پیام فارس

آخرين مطالب

آغاز دومین همایش آموزشی ارزیابی کیفی دانشگاه‌های فارس علمي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - دومین دوره‌ی همایش آموزشی ارزیابی کیفی فعالیت‌های دانشگاه‌های پیام نور، فنی و حرفه‌ای و فرهنگیان استان فارس در شیراز آغاز به کار کرد.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس یکشنبه 27 آبان در آئین گشایش دومین همایش آموزشی ارزیابی کیفیت دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، پیام نور و فرهنگیان گفت: تعیین شاخص‌های عمومی ارزیابی دانشگاه‌های استان نتیجه این همایش باشد .
محمدمهدی علویان مهر، با بیان اینکه شاکله اصلی تمام دانشگاه‌ها به هم شبیه است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس می‌توان شاخص‌های عمومی ارزیابی دانشگاه‌ها را تعیین کرد .
قاسم سلیمی، دبیر هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان فارس، نیز در این آئین به تبیین رویکردهای جدید و ارائه گزارش عملکرد نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان پرداخت و گفت: توجه به کیفیت آموزش همواره یکی از دغدغه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است .
وی با بیان اینکه بیش از سه دهه تجربه در حوزه آموزش عالی کشور به دست آمده است، تاکید کرد: تجربیات ما حاکی از آن است که در این مسیر کمیت‌گرایی بیش از هرچیزی مورد توجه قرار گرفته و ادامه مسیر ناهموار است .
دبیر هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان فارس، نظام آموزش عالی کشور را بیش از هر زمان دیگر نیازمند توجه به خودتاملی دانست و افزود: باید بهبود کیفیت به گفتمان غالب در سیستم آموزش عالی کشور تبدیل شود که این مهم با نقد منصفانه حاصل می‌شود .
غلامرضا یادگارزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، نیز در این آئین به تبیین بحث ارزشیابی کیفیت در نظام آموزش عالی؛ از خود ارزشیابی تا ممیزی پرداخت و گفت: شکل‌گیری هیات‌های ارزیابی استانی نقطه عطفی در راستای بهبود عملکرد موسسات آموزش عالی محسوب می‌شود .
وی با بیان اینکه تاکنون آنچنان که باید به کیفیت توجه نشده است، عنوان کرد: هرچند طی سالیان گذشته کیفیت آموزش عالی در کشورمان ارتقا یافته اما با استانداردهای جهانی فاصله دارد .
این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه نظر مشتریان موسسات آموزش عالی به عنوان مهمترین بهره‌برداران از این موسسات در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های دانشگاه‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: این الزام اخلاقی خود به خود به ارتقای کیفیت در رقابت با سایر موسسات آموزش عالی منجر و دانشگاه ملزم به مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی می‌شود .
علی موسوی، مدیرکل دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای، نیز در این آئین در خصوص بهبود کیفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای با رویکرد پویایی سیستم سخنرانی کرد و گفت: رضایت دانشجویان از خدمات آموزشی و پژوهشی که به آنها ارائه می‌شود تضمین کیفیت است .
وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با هدف تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار در کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: پویایی سیستم این دانشگاه براساس معیار توانمندی بین‌المللی دنبال می‌شود تا هدف مورد نظر محقق شود .
شکیبا، مدیرکل دفتر تعالی سازمانی دانشگاه فرهنگیان، دیگر سخنران این مراسم با نگاهی اجمالی به دانشگاه فرهنگیان، گفت: در سال 1360 نزدیک به 400 مرکز تربیت معلم در کشور فعالیت داشت که از سال 90 با هدف بهبود کیفیت آموزش به کمتر از 100 مرکز کاهش یافت و ششمین سال است که با عنوان دانشگاه فرهنگیان خدمات خود را ارائه می‌دهد .
به گفته وی در حال حاضر تعداد دانشجو معلمان و مهارت‌آموزان این دانشگاه در سراسر کشور 58 هزار و 96 نفر است و 798 نفر نیز عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان هستند که 459 نفر مدرک کارشناسی ارشد و 330 نفر دکترا دارند .
مهوش لطفی، دبیر کارگروه تخصصی دانشگاه فرهنگیان نیز در این آئین به شیوه چگونگی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پرداخت و بیان کرد: فرم‌های ویژه بازدید از مراکز و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در راستای ارتقا و بهبود کیفیت آنها تهیه شده است .
وی با تاکید بر اینکه گروه بازدیدکنندگان از مراکز باید با سرپرستان و مدیران همدلی داشته باشند، خاطرنشان کرد: هدف از این بازدیدها مچ‌گیری نیست بلکه ارتقای کیفیت و بهبود خدمات است .
دبیر کارگروه تخصصی دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: در بازدیدها باید نقاط قوت را برجسته و مدیران دارای عملکرد مطلوب را تشویق کرد .
به گزارش ایسنا، دومین همایش آموزشی ارزیابی ویژه دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، پیام نور و فرهنگیان صبح یکشنبه 27 آبان ماه به میزبانی دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز گشایش یافت .
این همایش در روزهای یکشنبه 27 و دوشنبه 28 آبان ماه با هدف ارتقاء و بهبود کیفیت دانشگاه‌های فنی‌ و حرفه‌ای، پیام نور و فرهنگیان استان فارس کارگاه‌های آموزشی خود را برگزار می‌کند .
آشنایی با مدل‌های نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت زیرنظام‌های آموزش عالی، آگاهی از تجارب و عملکرد هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت هیات استانی دانشگاه شیراز و آشنایی با سامانه HSE مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جمله مباحثی بود که در آئین گشایش این همایش مطرح و مدل‌ها، عملیات و فرآیند نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، پیام نور و فرهنگیان برای شرکت کنندگان مرور شد .
روسا، مدیران، مسئولین، دبیران و کارشناسان هیات‌ها و دفاتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استانی و زیرنظام‌های دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، پیام نور و فرهنگیان استان فارس شرکت‌کنندگان در این همایش هستند .
برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی، جلسات پرسش و پاسخ و بازدید از دانشگاه‌های پیام نور و فرهنگیان و فنی و حرفه‌ای و همچنین برنامه‌های فرهنگی مانند بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی شیراز از دیگر بخش‌های دومین همایش آموزشی ارزیابی کیفیت دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، پیام نور و فرهنگیان است .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/66012/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید