پیام فارس

آخرين مطالب

رییس شورای شهر شیراز:

شهید دستغیب جزو اولین همراهان مبارزات امام(ره) بود اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - رییس شورای اسلامی شهر شیراز، شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب را از اولین همراهان امام خمینی(ره) در طول دوران مبارزات انقلابی دانست.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، سید احمدرضا دستغیب، در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید آیت الله دستغیب، با بیان اینکه، آن شهید بزرگوار از سلسله جلیله سادات و در زهد و عرفان و سیاست یگانه زمان و در اخلاص نمونه بود، گفت: شهید آیت الله دستغیب پرچمدار مبارزات سیاسی استان فارس به شمار می‌رفت و سایر مبارزان این عرصه به واسطه حضور و همراهی آن شهید، جرات می گرفتند.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه مخالفت علنی با کشف حجاب، مبارزه علنی علیه جشن های 2500 ساله و همراهی با نهضت امام خمینی‌(ره) از سال 41 تا زمان پیروزی انقلاب، بخشی از این مبارزات بوده است، گفت: مسجد جامع عتیق شیراز، پایگاه مبارزات مردم و جوانانی بود که آن شهید با پایمردی، اهالی فارس را رهبری می کرد.
دستغیب خاطر نشان کرد: بی‌تردید اولین شخصیتی که پرچم مخالفت علیه حکومت ظالم شاهنشاهی را در فارس برافراشت و به صراحت و شجاعت از نهضت امام خمینی(ره) دفاع کرد، آن شهید مجاهد بود .
او ادامه داد: شهید آیت الله دستغیب مردم را خالصانه به سوی خدا فرا می خواند و وظیفه هدایت، ارشاد، اصلاح و تربیت مردم که رسالت پیامبران است را به خوبی ایفا می‌کرد .
رییس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه مردمی بودن و زندگی با مردم از ویژگی‌های بارز آن شهید مبارز بود، گفت: آیت الله دستغیب هیچگاه خود را از مردم جدا ندانست؛ در تمام مدت عمرش همانند پدران و اجدادش ملجا و پناه مردم بود و برای نجات مردم از حکومت ظالم با سخنان افشاگرانه خود چندین مرتبه بازداشت، تبعید و حبس خانگی شد و بارها منزلش مورد هجمه دژخیمان رژیم قرار گرفت.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امامت جمعه شیراز را به درخواست مردم فارس و بنا بر حکم امام (ره) پذیرفت و به نمایندگی از مردم استان فارس در اولین مجلس خبرگان انتخاب شد.
وی افزود: بارها از ایشان خواسته بودند برای رفتن به نماز جمعه از ماشین استفاده کند قبول نمی کرد و می‌فرمود " من می خواهم در این کوچه‌ها در میان مردم باشم تا اگر کسی سئوالی یا گرفتاری داشته باشد و خجالت بکشد به منزل بیاید به کارش رسیدگی کنم" .
دستغیب خاطر نشان کرد: باور ایشان بر آن بود که در بین مردم بوده ام و تا آخرین نفس هم باید در بین اینان و با ایشان باشم و در سختی و شادیشان شریک و سهیم .
رییس شورای اسلامی شهر شیراز جنس علاقه شهید دستغیب به امام(ره) را از جنس عاشق و معشوق دانست و افزود: او امام را نه تنها به عنوان یک رهبر بلکه یک مراد می دید، امام را همانگونه می دید که جوانان در جبهه جنگ و اکثریت مردم می دیدند، امام را از جنس مردم، با مردم و همراه با مردم می دید، امام را دوست داشت چون امام خالصانه هدایت و صلاح مردم را می‌خواست .
وی با اشاره به نگاه و رویکرد آن شهید به حضرت امام(ره) افزود: شهید آیت الله دستغیب امام را فقیهی عادل و جامع الشرایط می دانست که با درخواست اکثریت مردم حکومت را به دست گرفته و اطاعت از او واجب است .
به گفته وی، شهید آیت الله دستغیب در زهد و تقوا نمونه عصر خود بود؛ وضع زندگی ایشان قبل و بعد از انقلاب هیچ تغییری نکرد، علیرغم مورد توجه بودن از جانب مردم فارس و حتی استان های همجوار به حداقل زندگی قناعت می‌کرد، زندگی ایشان خالی از هرگونه تجملات و تشریفات دنیوی بود و آثاری از زخارف دنیایی در آن دیده نمی‌شد.
دستغیب با اشاره به اینکه نغمه های ملکوتی آن شهید که از جان و دل برمی خاست بر دل می‌نشست، گفت: هنوز در جای جای ایران یاد و نام و صدای ملکوتی آن مرد خدا زنده است .
وی افزود: امام امت در پیامشان به مناسبت شهادت این عالم روحانی ایشان را شخصیتی ارزشمند و مربی به سزا و عالمی وفادار به اسلام، طرفدار محرومان و مظلومان، متعهد به اسلام، معلم اخلاق و مهذب نفوس، مربی محرومان و هدایت کننده مردم نامیدند .
دستغیب ادامه داد: علاقه مقام معظم رهبری به این شهید به دوران پس از انقلاب اسلامی برمی گردد و ایشان در سفر سال 87 به استان فارس به انتشار نوارهای صوتی شهید دستغیب در طول انقلاب اسلامی و تاثیر این سخنرانی‌ها در بین طلاب و روحانیون اشاره کردند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/68631/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

آتش سوزی 200 اصله نخل در اشکنان لامرد

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز

200 اصله نخل لامرد فارس در آتش سوخت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

از توقیف سیترون 17 میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد