پیام فارس

آخرين مطالب

فتاح: همکاری دولت با کمیته امداد مثال زدنی است اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه اکنون وحدت این نهاد، دولت و مجلس مثال‌زدنی است، گفت: دولت و مجلس با شناختی که از ماموریت و رسالت ما دارند در سالهای اخیر همکاری کاملی را با این نهاد حمایتی داشته اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز فتاح چهارشنبه در شورای اداری شهرستان کازرون با بیان اینکه به گفته مسئولان دولتی فارس تنها 37 درصد بودجه این استان در سال گذشته تخصیص یافته است، افزود: با وجود مشکلات مالی دولت، بودجه کمیته امداد کشور در سال گذشته و امسال به صورت کامل تخصیص یافته و این نشان از همدلی و همراهی دولت برای تحقق ماموریت این نهاد حمایتی دارد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: نمایندگان مردم در مجلس نیز همه با ماموریت این نهاد آشنا هستند و حتی در بودجه امسال هم به کمیته امداد توجه ویژه داشته اند.
فتاح با بیان اینکه پارسال دو هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور تخصیص یافت، عنوان کرد: تمام درخواست‌های وام پاسخ داده شد و حتی این تخصیص در استان فارس نیز 104 درصد بوده است.
وی گفت: هر کسی که به فقرا خدمت کند دست او را می‌بوسیم و به تفکر سیاسی و جناحی او کاری نداریم، در هر مسئولیتی همه باید مدافع محرومان باشند و هر مدیری در هر جایگاه و یا منصبی که است وظیفه اصلی رسیدگی به فقرا و نیازمندان است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در این جلسه اشاره کرد و گفت: بر این اساس، 480 واحد مسکن مهر نیمه‌تمام در شهرستان کازرون وجود دارد که قرار است در اختیار کمیته امداد قرار گیرد و ما اینها را تکمیل و به مددجویان تقدیم می‌کنیم.
فتاح ادامه داد: دولت نیز برای تامین زمین با ما همراهی می‌کند تا هیچ‌یک از مددجویان در کازرون به خاطر مسکن معطل نمانند اما تامین برق، گاز، آب و سایر امکانات کار ما نیست و انتظار است سایر ارگانها باید در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی جامعه باید همه برای بهتر شدن اوضاع مردم کمک کنیم زیرا تورم، گرانی، بالا رفتن قیمت ارز باعث شده وضعیت مردم بدتر شود و زندگی دشوار مردم در شرایط فعلی سخت‌تر نیز شده است، گفت: در این شرایط باید با رفتار و عمل خود مرهم باشیم و باید رفتار و منش ما مردمی باشد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه دشمنان اساس نظام را نشانه رفته‌اند، تاکید کرد: در چنین وضعیتی وقت تسویه حساب سیاسی نیست ما در حال حاضر همه در یک جبهه و سنگر هستیم و دشمن به ما حمله کرده است و تار و پود نظام را نشانه رفته است.
رئیس کمیته امداد کشور با تاکید بر اینکه هر چند اختلاف سلیقه وجود دارد اما باید یک دست باشیم و وحدت رویه داشته باشیم و در مردم امید ایجاد کنیم، افزود: باید در ذهن مردم امیدآفرینی شود و فقط اخبار تلخ و ناگوار و ناامیدکننده به مردم اعلام نشود.
فتاح بیان کرد: باید وحدت رویه داشته باشیم و هرچند اختلاف نظر داریم سخن مقام معظم رهبری باید فصل‌الخطاب ما باشد.
وی عنوان کرد: فقر به مردم فشار آورده است، اگر به اندازه‌ای که تورم 97 به سهم فقرا اضافه نشود به معنی آن است که سال آینده، فقیران ما فقیرتر می‌شوند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: همگی شاهدیم که چقدر برای تحت پوشش قرار گرفتن به این نهاد مراجعه می‌شود بنابراین مردم‌داری دولت و مردم‌داری مجلس خیلی مهم است و باید ملاحظه مردم و منافع آنها را داشته باشند زیرا مردم انتظاراتشان پایین است و می‌توان آنها را برآورده کرد.
فتاح در ادامه گفت: من آنچه به عنوان رهاورد این سفر به مرکز خواهم برد وحدت رویه در کازرون است؛ براساس آنچه به ما اعلام کردند در این شهرستان همه به کمیته امداد کمک می‌کنند به طوری که رشد کمک‌های مردمی کشور در هشت ماه نخست امسال بیش از 30 درصد بوده اما در کازرون بالاتر از این رقم بوده است.
وی ادامه داد: در شهرستان کازرون نه تنها کمک‌های مردمی کم نشده بلکه بیشتر هم شده است و هر یتیم در کازرون حداقل پنج حامی دارد و در این شهرستان یتیم بدون حامی وجود ندارد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این شهرستان و همچنین افرادی که در حوادث اردیبهشت گذشته کازرون کشته شدند، بر پرهیز مسئولان و مردم از غفلت از شناخت دشمن حقیقی تاکید کرد و افزود: مسئولان ما از تبار این انقلاب هستند.
وی با بیان اینکه چرا برخی مسئولان ما اصل انقلابی خود را فراموش می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر اختلاف عقیده وجود دارد اما اصل انقلاب برای همه یکی است و نمی توان آن را فراموش کرد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به تعداد شهدای استان فارس در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: اسم 15 هزار شهید نباید تنها یک تیتر باشد بلکه باید عمق داشته باشد آن هم در این موقعیت حساس از انقلاب که انقلاب ما در آستانه چهل سالگی قرار دارد.
فتاح با بیان اینکه دشمن می‌خواهد بگوید انقلاب اسلامی ایران برای مردم کاری نکرده است و همواره از ابتدای شکل‌گیری انقلاب تاکنون در این شیپور می‌دمد، اضافه کرد: این درست نیست ما به خودمان مشغول شویم و از دشمنی که به خون ما تشنه است غافل باشیم.
وی تاکید کرد: نظام اسلامی ما به فضل الهی در حال حاضر درختی بارور است، این شجره‌ طیبه رشد کرده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه اصل حرف من توجه به بحث وحدت به ویژه در شهرستان کازرون است،گفت: مسئولان و مردم نباید بر سر مسائل جزئی با هم درگیر شوند؛ ما مسلمان، مومن، شیعه و از تبار این شهدا و از جنس امام و این انقلابیم و ولایتی بر سر ما سایه افکنده که بر وحدت تاکید دارد و حکومت ما حکومتی دینی است.
وی به درگیری‌ها و حوادث اخیر در شهرستان کازرون اشاره کرد و گفت: تعدادی از کسانی که دستگیر شدند عده‌ای از روی سادگی بود ولی برخی هم از سر ایجاد فتنه و تفرقه در این درگیری‌ها حضور داشتند.
فتاح با طرح این پرسش که آیا در ایجاد شهرستان‌های مختلف درگیری ایجاد می‌شود؟ عنوان کرد: تاکنون تعداد زیادی شهرستان و شهر در کشور ایجاد شده است اما برخی رفتارهایی که در کازرون مشاهده شد از سر جهل و تعصب بود که باید کنار گذاشته شود.
وی با تاکید بر اینکه اصالت انقلاب اسلامی ما، کوبیدن بر طبل اختلاف و تفرقه نیست، بیان کرد: مسئولان و ائمه جمعه با درایت و عقلانیت باید هر مطلبی را مورد توجه قرار دهند به ویژه اینکه آموزه امام، عقلانیت ،بصیر ، تفکر و بیدارباش است آن هم در زمانی که دشمن از تمام ابزارها استفاده می‌کند که به نظام ما زخم بزند که این زخم یا زبانی یا عملی، اقتصادی و تحریمی است و دشمن نیز برای رسیدن به هدف خود لحظه ای آرام و قرار ندارد.
رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه انقلاب ما در این برهه از زمان بیشتر از هر زمان دیگر به وحدت نیاز دارد، عنوان کرد: با شناختی که از کازرون داریم این شهرستان یکی از افتخارات ایران است و با سابقه‌ای که در دوران قبل و بعد از انقلاب دارد و همچنین با ظرفیت‌های متنوع از گویش، آب و هوا و غیره مایه مباهات و فخر و سربلندی کشور است اما برخی افراد غافل به دنبال کوچک کردن جایگاه این شهرستان هستند.
فتاح در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حوزه فعالیت کمیته امداد در شهرستان کازرون تمام شهرها و بخش‌های این شهرستان از جمله قائمیه، خشت، بالاده، جره، کنارتخته و ... را شامل می‌شود، گفت: کارهای خوبی توسط مدیران در این شهرستان انجام شده که قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: معاون‌های کمیته امداد به طور مستقیم با مدیران ما در شهرستان‌ها در ارتباط هستند و بنا به درخواست و نامه نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه این شهرستان این سفر انجام شده است.
فتاح با بیان اینکه در شهرستان کازرون کسی دیگر در نوبت وام اشتغال نخواهد ماند،افزود: به این شهرستان عنایت ویژه در حوزه کمیته امداد خواهد شد و نکاتی هم که در این جلسه از سوی مسئولان این شهرستان مطرح شد مورد توجه قرار می‌گیرد.
پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارشنبه در آغاز سفر 2 روزه به استان فارس، به شهرستان کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز سفر و در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.
9873/ 2027

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/68751/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید