پیام فارس

آخرين مطالب

مسئول بسیج دانشجویی فارس اعلام کرد:

برگزاری 400 برنامه در بزرگداشت هفته بسیج سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - مسئول بسیج دانشجویی استان فارس گفت: اجرای 400 برنامه به مناسبت هفته بسیج در دانشگاه‌های استان فارس پیش‌بینی شده است .
به گزارش ایسنا منطقه فارس، اسماعیل قزل‌سفلی ظهر پنجشنبه یک آذر در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج در دانشگاه‌های استان فارس با اشاره به اینکه تاسیس بسیج در مرحله نظام‌سازی با پشتوانه مردمی، برگرفته از رهنمود امام خمینی یکی از پربرکت ترین دستاوردهای انقلاب است، خاطرنشان کرد: انقلاب ما در ایجاد وحدت، نوع‌دوستی، عزت ملی، فرهنگ‌سازی جمعی، استقلال سیاسی و غیره حرف نویی برای جهانیان داشت .
مسئول بسیج دانشجویی استان فارس افزود:در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، نهال بسیج به مرحله‌ای از رشد رسیده که در سایر کشورها نیز گسترش یافته و در جبهه مقاومت مشهود است .
قزل‌سفلی با بیان اینکه بسیج زمینه ساز استمرار و تثبیت انقلاب بوده است، عنوان کرد: اکنون بسیج نماینده گفتمان انقلابی در تمام عرصه‌ها حتی بین‌الملل است .
وی با اشاره به اینکه رزمندگان زیر سایه بسیج دین و وطن خود را حفظ کردند، بیان کرد: عده‌ای بعد از جنگ گفتند بسیج هم باید تمام شود اما امام راحل در 2 آذر دستور تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب را دادند چرا که جبهه و نبرد تغییر کرد اما مبارزه ادامه دارد .
مسئول بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه نگاه امام راهبردی بود زیرا دانشگاه و حوزه یکی از میدان‌های مهم نبرد در عرصه جنگ نرم است تا داعیه‌دار اصول انقلاب در دانشگاه باشد، افزود: امروز سی سال از آن روز گذشت و فردا سی سالگی بسیج دانشجویی جشن گرفته می‌شود .
قزل‌سفلی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی با رویکرد علمی، فرهنگی، تربیتی، آموزشی، ورزشی و غیره بستر فعالیت تمام سلیقه‌های فکری در دانشگاه ‌ها را فراهم کرده است، گفت: "بسیج دانشجویی محور علم، تبیین، وحدت و خدمت‌رسانی است" شعار محوری امسال بسیج دانشجویی تعیین شده است .
وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی در کنار سایر اقشار برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند، اظهار کرد: در بحث علمی، مطالبه‌گری علمی تخصصی با رویکرد مساله محوری دنبال می‌شود چراکه امروز کارکرد جنبش اعتراضی دانشجویی صرف کمرنگ شده است در حالی که بسیج دانشجویی باید پیشران موتور پیشرفت انقلاب در حوزه‌های مختلف باشد .
مسئول بسیج دانشجویی استان فارس پرداختن به نسبت رشته‌های دانشگاهی با انقلاب را یکی از اقدامات این نهاد برشمرد و تصریح کرد: 1200 رشته دانشگاهی در استان فارس فعال است و شبکه‌ای از مسائل نظام در چهار محور کشاورزی، صنعت، سلامت و گردشگری تعریف و دانشگاه‌های مرتبط استخراج شده تا مطالبه‌گری در حوزه کشاورزی توسط دانشجویان رشته‌های مرتبط صورت گیرد .
قزل‌سفلی با بیان اینکه مدیران شهری ما هنوز به این درجه از اعتماد به دانشجویان نرسیدند که در حضور دانشجویان نیز اصحاب رسانه حضور داشته باشند، تاکید کرد: مدیران ما به شفافیت و پاسخگویی اعتقاد ندارند .
وی افزود: در جلسات مطالبه‌گری لازم است اصحاب رسانه، گروه‌های مردمی و دانشجویان حضور یابند و باید سوال کنند و مسئولین باید پاسخگو باشند .
مسئول بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه در ذیل علم با رویکرد نگاه به مناطق محروم طرح زکات دانایی اجرا می‌شود، عنوان کرد: نخبگان دانشگاه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در قالب این طرح در مناطق محروم در کنار سایر نهادهای حمایت کننده مانند کمیته امداد و بهزیستی به ارائه مشاوره تحصیلی و توانمندسازی دانش‌آموزان می‌پردازند .
قزل‌سفلی اضافه کرد: از سال گذشته استقبال خوبی برای مشارکت در طرح زکات دانایی برای خدمت رسانی شده اما گاهی توان سازمانی ما برای استفاده از آنها کم است .
وی از برگزاری نمایشگاه‌های تبیین دستاوردهای انقلاب در دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه به صورت متمرکز فردا جمعه 2 آذر در کنار آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) برپا می‌شود .
مسئول بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه بسته‌های آمریکاشناسی و ایران شناسی در بحث تبیین تهیه شده است، عنوان کرد: چرا نباید واقعیت‌های آمریکا در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی تبیین شود و چرا نباید جوانان ما بدانند که آمریکا از چهار سال گذشته در زمینه‌ی اقتصادی از چین عقب مانده است .
قزل‌سفلی با اشاره به اینکه جرم ملت ایران استقلال و روی پای خود ایستادن است، تصریح کرد: ظرفیت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف به صورت مقایسه‌ای در دانشگاه‌ها تبیین می‌شود .
به گفته این مقام مسئول برگزاری اردوهای جهادی در 25 منطقه استان که 15 اردو در شیراز اجرا می‌شود، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، نشست روشنگری، مناظرات و تریبون در دانشگاه‌ها در هفته بسیج، حضور شبکه تحلیل‌گران جوان انقلاب اسلامی در مدارس و مساجد، سخنرانی دانشجویان انقلابی 9 آذر در 70 تریبون نمازجمعه، برگزاری جشن‌های وحدت‌آفرینی در مناطق سنی‌نشین استان، تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در روزهای پایانی هفته با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، برگزاری 50 گردهمایی فرزندان امام راحل، برگزاری جشنواره قرآنی، اردوهای رزمی فرهنگی 5 اردو، مسابقات ورزشی 21 مسابقه، مسابقات کتابخوانی، عکاسی و نمایشگاه‌های فرهنگی، دیدار با خانواده‌های شهدا، مشاوره به خوابگاه‌ها، اردوهای تربیتی تشکیلاتی، اکران مستندهای سیاسی، آموزش در حوزه فضای مجازی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/66377/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در 9 استان کشور / امدادرسانی در 4 استان ادامه دارد

عکس/ حضور رهبر انقلاب در سعدیه شیراز

ساخت دو تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید استوار

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

ببینید | تصاویر رویایی خلیج فارس از زاویه اتاقک شیشه‌ای ایستگاه فضایی بین‌المللی

محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

پاسخگویی مدیران شهری شیراز در سامانه ارتباطات مردمی 137

آیین گرامیداشت روز جهانی سعدی در شیراز برگزار شد

از نبرد دریایی ایران با آمریکا چه می‌دانید؟

واگذاری «تیم استقلال» به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قانونی است؟

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر 15 ساله

حفاظت از تخت جمشید با تعیین تکلیف اسناد عرصه و حریم

اولین همایش ملی اسب اصیل دره شوری -زرقان فارس

پیام استاندار فارس در تبریک روز بزرگداشت سعدی

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

ریچارد‌ هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟

کارواش خانگی مدل Gunjet

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه اول اردیبهشت+ جدول فیلم و قیمت بلیت

استحکام‌بخشی و رسیدگی به آرامگاه سعدی اعتبار می‌خواهد

گنجینه‌های ارزشمند ادب پارسی برای نسل جوان تبیین شود

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

پیشخوان روزنامه های فارس ؛شنبه اول اردیبهشت 1403

آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیر همسطح در شرق شیراز با 10 هزار میلیارد ریال اعتبار

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه اول اردیبهشت

روزی برای سعدی‌پژوهان در نگین فیروزه‌ای شیراز