پیام فارس

آخرين مطالب

بهار همایش‌ها در خزان برگریز شیراز فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- برگزاری پنج همایش ملی و بین‌المللی علمی در سه مرکز معتبر دانشگاهی و پژوهشی شیراز در مدت یک هفته گذشته، باری دیگر ظرفیت های علمی این شهر در حوزه های مختلف را یادآوری کرد.
  هفته‌ای که گذشت شیراز را به مقصد پژوهشگران علوم، دانشمندان، وزرا، سفیران و نمایندگان علمی دیگر کشور‌های جهان بدل کرد.
** نشست دبیران کل کمیسیون‌های ملی آیسسکو
نخستینِ این همایش‌ها، نشست دبیران کل کمیسیون‌های ملی آیسسکو (سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی وابسته به سازمان همکاری‌های اسلامی) در پایگاه استنادی جهان علوم اسلام بود که روز یکشنبه 20 آبانماه در مقر این پایگاه آغاز به کار کرد.
در این همایش ‌وزیر آموزش و پرورش و‌ دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در ایران، قائم مقام وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری و 24 تن از دبیران کل کمیسیون‌های ملی آیسسکو از کشور‌هایی همچون عراق، توگو،‌سنگال، اردن، تونس، تاجیکستان، سودان،‌ عمان، کویت، ‌فلسطین، مالدیو،‌ موریتانی، نیجریه، مالی، مالزی و... به مدت دو روز در شیراز حاضر بودند.
این اجلاس با هدف زمینه‌سازی برای سیاستگذاری صحیح علمی و همکاری ثمربخش میان دانشگاه‌ها و اندیشمندان حوزه‌های مختلف موضوعی در کشور‌های عضو صورت گرفت و زمینه‌های لازم برای معرفی ظرفیت و پتانسل کشور‌ها، دریافت بورس‌های تحصیلی و فرصت‌های مطالعی برای افزایش مشارکت‌های بین‌المللی فراهم شد.
** کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح
روز سه‌شنبه 22 آبانماه یکی از مهم‌ترین همایش‌های سال جاری با رویکرد صلح در شیراز برگزار شد. کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح با پخش پیام ویدیویی دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و دکتر رضا ملک زاده معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز به کار کرد.
در این آیین استاندار فارس و مشاور وزیر بهداشت و شمار دیگری از مسئولان به سخنرانی پرداختند.
محور‌های این کنگره بر همکاری های بین‌المللی برای تثبیت صلح از جمله نشست‌های تخصصی با حضور جمعی از اعضای پزشکان بدون مرز و صلیب سرخ جهانی و نهادهای مشابه استوار شده بود. در مدت سه روز برپایی این کنگره، نقش تشکل های مردمی در گفتمان سلامت برای صلح تبیین شد؛ همچنین درباره سلامت روان و گفتمان سلامت برای صلح نیز گفت‌و‌گو و تبادل نظر شد.
نقش دولت‌ها و نظام‌های ملی سلامت در ایجاد صلح، ارزش‌های انسانی، اخلاق پزشکی و صلح‌گستر، نقش متخصصان سلامت در صلح گستری و سلامت برای صلح در خاورمیانه از دیگر محورهای اصلی این کنگره بود.
شیراز از آن رو میزبان برگزاری این رویداد فرهنگی، اجتماعی سیاسی شده بود که هم کانون تسامح و همزیستی و مهد شاعران و اندیشمندان مروج صلح است و هم به عنوان قطب علوم پزشکی در جنوب کشور جمع بسیاری از فعالان عرصه سلامت را در خود جای داده است.
فعالان عرصه سلامت در این کنگره سه روزه بر تسامح و همزیستی در عرصه بین المللی تاکید کردند و پیام مظلومیت ملت ایران را که درسال‌های گذشته قربانی تروریسم و خشونت و جنگ بود و در سالهای اخیر با تحریم های ظالمانه آمریکا و استکبار دست و پنجه نرم می کند به گوش جهانیان رساندند.
** همایش ملی پیشرفت‌های معماری سازمانی
در روز چهارشنبه 23آبانماه دومین همایش ملی پیشرفت‌های معماری سازمانی به مدت دو روز در دانشگاه صنعتی شیراز کلید خورد.
معماری سازمانی (Enterprise architecture ) رویکردی جامع و یکپارچه است که جنبه‌ها و عناصر مختلف سازمان را با نگاه مهندسی تفکیک و تحلیل می‌کند و شامل محموعه مستندات، مدل‌ها، استاندارد‌ها و اقدامات اجرایی برای تحول از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب با محوریت فناوری اطلاعات است که در قالب یک طرح مشخص اجرا شده و سپس به صورا مداوم توسعه می‌یابد و به روز رسانی می‌شود.
در این همایش که با حضور پدر علم معماری سازمانی دکتر فریدون شمس و مشاور ارشد کشور کره در حوزه معماری سازمانی و نیز صاحب‌نظران و دانشجویان در این عرصه برگزار شد، محور‌های تحول دیجیتالی، مهندسی سرویس هوش مجازی و داده‌کاوی، معماری دولت الکترونیکی رهیافت‌های نوین معماری سازمانی، دستاورد‌ها و نتایج معماری سازمانی، مهندسی سازمان و فرآیندهای کسب‌و‌کار معماری سازمانی و چارچوب‌ها و مدل‌های مرجع، طراحی پیاده‌سازی،‌ ارزیابی و نگهداشت معماری سازمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این همایش همچنین مقام کره‌ای به بیان تجربیات این کشور در حوزه معماری سازمانی پرداخت.
** سمینار تخصصی دندان‌پزشکی
در گوشه‌ای دیگر از شهر شیراز در روز چهارشنبه 23 آبان‌ماه جاری، یک هزار و 200 دندانپزشک از سراسر کشور در نهمین سمینار تخصصی دندان‌پزشکی به مدت سه روز گرد هم جمع شدند.
در این سمینار چالش‌های توسعه دندانپزشکی در ایران، گسترش فعالیت انجمن دندانپزشکان و دانش‌افزایی فعالان این حوزه مورد توجه قرار گرفت.
این همایش با هدف اصلی افزایش سطح بهداشت در میان تمام اقشار جامعه برگزار شد و در حاشیه آن نمایشگاه تجهیزات دندانپزشکی با حضور فعالان این حوزه از سراسر کشور برپا شد.
** شانزدهمین همایش بین المللی آموزش زبان و ادبیات انگلیسی
روز پنجشنبه 24 آبان‌ماه علاقه‌مندان و دانشجویان رشته آموزش زبان انگلیسی در بخش زبان‌های خارجی دانشگاه شیراز گرد هم جمع شدند تا در شانزدهمین همایش بین المللی آموزش زبان و ادبیات انگلیسی با موضوع آینده پژوهی در آموزش زبان و ادبیات انگلیسی شرکت کنند.
همایش یادشده با همکاری انجمن آموزش زبان و ادبیات انگلیسی برای دومین بار پس از سال 1385 به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد و 220 چکیده مقاله پذیرفته شده در آن به صورت ارائه و پوستر در آن خوانش شد.
این همایش با حضور 600 شرکت‌کننده از سراسر جهان و 8 نماینده از کشور‌های استرالیا، سوئد، فنلاند، انگلیس، ترکیه و آمریکا برگزار شد.
محور‌های شانزدهمین همایش بین‌المللی آموزش زبان و ادبیات انگلیسی آموزش معلمان، ارزشیابی فعالیت‌های آموزشی، یادگیری زبان اول و دوم، روش پژوهش، تبیین مسائل درسی، جامع شناسی زبان انگلیسی، سیاست گذاری‌های زبانی ادبیات انگلیسی، مطالعات فرهنگی و ادبیات، بحث ادبیات و فلسفه، مطالعات زنان و ادبیات، ادبیات جهان، ادبیات کلاسیک و ادبیات کودکان بود.
شیراز به عنوان یکی از شهرهای پیشگام در عرصه علم و دانش است. قرار گرفتن پایگاه استنادی جهان اسلام در این شهر اعتبار ویژه بین‌المللی در جهان اسلام به آن بخشیده است، مرجعیت پزشکی شیراز باعنوان قطب پزشکی جنوب کشور از شیراز چهره‌ای شاخص در عرصه درمان ساخته؛ همچنین فعالیت فعالان حوزه‌های فناوری اطلاعات در بخش دانشگاهی با مرکزیت دانشگاه شیراز به‌مثابه یکی از دانشگاه‌های مرجع در ایران، هویتی متمایز به این شهر بخشیده است که در کنار مرجعیت فرهنگی آن، آن در همه فصل‌ها را پربار کرده است.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/65919/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید