پیام فارس

آخرين مطالب

برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر فارس/ جشنواره تئاتر آیات آغاز شد فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - همزمان با برگزاری اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان فارس و معرفی برترین‌های این دوره، جشنواره تئاتر آیات در فارس آغاز به کار کرد.
به گزارش ایسنا منطقه فارس شامگاه چهارشنبه 23 آبان، مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان فارس برگزار شد و از برگزیدگان این دوره در بخش های مختلف تجلیل شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آیین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر این استان، گفت: امسال در جشن چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد برپایی جشن های متعددی هستیم که اولین آن بعد از ماه های محرم و صفر جشن تئاتر و خانواده هنرهای نمایشی بود .

صابر سهرابی با بیان اینکه «شعار جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در سال ٩٧ افتخار به گذشته و امید به آینده است » خاطرنشان کرد: بر همین اساس تا بهمن ماه امسال که همزمان با دهه انقلاب ویژه برنامه هایی را برای معرفی دستاورد های نظام و افتخاراتی که در طول این چهل سال بدست آورد ه ایم را اجرا خواهیم کرد .
وی با یادآوری اینکه «شورای سیاست گذاری با خردجمعی تصمیم بر این گرفت تا با کم کردن گروه های نهایی جشنواره بتواند بر کیفیت آن افزایش دهد تأکید کرد: «اصولا جشنواره، میدانی برای رقابت هنرمندان و رسیدن به درجات بالاتر هنری است که در زمانی خاص اجرا و برگزار می شود .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه « جشنواره نباید به این سه روز ختم شود» گفت: اجرای گروه های نمایشی مرحله نهایی جشنواره و بخش جنبی توسط انجمن هنرهای نمایشی استان بعد از پایان جشنواره آغاز شده و در همه شهرستان های استان و حتی استان های همجوار همچون یزد اجرا خواهد شد .
سهرابی به موضوع ها و متون مورد حمایت اشاره و تصریح کرد: شیوا ترین و تاثیر گزار ترین روش نهادینه کردن مفاهیم، ابزار قدرتمند هنر است.
وی امیدواری و نشاط را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: این وظیفه هنرمند است که بتواند با زبانی شیوا و رسا این پیام ها را به جامعه القاء کند .
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس ادامه داد: با داشتن جوان های خوش فکر، خلاق، پویا؛ نباید آرام نشست و در مقابل هجمه ها؛ آثاری فاخر تولید کرد تا فکر و اندیشه و هویت مان از دست نرود .
سهرابی در ادامه به ارائه توصیه هایی به انجمن هنرهای نمایشی پرداخت و گفت: انجمن نمایش فارس باید برای بوجود آوردن روحیه فعال و پویا در گروه های نمایشی، تقویت روحیه اخلاق مداری و احترام به پیشکسوتان نسبت به تهیه و تدوین منشور اخلاقی هنرمندان تئاتر اقدام کند و آنرا به امضای هنرمندان برساند .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: انجمن نمایش استان فارس باید به جای برگزاری جشنواره در جهت حمایت مادی و معنوی گروه های نمایشی قدم برداشته و با راه اندازی فستیوال ها و اجراهای عمومی و تقویت آنها در این مسیر گام بردارند .
سهرابی با بیان اینکه نیازمند دوره آموزشی در زمینه هنرهای نمایشی هستیم، خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت با ارائه مدرک آموزشی معتبر در دستور کار قرار دارد.
وی همچنین از آغاز جشنواره تئاتر آیات همزمان با اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر فارس خبر داد.
احمد سپاسدار دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان فارس نیز با بیان اینکه در این دوره ٥٣ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ٢٣ نمایش پذیرفته شد، گفت: از میان این آثار نمایشی ٩ تئاتر در ٤ روز در بخش رقابتی شرکت داشتند.
وی افزود: این تماشاخانه های پنجاه شصت نفری پاسخگوی جشنواره و هنرهای نمایشی نیست و امیدواریم در همه شهرستان ها سالن های با ظرفیت استاندارد فراهم شود.

احمدرضا نداف دبیر اجرایی جشنواره تئاتر آیات هم با اشاره به آغاز این جشنواره، گفت: از زمان ارسال فراخوان جشنواره آیات در سال گذشته ١٠٠ اثر به دبیرخانه ارسال شد که از میان آنها ٨١ نمایش توسط فرهاد ارشاد، احمد آرام و میلاد اکبرنژاد بازخوانی شدند .
مسئول گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: حسین قهرمانی، علی ثابت و افشین محمودی نمایش ها را بازبینی کردند و در نهایت ١٥ نمایش به بخش صحنه ای راه یافتند .
دبیر اجرایی جشنواره تئاتر آیات خاطرنشان کرد: نمایش های منتخب طی سه روز با داوری اصغر همت، احمد سپاسدار و سعیدرضا خوش شانس با هم به رقابت خواهند پرداخت .
در ادامه برگزیدگان بخش های مختلف در حالی که سیاوش صفری نژاد با همراهی تعدادی از هنرمندان شیراز با حرکات فرم جوایز را به اهدا کنندگان ارائه می داد، معرفی شدند .
در بخش نمایشنامه نویسی لوح تقدیر به هادی امامی مقدم نویسنده نمایش تم مارپله اهدا شد. رتبه دوم این بخش نیز به مجتبی حسینی قیری برای نمایش کابوس کاووس رسید .
ابوالفضل فرهادی نیز موفق شد با نمایشنامه «گذشتن از گذشته ای که نمی گذرد» رتبه اول این بخش را به خود اختصاص دهد .
در بخش کارگردانی سامان مختارزاده با نمایش صور اسرافیل موفق شد لوح تقدیر این بخش را به خود اختصاص دهد. رتبه سوم کارگردانی به محمدصادق علی پور برای نمایش خون سیاه اعطا شد و محمد هاشم زاده توانست با نمایش یک هفته راه رفتن در بهشت رتبه دوم را خود اختصاص دهد. نفر اول کارگردانی نیز به ابوالفضل فرهادی برای نمایش گذشتن از گذشته ای که نمی گذرد رسید .
در بخش طراحی بروشور حسین عرب زاده برای نمایش روز عزیز مرده جایزه برتر را کسب کرد. در بخش طراحی لباس داستان عجیب شیناگاوا از محمد جواد صفایی تقدیر شد و دیپلم افتخار و تندیس این بخش نیز به صدرا مختارزاده برای نمایش صور اسرافیل رسید.

لوح تقدیر طراحی صحنه به نمایش داستان عجیب شیناگاوا اثر محمد جواد صفایی رسید. در همین بخش جایزه رتبه به نمایش کابوس کاووس اثر روح الله اسماعیلی رسید دیپلم افتخار و تندیس این بخش هم به ابوالفضل فرهادی طراح صحنه نمایش گذشتن از گذشته ای که نمی‌گذرد رسید .
در بخش موسیقی هم تندیس و دیپلم افتخار به مجتبی هادی پور از نمایش کابوس کاووس رسید .
در بخش بازیگری زن، از زهره منصوری بازیگر نمایش داستان عجیب شیناگاوا تقدیر شد. رتبه سوم را لیلا قلی پور برای نمایش کابوس کاووس، رتبه دوم را الهام کشاورز برای نمایش یک هفته راه رفتن در بهشت و مریم شکری برای نمایش خون سیاه مشترکاً کسب کردند. تندیس و دیپلم افتخار مقام اول بازیگری زن هم به پردیس شیروانی بازیگر نمایش گذشتن از گذشته ای که نمی گذرد رسید .
در بخش بازیگری مرد از مجتبی راوش برای صور اسرافیل تقدیر شد. جایزه مقام سوم به جواد بهادری بازیگر گذشتن از گذشته ای که نمی گذرد و جایزه مقام دوم به بهنام مرادی برای بازی در نمایش یک هفته راه رفتن در بهشت اهدا شد. تندیس و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد بیست و نهمین جشنواره تئاتر فارس نیز به فرزاد لطفی از بازیگر نمایش کابوس کاووس رسید .
در پایان نیز نمایش های «یک هفته راه رفتن در بهشت» به کارگردانی محمد هاشم زاده و «گذشتن از گذشته ای که نمی گذرد» به کارگردانی ابوالفضل فرهادی به عنوان نمایندگان استان فارس در مرحله بعد جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/65825/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

برادر کشی با شلیک گلوله

جزئیات دقیق ثبت‌نام و پرداخت وام بانوان بانک مهر ایران | وام 100 میلیون تومانی «اندوخته بانوان» را چگونه بگیریم؟ + جدول

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

کوچ بهاره عشایر فارس از قشلاق به ییلاق + فیلم

دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

108 نفر جذب تامین اجتماعی می‌شوند

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشور‌ها در غرب آسیا شد

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند

کوچ بهاره عشایر از قشلاق به ییلاق + فیلم

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز

غرق شدن یک کودک بر اثر آبگرفتگی

برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

نمایش 4 اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

پایان یکه تازی اردوغان؟

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟