پیام فارس

آخرين مطالب

یک هفته با موسیقی گروه نوازی در فارس/ تحقق بیست درصدی بودجه هنری فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - قائم مقام دبیر دهمین جشنواره گروه نوازی موسیقی فارس گفت: در این دوره از جشنواره ٤٩ گروه از سراسر استان فارس با یکدیگر رقابت می‌کنند.
به گزارش ایسنا منطقه فارس به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، کیوان فرزین گفت: فراخوان جشنواره گروه نوازی از مرداد ٩٧ اعلام شد و بیش از ٨٠ گروه در این جشنواره شرکت کردند که در مرحله نخست، هیات انتخاب در تهران تشکیل شد و برگزیدگان راه یافته به مرحله نهایی، هفته گذشته مشخص شدند .
فرزین با بیان اینکه از بین ٤٩ گروهی که به بخش اجرا رسیده‌اند ١١ گروه کودک است، گفت: شرکت‌کنندگان در بخش کودک به صورت غیر رقابتی، به اجرا می پردازند، در بخش موسیقی کلاسیک، پاپ و آواز جمعی گروه ها به دلیل نرسیدن به حد نصاب جشنواره به بخش رقابتی راه نیافتند و بخش رقابتی تنها در بخش‌های موسیقی دستگاه های ایرانی، موسیقی محلی و گروه‌های کوبه‌ای برگزار می‌شود .
او با اشاره به اینکه امسال بخش پژوهشی به جشنواره گروه نوازی فارس افزوده شده است،‌ اظهار داشت: پژوهش در حیطه موسیقی مهجور است و از همین رو برگزاری این بخش در بُعد علمی مطرح شد و ١٦مقاله در حوزه گروه نوازی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است .
قائم مقام دبیر جشنواره گروه ‌نوازی فارس ادامه داد: جشنواره سال ٩٦ در حوزه کاستی‌ها و کمبود‌ها، آسیب‌شناسی شده، نظرات شرکت‌ کنندگان در آن جمع‌آوری و بر اساس آن آیین‌ نامه‌ای تدوین شده و در اجرای برنامه‌های دهمین دوره از این جشنواره ملاک عمل قرار گرفته است .
فرزین گفت: در صورتی که بتوانیم برای این جشنواره در شیراز دبیرخانه دائمی دایر کنیم می‌توانیم کیفیت جشنواره را برای سال‌های آینده افزایش دهیم .
وی، هدف از برگزاری جشنواره موسیقی استان فارس را کیفیت‌ بخشی به آثار ارایه شده در این حوزه، تشویق هنرمندان به شرکت در رقابت‌ها و برگزاری مستمر کلاس‌ها و کارگاه ‌ها با حضور استادان بنام موسیقی ایران عنوان کرد .
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، تاکید کرد که حضور استادان موسیقی ایران، اعتبار دهمین جشنواره موسیقی استان فارس را در حد جشنواره‌ای ملی ارتقاء بخشیده است.
مهدی رنجبر افزود: مسئولان باید مجالی برای هنرمندان پیشگام در دنیای موسیقی فراهم کنند و در عین حال گام‌ها متناسب با سلیقه مخاطبان برداشته و تمام ژانرهای موسیقی پذیرفته شود.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه تاکنون بودجه امسال برای برگزاری جشنواره‌های موسقی به فارس نرسیده است، گفت: کل بودجه معاونت هنری این اداره کل با ٢٩ شهرستان در چهار رشته نمایش، سینما، موسیقی و هنرهای تجسمی، سه میلیارد و ٨٠٠ میلیون ریال است.
رنجبر خاطرنشان کرد تنها ٢٠ درصد کل این بودجه محقق و برای هر چهار رشته نمایش، سینما، موسیقی و هنرهای تجسمی تنها ٩٠٠ میلیون ریال پرداخت شده است .
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تاکید بر اینکه، اتکای حوزه فرهنگ و هنر به بخش دولتی نیست، گفت: دولت پاسخگوی رشد رشته‌های هنری نیست بلکه باید در این زمینه از بخش خصوصی یاری بخواهیم .
وی ادامه داد: بعد از اینکه تعدادی از سینماهای فارس در شیراز به بخش خصوصی واگذار شد، درآمدزایی و شمار مخاطبان افزایش یافت تا جایی که امروز پُر فروش‌ترین حوزه فرهنگی و هنری سینماست و ظرف ٢سال نیز ١٤ سالن سینما احداث شده است و این امر موید این است که باید با حمایت بخش خصوصی برای ارتقای هنر تلاش کرد .
رنجبر گفت: بخش دولتی امروز می‌تواند به بخش خصوصی و مخاطبانی که می‌توانند اقتصاد هنر را تامین کنند، کمک و از آنها حمایت کند .
براساس این گزارش رئیس انجمن موسیقی فارس نیز گفت: برگزاری جشنواره گروه نوازی باعث شده است، ٢ سال در شیراز، میزبان استاد احمد پژمان موسیقیدان و تنظیم‌کننده بزرگ فارس و ایران باشیم .
هدایت رضایی، با بیان اینکه شیراز همواره جایگاه فرهنگ و هنر کشور بوده است، افزود: حضور چندین استاد شاخص کشور که به عنوان داور در این جشنواره حضور خواهند داشت، بیانگر اهمیت جایگاه فرهنگی هنری این استان است .
رئیس انجمن موسیقی فارس ادامه داد: برخی بر این باورند که دچار جشنواره‌ زدگی شده ایم اما جشنواره گروه ‌نوازی فارس جایگاه خود را دارد و فرصتی ارزشمند برای بروز استعدادهای هنرمندان جوان است و اینکه آنها با انگیزه بیشتری در این حوزه فعالیت داشته باشند .
رضایی، با بیان اینکه این جشنواره بعد از دوره هشتم آن، به مدت سه سال متوقف شد، گفت: این جشنواره از سال ٩٦ با همت شماری از هنرمندان و به ویژه بخش خصوصی برگزار شد .
او افزود: پس از برگزاری این جشنواره، استان فارس در اردیبهشت ماه سال ٩٨ میزبان جشنواره موسیقی نواحی خواهد بود .
دبیر هنری دهمین جشنواره گروه نوازی فارس نیز گفت: یکی از خصوصیات این جشنواره، حضور هنرمندانی همچون حسین علیزاده، محمدرضا فیاض، شریف لطفی و محمدرضا درویشی است که استادان شاخص موسیقی ایران‌ هستند و آثار ماندگاری از خود به یادگار گذاشته اند .
احمد پژمان افزود: حضور هنرمندان شناخته شده کشور در این جشنواره‌ها باعث می‌شود، مردم روی خوشی به برنامه‌ها نشان دهند و حضور پُر شماری برای تماشای آنها داشته باشند .
به گزارش ایسنا، نخستین بخش دهمین جشنواره گروه نوازی فارس جمعه نهم آذرماه و در گروه‌های کودک در تالار حافظ شیراز اجرا شد و امروز شنبه دهم آذر، سازهای کوبه ای و یکشنبه یازدهم آذر گروه‌های محلی اجرا خواهند داشت.
براساس این گزارش، دوشنبه دوازدهم آذر نشست تخصصی با موضوع آسیب شناسی در حوزه موسیقی پاپ با حضور بهروز صفاریان برگزار می‌شود .
سه شنبه سیزدهم آذر گروه‌های کلاسیک و آواز جمعی به اجرا می‌پردازند، چهارشنبه چهاردهم آذر به اجرای موسیقی دستگاهی اختصاص دارد و پنجشنبه پانزدهم آذر نشست‌های تخصصی در حوزه پژوهش با حضور محمدرضا درویشی، محمدرضا فیاض و نشستی با حضور حسین علیزاده درباره گروه نوازی در موسیقی ایران و شریف لطفی در حوزه اصول گروه نوازی در موسیقی، برگزار می‌شود .
براساس این گزارش، اجراهای صبح این جشنواره از ساعت ١١صبح و اجراهای عصر از ساعت ١٧برگزار می‌شود و عصر روز جمعه شانزدهم آذرماه آیین اختتامیه این رویداد هنری در تالار حافظ شیراز برگزار و برترین‌ها معرفی خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/67885/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی و اندیشه‌های عرفانی و اخلاقی او نیاز دارد

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

بزرگداشت سعدی شیراز برگزار شد

نیاز جهان معاصر به شیخ اجل+ فیلم

تصویری دیده نشده از آرامگاه سعدی در اوایل دوره پهلوی

واحد‌های مسکن مهر بدون امکانات تحویل داده نمی‌شود

از جریمه بیش از هزار میلیارد ریالی یک کارخانه قند تا محکومیت قاچاقچی سوخت در فارس

محکومیت یک هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

قطع گاز برخی مشترکان در آباده

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در 9 استان کشور / امدادرسانی در 4 استان ادامه دارد

عکس/ حضور رهبر انقلاب در سعدیه شیراز

ساخت دو تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید استوار

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

ببینید | تصاویر رویایی خلیج فارس از زاویه اتاقک شیشه‌ای ایستگاه فضایی بین‌المللی

محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

پاسخگویی مدیران شهری شیراز در سامانه ارتباطات مردمی 137

آیین گرامیداشت روز جهانی سعدی در شیراز برگزار شد

از نبرد دریایی ایران با آمریکا چه می‌دانید؟

واگذاری «تیم استقلال» به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قانونی است؟

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر 15 ساله

حفاظت از تخت جمشید با تعیین تکلیف اسناد عرصه و حریم

اولین همایش ملی اسب اصیل دره شوری -زرقان فارس

پیام استاندار فارس در تبریک روز بزرگداشت سعدی

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

ریچارد‌ هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟

کارواش خانگی مدل Gunjet

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه اول اردیبهشت+ جدول فیلم و قیمت بلیت

استحکام‌بخشی و رسیدگی به آرامگاه سعدی اعتبار می‌خواهد

گنجینه‌های ارزشمند ادب پارسی برای نسل جوان تبیین شود

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت