پایگاه خبری تحلیلی پیام فارس

آخرين مطالب

شیراز برای عابران امن شود مقالات

شیراز برای عابران امن شود

  بزرگنمايي:

پیام فارس- این روزنامه نوشته است: حسین آرگیو معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز تأکید دارد که در مسیر تحقق نگاه انسان‌محور مجموعه شهرداری در مسیر توسعه متوازن شیراز، باید این کلانشهر برای عابران و ترددهای پیاده و بدون خودرو، امن باشد.
مدت‌هاست که بحث پیاده‌راه‌های امن در سطح شهرها و کلان‌شهرها در محافل و مجالسی که با مسائل شهری مرتبط است، همچنان بر سر زبان‌هاست.
همچنین شعارمحوری و اصلی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نیز در زمان تبلیغات انتخاباتی، وعده پرداختن به طرح‌های انسان‌محور به‌جای خودرومحور بود که همچنان در شماری از سخنرانی‌ها و سخنان پیش از دستور جلسات برخی از این اعضا شنیده و خوانده می‌شود؛ اما تا امروز هیچ‌گونه طرحی در این زمینه‌ها به‌صورت محسوس و یا اثرگذار اجرایی نشده است.
هنوز تلاش برخی از افراد دلسوز و دوستدار شهر برای گسترش پیاده‌راه‌ها با مقاومت افراد و گروه‌هایی که منافع سیاسی و یا اقتصادی دارند، مواجه است و همچنان دامن‌زدن به آلودگی‌های هوایی و صوتی روزافزون برای شماری که حاضرند منافع و مصالح شهر و شهروندان را قربانی امیال و اهداف خود کنند، ادامه دارد.
از مقابله و مقاومت در برابر اجرای طرح حیاتی «محدوده ترافیکی هسته مرکزی شهر» گرفته تا طرح‌هایی که پیوست زیست‌محیطی دارند، همه و همه قربانی و محو می‌شوند تا برخی که عنوان «ویژه» یافته‌اند، برای رسیدن به اهداف خود آزاد و راحت باشند.
معابر پیاده و سواره‌رو شهر تا چه اندازه با استانداردهای ایمنی مطابقت دارند، موضوعی است که تاکنون به آن پرداخته نشده و موردتوجه و دقت‌نظر قرار نگرفته است.
پاسخ پرسش‌هایی از قبیل «میزان ریسک‌پذیری تردد در معابر شهری ما بر اساس معیارهای پذیرفته ‌شده جهانی چه اندازه است؟»، «چرا شمار کشته‌شدگان و مصدومان پیاده در سال‌های اخیر رو به فزونی گذاشته است؟»، «چرا تعداد قربانیان سقوط آسانسورها در واحدهای مسکونی، تجاری و اداری همچنان رو به افزایش است؟»، «چرا هنوز مسیرهای ایمن ویژه عبور دوچرخه در سطح شهر پیش‌بینی و راه‌اندازی نشده است؟»، «چرا گذر از عرض خیابان‌ها و حتی بولوارها، همچنان با ریسک‌پذیری بسیار بالایی انجام می‌شود؟» و... هنوز از سوی هیچ مسئولی پاسخ داده نشده است.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

مساله

اردیبهشت شیراز؛ دلفریب و دلربا

سعدی شیراز یا شیراز سعدی

خاوران جلوه زیبای طبیعت/ همزیستی نخلستان ودرختان مرکبات را ببینید

مقدمات انتظار ظهور

بهترین جواب به آمریکا

شهرهای بی‌دفاع

پیامی که در سیل شیراز امیدبخش شد

نارسایی

مدرسه های سعدی، سیل را شکستند

ای کاش

سیل و یادآوری اهمیت سواد رسانه ای

می خنداند اما نمی خندد

چرا خرم دره جهنّم دره شد

آنچه را که نباید فراموش کنیم

موج اندوه و شکوه مهربانی در سیل شیراز

کازرون، نمادی از تاریخی کهن و طبیعتی چهار فصل

جلوه جدید گردشگری فارس در نوروز 98

دام هایی برای ثروت

نوروز، نماد زایش است نه مرگ جانداران در تنگ بلور

چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل نکنید

عید آمد و ما قبا نداریم

اشکال در اشکال هندسی

نخستین واکنش `حامی` به حاشیه کنسرت شیراز

حیوان خانگی هم می‌تواند ناقل هاری باشد

میانبری کاذب تا پرده سینما

شهر صدرا بدون سامانه حمل و نقل؛ ترافیکش سهم شیراز

گنبد نمکی، جاذبه گردشگری بکر در جهرم

زمین را نگهبان باشیم

یادی از حمید برنا، خیّر سلامت و مدرسه‌ ساز جهرمی

شجاعانه به استقبال تغییرات برویم

`نه` به نگاه ویژه به زادگاه مدیران

زوج ها خوب شنیدن را یاد بگیرند/ لزوم پرهیز از ایده آل گرایی

آب پاکی 2 سرد‌‌‌ار روی د‌‌‌ست د‌‌‌لواپسان

دام های قاچاقچیان برای دامداران فارس

نورآباد ممسنی تکه‌ای از بهشت

قلعه تبر جهرم، تاریخی اما تک افتاده

داراب؛ شهرستان قصرها و آبشارها

چگونگی رفتار با کودکانی که مبتلا به صرع هستند

معماری سنتی هست چه نیازی به رومیان!

200 مقاله در ششمین کنفرانس سالیانه «انرژی پاک» ارائه می شود

تفاوت کنفرانس ورشو و کنفرانس گوادلپ

پاسدار امین

چشمه‌ای که برای پریشان جوشید/ باران حال تالاب را خوب می‌کند

نقص پلکانی

تلخ و شیرین های چهار دهه روزنامه نگاری

عناوین نخست مطبوعات 23 بهمن شیراز

نقش مردم فسا در پیروزی انقلاب اسلامی ایران

نگاه انقلاب به رفاه اجتماعی

مرور خاطرات انقلاب در شیراز با دو مبارز انقلابی