود که به جای سرمایه گذاری برای اشتغال دانش آموختگان، به استقبال بیشتر از دوره‌های مهارتی کمک کند.
او خاطرنشان کرد که سال آینده حدود 40 درصد از فارغ التحصیلان آموزش و پرورش، مربوط به هنرستان‌ها است، گفت: باید زمینه جذب این تعداد در دوره‌های مهارتی آموزش عالی فراهم شود.
امید، پایین بودن کیفیت آموزش، مصوبه شورای عالی اداری، همکاری نکردن برخی مراکز اجرایی و ... را از دلایل تعطیلی برخی مراکز جامع علمی کاربردی در کشور اعلام و اضافه کرد: دانشکده خبر شعبه شیراز مجددا از بهمن ماه پذیرش دانشجو را دنبال می کند.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی از راه‌اندازی مراکز نوآوری در جوار مراکز دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و گفت: در شش ماه گذشته 70 تا 80 مورد مجوز مرکز نوآوری صادر شد و با ایجاد آن به سمت پژوهش‌های مهارتی حرکت می کنیم.
وی اضافه کرد: مهارتی شدن مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی حائز اهمیت بوده و از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه نیز افرادی که بنا است تدریس کنند باید دارای چهارچوب‌های خاص قانونی باشند .
امید افزود: اگر امروز می‌خواهیم در کارآفرینی و اشتغال مهارت داشته باشیم باید به سمت مهارت آموزی برویم و دانشجویانی تربیت کنیم که با تخصص لازم وارد فضای کسب و کار شوند و از آنجا که ما دانشگاه مهارتی هستیم و می‌خواهیم وارد عرصه تربیت نیروهای جوان باشیم و این مهم نیز روز به روز در دانشگاه علمی کاربردی رو به رشد و توسعه است .
وی گفت: امسال نیز سامانه‌ای در موضوع آموزش تدوین شده که بر اساس آن، نظرسنجی در حال انجام است تا برخی رشته‌ها را تغییر داده و برخی رشته‌ها نیز در دانشگاه افزایش یابد بنابراین برای اولین بار از مهرماه سامانه باز شده تا ثبت‌نام انجام دانشجویان ترم بهمن انجام شود و معتقدیم باید دانشجو بتواند از بهمن‌ماه به تحصیل مشغول شود .
امید به موضوع تعطیلی برخی از مراکز علمی کاربردی وابسته به دولت اشاره کرد و گفت: این مصوبه شورای عالی اداری بود و ما موظف به اجرا هستیم که به بهترین نحو ممکن نیز اجرا می‌کنیم و در این راه درخواست ما این است که مراکز دولتی تعطیل نشده و قابل واگذاری باشد .
او بیان کرد: مراکز علمی کاربردی دولتی در استان‌ها، از نظر ما متعلق به اداره‌های کل هستند و باید مدیران کل استان‌ها برای آن تصیمیم بگیرند که در این راستا معتقدیم واگذاری آن باید توسط مدیران کل استان‌ها صورت گیرد و ما نیز استقبال می‌کنیم .
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در راستای اجرای مصوبه عالی شورای عالی اداری، تعدادی از مراکز در دست واگذاری است خاطرنشان کرد: ادامه فعالیت برخی از مراکز از جمله آب و برق و کشاورزی که واگذاری آنان مشکل بود با پیشنهاد دانشگاه جامع علمی کاربردی پودمانی می‌شوند .
وی بیان کرد: نظام پودمانی در حال احیاء است و براساس توافق با ستاد کل نیروهای مسلح این دانشگاه تمام سربازان دیپلم به بالا را جذب کرده و دوره‌های پودمانی برای آنان برگزار می‌شود .
امید از اجرای طرح ارزیابی و رتبه‌بندی مراکز این دانشگاه خبرداد و افزود: فرآیند این مهم نیز توسط معاونت نظارت و سنجش دانشگاه در دست اقدام است و در مورد ظرفیت‌ها نیز از این پس ظرفیت‌ها به طور یکسان اجرایی می‌شود .
وی با بیان اینکه با تکمیل ظرفیت در مراکز موافق نیستیم و از بهمن‌ماه نیز این طرح دیگر اجرایی نمی‌شود گفت: درخواست ما این است مدیران برای ترم بهمن تبلیغ‌های خود را از امروز آغاز کرده و بخشی از دانشجویان خود را از مدارس با برگزاری بازدیدها انجام دهند و با تغییر نظام آموزشی در مدارس پیش‌بینی می‌شود، مهر سال آینده 40 درصد از خروجی‌های آموزش و پرورش در دانشگاه علمی کاربری جذب شوند .
امید از تعطیلی برخی موسسات در بهمن ماه امسال خبرداد و افزود: مراکز هلال احمر از بهمن ماه به طور قطع نمی‌تواند دانشجو بگیرند و فعالیت مراکز علمی کاربردی شهرداری‌ها نیز محدود شده و دیگر به مراکز جدید شهرداری‌ها مجوز فعالیت داده نمی‌شود .
وی همچنین از تدوین اساسنامه 51 مرکز علمی کاربردی در کشور خبرداد و گفت: با این اساسنامه‌ها مراکز می‌توانند به تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در آموزش و جذب اعتبارات اقدام کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/62396/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند

اختتامیه فصل سوم جشنواره سرود ایران در آباده برگزار می‌شود

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

ایران پایگاه نظامی اسراییل در امنیتی‌ترین نقطه کره زمین را زد

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

فاضلاب و بیمارستان مطالبه جدی مردم مرودشت است

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

آزمون استخدام پیمانی متمرکز سازمان تامین اجتماعی در فارس برگزار شد

شرکت 3500 داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس

برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در فارس

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق حق دفاع مشروع ایران بود

دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس

شگفتی تحلیلگران از نوع پاسخ و حمله ایران به رژیم اسراییل