پیام فارس

آخرين مطالب

مهمترین عنصر در تولید نیروی کار است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس- یدالله رحمانی، در مراسم یادروز تصویب قانون کار در خانه کارگر استان فارس، گفت: در همه نظریات و تئوری های اقتصادی توجه ویژه ای به این عنصر شده و همه برنامه ها در ارتباط با نیروی انسانی، افزایش خلاقیت و به تبع آن افزایش بهره وری این نیرو شکل می گیرد .

او افزود: جامعه کارگری، کارفرمایی و بخش دولتی باید دست به دست هم دهند تا در این شرایط سخت اقتصادی که دشمن قصد دارد با ایجاد محدودیت های مختلف عرصه را بر مردم تنگ کند، با وحدت و همدلی، مشکلات را مرتفع کنیم .

رحمانی به جایگاه ویژه کار و کارگری در دیدگاه بزرگان دینی ما و فرمایشات پیامبرگرامی اسلام(ص) و حضرت علی(ع)  اشاره کرد و افزود: همان گونه که بنیان گذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) فرموده اند، برکاتی که در کشور وجود دارد مرهون وجود کارگران است؛ امام راحل کارگران را بر همه اقشار مقدم دانسته و معتقد بودند مسئولیت هایی که بر عهده آنها گذاشته شده از همه مسئوولیت ها بالاتر است .

وی همچنین به بیانات و نظرات رهبر معظم انقلاب درباره کارگران اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز می فرمایند گارگران قشر آگاه جامعه محسوب می شوند و استقلال یک کشور وابسته به کارگر است .

سرپرست استانداری فارس تاکید کرد: این دیدگاه های راهگشا، یک استراتژی و سیاست است که باید سرلوحه تصمیمات مسئولان قرار گیرد .

رحمانی یادآور شد: از برنامه سوم توسعه تاکنون یکی از احکام اصلی برنامه های توسعه کشور این است که 30 درصد از ارزش افزوده باید از طریق بهره وری ایجاد شود و بهره وری نیروی انسانی یکی از مهم ترین زمینه های تحقق این موضوع است .

وی با اشاره به این که سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، ارتقا کیفیت کالاهای تولیدی و مطابقت تولیدات با نیاز و سلیقه مشتری را از جمله راهکارهای حمایت از تولیدات داخلی برشمرد و افزود: قیمت تمام شده این کالاها نیز باید به گونه ای باشد که امکان رقابت در بازارهای داخلی و بین المللی ایجاد شود تا با بازگشت منابع به بخش تولید شاهد تداوم فعالیت مجموعه های تولیدی داخلی و به تبع آن صیانت از اشتغال موجود در این مجموعه ها باشیم .

سرپرست استانداری فارس با تاکید بر اینکه در چرخه اقتصادی کشور اصلی ترین عنصر، نیروی کار محسوب می شود، عنوان کرد: توجه به رفع مشکلات این قشر از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا نیروی کار نقش تعیین کننده ای در تولید کالاهای داخلی داشته و این کالاها با دستان پرتوان کارگران ساخته می شوند .

رحمانی با اشاره به این که در شرایط کنونی دشمن سعی می کند منابع ارزی کشور را که برای واردات بعضی از کالاهای سرمایه ای و مصرفی با دوام اختصاص داده شده است تحت الشعاع قرار دهد، افزود: باید شرایط مناسب برای حمایت از کالای ایرانی فراهم شود تا با صادرات این کالاها، منابع ارزی مورد نیاز کشور تامین شود .

وی با اشاره به قانون کار مصوب سال 69، این قانون را دارای ویژگی های مناسبی برای حمایت از کارگران دانست و افزود: بر اساس قانون کار اختلاف بین کارگر و کارفرما در مرحله اول از طریق مصالحه و سازش برطرف می شود اما کارفرمایان عزیز نیز باید دقت داشته باشند که در فرایند مصالحه، حقوق کارگران نادیده گرفته نشود .

سرپرست استانداری فارس گفت: در صورتی که اختلافات موجود میان کارگر و کارفرما از طریق مصالحه بر طرف نشود نیز هیئت های حل اختلاف به گونه ای طراحی شده که سهم بخش کارگری و کارفرمایی و دولت در نظر گرفته می شود .

رحمانی از کارفرمایان خواست علاوه بر بستر قانونی، محیط و شرایط کاری امنی را برای کارگران فراهم کنند و ادامه داد: به رغم اینکه شورای عالی کار حداقل هایی را در زمینه امکانات رفاهی کارگران در نظر گرفته است، باید مسائل رفاهی و معیشتی کارگران در دستور کار قرار گیرد تا با تقویت انگیزه این قشر تاثیرگذار، شاهد افزایش بهره وری در بخش تولید باشیم .

وی همچنین تاکید کرد: کارفرمایان در شرایطی که با بحران مواجه می شوند باید راهکارهای دیگری به جز تعدیل نیروی انسانی را در نظر بگیرند .

سرپرست استانداری فارس تاکید کرد: وحدت و همدلی در این شرایط دشوار بسیار راهگشا است؛ همانگونه که در تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی همواره وحدت بین مردم و مسئولین، سبب حل مشکلات و فائق آمدن بر موانع و تنگناها شده است .

رحمانی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید حمایت از بخش تولید که کار و کارگر است را با جدیت مورد توجه قرار داده است، خاطرنشان کرد: کارگروه رفع موانع تولید استان در شش ماه نخست امسال با برگزاری بیش از 100 جلسه، رتبه اول کشور را کسب کرده  است .

سرپرست استانداری فارس با اشاره به اقدامات جدی دولت در زمینه حمایت از تولید و سرمایه گذاری و همچنین بهبود فضای کسب و کار، تاکید کرد: به رغم اینکه نرخ بیکاری در استان فارس با کاهش رو به رو بوده و در تابستان گذشته به 8.7 درصد رسیده است، کماکان ایجاد اشتغال، دغدغه مهم مسئولان به شمار می رود

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/66271/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

رفع تصرف 70 هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!