پیام فارس

آخرين مطالب

تقدیر نماینده شیراز از علوم پزشکی/ کیفیت خدمات رسانی حفظ شد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- نماینده اول مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای حفظ کمیت و کیفیت خدمات رسانی تقدیر کرد.

 نماینده اول مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در نشست مشورتی با اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به تورم در زمینه خرید تجهیزات پزشکی و هزینه های موجود، از تلاش های مجموعه مدیریتی دانشگاه برای مدیریت صحیح و کاهش هزینه ها با حفظ کیفیت و کمیت خدمات سلامت، تقدیر کرد .
بهرام پارسایی مدیریت دکتر بهادر را یک نقطه قوت دانست که با انگیزه، اقتدار و اعتماد به نفسی که به معاونان خود می دهد، در پیشبرد برنامه ها موثر است .
او مدیریت صحیح هزینه ها در کنار حفظ کیفیت و کمیت خدمات را گامی به سوی منفعت مردم عنوان کرد و افزود: با توجه به تحریم ها، حفظ وضعیت موجود، اوج توانمندی و مدیریت تیم دانشگاه علوم پزشکی شیراز را می رساند .
پارسایی ادامه داد : مسایل پیشنهادی از سوی اعضای هیات ریسه دانشگاه را برای تامین اعتبار و تجهیزات مصرفی و پزشکی به سازمان برنامه و بودجه و وزیر بهداشت ارایه می دهم تا در بودجه سال 98 مورد توجه قرار گیرد .
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولیت پذیری در این برهه زمانی کار بسیار دشواری است و باید انگیزه داشت و به سرزمین و مردم خدمت کرد .
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خدمت به مردم و ارتقای سطح علمی دست اندرکاران سلامت استان را وظیفه خود خواند و گفت: به انجام وظیفه در راه آسایش و آرامش مردم استان افتخار می کنم و با وجود مشکلات مالی موجود و مقاومت هایی که سد راه بود، این وظیفه را پذیرفتم، البته در هر جایگاهی برای اجرای عدالت و خدمت به مردم تلاش میکنم .
دکتر علی بهادر موفقیت دانشگاه در یک سال گذشته را مرهون همدلی و همراهی معاونان، مدیران و کارکنان عنوان کرد .
تامین اعتبار، نیروی انسانی، پروژه های عمرانی، تجهیزات و امکانات، موفقیت ها و پیشرفت های دانشگاه، دیگر محور صحبت های رئیس دانشگاه در این نشست مشورتی بود .
مشاور عالی رئیس دانشگاه نیز در این نشست، دانشگاه را محل تربیت و پرورش پزشکان کارآزموده و متخصص و صاحب نام عنوان کرد و در خصوص تفویض اختیارات، جلوگیری از راه اندازی و فعالیت واحدهای غیر ضروری و بدون چارت تشکیلاتی، پیشبرد، اهداف و وضعیت کنونی دانشگاه، سطح علمی اساتید و دانشجویان، افزایش بهره وری و کیفیت خدمات و کاهش هزینه های دانشگاه، توضیحاتی ارایه داد .
دکتر سید منصور کشفی، با بیان اینکه در این دانشگاه نگاه ویژه ای به آموزش و پژوهش می شود، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در مسیر درست و صحیح در راستای پیشبرد اهداف و ارتقای سطح علمی و سلامت مردم راه خود را ادامه می دهد، البته مسیر و حرکت دانشگاه براساس ضوابط قانونی صورت می گیرد .
در این نشست اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به بیان توانمندی ها و چالش های حوزه های مختلف پرداختند.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آمار اشتغال حدود 30 هزار نیروی شاغل در دانشگاه گفت: پرداخت های مربوط به حدود 12 هزار و 700 نفر از این تعداد از درآمد اختصاصی و حدود 20هزار نفر از سوی دولت تامین می شود .
دکتر شریفی شاه کلید برون رفت دانشگاه از چالش های موجود را افزایش سهم بودجه ای در سال 98 عنوان کرد .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان مسایل مربوط به حوزه درمان، گفت: در حوزه درمان با وجود مسایل مالی و اقتصادی موجود، امسال دانشگاه به عنوان دانشگاه برتر در کشور در زمینه مدیریت منابع و مصارف برگزیده شد و رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دوبار در حضور دکتر لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و و وزیر بهداشت، مورد تقدیر قرار گرفت .
دکتر عبدالخالق کشاورزی با معرفی بیمارستان های نمازی و شهید دکتر فقیهی، به عنوان بیمارستان های برتر در کشور، افزود: 10 بیمارستان نیز به عنوان بیمارستان های نمونه کشوری در مدیریت منابع و مصارف معرفی شده اند .
او با اشاره به تفاوت های طرح تحول نظام سلامت در این دانشگاه با دانشگاه های دیگر و برگزاری نشست های ویژه ستاد تحول سلامت دانشگاه با حضور رییس دانشگاه و معاونان، این همدلی و مشارکت را نقطه قوتی برجسته دانست و از 35 میلیارد کاهش هزینه مصرفی بیمارستان ها در شش ماه نخست امسال نسبت به شش ماه نخست سال گذشته خبر داد .
دکتر کشاورزی گفت: این حجم از مدیریت هزینه که زمینه های آن در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ایجاد و عملیاتی شده، به تازگی از سوی دولت به دیگر دانشگاه ها ابلاغ شده است .
او تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با وجود تورم، افزایش قیمت و افزایش تعرفه ها، با انجام 58 هزار عمل جراحی، هیچ تغییری در ارایه خدمات به مراجعان نداشته است .
معاون درمان دانشگاه با بیان اقدامات مهم در امر صرفه جویی و ایجاد زیرساخت های it ، گفت: بخشی از این اقدامات نظیر بحث منطقی لوازم مصرفی پزشکی، تجویز منطقی آنتی بیوتیک ها و مصرف تجهیزات پزشکی از سوی معاون درمان وزارت بهداشت به کل کشور ابلاغ شده است .
دکتر کشاورزی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانسته گایدلاین هایی را عملیاتی کند که با امضای معاونان وزیر به دیگر دانشگاه های کشور ابلاغ شده است .
او معرفی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان دانشگاه برتر در کمیسیون تعزیرات حکومتی و برخورد با تخلفات را دیگر نقطه قوت این دانشگاه در عرصه خدمات درمانی برشمرد و اضافه کرد: همچنین بیشترین آمار توزیع متخصصان در کشور، به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اختصاص دارد .
همچنین معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، از وضعیت فعلی دانشجویان، فضای موجود، خوابگاه ها، تغذیه، تسهیلات رفاهی و ورزشی، نقل و انتقالات دانشجویان، گزارشی ارایه داد و افزود: انجام تمامی اقدامات مربوط به دانشجویان، براساس ضوابط و مقررات قانونی صورت می گیرد .
دکتر کوروش عزیزی به برخی از موفقیت ها و کسب رتبه های مختلف معاونت دانشجویی و فرهنگی مانند درخشش و حضور پررنگ دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یکی از کامل ترین کاروان های شرکت کننده در جشنواره سیمرغ در هر سه رده، کارکنان، اساتید و دانشجویان و نیز موفقیت دانشگاه در مسابقات قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد .
دکتر عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: 180 پروژه عمرانی در یک سال گذشته در استان فارس به بهره برداری رسیده و یا تا پایان سال به بهره برداری می رسد .
او افزود: به یاری طرح تحول نظام سلامت و با اقدامات حمایتی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، توجه ویژه ای به توسعه ارایه خدمات در مناطق محروم به ویژه حاشیه شهر شیراز در دانشگاه وجود دارد .
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با معرفی شیراز به عنوان قطب پزشکی در زمینه های مختلف مانند پیوند و چشم گفت: با توجه به شرایط موجود و تحریم ها، هیچ عملی حتی در بیمارستان های خصوصی به دلیل کمبود دارویی لغو نشده است .
دکتر «محمدجواد خشنود» از پایش منظم وضعیت تامین و توزیع دارو، به عنوان خدمتی برای ارتقای امنیت دارویی در فارس یاد کرد .
دکتر نصرالله عرفانی معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: حوزه بین الملل دانشگاه امسال چهارمین سال فراخوان جذب دانشجوی خارجی را داشته است و از مجموع دو هزار داوطلب تحصیل در رشته دکترای عمومی،50 دانشجو پذیرش شده اند .

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/65921/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی و اندیشه‌های عرفانی و اخلاقی او نیاز دارد

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

بزرگداشت سعدی شیراز برگزار شد

نیاز جهان معاصر به شیخ اجل+ فیلم

تصویری دیده نشده از آرامگاه سعدی در اوایل دوره پهلوی

واحد‌های مسکن مهر بدون امکانات تحویل داده نمی‌شود

از جریمه بیش از هزار میلیارد ریالی یک کارخانه قند تا محکومیت قاچاقچی سوخت در فارس

محکومیت یک هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

قطع گاز برخی مشترکان در آباده

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در 9 استان کشور / امدادرسانی در 4 استان ادامه دارد

عکس/ حضور رهبر انقلاب در سعدیه شیراز

ساخت دو تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید استوار

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

ببینید | تصاویر رویایی خلیج فارس از زاویه اتاقک شیشه‌ای ایستگاه فضایی بین‌المللی

محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

پاسخگویی مدیران شهری شیراز در سامانه ارتباطات مردمی 137

آیین گرامیداشت روز جهانی سعدی در شیراز برگزار شد

از نبرد دریایی ایران با آمریکا چه می‌دانید؟

واگذاری «تیم استقلال» به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قانونی است؟

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر 15 ساله

حفاظت از تخت جمشید با تعیین تکلیف اسناد عرصه و حریم

اولین همایش ملی اسب اصیل دره شوری -زرقان فارس

پیام استاندار فارس در تبریک روز بزرگداشت سعدی

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

ریچارد‌ هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟

کارواش خانگی مدل Gunjet

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه اول اردیبهشت+ جدول فیلم و قیمت بلیت

استحکام‌بخشی و رسیدگی به آرامگاه سعدی اعتبار می‌خواهد

گنجینه‌های ارزشمند ادب پارسی برای نسل جوان تبیین شود

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت