پیام فارس

آخرين مطالب

صدور پیام سلامت برای صلح از شیراز به جهان/ کنگره سلامت برای صلح امروز آغاز می‌شود علمي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز به عنوان یکی از قطب‌های مهم درمانی ایران و منطقه، طی سه روز آینده میزبان کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح خواهد بود که با حضور مسئولان عالی‌رتبه دولت و متخصصان و صاحب‌نظرانی از کشورهای مختلف جهان، برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح، با هدف ترویج فرهنگ صلح و انسان‌دوستی و پیشگیری از بروز هر نوع جنگ و خشونتی در شیراز، به عنوان کانون صلح و دوستی از صبح چهارشنبه بیست و سوم آبان آغاز به کار می‌کند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از این با حضور در جمع خبرنگاران در شیراز، به تشریح اهمیت برگزاری این کنگره پرداخته و اعلام کرده بود که هدف اصلی مخابره پیام صلح و دوستی ملت ایران به سراسر جهان است.
رضا ملک‌زاده، با ابراز تاسف از آمار بالای فوتی‌ها و معلولیت‌های ناشی از حوادث رانندگی در ایران، گفت: علی‌رغم کاهش آمار حوادث رانندگی در کشور اما به عنوان مثال تنها در ایام نوروز شاهد قربانی شدن تعداد زیادی از هموطنانمان هستیم .
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با بیان اینکه در سلامت اصل را بر پیشگیری گذاشته‌ایم، جنگ را یکی از بزرگترین مشکلاتی عنوان کرد که مستقیما بر سلامت انسان‌ها اثرگذار است .
ملک‌زاده ادامه داد: در ایران تجربه مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی و رنج و محنتی که برای قشر عظیمی از مردم ایجاد شد، وجود دارد، بنابراین با برگزاری این کنگره باید به عنوان مسئولین عرصه سلامت، از بروز جنگ و خشونت و اثر آن بر سلامت افراد پیشگیری کنیم .
وی همچنین راهکارهای تقویت نقش متخصصان و فعالان سلامت در توسعه گفتمان صلح و سلامت، نقش دولت‌ها و نظام‌های ملی سلامت در توسعه گفتمان صلح و سلامت، نقش تشکل‌های مردم نهاد در گفتمان صلح و سلامت، صلح و سلامت در منطقه خاورمیانه، صلح و سلامت در پرتو همکاری‌های بین‌المللی، صلح و سلامت، اخلاق پزشکی و ارزش‌های انسانی و آموزش پزشکی و صلح گستری را از جمله موضوعات محوری این کنگره عنوان کرد .
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود بر اشاره به وجود سه هزار و 300 شرکت دانش‌بنیان در کشور بیان کرد: یک‌هزار و ١٠٠ شرکت از این تعداد در بخش سلامت فعالیت می‌کنند. ٣٥٠ قلم دارو که وارداتی بودند توسط این شرکت‌ها با قیمت کمتری تولید شده‌اند .
محمدهادی ایمانیه، مشاور وزیر بهداشت در امور دانشجویان و رئیس نخستین کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که پر از خشونت و آسیب است، گفت: آثار جنگ و مشکلات آن امروز در کشورهایی مانند سوریه، عراق، یمن، پاکستان، سودان و لیبی به خوبی مشاهده می‌شود که طی ١٢ سال گذشته میلیون‌ها معلول و صدها هزار کشته بر جای گذاشته است .
وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی در ایران نیز آثار بلندمدتی برای بسیاری از افراد به جای گذاشته که وجود جانبازان گویای این مدعاست، افزود: آمار بالای سوء تغدیه در یمن نیز با شش میلیون کودک، آلودگی محیط، زیست و آب آشامیدنی، آلودگی هوا نیز از آثار روانی و روحی ناشی از جنگ محسوب می‌شود .
ایمانیه با تصریح بر اینکه در مقابل جنگ ما دارای فرهنگ اسلامی هستیم که پر از محبت است، خاطرنشان کرد: با وجود فرهنگ اصیل ایران اسلامی لازم بود تا این کنگره‌ای با محوریت سلامت و صلح طلبی برگزار شود تا صلح دوستی را در سلامت انسان‌ها افشاگری و تکلیف خودمان را با تبلیغات منفی در دنیا روشن کنیم .
رئیس نخستین کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح همچنین با بیان اینکه فعالیت‌های علمی و هنری در حاشیه این کنگره برگزار خواهد شد، گفت: این کنگره آغاز یک حرکت برای ما است .
ایمانیه از حضور ٢٤ متخصص و صاحب نظر از کشورهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی در این کنگره خبر داد و گفت: تعدادی از این افراد از اعضای سازمان‌های بین‌المللی فعال در عرصه صلح و سلامت هستند .
وی با اشاره به اینکه١٠ پنل و میزگرد نیز در حاشیه این کنگره پیش‌بینی شده است، از حضور احتمالی وزیر امور خارجه برای سخنرانی در این کنگره خبر داد و گفت: مدیر برنامه پروژه آتش‌بس واکسیناسیون سازمان جهانی بهداشت نیز در این کنگره شرکت خواهد کرد .
رئیس نخستین کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح اضافه کرد: همچنان معتقدیم که یکی از مراجع مورد اعتماد مردم جامعه علوم پزشکی است که نقش موثری در پیشگیری از جنگ و مدیریت دارند .
به گزارش ایسنا، نخستین کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح که قرار است طی روزهای ٢٣ تا ٢٥ آبان‌ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شود، شامگاه امروز، سه شنبه بیست و دوم آبان با حضور جمعی از اعضای هیئت دولت در شیراز آغاز به کار خواهد کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/65666/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت