پیام فارس

آخرين مطالب

رونمایی از تالیفات احمد بهشتی در فسا فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - آیین رونمایی از هفت اثر جدید آیت الله دکتر احمد بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری فارس با حضور و سخنرانی آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه فارس برگزار شد .
به گزارش ایسنا منطقه فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، آیین رونمایی از هفت اثر جدید آیت الله دکتر احمد بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری فارس روز شنبه 19 آبان با حضور و سخنرانی آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه فارس؛ روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس؛ حجت الاسلام سید عباس موسوی، مدیرکل اوقاف فارس؛ حسین امیدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس؛ سلیمان کرمی، فرماندار ویژه فسا؛ حجت الاسلام محمدحسین جمالی زاده، امام جمعه فسا و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان در سالن اداره ارشاد این شهرستان برگزار شد .
آیت الله بهشتی نمونه یک انسان دین مدار است
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان به اینکه من افتخار شاگردی آیت الله احمد بهشتی را داشته ام، با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) گفت: در حدیث امام رضا (ع) سه چیز نشان کامل بودن دین و ایمان آدمی است؛ " فقاهت، حسن تقدیر و صبر"؛ براین اساس آیت الله بهشتی نمونه یک انسان دین مدار محسوب می‌شود و تألیفات استاد نشان می دهد که وی در هر سه شاخه اصول دین، فروع دین و اخلاق، تعمق و ژرف اندیشی کرده است .
آیت‌الله لطف‌الله دژکام با بیان اینکه امروز استان فارس و مرکزیت آن، شیراز، جلوه و توانایی لازم را در عرصه فقه اکبر و اصول دین در مدارس و حوزه های علمیه ندارد، گفت: ضعف تأملات فلسفی و عقلی باعث شده کسانی در این عرصه جولان دهند که میدانشان نیست .
وی افزود: در این زمینه هر کس برای خود نظریه می دهد و این از آن رو است که به تفکر عقلانی، اساسی و حساب و کتاب دار مجال نداده ایم؛ وگرنه هر کس دنبال کار خود می رفت و وارد میدانی نمی شد که به او ربطی ندارد .
امام جمعه شیراز بیان داشت: امروز حضور علمی و قدرتمند افرادی همچون استاد بهشتی لازم است. زیرا تألیفات و تدریس ایشان سالیان متمادی در مدرسه فیضیه قم مورد استفاده بوده است و اگر این تفقه در دین نباشد، ایمان انسان لطمه می‌خورد .
آیت‌الله دژکام با تأکید بر ضرورت تربیت شخصیت های علمی در استان خاطرنشان کرد: در جامعه ما یا باید افراد به این مرحله برسند یا اینکه در جهات تخصصی کسانی داشته باشند که در جامعه لنگر حساب شوند و چهره های ارزشمند علمی را ما باید تربیت کنیم که حضورشان خود برای امنیت فکری جامعه بسیار مفید است .
وی افزود: فاصله گرفتن از روش صحیح و زیست طلبگی و ایمان کامل باعث ایجاد توقعات بیجا، ایجاد حرص و ... شده است و باید این را به عنوان یک باور به یکدیگر القا کنید که کمال اگر هست در درون انسان هست و ظواهری که در اطراف انسانها به اسم حق مدیریت و غیره دیده می شود، چیزی را به انسان نمی‌افزاید .
نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما به صبوری نیاز دارد. در چند روز اخیر و پس از 13 آبان میبینیم که پشت سرهم ما را تهدید و تحریم می کنند. این تهدید ها اراده پولادین می خواهد که در مقابلش بایستد و مقاومت کند.صبری که در طول این سالیان دراز پس از انقلاب اسلامی اساتید ما داشتند درس است برای ما و نسل های بعدی که آسان نبوده و نیست اما نتایجش نتایج خوبی بوده و هست .
وی با بیان اینکه صبر تلخ است؛ اما نتایج شیرین دارد، ابراز داشت: 13 آبان امسال با سال های پیش متفاوت بود برای اینکه مردم احساس کرده بودند آمریکا برای آنها قیافه و ژست یک دشمن تمام عیار را گرفته است و آمدند که صبر خود را به نمایش بگذارند .
اهمیت دادن به کتابخانه‌ها
آیت الله احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری نیز در این مراسم با بیان اینکه یقین دارم این لطف سرشار عزیزان و برگزاری برنامه های کتاب محور، باعث می شود که نسل جدید به برکت همین تشویق ها و سپاس ها در راه علم و تألیف و پژوهش تلاش کنند، گفت: تشویق خیلی مؤثر هست. من اولین کتابم را با موضوع چاپ ترجمه دعای ابوحمزه ثمالی در دوره تحصیل در مدرسه هاشمیه شیراز نوشتم و به تشویق یکی از هم درس هایم این کار را انجام دادم .
بهشتی با اشاره به اینکه با تشویق انسان توان و قدرت می یابد، گفت: حرف های دلسرد کننده خوب نیست؛ ولی نباید به آن ها اعتنا کرد و نباید به دل گرفت. وقتی آدم راهش را صحیح انتخاب می کند، باید در انجام رساندن آن ایستادگی کند .
وی گفت: در دوران انقلاب اسلامی به دلیل وجود امام خمینی(ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به بحث علم و علوم عقلی بسیار توجه شد و اگر چنین نبود دشمنان بساط علوم عقلی را از بین می بردند. امیدواریم با حضور آیت الله لطف الله دژکام، مجمع عالی حکت نیز در فارس راه اندازی شود .
بهشتی خطاب به مسئولان با تأکید بر اینکه باید به کتابخانه ها بیش از هر چیز بها داد، گفت: باید شرایط ایجاد کتابخانه در هر نقطه ای از کشور فراهم شود تا کودکان و جوانان بتوانند از برکت وجود کتاب ها بهره مند شوند .
آیت الله بهشتی یک خیر کتابخانه ساز است
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس نیز با اشاره به اینکه شروع هفته کتاب در فارس با برگزاری برنامه ای که نور معنویت دارد متبرک شده است، گفت: آیت الله احمد بهشتی علاوه بر تمامی صفات برجسته ذاتی و معنوی، یک خیر کتابخانه ساز و کتابخانه یار است. وی یک کتابخانه عمومی را در میانشهر فسا ساخته و آن را به کتابخانه های عمومی واگذار کرده است .
روح الله منوچهری در ادامه به تشریح برنامه های هفته کتاب پرداخت و عنوان کرد: در آبان ماه 1832 برنامه مختلف در جای جای استان برگزار می شود. هدف ما تمرکز زدایی از برنامه های کتابخانه های عمومی است و برنامه ها را از مرکز استان به سمت شهرستان ها و مناطق کمتربرخوردار سوق دادیم .
وی در ادامه پیام اسماعیل تبادار استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس را در تجلیل از مقام آیت الله احمد بهشتی و برگزاری مراسم رونمایی آثار وی قرائت کرد .
فرماندار ویژه فسا نیز با بیان اینکه این گردهمایی به پاس قدردانی از جایگاه علمی آیت الله بهشتی تشکیل شده، گفت: امروز تعدادی از کتاب های جدید این استاد رونمایی خواهد شد. این درحالی است که تاکنون در مجموع کتاب های وی بیش از 180 بار تجدید چاپ شده و بیش از 90 جلد کتاب تألیف کرده است .
سلیمان کرمی همچنین از خدمات مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان قدردانی کرد و گفت: این مجموعه فعالیت های خوبی در زمینه ترویج کتابخوانی دارند و برنامه های کتابخانه ها معطوف به هفته کتاب نیست. به طوریکه در آبان ماه در حدود 130 برنامه کتابخوانی در این شهرستان برگزار می شود .
به گفته وی فسا با این همه ظرفیت در حوزه علم، لیاقت و شایستگی کسب عنوان پایتخت کتاب ایران را دارد که امیدوارم با حمایت همه افراد این جایگاه را کسب کنیم .
در این مراسم از هفت کتاب شامل «سیری در سیره اخلاقی امام حسین (ع)»، «سیمای حضور جمعه گزاران (تفسیر سوره جمعه)»، «سیمای رستاخیزیان (تفسیر سوره قاف)»، «سیمای نیکوکاران (تفسیر سوره انسان)»، «عبد صالح: یادبود شهید دکتر محسن بهشتی» و «اندیشه سیاسی ـ. تربیتی علوی در نامه‌های نهج‌البلاغه (جلد 10 و 11)» به عنوان جدیدترین آثار آیت‌الله احمد بهشتی رونمایی شد .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/65508/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ریچارد‌ هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟

کارواش خانگی مدل Gunjet

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه اول اردیبهشت+ جدول فیلم و قیمت بلیت

استحکام‌بخشی و رسیدگی به آرامگاه سعدی اعتبار می‌خواهد

گنجینه‌های ارزشمند ادب پارسی برای نسل جوان تبیین شود

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

پیشخوان روزنامه های فارس ؛شنبه اول اردیبهشت 1403

آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیر همسطح در شرق شیراز با 10 هزار میلیارد ریال اعتبار

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه اول اردیبهشت

روزی برای سعدی‌پژوهان در نگین فیروزه‌ای شیراز

حضور پرشور موسسه سفیر مهر همدان در رویداد صبا تهران

معارفه امامان جمعه جدید شهر جویم

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

آسان شدن اعطای وام مسکن پلی به سوی خانه دار شدن متقاضیان

قتل زن میانسال به دست دختر 11 ساله

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

نمایی از سعدیه شیراز به مناسبت روز بزرگداشت سعدی

فرهنگ ایرانی و زبان فارسی به سعدی مدیون است

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت