پیام فارس

آخرين مطالب

پیشکسوت فوتبال:

فوتبال شرق آسیا پیشرفته تر است ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- داوود مهابادی پیشکسوت فوتبال و بازیکن سابق تیم استقلال تهران گفت: فوتبال شرق آسیا به ویژه تیم های ژاپن،کره جنوبی و حتی چین ازغرب این قاره پیشرفته است چرا که آنها سرمایه گذاری و برنامه ریزی بسیار خوبی کرده اند.
مهابادی دوشنبه در آستانه رقابت های فوتبال جام ملت های آسیا افزود: ژاپنی ها 25 سال پیش هم از نظر سخت افزاری وهم از نظرفنی با استفاده ازبهترین بازیکنان و مربیان خارجی با کیفیت، برنامه ریزی کردند و میزبان جام جهانی شدند و باید بگویم زیر ساخت های ما به هیچ عنوان به پای این کشورها نمی رسد و تعارف هم نداریم.
وی گفت: تیم های ژاپن و کره جنوبی در جام جهانی 2018 روسیه هم خوب بازی کردند و هم خوب نتیجه گرفتند و حتی ژاپن تا دور دوم هم پیش رفت و در بازی با بلژیک با بی تجربگی و در حالی که بازی را برده بود اسیر ضد حمله های این تیم شد و بازی را واگذار کرد و گرنه شایستگی رسیدن به جمع هشت تیم را داشت.
** تکلیف تیم های استقلال و پرسپولیس روشن شود
او افزود: در فوتبال ژاپن همه چیز حرفه ای است و باشگاه های آنها در پایان فصل سود دهی دارند اما در ایران اینگونه نیست و تیم های استقلال و پرسپولیس هر کدام بیش از صد میلیارد تومان بدهی دارند که این امر اصلا با فوتبال حرفه ای سازگارنیست.
مهابادی بیان داشت: بدهی های این دو تیم که از پول بیت المال هزینه می شود یک فاجعه است و بنظر من دولت باید هر چه زودتر تکلیف استقلال و پرسپولیس را مشخص کند.
وی اضافه کرد: فوتبال ایران اگرچه طی چند سال گذشته بهترشده و نتایج خوبی کسب کرده است اما هنوز تا رسیدن به کره و ژاپن فاصله زیادی دارد اگر چه بصورت جرقه ای این تیم ها را شکست دادیم اما این امر واقعیت های فوتبال ما نیست.
** جام ملت های آسیا و ایران
این پیشکسوت فوتبال کشور ادامه داد: تیم ملی ایران اگر در جام ملت های 2019 آسیا که از 15 دی 97 در امارات برگزارمی شود درمرحله حذفی به تیم های کره و یا ژاپن نخورد می تواند در ردیف چهار تیم مرحله نیمه نهایی باشد وحتی پس از 45 سال تا فینال هم پیش برود.
مهابادی ادامه داد: عملکرد تیم ملی در دوران کارلوس کیروش مطلوب بوده اما نه در سطح عالی و در جام جهانی هم دور از انتظار ظاهر شد اگرچه از نظر داشتن ستاره قابل قیاس با گذشته نیست.
وی گفت: متاسفانه اختلاف میان مربیان تیم ملی و سرمربی تیم پرسپولیس و کشیدن این ناهنجاریها بر روی سکوهای تماشاگران به ضرر فوتبال ملی در آستانه جام ملت های آسیاست و بنظر می رسد فدراسیون در این امر کوتاهی کرده است.
** فدراسیون فوتبال در پایه ها موفق نبوده است
مهابادی بیان کرد: فدراسیون در زمینه پایه ها بجز تیم جوانان که در یک مقطع خوب کارکرد و سپس با تغییر در کادر فنی بهم ریخته شد در بقیه رده ها مردود شده است و این امر به ضرر تیم ملی بزرگسالان است.
وی اضافه کرد: انتخاب برخی از مربیان در پایه های فوتبال ملی نه تنها کارشناسی نبوده بلکه با رابطه انجام شده است و همین امر عدم موفقیت تیم های پایه را به دنبال داشته است و باید در انتخاب مربیان تصمیم عقلانی بگیرند.
** ناتوان در گرفتن حق
او با بیان اینکه فوتبال ایران 18 سال است فقط نام حرفه ای را یدک می کشد، اظهارداشت: فوتبال ما اقتصادی نیست و ضعف فدراسیون فوتبال هم این است که نمی تواند حق خود را از صدا و سیما بگیرد و در قانون کپی رایت و تبلیغات محیطی هم ضعیف عمل کرده است.
مهابادی ادامه داد: هرچه صدا و سیما بگوید آقایان می پذیرند و دست اندرکاران فدراسیون باید دراین زمینه طرحی نو دراندازند نه اینکه اصرار بر ماندن کنند.
** شفر تیم استقلال را متحول کرده است
مدافع سابق استقلال تهران با اشاره به اینکه وینفرد شفر آلمانی توانسته تیم استقلال را متحول کند، بیان داشت : او مربی با سابقه و با هوشی است که بخوبی از مهره هایش استفاده و تیمش خوب و روان بازی می کند و گل های زیادی هم به ثمر می رساند و فرصت های بیشماری هم خلق می کند.
وی اضافه کرد:علی منصوریان خوب تیم را بست و زحمات خود را کشید اما در نتیجه با مشکل مواجه شد و هنر شفر این بود که از داشته های منصوریان بخوبی بهره بُرد و تیم را با گرفتن چند ستاره مانند تیام و جباروف تقویت کرد.
مهابادی گفت: اگراستقلال تیمش را در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا حفظ می کرد این تیم شایستگی رسیدن به قهرمانی را داشت اما شاکله این تیم را با رفتن 6 بازیکن تاثیر گذار بهم ریختند و دستش از سومین جام آسیا کوتاه ماند.
وی ادامه داد: استقلال باید در نیم فصل با سه بازیکن در پست دفاع میانی، بازی ساز و مهاجم هدف گلزن مثل تیام را تقویت کند تا در لیگ قهرمانان آسیا بتواند با اینکه در گروه سختی قرار دارد، به مراحل بعدی صعود کند.
بازیکن پیشین استقلال اضافه کرد: طارق همام بازیکن عراقی استقلال بهترین خرید این تیم است و این بازیکن جوان کیفیت بازیش از سطح آسیا بالاتر است که خیلی به درد تیم استقلال می خورد.
** فوتبال فارس به خواب رفته است
بازیکن و سرمربی سابق تیم فجرشهید سپاسی و برق جدید شیراز در مورد فوتبال فارس هم گفت: فوتبال این استان با استعدادهای فراوانش مدتی است به خواب رفته است.
وی اضافه کرد: درگذشته شاکله تیم های شیرازی در لیگ برتر فوتبال را بازیکنان استان فارس تشکیل می دادند ولی اکنون اینگونه نیست و این بدان معناست که خوب مدیریت نمی شود و نیاز به خانه تکانی و نگرشی نو درساختارهیات فوتبال فارس دارد و بنظر من از غلامحسین پیروانی که سرمایه فوتبال فارس است باید بیشتر استفاده شود.
مهابادی افزود: هم اینک درلیگ برتر فوتبال و حتی در تیم های مطرح و پرتماشاگر کشور و تیم های دسته یک سایر استان ها بیش از 15 بازیکن باکیفیت از استان فارس بازی می کنند و این امر نشان دهنده این است که فارس از داشتن استعدادها غنی است اما خوب شناسایی نمی شوند.
وی با بیان اینکه برای کارکردن درفوتبال استان فارس آرامش برقرار است، اظهارداشت: از نظر سخت افزاری هم استان فارس مشکلی ندارد و فاکتورهای لازم برای پرورش استعداد ها وجود دارد اما حمایت مالی دراین چند سال گذشته خوب نبوده است.
** یک تیم و این همه بیم
سرمربی تیم شهرداری ماهشهر با انتقاد از رفتار بد برخی از تماشاگران ماهشهری بر روی سکوهای ورزشگاه این شهر افزود: امنیت شغلی نداریم و عده ای با آوردن بلندگو در ورزشگاه علیه تیم شهرشان شعارهای زشت می دهند و زمانی که گل می زنیم ناراحت می شوند و زمانی هم که گل می خوریم خوشحالی عجیبی می کنند.
مهابادی بیان کرد: از متولیان باشگاه شهرداری ماهشهر انتظارداشتم با اینگونه تماشاگران که هویت آنها مشخص است بر خورد لازم را می کردند که اینگونه نشد و در صورت تکرار مجبورم برای حفظ آسایش خانواده ام این تیم را ترک کنم.
مهابادی افزود: بازیکنی که فوتبالش تمام شده بود را می خواستند به تیم قالب کنند با این وجود از او تست گرفتم اما جواب نداد و عذرش را خواستم اما تهدیدم کردند که اگر این بازیکن را به خدمت نگیری بر روی سکوها علیه ات شعار خواهیم داد و من زیر بار این دلال ها که متاسفانه تعدادشان در فوتبال کشور زیاد شده، نرفتم.
وی گفت: کُل بودجه تیم ما برای یک فصل سه میلیارد تومان است و اطلاع دارم اکثر تیم های دسته یک تاکنون هزینه ای بیشتر از 10 میلیارد تومان کرده اند که ما قادر نیستیم با اینگونه تیم ها رقابت کنیم چرا که خوب هزینه نمی کنیم.
مهابادی بیان داشت: تیم فوتبال شهرداری ماهشهر نخستین سال حضورش در دسته یک است و با اینکه بیش از هشت بازیکن از تیم جدا شده اند انتظار دارند شق القمر کنیم.
سرمربی تیم شهرداری ماهشهر ادامه داد: ما حتی در ماهشهر زمین تمرین نداریم و تنها یک زمین بی کیفیت وجود دارد که در آن هم مسابقه برگزار می شود و هم تمرین که در این زمینه مسئولان این شهر باید فکر اساسی برای زیر ساخت ها بکنند و آن وقت انتظار گرفتن نتیجه را داشته باشند.
** داوران زیاد ، اشتباهات زیادتر
مهابادی با بیان اینکه اشتباهات داوری هم در لیگ برتر و هم لیگ دسته یک بسیار زیاد شده و صدای تیم ها درآمده است، افزود: استفاده از ویدئو چک (دستگاه باز بینی اشتباه داوری ) می تواند اشتباهات داوران را که غیر عمدی است بر طرف کند تا تیم ها از این بابت ضرر نکنند.
وی گفت: استفاده از 70 داور در لیگ بسیار زیاد است و نمی دانم ملاک انتخاب داوران چیست و باید این تعداد را به حداقل 20 داور کاهش دهند تا بهتر کنترل شوند.
مهابادی همچنین به دستمزد کم داوران اشاره کرد و گفت: حقوق داوران به نسبت پولی که به بازیکنان می دهند بسیار اندک است و باید در صدی از قرار داد بازیکنان را به داوران اختصاص دهند تا آنها در مضیقه نباشند و در صورتی که دچار اشتباه شدند آنگاه جریمه مالی سنگین شوند در غیر این صورت از داوری که خوب تامین نمی شود نمی توان انتظار قضاوت بدون نقص داشت.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/69059/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید