پیام فارس

آخرين مطالب

معاون برنامه‌ریزی بیمه سلامت ایران عنوان کرد:

کاهش میانگین زمان پرداخت بدهی بیمه سلامت در کشور اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - معاون برنامه‌ریزی، توسعه و مدیریت منابع سازمان بیمه سلامت ایران مدعی شد که میانگین زمان پرداخت بدهی‌های این سیستم بیمه‌ای کاهش یافته است، گفت: میانگین مدت زمان پرداخت بدهی به بخش خصوصی در حوزه دارویی سال گذشته پنج تا شش ماه بود که امسال یکماه کاهش یافته است.
به گزارش ایسنا منطقه فارس شاهرخ رامزی پنجشنبه اول آذر در مراسم تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید بیمه سلامت استان فارس گفت: امسال بدهی بیمه سلامت به بخش دولتی و دانشگاهی براساس اسناد موجود تا مرداد و به بخش خصوصی تا تیر پرداخت شده است.
معاون بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه میانگین پرداخت بدهی‌های بیمه سلامت در بخش دولتی حوزه درمان از 11 ماه به 3 ماه کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: این مدت زمان برای پرداخت بدهی‌ها به بخش خصوصی به 6 ماه کاهش یافته است .
رامزی به اختصاص 500 میلیون یورو از محل منابع صندوق توسعه برای حل مشکلات بیمه سلامت با تاکید و توجه مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال گام‌های خوبی در راستای پرداخت بدهی‌ها و تشکر از موسسات درمانی همکار برداریم .
وی با بیان اینکه 42 میلیون نفر از مردم ایران تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: 85 درصد از آنها برابر با 34 میلیون نفر اقشار نیازمند جامعه شامل روستائیان، محرومین و بیمه‌های همگانی است و همین امر مسئولیت ما را در ارائه خدمات، بسیار سنگین و خطیر می‌کند .
معاون بیمه سلامت ایران خدمات صابر فرخی‌لاریجانی، مدیر پیشین استان فارس را صادقانه و ارزشمند خواند و اعلام کرد که از وجود او در مکان و سمت دیگری استفاده می‌شود.
رامزی با بیان اینکه فرهاد لطفی برای جامعه دانشگاهی فردی شناخته شده است، اظهار کرد: او مدیرکل بودجه و استادیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است .
وی با تاکید بر اینکه همدلی با تمام شرکای کاری بیمه سلامت به ویژه دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی می‌تواند راهگشای بیمه سلامت باشد، خاطرنشان کرد: امیدواریم این انجمن‌ها راهکارهای مناسب در چارچوب پژوهش‌های مناسب در جهت حل مسائل استان ارائه دهند .
معاون بیمه سلامت ایران تعداد موسسات همکار با بیمه سلامت در استان فارس را 5 هزار و 500 موسسه اعلام و اضافه کرد: تعداد 244 نفر پرسنل بیمه سلامت به منظور ارائه خدمات به مردم در استان فارس فعالیت دارند .
رامزی با بیان اینکه امروزه علی‌رغم تمام شعارهای بشردوستانه اما کشور ما در تنگنا از سوی برخی کشورها قرار دارد، عنوان کرد: ترویج فرهنگ بسیج بهترین و بزرگترین کمک به بیمه سلامت در جهت عبور از بحران کنونی است.
کاهش 750 میلیارد تومانی بدهی بیمه سلامت در فارس
مدیرکل سابق بیمه سلامت استان فارس حجم بدهی موجود این سیستم بیمه‌ای را دویست و پنجاه میلیون تومان اعلام و اضافه کرد که این میزان بدهی از 1000 میلیارد تومان در پایان سال گذشته به 250 میلیون تومان در حال حاضر کاهش یافته است .
به گزارش ایسنا منطقه فارس، صابر فرخی لاریجانی پنجشنبه اول آذر در مراسم تودیع خود، گفت: با وجود محدودیت‌ها در منابع و مشکلات اقتصادی کشور از نیمه دوم بهمن 96 تا فروردین 97 بدهی 5 ماه به بخش خصوصی پرداخت شد .
مدیرکل بیمه سلامت استان فارس با بیان اینکه رتبه استان در جشنواره‌های ملی 31 بود، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال حاضر استان فارس در رتبه چهارم کشور قرار دارد و جزو استان‌های برتر است .
فرخی لاریجانی با اشاره به اینکه اوایل اردیبهشت امسال با 5 بیمارستان تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد و بنا بود براساس اعتباراتی که به استان اختصاص می‌یابد بدهی بیمه سلامت به شرکای کاری پرداخت شود، گفت: برای بخش خصوصی نیز پیگیری برای انعقاد قرارداد مشابه انجام شد اما از اوایل شهریور امسال تعدادی از بیمارستان‌ها از ادامه همکاری سر باز زدند و همین امر بیمه سلامت استان را دچار چالش در خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان کرد .
وی با تصریح اینکه آنچه در برخی رسانه‌ها منعکس شد با واقعیت موجود متفاوت است، بیان کرد: 5 صندوق بیمه در استان فعالیت دارد که دو صندوق آن یعنی صندوق بیمه روستایی و صندوق بیمه همگانی امکان مراجعه به بخش خصوصی را ندارند .
مدیرکل بیمه سلامت فارس با اشاره به برون‌سپاری خدمات به منظور صدور و تعویض دفترچه بیمه در راستای تسریع و تسهیل خدمت‌رسانی به بیمه شدگان، اظهار کرد: در حال حاضر 70 دفتر پیشخوان این خدمات را ارائه می‌دهند و پرداخت کارمزد آنها به روز شده است .
به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم با قدردانی از فرخی لاریجانی که از بهمن 96 تاکنون مسئولیت این حوزه را عهده دار بود، فرهاد لطفی به عنوان مدیرکل جدید بیمه سلامت استان فارس معرفی شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/66360/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بهره مندی500 نفر از اهالی روستای فیروزآباد شهرستان چهاربرج از خدمات درمان تخصصی جمعیت هلال احمر

راه‌حل معمای امنیت در خاورمیانه

مشرق: چرا آقازاده‌های خاص با فیلیمو همکاری تنگاتنگی دارند؟

چرا «کاهش مصرف کالری» در ایران خطرناک است؟

ببینید | ویدئوی جدید القسام دربارۀ اسرای صهیونیست

در نمایشگاه کتاب امسال، همراه «مهر بان» باشید

اسرائیل زیر منگنه پذیرش آتش‌بس

یورش همه‌جانبه ارتش اسرائیل به رفح

فرجام دوئل داغ اصولگرایان

شوک دوم به شانا

سپرهسته‌ای؛ افسانه غرب یا نیاز داخلی؟

یک اقتصاددان: تعریف دولت از مردم آنهایی است که می‌توانند جت شخصی بخرند

الگوی چینی ترک برداشت

عوارض قرص و پودرهای لاغری و چاقی

اجرای 80 برنامه توسط کاروان خادمین حرم حضرت معصومه(س) در گلستان

اجرای 500 عنوان برنامه در ایام دهه کرامت در استان فارس

لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی

جشنواره امام رضا(ع) مسیر پر افتخاری را طی کرده است/ رویدادهای موثر و جریان ساز نقش مهمی در اعتلای مفاهیم انسانی و عدالت خواهانه اهل بیت(ع) دارند

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

اگر دست‌تان سوزن سوزن می‌شود احتمالا به این بیماری‌ها دچار شده‌اید

عوامل موثر در بروز آرتروز زانو

توصیه‌ای مهم به والدین دارای فرزند مبتلا به تشنج

فروردین خاموش مسکن تهران

وزیر صمت: تنوع نرخ ارز ام‌الفساد است

لیست هزینه اجاره‌نشینی در آپارتمان‌های لوکس تهران؛ پاسدارن 140متری، 3 میلیارد و 400 میلیون رهن کامل

حضور استاندار گیلان در تحریریه خبرگزاری مهر

اختصاص 17 هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان زنجان

سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد

محمد مهاجری: چرا تجربه شکست خورده را تکرار می‌کنید؟

روزنامه اصولگرا: «افعی تهران» احوال بخشی از طبقه متوسط پس از شکست‌های نمادین سیاسی است

حذف معلم‌بلاگرها؛ حریم شخصی کودک از ادعا تا واقعیت

روایت «فارن افرز» از جاه‌طلبی‌های هسته‌ای عربستان

تردید در سلامت آب‌های معدنی!

ترفندهایی برای سرحال شدن بعد از خواب شبانه

نقش ژنتیک در بروز اختلالات تشنجی

اگر این بیماری‌ها را دارید غذای کنسروی نخورید

کاهش قیمت سکه و طلا؛ دلار ثابت ماند

رئیسی «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را ابلاغ کرد

بازدید از کیفیت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن

با خرید 100 خودرو هم مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوید!

آغاز برنامه‌های دهه کرامت با حضور سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) در یزد

تالار حافظ شیراز میزبان200 هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود

بهترین نوجوانان و جوانان مسابقات کشوری وزنه برداری مشخص شدند

آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است

شیراز میزبان 200 هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود

جزئیات تازه از ماجرای خبرساز روغن های مسموم

رافائلِ رفت و برگشت

کاهش غیرواقعی آمار جدایی

توهم «جامعه مدنی» از سر آمریکا و جهان پرید

خواص و مضرات دانه چیا را بخوانید