پیام فارس

آخرين مطالب

امام جمعه شیراز تاکید کرد:

لزوم توجه بیشتر رسانه‌ها به خطبه اول نماز جمعه/ تسریع و دقت در تعیین استاندار فارس سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - امام جمعه شیراز گفت: به نظر من وظیفه ما در مورد خطبه اول که مربوط به مسائل دینی و اجتماعی باید پرداخته شود، بسیار سنگین تر از خطبه دوم است و رسانه ها باید به این خطبه نماز توجه بیشتری نشان دهند.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، آیت الله اسدالله دژکام در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز، با بیان اینکه رسانه ها کمتر به مباحث طرح شده در خطبه اول نماز جمعه می پردازند، بر لزوم انعکاس مطالب و نکات طرح شده در خطبه اول که پیرامون مسائل دینی، اخلاقی و اسلامی است، در سانه ها تاکید کرد.
او گفت: رسانه ها بیشتر به خطبه های دوم بیشتر توجه دارند، یک کلام سیاسی که می گویی می شود تیتر رسانه ها، حال آنکه مطالب طرح شده در خطبه اول برای جامعه ضروری تر است.
آیت الله دژکام در خطبه اول نماز جمعه شیراز، در ادامه مباحث هفته های گذشته پیرامون مصادیق ظلم و لزوم رعایت عدالت در شئون مختلف زندگی با استناد به کلام الله مجید، گفت: یکی از مصادیق ظلم را قبول نداشتن قیامت است، این ظلم به خود شخص محسوب می شود.
او با بیان اینکه نشناختن ولی امر هم یکی از مصادیق ظلم به خود است، گفت: بعضی هنوز مرکب حکمشان خشک نشده برای ولی امر شاخ و شانه می کشند. اگر ولی امر را نشناسی و وجوب اطاعتش را نفهمی، کارت خراب می شود، نه اینکه برای مردم نمی توانی کاری کنی، برای خودت هم نمی توانی، این منطق قرآن است.
آیت الله دژکام تاکید کرد که تطمیع افراد برای رای دادن به فرد یا گروه و امری، از مصادیق ظلم محسوب می شود، گفت: رای دادن مسئولیت است؛ واجب شرعی محسوب می شود؛ باید آگاهانه مسئولانه و خداترسانه در صحنه حضور داشت.
امام جمعه شیراز تصریح کرد که هر کاری که خداوند از آن خشنود نباشد، ظلم به نفس یا جامعه محسوب می شود و از عدالت به دور است و گفت: گاهی ممکن است بگوییم آنچه ما انجام داده ایم، گناه نبود، اما باید مراقب باشیم که آیا خدا راضی هست؛ اینکه در دعا و قرآن ظلم به خود مطرح می شود یعنی فرد کاری کرده که خدا دوست ندارد؛ اگر خداوند انجام کاری را دوست ندارد، مشخصا آن کار برای فرد مفید نیست.
امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز، با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان در بعضی مشاغل، طولانی شدن مدت خالی بودن برخی پست ها از مسئول را باعث بروز مشکل دانست و خواستار تعیین سریع و در عین حال دقیق استاندار فارس شد.
او گفت: مسلما جامعه بدون امیر و مدیر امکان تداوم کار را ندارد، اگر جاهایی کسی بازنشسته بوده کنار رفته سعی کنیم خیلی زود جایگزین تعیین کنیم تا مدیریت مستمر و قوی تداوم یابد؛ در این راستا، مسلما در استان فارس هم تغییراتی رخ داده که به نظر می رسد مدت آن طولانی شده است.
امام جمعه شیراز با تصریح اینکه تغییر مدیریت ارشد فارس به نوعی بر ضعف امور تاثیرگذار بوده است، گفت: گرچه تمام مدیران محترمی که مشمول قانون بودند، تا آخرین لحظه ایستادند و با قوت کار کردند اما طیبعت انسان این است که از فردی که قرار بر تغییر او باشد، کمتر حرف شنوی دارد.
آیت الله دژکام با بیان اینکه قطعا دولت محترم در حال بررسی و تحقیق برای تعیین نیروی مناسب در راس استان فارس است، تصریح کرد: بنای ما هم ورود در وظایف دولت نیست، دولت باید وظایف خود را انجام دهد، مردم هم داوری خواهند کرد، این قاعده مردم سالاری دینی است، اما استدعا از مدیران ارشد کشور این است که در صورت ممکن برای ساماندهی وضعیت فارس تعجیل کنند.
امام جمعه شیراز با در عین حال با اشاره به بخشی از توصیه های امیرالمومنین(ع) در خصوص ویژگی های یک مدیر، دانایی و توانایی و داشتن انگیزه را از شروط و ویژگی های اصلی یک مدیر تاثیرگذار دانست.
وی تصریح کرد: مدیر سیاست زده، در استانی که 5 میلیون جمعیت دارد، مردم و خودش را درگیر مسائل سیاسی می کند و کار مردم، وضعیت اقتصاد مردم، عمران و توسعه و دیگر مسائل مهم روی زمین خواهند ماند.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به قرار داشتن در آستانه روز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، اهمیت توجه به همراهی بیشتر بین مسئولان و دست اندرکاران این دو بخش مهم را یادآور شد.
آیت الله دژکام گفت: در طول این سالیان پس از انقلاب برای وحدت حوزه و دانشگاه تلاش های فراوانی انجام شده و موفقیت های خوبی کسب کرده ایم، اما امام(ره) و مقام معظم رهبری انتظارشان برای همکاری این دو نهاد بیشتر بوده است.
او با بیان اینکه اگر حوزه و دانشگاه با هم هماهنگ شده و در راستای مشکلات مردم فکر و برنامه ریزی کنند، کشور پیشرفت خواهد داشت، تاکید کرد: آنچه در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد، وحدت زمانی در مبانی فکری و زمانی در عملکرد است.
آیت الله دژکام در خصوص وحدت در مبانی با بیان اینکه متاسفانه نظام آموزشی ایران اسلامی، مبانی به یک پارادایم مبتنی بر علوم اسلامی قرار ندارد، گفت: دلیل مخالفت با 2030 آن است که می خواهد پارادایم را تغییر دهد؛ ما باید در مبانی با هم مشترک شویم.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه اندیشمندان اسلامی و ایرانی در حوزه علوم انسانی حرف های زیادی برای گفتن دارند، تاکید کرد: آنقدر خود را غرق در افکار و اندیشه های دکارت و کانت و .... کرده ایم که از یاد برده ایم ملاصدرا و ابن سینایی هم داریم.
آیت الله دژکام با بیان اینکه در نظام آموزشی ایران اکنون پارادایم های مختلفی وجود دارد، لزوم مشترک کردن مبانی این نظام را یک ضرورت دانست و تاکید کرد که در این بخش همه اندیشمندان و صاحبان اندیشه حوزه و دانشگاه باید دور هم نشسته و مسائل را بررسی کنند.
امام جمعه شیراز همچنین بر لزوم رسیدن به وحدت عملکردی نیز تاکید و تصریح کرد: اگر وحدت در مبانی رخ دهد بخش عمده ای از کار حل می شود و در وحدت عملکردی هم همراهی و همدلی حوزه و دانشگاه شکل خواهد گرفت.
آیت الله دژکام در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به رخ دادهای مختلف در جهان تاکید کرد که امروز دنیا به دنبال یک عدالت گستر است.
امام جمعه شیراز گفت: در طول 100 سال گذشته 2 جریان بزرگ ادعای عدالت داشت هر دو جریان تمام شد، پایان فکر مارکسیستی و کمونیستی را امام راحل(ره) رسما اعلام کرد؛ و امروز هم شاهد به پایان رسیدن کار مدعیان لیبرال دموکراسی یا ایجاد دولت رفاه هستیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/68862/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید