پیام فارس

آخرين مطالب

زیرساخت های لازم برای جهش اقتصادی در لامرد و مهر فراهم است اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت های لازم برای خیزش بزرگ اقتصادی در لامرد و مُهر بنا نهاده شده است.
به گزارش ایرنا، سید محسن علوی شامگاه یکشنبه در دیدار با معتمدین و جمعی از اعضای شوراهای اسلامی برخی روستاهای شهرستان مُهر افزود: مشکلات بودجه ای و کمبودها در همه برهه ها وجود داشته و هم اینک هم کشور با آن دست و پنجه نرم می کند اما شهرستان های لامرد و مُهر از لحاظ تخصیص اعتبارات قابل قیاس با سایر شهرستان های استان نیست.
وی گفت: هیچ گونه قول و وعده ای در ایام انتخابات مجلس ندادم چون نماینده هیچ گونه اختیاری در این زمینه ندارد اما متعهد به پیگیری برای حصول نتیجه در امور هستم.
علوی ادامه داد:در ایام انتخابات نیازهای مردم را در سه ردیف اولویت بندی کردیم که به ترتیب در موضوعات اشتغال و معیشت، بهداشت و درمان و عمرانی و آبادانی شهر و روستاها بود و بر همین اساس نقشه راه در دو بخش منطقه ای و فرا منطقه ای ترسیم شد.
وی افزود:در بحث فرامنطقه ای تعریف ما به این صورت است که منطقه لامرد و مُهر یک منطقه استراتژیک برای استان فارس محسوب می شود که در جنوبی ترین قسمت استان و در مجاورت دو استان هرمزگان و بوشهر، نزدیکی به آب های آزاد برای صادرات و واردات و همچنین تامین آب مورد نیاز صنایع و شرب، ذخایر عظیم گازی، منطقه ویژه اقتصادی و انرژی بر لامرد، وجود پتانسیل نیروی انسانی مستعد و ... است.
علوی با اشاره به موضوع اشتغال و بومی بودن گفت: این از شرایط بکارگیری در صنایع است که از تعاریف حاکم بر قانون کار و اشتغال است، ارزش افزوده نیز در برنامه ششم توسعه همین روال را دارد بدین صورت که ارزش افزوده به دست آمده در هر منطقه به سراسر استان تعلق خواهد گرفت که بر اساس جمعیت تقسیم خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان های لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر استان فارس برنامه ای برای رفع مشکل اشتغال و دستیابی به منابع ارزش افزوده داشته باشد باید در بخش صنعت سرمایه گذاری کند تا هم موضوع اشتغال حل شود و از طرفی دسترسی به منابع ارزش افزوده بیشتری داشته باشد ولی مشکل بزرگ خشکسالی و کم آبی این استان پهناور است.
علوی ادامه داد: منطقه لامرد و مُهر به دلیل نزدیکی به دریا و همچنین تامین خوراک اولیه صنایع و بندرها، کمترین هزینه برای سرمایه گذاری دارد و با ایجاد زمینه و زیرساخت های لازم نه تنها مشکل اشتغال جوانان منطقه بلکه استان فارس نیز با توجه به این پتانسیل حل خواهد شد.
وی بیان کرد: برای این منظور در ابعاد راه های مواصلاتی، فرودگاه، راه آهن، بهداشت و درمان، ایجاد امکانات رفاهی، خدماتی و آموزشی و ... باید اقدامات اساسی صورت گیرد که باعث تسهیل در جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال خواهد شد و طبیعتا به دنبال آن چرخ اقتصاد این منطقه و استان فارس به حرکت درخواهد آمد.
وی گفت: برای تکمیل مسیر دارالمیزان - مُهر، اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان برای تکمیل و ساخت پل های عرشه فلزی تخصیص داده شد تا ارتباط این منطقه به استان بوشهر و فیروزآباد فارس به شیراز تسهیل شود.
علوی ادامه داد:همچنین مسیر لامرد – خنج که ارتباط مناطق مرکزی استان به دریا را تسهیل خواهد کرد که در قطعه اول آن تاکنون 57 میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص داده شده و ساخت تونل رو به پایان است. همچنین احداث قطعات دوم و سوم این مسیر که از تونل شهید باقری تا خنج تعریف شده است اعتباری بالغ بر 74 میلیارد تومان برای آن مصوب شده است.
وی با اشاره به احداث آزادراه لامرد – پارسیان نیز گفت: این مسیر تا پیش از این سالیانه مبلغ دو میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته که با این مبالغ به نتیجه ای نمی رسید و به همین دلیل موجب جابجایی کارخانه آلومینیوم از این منطقه می‌شد که با ورود بخش خصوصی، اعتباری بالغ بر 360 میلیارد تومان برآورد هزینه شد که مسیر دسترسی به آب های آزاد را تسهیل خواهد کرد.
نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس گفت: در بعد راه آهن، یک مسیر انشعابی از فراشبند به مُهر و سپس لامرد تعریف شده است و طرح آماده بررسی است تا بتوانیم از طریق آن سایت انرژی بر لامرد را به راه آهن سراسری متصل کنیم.
علوی گفت:همچنین در بعد فرودگاهی نیز فرودگاه لامرد با افزایش اعتبار به صورت مستقل اداره خواهد شد و اعتبارت آن از 5 میلیارد تومان در سال به 10 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت با جذب اعتباری بالغ بر ده میلیارد تومان ترمینال آن به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان در منطقه گفت: یکی از مشکلات این حوزه این است که در منطقه به تعداد زیادی بیمارستان وجود دارد. در این منطقه با جمعیتی حدود 150 هزار نفر، تعداد حدود هفت تا هشت بیمارستان وجود دارد و وزمانی که سقف مراجعه کننده کم شود، بالطبع آن بیمارستان درآمدی برای نگهداری متخصصین و تامین هزینه های خود نخواهد داشت و برای رفع این مشکل دانشگاه علوم پزشکی فارس بیمارستان را به عنوان قطب درمانی منطقه تعریف کرد.
علوی ادامه داد: اقدامات اولیه برای احداث بیمارستان دوم لامرد اجرا شده بود اما به دلیل عدم تامین اعتبار کافی متوقف شد که با رایزنی های صورت گرفته با خیراندیش حوزه سلامت مبلغ 20 میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز و همچنین مبلغی بالغ بر 21 میلیارد تومان نیز با اخذ دستور از وزیر بهداشت و درمان تامین خواهد شد. همچنین دستگاه MRI و نیز سی تی اسکن پیشرفته به آن افزوده شد و پزشکان متخصص برای آن تعریف شد که باعث تبدیل شدن به قطب بیمارستانی برای این منطقه خواهد شد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده جهت تامین آب مورد نیاز صنایع و سایر مصارف نیز گفت: با پیگیری های انجام شده از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز وزارت نیرو، 15 میلیون متر مکعب تضمین خرید آب در دستور کار قرار گرفت و پیمانکار اجرای آن نیز مشخص شد و ظرف روزهای آتی، با حضور وزیر نیرو آیین کلنگ زنی این پروژه بزرگ انجام خواهد شد و امیدواریم با عملیاتی شدن آن مشکل آب مصرفی که شامل هشت میلیون مترمکعب برای مصارف صنعتی و مابقی نیز برای مصارف خانگی و سایر است تامین و حل شود.
شهرستان های لامرد و مُهر به ترتیب در فاصله 365 و 330 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده اند.
9769 /1876

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/68525/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

رفع تصرف 70 هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!