پیام فارس

آخرين مطالب

بانوی دوچرخه سوار ملی پوش: بیکارم ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- بانوی دوچرخه سوار ملی پوش شیرازی گفت: با مدرک کارشناسی ارشد در رشته عمران، هنوز بیکارم و باید فکری برای دوران بعد از قهرمانی که بسیار کوتاه است، بکنم.
فرانک پرتو آذر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: براساس مصوبه هیات دولت در سال 95 ، قهرمانان و مدال آوران می توانند در ارگان های دولتی و نهادهای وابسته به دولت استخدام شوند اما هنوز موفق نشده ام شغلی برای آینده ام با این مصوبه دست و پا کنم.
وی اضافه کرد: تعدادی از ورزشکاران درجاهای مختلف مشغول به کار شدند حتی در شهرداری ها و از آنجا که رشته تحصیلی من عمران است فکرکنم بتوانم با آن قانون استخدامی در شهرداری شیراز مانند چندین ورزشکاردیگرمشغول به کارشوم.
بهترین دوچرخه سوار آسیا اظهارامیدواری کرد با پیگیری اداره کل ورزش و جوانان فارس و حمایت استاندار این استان شرایط استخدام قانونی او فراهم شود.
پرتوآذر درمورد پاره شدن زنجیر دوچرخه اش در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا که منجربه از دست رفتن قهرمانی او شد، گفت: نمی خواهم دوباره این اتفاق تلخ را به یاد بیاورم، واقعا بدشانس بودم که این اتفاق رخ داد.
وی اضافه کرد: این اتفاق ممکن است برای هر قهرمانی در این رشته سخت رخ دهد همانگونه که برای یک دوچرخه سوار قهرمان جهان اتقاق افتاد و نتوانست عنوانش را تکرارکند.
وی اضافه کرد: دوچرخه ام در این رقابت ها کاملا استاندارد و حرفه ای بود و پاره شدن زنجیر ربطی به دوچرخه بد ندارد و دوچرخه ام را با نظر کارشناسان خارجی خریداری کردم و در این امر اداره کل ورزش و جوانان فارس هم کمک کرد که سپاسگزارم.
این بانوی دوچرخه سوار شیرازی گفت: با بد شانسی مدال طلای بازی های آسیایی از دستم پرید اما همین که مردم ، مسئولان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون بعد از این اتفاق برایم ارزش قایل شدند غم را از ذهنم دورکردم.
وی گفت: قرار شده مقام چهارم بازی های آسیایی جاکارتا با توجه به این اتقاق معادل مدال برنز برای پاداش قهرمانان محاسبه شود و امیدواریم این اتفاق بیفتد و مدیر کل ورزش و جوانان فارس پیگیراین موضوع است.
پرتو آذر بیان کرد: با حمایت اداره کل ورزش وجوانان فارس، استانداری فارس برای تجلیل از ورزشکاران آسیایی مقام چهارم را معادل مدال برنز محاسبه کردند که جای تقدیر دارد.
وی در مورد برنامه آینده اش اظهار داشت: تیر ماه سال 98 رقابت های دوچرخه سواری آسیا در رشته کوهستان برای کسب سهمیه المپیک در کشور لبنان برگزار می شود و می خواهم با قدرت در این رقابت ها شرکت کنم و با کسب سهمیه، نماینده بانوان آسیا در المپیک 20 20 ژاپن در این رشته سخت باشم.
پرتوآذر افزود: برای دست یابی به سهمیه المپیک نیاز دارم تا پیش از شروع این رقابت ها در چندین مسابقه مهم خارجی که در رنکینگ ( رده بندی ) جهانی اثر زیادی دارد شرکت کنم و به لحاظ تمرین کردن دغدغه نداشته باشم.
دارنده مدال برنز تور جهانی 2018 صربستان اضافه کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی، امسال نتوانستم در چند مسابقه مهم خارجی که در رده بندی بهترین های آسیا و جهان اثر زیادی دارد، شرکت کنم ازاین رو رده نخست آسیا را که دو سال پشت سر هم کسب کردم از دست دادم و دوم شدم.
پرتو آذر ادامه داد: دوچرخه سواری هم رشته ای سخت است و هم رشته گران به ویژه در تهیه قطعات که نیاز به پول زیادی دارد ومن هم توانایی این هزینه را که بیکارهستم، ندارم و حامی مالی هم وجود ندارد که بخواهم در رقابت هایی که امتیاز آن در کسب سهمیه المپیک و رده بدی آسیا اثر زیادی دارد، شرکت کنم.
وی گفت: در ایران در این رشته رقیبی ندارم که در تمرین ها و مسابقات به چالش کشیده شوم از این رو نیاز است برای کسب سهمیه در مسابقات خارجی که بهترین های این رشته در جهان هستند، شرکت کنم.
این دوچرخه سوار ادامه داد: تمرین کردن به هرسختی هم باشد تا زمانی که در یک مسابقه رسمی شرکت نکنید، فایده ندارد و تمرین را باید برای انجام یک مسابقه مهم برنامه ریزی کنید.
پرتوآذر گفت: آنقدر رکاب می زنم تا زمانی که به هدفم که همانا قهرمانی جهان و المپیک است، دست یابم و در این راه نیاز به حمایت دارم تا به عنوان یک زن مسلمان بتوانم برای کشورم و مردمم مقام کسب کنم.
وی در مورد دوچرخه سواری فارس هم گفت: به هیچ عنوان زیر ساخت حرفه ای رشته کوهستان در این استان فراهم نیست و پیست هایی هم که وجود دارد غیر استاندارد و کوچک است.
اوافزود: به دلیل نبودن همین زیر ساخت ها مجبورم در خیابان ها و جاده ها تمرین کنم که این مهم نیاز به اسکورت دارد تا اتفاقی در جاده رخ ندهد که من از این امکان محروم هستم.
این قهرمان دوچرخه سواری ادامه داد: روی فرهنگ دو چرخه سواری در کشور به ویژه در شیراز به خوبی کار نشده و همین امر سبب شد که هفته گذشته در یکی از خیابان های شیرازتصادف کنم.
پرتوآذر بیان داشت: دراین روز در حالی که پشت چراغ قرمز در یکی از خیابان های شیراز توقف کرده بودم، یک خودرو از پشت محکم به من کوبید و خیلی خوش شانس بودم که مصدومیت جدی و طولانی نبود و خدا را شاکرم که می توانم دوباره تمرین کنم.
این دانشجوی کار شناسی ارشد، در مورد مشکلات بوجود آمده میان ورزشکاران و دست اندرکاران این رشته در فارس نیز گفت: مشکلات وجود دارد و نمی خواهم در حالی که نیاز به تمرکز برای کسب سهمیه المپیک دارم، وارد حاشیه شوم.
وی اضافه کرد: برای این مشکل راه حل وجود و اداره کل ورزش و جوانان هم پیگیر این موضوع است وهمه باید بکوشیم این رشته را درفارس که ظرفیت های قهرمانی زیادی دارد به اوج برسانیم و ورزشکاران بی شماری هم در رده آقایان و هم بانوان پرورش دهیم.
پرتو آذر گفت: همه چیز پول نیست و آنچه که بیشتر نیاز یک ورزشکار است حمایت های معنوی است که اثرات بیشتری از پول دارد.
این ورزشکارشیرازی رشته دو چرخه سواری را از 10 سالگی شروع کرد اما به دلیل وجود برخی محدودیت ها این رشته را کنار گذاشت و به تحصیلات خود ادامه داد و در سن 19 سالگی مجددا این رشته را به صورت حرفه ای آغاز کرد و در سال 93 به عضویت تیم ملی دوچرخه سواری ایران در رشته کوهستان درآمد.
پرتو آذر سال های 2017 و 2018 در ارزیایی فدراسیون دوچرخه سواری جهان در قاره آسیا در رده نخست رده بندی رشته کوهستان ایستاد.
وی مدال برنز رقابت های دوچرخه سواری جهانی 2018 صربستان را در کارنامه دارد و در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا در حالی که امید زیادی برای کسب قهرمانی داشت زنجیر دوچرخه اش پاره شد و به مقام چهارم آسیا بسنده کرد.
کراس کانتری از رشته های دوچرخه سواری در کوهستان است که با دوچرخه های مخصوص در مسیرهای پُر فراز و نشیب و صخره ای به مسافت پنج تا 9کیلومتر برگزار می شود.
7368 / 1876

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/65592/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند

کوچ بهاره عشایر از قشلاق به ییلاق + فیلم

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز

غرق شدن یک کودک بر اثر آبگرفتگی

برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

نمایش 4 اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

پایان یکه تازی اردوغان؟

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 31 فروردین / تردد روان در محورهای شمالی

ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

هواشناسی 31 فروردین 1403/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران

شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز 31 فروردین 1403

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز