پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس بیمارستان نمازی شیراز اعلام کرد:

گردش مالی سیصد میلیاردی بیمارستان نمازی/ درآمد کمتر از هزینه‌ها است علمي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - رئیس بیمارستان نمازی شیراز به گردش مالی میانگین ماهیانه 24 میلیارد تومان در این بیمارستان اشاره و عنوان کرد: در سال بالغ بر 300 میلیارد تومان در این بیمارستان گردش مالی داریم که بیش از 90 درصد آن توسط بیمه‌ها تامین می‌شود .
به گزارش ایسنا منطقه فارس، احمد حسین‌زاده صبح دوشنبه 5 آذر در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: در سال 1351 قبل از فوت مرحوم نمازی وقف‌نامه‌ای تنظیم شد و براساس آن بیمارستان نمازی در اختیار مسئولین وقف قرار گرفت با این نیت که منافع حاصل از بیمارستان در اختیار عموم افراد قرار بگیرد .
وی با بیان اینکه در دهه 60 تعداد تخت‌های بیمارستان به 600 تخت افزایش پیدا کرد، افزود: این بیمارستان در حال حاضر یک‌هزار تخت خوابی است .
رئیس بیمارستان نمازی با اشاره به اینکه بخش عمده مراوادات مالی و حامیان این بیمارستان، دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه مسئولیت مدیریت، تامین نیرو، تامین مالی و گردش مالی سازمان‌های بیمه‌گر طرف قرارداد بیمارستان را بر عهده دارد .
حسین‌زاده اضافه کرد: بیماران کمیته امداد، معلولین و جانبازان، مهاجرین و افراد تحت پوشش بهزیستی و سایر سازمان‌هایی که به نحوی به افراد کم‌توان کمک می‌کنند با بیمارستان نمازی تفاهم نامه دارند که به روش‌های مختلف به آنها کمک می‌شود، چراکه اصل کار بیمارستان ارائه خدمات درمانی به عموم مردم و سایر استان‌های کشور است .
وی بیان کرد: هر ماه و به صورت میانگین تعداد 6 هزار و 500 بیمار نیازمند بستری در بیمارستان نمازی شیراز پذیرش می‌شوند.
رئیس بیمارستان نمازی شیراز با بیان اینکه بنیاد خیریه بیمارستان نمازی بعد از اینکه دانشگاه، مسئولیت مدیریت بیمارستان را از دهه 60 برعهده گرفته به روش‌های مختلف خیرینی به صورت پراکنده و چشم‌گیر خدمات زیادی انجام دادند، عنوان کرد: گسترش بیمارستان با همت دانشگاه و خیرین بوده و اکنون با 66 بخش بستری و پاراکلینیک عمده خدمات درمانی مورد نیاز در گروه‌های مختلف ارائه می‌دهد .
حسین‌زاده افزود: در سال 93 مسئولین و اساتید دانشگاه که به بحث خیر و وقف کردن تمایل بیشتری پیدا کردند گروهی تشکیل دادند که به واسطه آن موسسه خیریه بنیاد محمد نمازی تاسیس و در ابتدای کار تبلیغ خوبی در زمینه رفع نیاز مردم با حضور خیرین انجام شد .
وی با اشاره به اینکه کمک‌هایی که به بیمارستان شده قابل توجه است، اظهار کرد: در بخش‌های مختلف رادیوتراپی ویژه بیماران سرطانی خیری با یک میلیارد و 800 میلیون تومان سال گذشته به بیمارستان کمک کرده است و خیر دیگری یک ساختمان 4 طبقه را ساخت و از بابت تفاهم‌نامه متقبل شدند که 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بابت ساخت ساختمان رادیولوژی بیمارستان کمک کنند .
رئیس بیمارستان نمازی شیراز با بیان اینکه خیرین 7 دستگاه دیالیز به بیمارستان اهد کردند و مجموعا 25 دستگاه دیالیز توسط خیرین اهدا شده است، گفت: 2 دستگاه سونوگرافی نیز توسط خیرین اهدا شده و مبالغ قابل توجهی به حساب موسسه واریز شده که به تشخیص هیئت مدیره بنیاد در موارد نیاز به تجهیزات و کارهای سازه‌ای احداث شده تخصیص یافته است .
رئیس بیمارستان نمازی درآمد بیمارستان را 8 تا 10 درصد کمتر از هزینه‌های آن عنوان کرد و افزود: این درآمد در حال حاضر 20 میلیارد تومان است .
حسین‌زاده با بیان اینکه طی 15 سال گذشته بخش‌های عمده بیمارستان بازسازی شده و حدود 50 تا 60 درصد بخش‌ها بازسازی اساسی شده است، اظهار کرد: بخش‌های باقیمانده نیاز به کار ساختمانی قابل توجه دارد و از مجموع 75 هزار متر مربع زیربنا بیمارستان، حدود 30 هزار متر تاکنون بازسازی شده و 45 هزار متر از فضای زیربنایی بیمارستان همچنان به هزینه نیاز دارد .
وی با اشاره به اینکه تنها برای بازسازی اتاق عمل بیمارستان هزینه 30 میلیاردی نیاز است، بیان کرد: بخش جراحی 20 اتاق دارد و 15 اتاق هنوز بازسازی نشده در حالی که ضروری ترین قسمت بیمارستان است و به صورت کلی برای بازسازی آن حداقل 100 میلیارد تومان نیاز است .
رئیس بیمارستان نمازی شیراز گفت: با توجه به موقعیت مکانی بیمارستان و نیاز مردم به آن، می‌طلبد که بیمارستان با جدیت به روال کاری خود ادامه دهد و بیمارستان شماره 2 نمازی با همکاری گروه دیگری در حال ساخت است .
حسین‌زاده با تصریح اینکه اساسنامه موسسه بنیاد نمازی انجام کارهای آموزشی، درمانی و پژوهشی برای بیمارستان در حیطه استان و کشور بوده است، عنوان کرد: درحال حاضر با توجه به نیاز خود بیمارستان ترجیح می‌دهیم که بنیاد نمازی همت خود را معطوف به بیمارستان کند .
وی اضافه کرد: بیمارستان نمازی در جایگاه خود مرجع است و بخش‌های کودکان، عفونی، غدد و متابولیسم، قلب و کلیه کودکان و آی سیو کودکان به عنوان بخش‌های عمده گروه کودکان در بیمارستان مستقر است .
رئیس بیمارستان نمازی شیراز با بیان اینکه ماهانه یک هزار و 570 عمل در بیمارستان انجام می شود، اظهار کرد: سالانه تعداد زیادی از بیماران ما افرادی هستند که در بیمارستان‌های دیگر پذیرش نشده و به نمازی ارجاع داده شده‌اند .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/66605/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تأثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن

نوشیدن آب همراه با غذا؛ مفید یا مضر؟

1500کیلو زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود

رئیس بانک مرکزی اروپا: اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

قیمت طلای جهانی اندکی صعود کرد

قیمت خودرو 4 اردیبهشت 1403

تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم

توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران

نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز

هشدار نارنجی هواشناسی برای 21 استان

آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی

وعده سازمان بازرسی منطقه 3 برای رفع مشکلات تولیدکنندگان

عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست

مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند

لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی

شرکت هزار و 500 داوطلب آباده‌ای در آزمون سراسری

قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد

راحتی خیال از مرز شرقی؟

بازدارندگی متعارف ایران

لاغری در عرض دو هفته

مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس

کمک 23 میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان

مادر و دختر قاچاقچی ارز در شیراز، نقره داغ شدند

مهر تأیید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس

‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس

نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه

مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

قالیباف بازنده مشارکت حداقلی

ماجرای جت شخصی؛ 21 سال دیر فهمیدیم!

زمان طلایی برای درمان لکنت زبان

تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم/حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟

گوشت با سبزی در صدر منوی تورم

افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌ را کسی گردن نمی‌گیرد

افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم

افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی

انتقال بیمار 68 ساله با بالگرد به شیراز

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد

سرقت طلا و قتل شهروند آباده‌ای

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور

جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!

قتل خانم 82 ساله در آباده و سرقت طلاجات او

موفقیت مخترعان شیرازی در اختراع کیسه مدرج جمع‌آوری خون از ناحیه جراحی

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد